View Full Version : Abs lampje golf gti mk2
Hallo, mijn abs-lampje blijft continue branden, eerst ging het vaker aan/uit als ik door een bocht of over een hobbel reed.
Nu moet ik over enkele dagen terug voor de apk. Ik heb ooit eens ergens een trucje gelezen over het abs lampje. Deze kon je dan ergens op aansluiten zodat ie ff aanging en daarna weer netjes uit. Maar kan mij daar iemand mee verder helpen, auto is helemaal in orde en is op dat stomme lampje na afgekeurd. Iemand een tip of truucje om dit snel te verhelpen.
mvg Dennis
sensor(s) vervangen . of de boel goed schoon maken
welkom trouwens , :rolleyes:
Roy-16VT
22-02-2008, 11:35
Aansluiten op je oliedruksensor en anders tape om het lampje en dan een plaatje van de handrem zonder abs logotje erin drukken
bedankt dat met die oliedruksensor ga ik eens proberen. EErst moet ie door de apk en dan kijk ik de abs-sensoren wel na en indien nodig vervangen. Waar vind ik de oliedruksensor, hoef ik niet lang te zoeken :) Ik heb een golf mk2 18 gti 16v met pl-motorcode.
Dennis
Het abs-geknipper-gedoe herken ik ook bij mijn gti 16v pl:) De mijne heeft enkel 5 jaar stilgestaan en zal eens nieuwe remmerij nodig hebben.
Ik vind de kabels van de oliedruksensor niet. Ik heb alles doorgemeten en het complete dashboard uit elkaar gehaald, maar ik vind geen kabel of aansluiting waarvan de spanning verdwijnd als de auto word gestart.
Djinn_4fun
26-02-2008, 14:39
Gebruik die anders van het accu signaaltje, die gaat ook uit bij starten
Gebruik die anders van het accu signaaltje, die gaat ook uit bij starten
Daar ben ik ook naar opzoek.
Die zit toch normaal bij de dynamo?Ik kan hem nergens vinden, bijna de hele zekeringskast uitgehangen en met spanningsmeter gecheckt.en het dashboard aan de achterkant doorgemeten, maar nix..Geen resultaat helaas. Misschien iemand een tip hoe je die kan vinden. Is een pl-motor :confused: :confused: :confused:
classicline
26-02-2008, 20:45
Gewoon bij je koelvloestoflampje in je cocpit of iets dergelijks aansluiten.
is wel niet hoe het hoort maar komt ie wel de apk mee door.
Even een upje, want ik heb dit probleem ook. Ik heb sinds zaterdag een GTI 16v gekocht en sinds vandaag viel het me op dat het ABS-lampje ook heel vaak brandt.
Als de auto op contact staat brandt hij, zodra je hem start gaat hij uit, maar als je dan voor de eerste keer op de rem trapt, dan gaat hij aan en blijft hij ook gewoon aanstaan tot je de auto uitzet.
Mijn remmen zijn voor zover ik weet gewoon goed. Dit omdat er een rekening bij de auto zit waarin te zien is dat de remschijven voor en achter + remklauwen achter in december 2009 allemaal vervangen zijn. Remschijven voor zijn van een G60. Alles nieuw.
golf mkII 16v
08-03-2010, 18:51
En als je hard remt werkt dan de ABS?
bivw 16vg60
08-03-2010, 18:59
Hallo, mijn abs-lampje blijft continue branden, eerst ging het vaker aan/uit als ik door een bocht of over een hobbel reed.
Nu moet ik over enkele dagen terug voor de apk. Ik heb ooit eens ergens een trucje gelezen over het abs lampje. Deze kon je dan ergens op aansluiten zodat ie ff aanging en daarna weer netjes uit. Maar kan mij daar iemand mee verder helpen, auto is helemaal in orde en is op dat stomme lampje na afgekeurd. Iemand een tip of truucje om dit snel te verhelpen.
mvg Dennis
ik zeg gewoon eerst uitlezen
kan ik eventueel ook voor je doen kan je daarna ook nog kijken
anders moet volgens mij of een blauwe/lagedruk of een gele/hogedruk (oliedruk) draad pakken uit de kast bij nieuw type 88/91 j15 volgens mij
chris_vwg60
08-03-2010, 21:10
heey een paar maanden geleden had ik dat ook
je kan leker gaan tobe met draadje dit draadje dat
abs zit er niet voor niets op en als je het gaat lusse met andere draden
gaat hij er niet beter op werken
gewoon even doormeten
groeten christian
chris_vwg60
08-03-2010, 21:16
heey een paar maanden geleden had ik dat ook
je kan leker gaan tobe met draadje dit draadje dat
abs zit er niet voor niets op en als je het gaat lusse met andere draden
gaat hij er niet beter op werken
gewoon even doormeten
groeten christian
HannoverEdition
08-03-2010, 21:18
gewoon alle 4 de abs sensoren even doormeten/weerstand meten,dan weet je gelijk welke het is,en kun je gelijk een nieuwe bestellen,(kosten alleen wel €120,-) maar ABS zit er tenslotte niet voor niks op,en gedoe met doorlussen etc zou ik niet doen :screwy: gewoon een nieuwe sensor er op!
...Of ombouwen naar geheel ABS-loos. Dat mag officieel ook.
Ik hou d'r niet van, maar het kan en mag. ;)
Ik heb net weer een stukje gereden en toen viel me op dat het ABS-lampje eerst niet ging branden toen ik ging rijden en remmen, maar toen ik ongeveer 10 minuten aan het rijden was, sprong het ABS-lampje weer aan en bleef net zo lang branden tot ik thuis was en de auto uitzette.
En als je hard remt werkt dan de ABS?
Ja, de ABS werkt dan wel.
golf mkII 16v
08-03-2010, 22:23
Zit de storing dan niet in het paneeltje!
Zitten de stekkers bij de hoofdremcilinder en drukaccumulator nog goed
Geen vocht/oxidatie aan de sensoren en stekkers
Regelapparaat achter in de kofferbak?
In de middenconsole[bij de versnellingspook]zitten de stekkers om de boel uit te lezen
Kun je denk even het beste doen,dan weet je waar je naar zoekt
The Skinnmeister
10-03-2010, 19:15
Zit de storing dan niet in het paneeltje!
Zitten de stekkers bij de hoofdremcilinder en drukaccumulator nog goed
Geen vocht/oxidatie aan de sensoren en stekkers
Regelapparaat achter in de kofferbak?
In de middenconsole[bij de versnellingspook]zitten de stekkers om de boel uit te lezen
Kun je denk even het beste doen,dan weet je waar je naar zoekt
Lijkt me idd een beste optie dan alles 'doorlussen'
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.