View Full Version : g40 lader probleem??
dw1986mk1
18-02-2008, 22:22
Nou kan ik een polo g40 kopen , leuk en niet al te vaak voorkomend
maar.....
Hij gooit de olie via de lader de luchtfilter in , nou ben ik helemaal niet bekend met g-laders.
Wat kan dit probleem zijn , dacht zelf een keering van de lader.
Maar graag de mening van mensen die er wat meer vanaf weten.
Jazzblue
19-02-2008, 09:25
Zal inderdaad de keering zijn, heb er laatst nog een open gehad en denk niet dat het iets anders kan zijn:D.
Pedaalemmer
19-02-2008, 09:40
Is dit niet ook een voorkomend verschijnsel als de lader inwendig kapot is?
Pewi Vwteam
23-02-2008, 18:50
denk ook keering weet eigelijk wel zeker!
Kan m wel voor je nakijken als je wil.
Maar is het erg veel?
Want het kan ook gewoon carterdamp zijn,en dat heeft ie nodig voor de smering.
Arno Lader
dw1986mk1
09-04-2008, 15:18
correctie
de olie lijkt uit de intercoolerbuizen te komen/zweten
lader klinkt nog goed en het vermogen ook
ook start de auto moeilijk als ie koud is en verzuipt dan ook compleet , staat dit in verband met elkaar of zoek ik 2 verschillende dingen?
Dennis@polo86c.nl
09-04-2008, 15:54
Dit kan in verband staan.
De bougies kunnen door de olie vervuild zijn, en waarschijnlijk is de sensor in de intercoolerbuis vlak voor de gasklep ook smerig.
niels_g60-power
09-04-2008, 21:00
Vaak is het wel een keerring dan...
K hebt owk gehad met me oude lader en motor, toen gooide die owk alle olie door de intercooler naar de inlaat, echter ging die toen owk enorm roken!
dw1986mk1
09-04-2008, 21:25
roken doet ie niet alleen de, tenminste geen olie alleen bezine als ie verzuipt
ik ga van t weekend de boel een eraf halen van buizen,luchtfilter ed
dan kijk ik gelijk de bougies na en de sensor voor de gasklep
en als de keering kapot is zou de lader toch eigenlijk niet meer naar behoren functioneren,of heb ik het nu fout??
Dennis@polo86c.nl
09-04-2008, 22:35
Lader kan dan best nog wel druk leveren, maar lekt dan ook olie in het intercoolersysteem.
Hierdoor olie bij de verbranding -> rook en minder vermogen..
dw1986mk1
10-04-2008, 14:43
net de boel uit elkaar gelegd en de lader zat vol olie , had eerst de inlaatbuis nagakeken en de sensor die waren helemaal vettig
de verdringer en wanden zien er goed uit de lijsten en lagers ook,dus op zoek naar goede keeringen
wie weet wie goede keeringen levert evt ook los ipv set, of wie goede setjes levert??
Hoeveel heeft de lader gelopen?
En is deze ooit aleens gereviseerd.
Lagers die er goed uit zien heb je niks aan, ze moeten nog in de goede baan lopen...
Arno
dw1986mk1
10-04-2008, 16:36
over de lader is niks bekend er zitte nog orginele keeringen in , en lagers in de goede baan lopen???
er zit in ieder geval geen speling op en ze lopen ook nog soepel
Maak eens duidelijke foto's van de verdringer en de helften....
Daar kan ik misschien wel wat op zien.
Moet ie wel schoon zijn, en niet vol olie.
Polonaise
10-04-2008, 18:40
net de boel uit elkaar gelegd en de lader zat vol olie , had eerst de inlaatbuis nagakeken en de sensor die waren helemaal vettig
de verdringer en wanden zien er goed uit de lijsten en lagers ook,dus op zoek naar goede keeringen
wie weet wie goede keeringen levert evt ook los ipv set, of wie goede setjes levert??
Ik zou geen risco nemen en gewoon de lader (laten) reviseren, kost nog altijd minder dan dat je er nu nieuwe keerringen inzet en de boel straks stuk loopt op stiekem toch versleten lagers. ;)
Anders kun je even koffie komen drinken, check ik de lader voor je. Heerlen is 20 min rijden. En kan Arno (Polo3) die wel voor je reviseren. Is dan netjes en goed en met garantie!! :)
dw1986mk1
10-04-2008, 21:50
Bedankt voor de reacties ik zal van t weekend ff foto's maken want ik had geen remmenreiniger ed in huis dus schoon is ie nog niet
zat trouwens te denken om het zelf te doen , weet iemand waar kan je goede keering/lager enz setjes krijgen??
voor diegene wat hun dienst aan bieden deze wil ik niet voor de kop stoten , maar het lijkt me vrij makkelijk om te doen ben niet a-technisch ofzo dus ik wil graag zelf een poging wagen
Blikopener
11-04-2008, 16:23
Laat het door een specialist doen.
Ook al ben je niet a-technisch VW heeft er meerde trucjes in verstopt! :tongue:
sander_beer
12-04-2008, 10:08
gewoon naar polo 3 gaan die kent de trukjes onderhand wel allemaal
G-eert-40
12-04-2008, 11:43
twee weken terug nog mijn lader compleet laten reviceren bij polo 3 (arno). hij kan hem ook gewoon open maken en beoordelen. hij weet wat hij doet.
grtz.
dw1986mk1
14-04-2008, 10:55
Ik heb een setje keeringen en kluber vet bestelt , dus van de week maar eens knutselen
Lekker goedkoop beunen dus.
Ff nieuwe keringen erin, geen idee hoelang de lagers erin zitten of de dichtlijsten op zijn.
Keringen komen er niet voor niets uit, dan is wel best wat slijtage geweest en meerdere onderdelen versleten.
Is niet de manier he........
Maargoed tis jouw lader, hoop wel dat als je de auto ooit verkoopt, je niet gaat beweren bij de verkoop dat de lader gereviseerd is.
Want dat doen er veel.
dw1986mk1
14-04-2008, 18:23
ben ook maar student , keeringen gaan idd niet zomaar kapot daar moet ik je gelijk in geven.
was vanmiddag aan t denken toen heb ik maar een complete revisieset besteld tis net wat je zegt alleen keeringen is geen revisie.
dus het word toch een volwaardige revisie
zal van de week eens foto's posten van de verdringer
dw1986mk1
18-04-2008, 16:10
Ik heb de gehele lader aangepakt , nieuwe lagers , keeringen lijsten , riempje en voldoende vet.
En hij loopt als een zonnetje
deze mag dicht en bedankt
Nog steeds geen foto's gezien van de verdringer....
En orgineel spul?
dw1986mk1
18-04-2008, 20:31
Ik ben in mijn enthousiasme foto's vergeten te maken , niet slim eigenlijk ook voor eventuele verkoop naderhand.
Ik heb ongeveer 20 min de verdringer onderzocht en heb niks anders gezien als strakke wanden geen vegen , beschadigingen of eigenlijk helemaal niks.
Maar ik wil er zelf mee gaan rijden
Ik heb trouwens spullen van g-ladershop gebruikt de hele revisie set.
Hoelang moet de lader weer inlopen??
G-eert-40
19-04-2008, 00:57
rond de 1000 km. de eerste 500 km tot 3000 toeren en geen druk opbouwen. dan tot de 1000 km langzaam opbouwen, maar nog steeds geen druk leveren.
dw1986mk1
19-04-2008, 08:39
Ok bedankt , ik moet hem zoiezo ook nog apk klaar maken oa 2 nieuw remcilinders achter handremkabel beide kanten
En er moet nog verse olie in met een nieuwe filter , de oude olie is vermend met bezine van het verzuipen.
martiepartie
20-04-2008, 11:12
jaja, dus door het verzuipen komt er benzine bij je motorolie??:)
dw1986mk1
20-04-2008, 11:38
Euh ja
Als ie verzuipt en er blijft benzine op de zuigers staan , aangezien benzine dunner is als olie loopt het langs de zuigerveren het carter in.
bij de olie dus................. of ben ik hier de josti :D
Dub-Detail
20-04-2008, 11:58
Ik von het ook beetje vreemd verhaal hoor benzine bij de olie.
Wat is er dan met je polo aan de hand. Hij verzuipt niet als er een laag benzine in je cilinders blijft staan. hij verdrinkt dan.
Lijkt vreemd, maar 't gebeurd echt hoor: onverbrande benzine (want bougies vonken niet) slaat neer en loopt via de zuigerwand naar 't carter.
Echt veel zal het wellicht niet zijn (je hebt/had geen last van een lekkende injector) maar 't is (zeker incluus G-lader in het olie-smeer-systeem) wel zo verstandig de olie te verversen.
dw1986mk1
20-04-2008, 15:04
Dat staat ook op het programma , nieuwe filter en olie
de olie is zo dun en kapot dat als deze warm word te weinig druk geeft dat het lampje gaat branden en zoemen.
Dub-Detail
20-04-2008, 17:10
Giet er dan gelijk 5w40 in ipv 10w40. Dat vinden ladertjes sowieso wat lekkerder bij koude start etc.
Hmm,.. liever 10W60, netjes warm rijden en weer laten afkoelen..
Maar ik vraag mij af of dat besteed is aan iemand die zelf z'n lader reviseert, en vervolgens meldt dat:
de olie is zo dun en kapot dat als deze warm word te weinig druk geeft dat het lampje gaat branden en zoemen.
Na een verse revisie zou ik toch minimaal beginnen met verse olie, en niet de lagertjes in laten lopen op resten benzine / oude olie.
Dub-Detail
20-04-2008, 20:01
Achja, time will tell.
Doe het goed of doe het niet.
martiepartie
20-04-2008, 20:08
Lijkt vreemd, maar 't gebeurd echt hoor: onverbrande benzine (want bougies vonken niet) slaat neer en loopt via de zuigerwand naar 't carter.
Echt veel zal het wellicht niet zijn (je hebt/had geen last van een lekkende injector) maar 't is (zeker incluus G-lader in het olie-smeer-systeem) wel zo verstandig de olie te verversen.
dat bedoel ik; veel benzine zal het niet zijn, aangezien je auto daarna wel aanslaat. Er zit ruim 3 liter olie in, en veel zal die benzine je olie niet verdunnen. In ieder geval niet zo veel dat je olie zo dun wordt dat je oliezoemer gaat branden omdat de druk zo veel lager zou zijn...
Benzine is zeer vluchtig, voordat de benzine neerslaat op cilinderwanden moet er wel een hele hoop benzine ingespoten zijn. Voordat het neerslaat op een cilinderwand én naar beneden zal stromen ben je wel heel lang aan het verzuipen geweest.
just my opinion...
dat bedoel ik; veel benzine zal het niet zijn, aangezien je auto daarna wel aanslaat.
Daarom: Bij een hangende injector van een ouderwetse 16v ( KR / PL ) spuit er continu een straal benzine in de cilinder; dan kan je spreken over benzine in de olie; 't 'oliepeil' gaat dan ook zo over het maximum heen,. (litertje benzine op 3 liter olie)..
Maar goed: d'r is hier geen sprake van een lekkende injector, alleen een te rijk mengsel..
martiepartie
21-04-2008, 10:43
dan zeggen we nu al 3 keer hetzelfde :):):)
Maar; iets met puntje en paaltje;
Vervang die olie sowieso, dat kan nooit kwaad! Als jij aangeeft de lader gerepareerd te hebben, zal het vast wel zo zijn. Ik maak tijdens het sleutelen ook weinig/geen foto's, aangezien ik daar;
a. niet aan denk, ben immers druk bezig
b. mijn camera vies wordt van mijn ranzige klauwen.
dw1986mk1
21-04-2008, 15:35
olie is vandaag ververst met een nieuwe filter , ong 25 minuten rond gereden en alles is ok.
Ook is de afstelling iets verandert en nu start hij koud ook goed.
wbt de olie mijn vader is al meer als 30 jaar monteur , als hij zoiets zegt geloof ik hem wel.
martiepartie
21-04-2008, 15:44
Ook is de afstelling iets verandert en nu start hij koud ook goed.
Dit is anders ook een behoorlijk loze opmerking. Als je deze problemen post en tips vraagt mag je ook wel met een iets gedetailleerde oplossing komen.
Hier heeft niemand iets aan...
Dus; weet je ook wat het verzuipen van je motor veroorzaakt heeft? Wat is er afgesteld/bijgesteld?
Foutcodes uitgelezen? Defecte sensor gevonden?
dw1986mk1
21-04-2008, 15:50
Dit is anders ook een behoorlijk loze opmerking. Als je deze problemen post en tips vraagt mag je ook wel met een iets gedetailleerde oplossing komen.
Hier heeft niemand iets aan...
Dus; weet je ook wat het verzuipen van je motor veroorzaakt heeft? Wat is er afgesteld/bijgesteld?
Foutcodes uitgelezen? Defecte sensor gevonden?
Ja ok mijn vader heeft het Co anders afgestelt , en de sensor in de inlaat was het rubbertje van af deze was niet lucht dicht.
Ik heb de vorige post ge-edit maar soms word ik van sommige reacties niet goed :screwy:
martiepartie
21-04-2008, 16:37
Snap wat je bedoelt! Moet je maar met een korrel zou nemen; anders krijg je nog een keer een rolberoerte :)
G-eert-40
21-04-2008, 19:14
en de sensor in de inlaat was het rubbertje van af deze was niet lucht dicht.
wordt inderdaad wel eens vergeten, maar is een belangrijk rubbertje. en die sensor zit geloof ik een weerstand in die meen ik op rond de 85 ohm afgesteld moet worden. correct me if i'm wrong.
grtz.
dw1986mk1
22-04-2008, 07:50
Ja klopt idd , het rubbertje was opeens gewoon weg en je hoorde m er langsaf zuigen
toen ben ik maar eens naar de lokale technische groothandel gegaan en heb een rubbertje gehaalt dat precies paste
wordt inderdaad wel eens vergeten, maar is een belangrijk rubbertje. en die sensor zit geloof ik een weerstand in die meen ik op rond de 85 ohm afgesteld moet worden. correct me if i'm wrong.
grtz.
850 ohm meer richting de 800 eigenlijk...
G-eert-40
22-04-2008, 17:33
oke bedankt voor het aanvullen, die 8 had ik dan wel goed ;) :tongue:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.