PDA

View Full Version : BBS RM's laten spuiten of poedercoaten


Gijs
16-02-2008, 00:13
Ik weet nog steeds niet hoe ik m'n BBS RM's ga behandelen. Waarschijnlijk gaan ze origineel worden; compleet zilver dus :)

Nu is de vraag; welk bedrijf kan dit netjes en voor een nette prijs? In eerste instantie moet het netjes zijn, prijs is een 2e.

Poedercoaten ben ik ook nog aan het overwegen, is iets duurder maar o zo mooi. Dienen de velgen daarvoor compleet gestraald te zijn?

Kortom; spuiten of poedercoaten en waar (omgeving brabant)? :)

Gijs

René
16-02-2008, 00:21
ik zou de velgen chemisch laten ontlakken. En daarna zelf met een spuitbusje Motip Velgenzilver helemaal spuiten. Hecht prima en is goed te spuiten.

Wil je het ooit een keer in een andere kleur hebben is dit veel eenvoudiger te verwijderen dan poedercoat. En als je pech hebt, dan is de poedercoat er verkeerd opgekomen en krijgt zelfs een chemisch ontlakker de coating er niet vanaf (als voorbeeld mijn oude rm velgen....)

En je zit ook met de rand waar de velgrand aan komt, of werkt afplakken ook met poedercoat?

Kortom, als je zelf een beetje kan spuiten ben je niet veel geld kwijt :)

6n2boy
16-02-2008, 00:24
Het heeft allebij zijn voor en nadelen.

Rene gaf al de voordelen.

Het is mogelijk bepaalde delen af te plakken maar zou ik niet doen.

Een poedercoating is kras- en slijtvaster en hoeft niet veel te kosten.

Gijs
16-02-2008, 00:33
Deze velgen zijn de moeite om netjes te maken, dus aan spuitbusjes begin ik niet. Vandaar dat ik eigenlijk wil poedercoaten. :)

Stel dat ik ze laat poedercoaten; passen de ringen dan nog om de velg? Ik heb namelijk geen idee hoe dik die laag aangebracht wordt.

Wat ik ook kan doen is alleen de randen laten poedercoaten. De harten staan namelijk nog super in de originele lak. Wat zijn de richtprijzen van poedercoaten (randen en harten). Dan weet ik ongeveer waar ik aan moet denken :)

René
16-02-2008, 00:47
De randen poedercoaten?

Gijs
16-02-2008, 01:01
Ja..? Of zeg ik dan iets raars :redface:

René
16-02-2008, 01:05
Waarom wil je die mooie randen poedercoaten dan?
Lijkt me sowieso ook niet zo handig....boutjes komen erin en het poedercoat knapt eraf...

Waarom niet polijsten dan? en eventueel met een laag blanke lak erover

Gijs
16-02-2008, 01:21
Gepolijsten randen moet je blijven poetsen en aangezien ze op de daily komen zie ik dat niet zitten. :) Ik denk dat de poedercoat er niet zomaar afknapt door een boutje. Heb ooit gezien dat er met een hamer op gepoedercoat metaal werd geslagen en er niks gebeurde ;)

Ik heb trouwens maar 2 van jou randen gebruikt, dus er is nu een verschil qua randen (heb de 4 mooiste gepakt). :rolleyes:

René
16-02-2008, 01:28
Mooi polijsten en blanke lak erop dan?

Mister Cool
16-02-2008, 08:39
Polijsten en blanke lak op de randen. Zonde om ze te poedercoaten. Als je je nog eens bedenkt heb je spijt dat ze gepoedercoat zijn, die troep is bikkelhard! Persoonlijk zou 'k ze (laten) spuiten, is nog strakker ook :thumbup:

Ralph
16-02-2008, 08:46
De randen zelf polijsten en de harten laten stralen en poedercoaten bij Giessen in Maastricht. Een geweldig resultaat.

Tjaap
16-02-2008, 09:25
randen in kleur is het nieuwe polijsten

joossie
16-02-2008, 10:10
Hoi al de bbssen die ik klaar maak worden allemaal gepoedercoat.... ten eerste word super alle beschadigingen worden eerst weg gehaald en daarna worden ze gecoat....

Ook waar de rand opgaat want dat gebeurt ook affabriek dus niet gaan afplakken enz enz. En als de rand niet past na het coaten wat ik ook wel eens heb gehoord dan moet je opzoek gaan naar een andere coater... poedercoat hoeft niet dik te zijn maar blijft zeker beter zitten gewone verf.

En tegenwoordig is er geen spuiterij die voor een beetje normale prijs een bbs hart wil spuiten....

Ik zou ze coaten....... maar ja het zijn jouw wielen.

Erik
16-02-2008, 15:50
Heb die van mij zelf gespoten met de compressor, maar ik begrijp nu ook waarom een spuiter liever niet aan zo'n hart begint. ;)
Vergt véél geduld en een vaste hand.
Als ik het nog eens zou moeten doen liet ik ze ook poedercoaten.

In dit topic (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=31769) staat een bedrijfje dat doet sproeiontlakken en ook kan poedercoaten. Zijn die van mij ook geweest en resultaat was geweldig. Ligt in Echt dus is de reis vanuit brabant wel waard. ;)

Gijs
16-02-2008, 18:30
Thnx Erik! Dit is zeker de moeite waard! Ik zal hier binnenkort eens werk van gaan maken :)

Koele
16-02-2008, 18:56
heey,je moet de harten gewoon netjes spuiten,randen polijsten en als je ze inmekaar hebt helemaal in de blanke lak zetten (Y)

Skeez
16-02-2008, 19:24
Mijn ervaring is dat poedercoaten minder glans geeft dan gespoten onderdelen...

Gijs
17-02-2008, 17:00
http://vw.sjig.nl/BBS-RM/RM1-front.jpg

Wat mij betreft zijn de harten nog super netjes, dus daar hoef/wil ik niks aan doen. :)

classic-edition
17-02-2008, 17:15
Als de harten nog netjes zijn zoals op de foto dan zou ik de randen netjes polijsten en opnieuw in de blanke lak zetten.Als je ze dan vervolgens wekelijks wast (voornamelijk in de winter met pekel etc) dan gaan ze nog jaren mee en heb je een mooi setje.