PDA

View Full Version : vraag over mijn nieuwe pc

G-eert-40
16-02-2008, 14:21
heb vorige week een nieuwe pc gekocht, dus alleen de kast met hardware. nu heb ik zelf xp erop gezet en alles naar mijn wens geinstalleerd en goed gezet. nu zit ik nog met 2 dingen die ik niet weet op te lossen. misschien dat jullie het weten.

1. op mijn vorige pc had ik mijn pioneer versterker op de geluidskaart aangesloten met 2 grote boxen. heeft altijd perfect gewerkt. nu heb ik deze versterker exact dezelfde manier aangesloten. alleen nu piept de versterker de hele tijd. na een kwart van de volume of hoger. hoor je steeds harder een piep/zoemtoon.

wat kan dit zijn?

2. op mijn vorige pc als ik filmpjes met windows media player wilde kijken, opende de player zichzelf en begon die te laden. met mijn nieuwe pc zie je eerst een download schermpje en als die gedownload is opent die pas windows media player.

is er een optie om dit aan/uit te zetten?

alvast bedankt grtz.

G-eert-40
17-02-2008, 22:34
up-pie

starsky
18-02-2008, 06:36
Ik neem aan dat je de goede drivers hebt geinstalleerd. Zet het uitgaande geluid eens op z'n zachts.

En je WMP 'probleem' is volgens mij meer welke versie van WMP je hebt.. Maar het komt toch op hetzelfde neer, als je een filmpje van internet kijkt wordt het toch eerst opgeslagen in je temp files.

Arne
18-02-2008, 09:19
Wat voor moederbord zit er in je pc? Heb je de laatste driver geinstalleerd voor je geluidskaart (waarschijnlijk on-board)

Heb je het ook al eens geprobeerd met std. pc speakers?

Pedaalemmer
18-02-2008, 09:32
Piep/zoemtoon is puur volume van geluidskaart op max staan, zet je hem zachter des te beter, software matige geluidsverstekking geeft altijd veel ruis mee.

Welke versie van WMP heb je?

G-eert-40
18-02-2008, 18:05
de geluidskaart is inderdaad gewoon onboard. zat een cd-rom bij met alle drivers voor geluid en dergelijke, ook de drivers voor moederboard. Realtek heeft die geinstalleerd. dus lijkt me up to date.

ik heb een P5K Asus moederboard. en mijn versterker is een pioneer SA 606 klasse A versterker van bijna 30 jaar oud :D maar heeft altijd gewerkt tot op de dag dat ik hem wisselde van pc. dus lijkt me sterk dat de versterker het begeven heeft.

heb de laatste WMP versie, ik geloof dat het 11 is.

ga gewoon via pc boxen proberen of een losse cd speler op de versterker aan te sluiten. maar eerst software matig zachter proberen te zetten.

alvast bedankt voor de tips.

grtz.

maniacmark
18-02-2008, 19:05
ad 2: ligt idd aan je mediaplayer versie
ad 1: softwareverhoging van je volume is altijd minder

Marco
18-02-2008, 19:15
Heb je de geluidspoorten (want er zitten er verschillende op, goed ingesteld? Je kunt ze namelijk ook als dolby configureren, of van een uitgang een microfoon ingang maken. Dus loop ook even je instelligen na

G-eert-40
18-02-2008, 20:49
oke, dat van WMP weet ik dan ook weer. heb net even alle instellingen nagekeken. volumes staan nu allemaal acceptabel ingesteld. nu kwam ik nadat ik het realtek programma opende software tegen. hier kun je vanalles instellen. allemaal goed gezet. de pieptoon is wel een stuk minder, maar weg is ie niet.

binnenkort even met andere speakers testen die daarbij horen en anders een losse cd speler er even op.

vind het wel vreemd. want is een 8 kanaals geluidskaart (HD) en dan zoon pieptoon er doorheen.

maniacmark
19-02-2008, 08:59
Een 8 kanaals geluidskaart zegt niets over de kwaliteit.
Ik vond op internet trouwens de volgende patch. Ik durf niets te zeggen over kwaliteit of eventuele gevolgen, maar misschien kun je het in je achterhoofd houden.
http://www.softwarepatch.com/utilities/high-definition.html

ShaggyG60
19-02-2008, 09:17
Wat betreft de bijgeluiden, heb je alles goed geaard?

DeNB3rt
19-02-2008, 20:37
mute je aux,cd-rom, etc, laat enkel je wav openstaan

G-eert-40
19-02-2008, 23:01
oke ga ik morgen mee aan de slag.