View Full Version : dynamo troubles golf 2, 1600 uit 1989
vwhobbyist
15-02-2008, 20:30
Dynamo leverde hooguit 12,6 V over accu gemeten, slecht starten als gevolg. Controle lampje direct uit na starten.
Dynamo vervangen door 1 van de sloop. Levert 1 dag 13,6 V, Nu blijft hij weer hangen op 12,4 of zo, flut dus.
Ik heb 2 vragen:
1: Hoe meet ik op de dynamo zelf wat hij afgeeft aan spanning?
2: Is de spanning die de dynamo levert afhankelijk van de staat/spanning van de accu?
Wie helpt?
Christiaan
15-02-2008, 20:35
Dan denk ik, of accu, of een massa probleem....
Als de accu opgeladen is, start de auto dan zonder problemen??
vwhobbyist
15-02-2008, 20:45
Dan denk ik, of accu, of een massa probleem....
Als de accu opgeladen is, start de auto dan zonder problemen??
Ja, 's morgens in de kou met moeite, en na een erg kort ritje. Geef ik hem de tijd dan start hij iets beter. Accu vorig jaar vernieuwd. Heb het idee dat de dynamo wel iets doet, anders is de accu toch vrij snel helemaal uitgeput?
Christiaan
15-02-2008, 20:57
Ja, 's morgens in de kou met moeite, en na een erg kort ritje. Geef ik hem de tijd dan start hij iets beter. Accu vorig jaar vernieuwd. Heb het idee dat de dynamo wel iets doet, anders is de accu toch vrij snel helemaal uitgeput?
In de kou met moeite, maar wel starten, dan zou ik inderdaad je massakabels controleren, verbindingen schoonmaken, en even kijken naar het massapunt van bij de zekeringkast.... even alles goed schoonmaken, er zal waarschijnlijk wel corrosie opzitten.
vwhobbyist
15-02-2008, 22:56
In de kou met moeite, maar wel starten, dan zou ik inderdaad je massakabels controleren, verbindingen schoonmaken, en even kijken naar het massapunt van bij de zekeringkast.... even alles goed schoonmaken, er zal waarschijnlijk wel corrosie opzitten.
Massakabels? Iig die van de accu, dynamo maakt toch massa via de steun?
golf mkII 16v
16-02-2008, 08:25
+ kabel naar de startmotor
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.