PDA

View Full Version : probleem snelheidsverschil


GertJan Vento
19-02-2008, 00:06
Heb sinds de aankoop van de gti dat ik een groot snelheidsverschil heb tussen wat ik echt rij en hij aangeeft op mijn klok. Kan dit ergens in een wiel/kabel zitten of zit er een verkeerde klok in? Als ik 50 rij geeft hij +- 80 aan beetje erg groot verschil :)

starsky
19-02-2008, 06:27
Wat voor een banden heb je eronder?

martiepartie
19-02-2008, 09:00
zo'n verschil KAN niet door de banden+wielen komen, dan moet je met koffiekopschoteltjes rijden om ruim 50% verschil te krijgen.

Misschien is 't een verkeerde klok? of de combinatie meter--> versnellingsbak is niet goed?

Matheo
19-02-2008, 09:05
zit een klok van een 1.3 in dan ofzo? die schaal is idd anders. tot welke snelheid loopt de teller die er nu in zit?

GertJan Vento
19-02-2008, 09:53
banden zie ik het probleem niet in aangezien ik met de stalen originele wielen en nu met lichtmetaal 195/45 beide zelfde probleem heb. Weet niet wat voor klok erin zit aangzien ik de auto vanaf sept heb. Vond het niet zo slim maar wou er toch eens naar kijken. Heb een klok die tot 220km/h gaat zit in de toerenteller een verbruiksmeter en bovenaan een gele en rode lamp voor koelwatertemp indicatie.

GertJan Vento
19-02-2008, 09:58
http://www.mijnalbum.nl/Foto-X8EPEY8V.jpg

Kan het niet aan tellerkabel of zoiets liggen :screwy:

golf1tattoo
19-02-2008, 12:35
Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik bij het restaureren een nieuwe wijzerplaat heb gemonteerd.
De wijzer-naald is met een lichte voorspanning gemonteerd.
Als deze er een keer af is geweest kan het zijn dat die spanning eraf is.
Als je de wijzerplaat losschroefd en tegen de klok in draaid, dan moet de wijzer nog verder zakken.
Oplossing;
Je moet de wijzer ff over zn aanslag tillen en tot -30km/h drukken.
Dan schroef je de wijzerplaat los en draaid(linksom) hem net zover tot de aanslag weer voorbij de naald hebt.
Daarna draai je hem rechtsom en zet je de wijzerplaat weer vast.

Matheo
19-02-2008, 13:01
ohw.. t gaat over een golf1.. ik dacht dat het over een golf 2 ging.

DeNB3rt
19-02-2008, 20:29
op mijn tietklokje staat 100km/h bovenaan en niet 120

GertJan Vento
20-02-2008, 00:38
die van mij is een gti. misschien dat er daarom verschil in zit

GertJan Vento
20-02-2008, 00:47
Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik bij het restaureren een nieuwe wijzerplaat heb gemonteerd.
De wijzer-naald is met een lichte voorspanning gemonteerd.
Als deze er een keer af is geweest kan het zijn dat die spanning eraf is.
Als je de wijzerplaat losschroefd en tegen de klok in draaid, dan moet de wijzer nog verder zakken.
Oplossing;
Je moet de wijzer ff over zn aanslag tillen en tot -30km/h drukken.
Dan schroef je de wijzerplaat los en draaid(linksom) hem net zover tot de aanslag weer voorbij de naald hebt.
Daarna draai je hem rechtsom en zet je de wijzerplaat weer vast.


Ga dit zeker eens proberen bedankt:thumbup:

DeNB3rt
21-02-2008, 00:29
die van mij is een gti. misschien dat er daarom verschil in zit

die waren gemaakt om sneller te rijden :thumbup: