Log in

View Full Version : Vervallen delen toch nog bij VW te bestellen (Air/Water)

VeeDubber
17-02-2008, 18:58
Iedereen die zich regelmatig met het opknappen van oude VW's bezig houdt kent het wel; Net dat ene deel wat je moet hebben is vervallen bij de dealer. Nu blijkt daar een oplossing voor te zijn. Ik kende deze site voor dit weekend ook nog niet, maar het lijkt een echte uitkomst te zijn:

VW Classic Parts (http://www.vw-classicparts.de/)

Het is een officiele site van VW waar ze delen die niet meer voorradig zijn, toch nog blijken te hebben. Het geldt niet voor alle delen, maar wel voor een groot gedeelte. Het schijnt zelfs zo te zijn dat ze bij voldoende aanvragen delen opnieuw laten fabriceren.

Je kunt er via je dealer bestellen (heeft naar mijn idee de voorkeur), maar ook als particulier. Er staan ook diverse handleidingen online.

Just wanted to share it with you guys....:cool:

breadfan83
17-02-2008, 19:03
Super!
Prijzen lijken ook nog van vroeger. :D

johan8vplus
17-02-2008, 19:23
heb er al veel onderdelen besteld,laatste aankoop.... nieuwe klapraampjes(blank glas geschroefd)alles word netjes afgehandeld ik kan alleen niet via mijn dealer er terecht.
johan
joure

breadfan83
17-02-2008, 19:26
heb er al veel onderdelen besteld,laatste aankoop.... nieuwe klapraampjes(blank glas geschroefd)alles word netjes afgehandeld ik kan alleen niet via mijn dealer er terecht.
johan
joure

Zouden ze daar ook folders verkopen? :D

VeeDubber
17-02-2008, 19:30
johan
joure

Hoe zijn jouw ervaringen qua verkrijgbaarheid van delen Johan? Kom je wel eens delen tegen die de dealer niet meer heeft en zij wel? En jij bestelt gewoon via dat contactformulier?

johan8vplus
17-02-2008, 19:55
ja ben wel delen tegengekomen die niet meer bij de dealer te krijgen zijn en bij classic-parts wel.(VAG nummer invoeren bij Verfugbarkeitsabfrage en dan kun je zien of ze nog kunnen leveren)
bestel dan via email of dat formulier(zoek eerst de VAG nummers op via etka maar als je die niet hebt kun je de dealer ook om t nummer vragen of de mensen hier opt forum)
johan

M.I.V.W
17-02-2008, 20:40
Door deze site valt een leuke handel van veel mensen in duigen:):) ze hebben ook alle emblemen nog.
Ze moeten het net als mercedes doen ,daar kan je ook nog alles krijgen van alle modellen.

Maar ik denk dat de echte freaks deze site al wisten te vinden.

veedubprins
17-02-2008, 21:56
Maar ik denk dat de echte freaks deze site al wisten te vinden.

Al meer als vier a vijf jaar bekend. :D
Ook tijdens een bezoek aan Wolfsburg geweest.

Werk bij een dealer en ben dus ook aangemeld, zijn de prijzen ook meteen in beeld. Kan zeer makkelijk zijn o.a. afgelopen jaren opgehaald:
-origineel bruin Golf 1 GL dashboard pre 1980
-Originele bruine klapraampjes
-Originele jetta mk1 GL voorbumper
-enz

Met bovenstaande delen wel altijd geluk gehad was nl. altijd de laatste die ze hadden.... :tongue:
Leuke is ook dat de verpakking van de originele delen ook oud is, stickers met NSU er nog op bijvoorbeeld. Aan de laag stof dan ook wel te zien btw :D

FGizmoS
17-05-2008, 01:34
Waar op de site kan je ergens onderdelen vinden? Of moet je je aanmelden op de site?
Mijn duits is namelijk niet zo goed:)

jetta91
17-05-2008, 05:32
http://www.winparts.nl/

dit is opzich ook wel een aardige, vooral betreffende plaatwerk, bumpers, en ander spul,
en voor nieuwe emblemen is dit ook wel een leuk en deze heeft tevens ook G-laders te koop www.ruudsvwshop.com

Arne
17-05-2008, 08:27
http://www.vw-classic.net/bestand/bestand.pl

Hier het nummer invullen van het onderdeel bij Teilenummer. Een beschrijving kan ook, bij Bezeichnung. Als je het nummer weet, en het laatste deel is met letters, vul dat dan niet in, dan krijg je geen resultaat.