PDA

View Full Version : origineel jetta 1 ??


bluebastard
24-02-2008, 21:05
hallo,

Ik ben nu bezig met het opknappen van m'n jetta 1 maar heb een aantal vragen. Wie weet kunnen jullie mij hier meer over vertellen.

Het zou volgens kenteken een 1.5 JB motor zijn maar op m'n cilinderkop staat 1.6. Ik ben na het laten vlakken van de kop vergeten die cilinderinhoud te meten.
Zou het een 1.5 met 1.6 kop kunnen zijn of toch een 1.6 ?
hebben ze origineel dit ook wel eens gedaan ??

Is de jetta 1 origineel met of zonder wielkastranden geleverd ?? of zowel zonder als met en ligt dat aan de uitvoering ??

Deze jetta heeft koplampsproeiers. Is dit toendertijd een optie geweest of zit dit er standaard op ??

Alvast bedankt.

Gr. Bas

kiwi-gti
24-02-2008, 21:11
Hoi Bas,

De 1.5 JB motor heeft volgens mij iets minder dan 1500 cc, echter kan ik me herinneren dat mijn jetta 1.5 JB destijds ook een 1.6 cilinderkop had.
Volgens mij is dat wel standaard.

De wielkastranden zijn afhankelijk v.d. uitvoering, je hebt ze met en zonder gehad.
Koplampsproeiers zijn optioneel, op de meeste zitten ze niet.

Wat voor uitvoering heb je? LX of GLS / GLX dan denk ik?

Larsv5
24-02-2008, 21:16
Ben benieuwd v.w.b. de motor. Maatje van me heeft MKI Cabby JB met een 1.6 cilinderkop erop. Dus het is misschien toch orgineel.

Gr Lars

Der Typ Siebzehn
24-02-2008, 21:41
Zucht...de code zegt het al: "JB", JB is dus altijd 1500cc, voor w.b.t. die 1,6 op de kop, is origineel, hoort zo, heb ik bij de mijne 1500 JB ook, hebben alle JB´s
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/2/7/JB4.JPG
de exacte cilinderinhoud van de JB is trouwens 1457cc

w.b.t. de wielkastranden en de koplampsproeiers: hangt altijd van de uitvoering af, heeft niks met de motorisering te maken.

bluebastard
24-02-2008, 22:32
Hoi Bas,

De 1.5 JB motor heeft volgens mij iets minder dan 1500 cc, echter kan ik me herinneren dat mijn jetta 1.5 JB destijds ook 1.6 motorblok delen had.
Wellicht is dat wel standaard.

De wielkastranden zijn afhankelijk v.d. uitvoering, je hebt ze met en zonder gehad.
Koplampsproeiers zijn optioneel, op de meeste zitten ze niet.

Wat voor uitvoering heb je? LX of GLS / GLX dan denk ik?
mijn uitvoering is een GL. Dus met wielkastranden en koplampsproeiers.
Ik twijfel nog of ik ze weer ga monteren of dat ik ze weglaat....
Wat vinden jullie ?

Zeend
24-02-2008, 23:22
Wat vinden jullie ?

doe wat je niet laten kan
en
laat wat je niet doen kunt

Jens

Stijn
24-02-2008, 23:27
doe wat je niet laten kan
en
laat wat je niet doen kunt

Jens

:goodpost:

bluebastard
25-02-2008, 20:29
doe wat je niet laten kan
en
laat wat je niet doen kunt

Jens


Tja......... :confused:


:D :D