PDA

View Full Version : Lekkende bende [klepdekselpakking]

Dexter
24-02-2008, 10:11
Hallo en goeie morgen.

Ik heb laatst wat sleutelwerk verricht aan de wagen [Golf MK2 TD motorcode 1V] maar nu blijft de die lekker bij de klepdekselpakking.

Ik heb er een nieuwe pakking in gedaan, netjes en origineel VW, de rubberen versie is het, dus niet die van kurk.

Ik heb hem ook al helemaal vol geblaft met vloeibare pakking, het leek goed maar na een stukje rijden was het wel weer duidelijk dat die nog steeds lekte.

Heeft iemand enig idee hoe ik hem in 1 keer goed kan krijgen? Moet ik toch weer die pakking van kurk aanschaffen anders? Wie bied?

Bedankt alvast.

Erik
24-02-2008, 10:19
Kort stukje rijden en na afkoelen de bouten nog een klein beetje aantrekken.

*edit, neem aan dat je het oppervlak een beetje opgeruwd hebt met schuurpapier?

passatje2
24-02-2008, 17:29
kan ook dat je kleppendeksel krom is,als je em eraf haalt moet je eens kijken waar de olie eruitkomt langs de pakking,heb je die pakking met tapeindes erbij toevallig die rubberen?

Jurgen Santana
24-02-2008, 17:33
Vaak is het metalen kleppendeksel ingedeukt op de plaatsen waar de moeren zitten. Als je een rubberen pakking van VW gebruikt wel zorgen dat je de tapeindjes met kraag hebt vervangen voor tapeindjes zonder kraag!

Ik heb mijn kleppendeksel en pakking vervangen voor die van een G60. Die vervormen niet zo makkelijk en zien er nog beter uit ook.

Dexter
24-02-2008, 22:47
Ik heb wel een setje boutjes gekregen bij die pakking maar niet vervangen, dus misschien dat dat het is. De klepdeksel ziet er namelijk zelf verder goed uit.

Ik zal wel weer een ouderwetse kurk pakking halen, ik denk dat dat wel gaat werken als ik de verhalen zo lees. Of zit ik fout,,,,,,,

Alberto
24-02-2008, 22:51
tapeindjes vervangen door die bij de rubberen pakking zaten
ben je klaar ....

Stijn
24-02-2008, 23:09
En opletten dat de pakking niet verschuift bij het aandraaien, vaak wil dat nog wel eens gebeuren bij overvloedig vloeibare pakking gebruik: floep, er tussenuit (naar binnen toe).

golf mkII 16v
24-02-2008, 23:18
Tapeindjes bij de kurkrnpakking zitten randen aan [tegen het te vast draaien]
Bij de rubberpakking daar integen niet[die zitten int rubber gevulkaniseert]

Dexter
25-02-2008, 08:57
Dan ligt het aan de tapeindes denk ik inderdaad.

Krijgen we die er makkelijk uit of is het simpeler om er gewoon een kurk pakking tussen te proppen? Ik ga dit keer voor het makkelijkste want ik ben het helemaal zat.

golf mkII 16v
26-02-2008, 17:30
Twee moeren tegen elkaar in,op het tapeindje draaien
En dan losdraaien

Dexter
26-02-2008, 20:09
Ik heb het al opgelost met een kurk-pakking, 9 euro, monteren en klaar. Hij is inmiddels weer lekvrij en loopt als een zonnetje.