PDA

View Full Version : mijn 1972 fastback


Miss L.
24-07-2004, 10:51
--

Bussie komt zo
24-07-2004, 15:19
Heeee, hij ziet er heeeeel tof uit.

en sneller in een typ3 dan verwacht.
Heel veel cruissss plezier deze zomer.(als de zon nog eens gaat schijnen want vandaag is het hier weer hopeloos.)

volksaddiction
24-07-2004, 20:36
(als de zon nog eens gaat schijnen want vandaag is het hier weer hopeloos.)
Zevenhuizen was TOP !!
Schitterend weer gehad :)

Maar die fastback is helemaal goed !
als ik ff tijd heb zal ik je toevoegen aan de friendsridez op volksaddiction.nl ;)
Veel rijplezier, binnenkort ff een fotoshootje van de 2 FB's samen ?
Misschien op de ACN ?

danielle
24-07-2004, 20:46
Ziet er gaaf uit hoor, onwijs veel plezier ermee! Meenemen op de ACN, wil hem wel even bewonderen natuurlijk!

volksfahrer.nl
25-07-2004, 09:54
Net zoals Miss M. en Miss G. heb ook ik nu een rijdende type3!
vrijdagavond hebben we bij Mr.VA en Miss M. een paar smartbandjes opgehaald,en als Alain van
de week nog tijd heeft (of van mij weg mag) gaat hij voor verlaagd worden.

hij rijdt in ieder geval erg lekker :D

Die van Miss G rijd nog niet hoor! Ze moet nog even gedult hebben :o
Haartjes opgestoken, bloemetjes rok........net the seventies!
Leuke foto!

danielle
25-07-2004, 17:00
Als je de foto bewerkt, waan je je in de 70er jaren!

Bussie komt zo
25-07-2004, 20:23
Als je de foto bewerkt, waan je je in de 70er jaren!

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=580

Niels - AirMighty.com
25-07-2004, 21:46
Wijs man (sorry 'vrouw' bedoel ik ;))! Nu mijn Miss. M (om even in stijl door te gaan) ook even over gaan halen om een type 3 te gaan rijden... dit lukt mij allen nog niet echt :( ...komt nog wel (ooit :D)

krukab
26-07-2004, 06:04
Nu mijn Miss. M (om even in stijl door te gaan) ook even over gaan halen om een type 3 te gaan rijden... dit lukt mij allen nog niet echt :( ...komt nog wel (ooit :D)

rustig aan ... misschien kan ze dadelijk deze (van mijn Miss L.) weer overnemen ... ;)

vwwastelands
26-07-2004, 16:39
komt die al weer zo snel in de verkoop dan.... variant is toch nog lang niet zover....?

Airtime
27-07-2004, 09:10
Leuk!! Goed kleurtje, ook :cool:

danielle
27-07-2004, 14:59
Miss L. Ik heb hem in Photoshop aangepast. Ziet er leuk uit zo, toch? Groetjes Danielle

krukab
29-07-2004, 15:46
Update

Vanmorgen de type3 bij de APK neergezet,en rondt de middag belden ze alweer ...
maw,hij is weer goedgekeurd !!! :D
Enige wat moest gebeuren was dat de handrem gesteld moest worden,en dat de voorste
remklauwen (de buitenste remzuigerstjes) gangbaar gemaakt moesten worden.
Kan Miss L. er weer legaal mee de weg op !!

volksaddiction
29-07-2004, 15:50
BETER !!!
Is ook gewoon een rijdend karretje !
Jammer dat ie niet op de ACN is, dan maken we er in september wel een typIII special van.....VR heeft er ook nog wel een paar staan :)

krukab
29-07-2004, 15:51
Precies !!
Edward heeft een erg strakke 1969 ponton gekocht ... als hij hem tegen die tijd nog heeft tenminste,
want hij wil hem alweer de deur uitdoen hoorde ik ... :( (hij is te mooi,en te goed !!)

Niels - AirMighty.com
29-07-2004, 15:52
BETER !!!
Is ook gewoon een rijdend karretje !
Jammer dat ie niet op de ACN is, dan maken we er in september wel een typIII special van.....VR heeft er ook nog wel een paar staan :)
As. dinsdag een SpijlSpecial en dan in september een TIII special... leuk! :biggrin:

krukab
29-07-2004, 15:53
October dan een type14/type34 special ??

volksaddiction
29-07-2004, 15:54
Klopt !
7500,- eurie, maar dan heb je wel een NIEUWSTAAT ponton
tering wat een vette bak, gisteren ff bij staan kijken !
Wel jammer dat het een spaarmodel is, dus zonder chroom enzo
Maar wel met een dakkie, en org. 59.000 kms erop
Paul rijdt er nu mee, maar hij is te koop.
Miran was gisteren met de FB naar het werk en kwam m op de terugweg tegen ;)

volksaddiction
29-07-2004, 15:55
As. dinsdag een SpijlSpecial en dan in september een TIII special... leuk! :biggrin:
PSIES !!!
Zet maar op de site erbij, proberen er een typIII meeting van te maken :)

October dan een type14/type34 special ??
Daar zijn er te weinig van denk ik :(

krukab
29-07-2004, 16:00
Ja,het viel Edward geloof ik een beetje "tegen" dattie ponton zo mooi,goed en hard was ...
Voor hem dus geen eer meer aan te behalen,want toen ik er was,duwde hij net de vorige
eigenaar de vrijwarring in z'n handen ... tezamen met de nodige $$$'s denk ik ;)
(Die "gek" -Edward dus- wilde hem gaan overspuiten,terwijl hij nog in z'n eerste lak staat !!!)
Dat schuifdakkie is super !! ... is in z'n geheel een erg mooie auto ... kijk maar eens in de deurpost,
daar zit een sticker met als datum 1985 met een kmstand erop van 55000 ... nu,19 jaar later dus,
staat er 59000 op de teller !!!
Das dus 4000 km in 19 jaar tijd !!! (das iets meer dan 200 km per jaar ....)

volksaddiction
29-07-2004, 16:05
Die bak is zonde om te verbouwen ja !!
Hij staat ook elke keer weer verlekkerd naar de FB te kijken als we er zijn....hij heeft nog steeds spijt volgens mij, ook vanwege het kenteken
E(d) H(ouweling) (kenteken FB is EH-20-40)
LOL

krukab
29-07-2004, 16:08
Hij heeft ook zeker een zwak voor type3's.
twee jaar terug nog hebben Lorraine en ik in zijn supermooie variant gereden !!
(we hadden er toen zelf net 1 gekocht,en Miss L. wilde wel eens weten hoe dat reed)
Heeft er toen leuk geld voor gehad op het winterfestijn.

volksaddiction
29-07-2004, 16:25
Klopt, een kleine 25000 guldens...............
was ook een supervette bak, hij wilde m eigenlijk niet kwijt en vroeg de hoofdprijs.........en gekregen ook !!!
Heb m nog gespot op BUDEL 2004:

http://www.volksaddiction.nl/budel2004/DSCF0126.JPG

krukab
29-07-2004, 19:10
snif,snif ... wat een strak ding was (nog steeds volgens mij) dat zeg !!
Deze variant heeft Miss L. toen wel over de streep getrokken hoor !! ;)

volksfahrer.nl
02-08-2004, 11:21
As. dinsdag een SpijlSpecial en dan in september een TIII special... leuk! :biggrin:

Maak daar dan October type 3 special van!
Dan kan die van Miss G er ook bij zijn! :biggrin:

volksaddiction
02-08-2004, 11:57
Je kan ook gewoon een beetje doorwerken keverslet !!
:D

Beetspeed
02-08-2004, 14:29
BETER !!!
Jammer dat ie niet op de ACN is, dan maken we er in september wel een typIII special van.....VR heeft er ook nog wel een paar staan :)
Damn, dan 'moet' ik weer komen... :biggrin:

BTW 1969 is voor mij HET jaar van de type 3...De 'kenners' weten wel waarom :cool:

Groeten,
Walter

Bussie komt zo
02-08-2004, 14:34
Damn, dan 'moet' ik weer komen... :biggrin:

BTW 1969 is voor mij HET jaar van de type 3...De 'kenners' weten wel waarom :cool:

Groeten,
Walter

Ik ben geen kenner dus Vertel!

krukab
02-08-2004, 14:42
1969 ... "laatste" jaar korte (oud model) neus,maar met al wel een IRS (nieuw model) achterwielophanging :D

(jammer dat de vulpijp dan niet meer onder de voorklep zit,maar "gewoon" in het rechtervoorscherm)

Beetspeed
02-08-2004, 14:45
Yeah, indeed; ik geloof uit mijn tijd dat ik nog lid was bij de LVWCN (...), dat er 1 (!)(nederlandse) model '69 variant stond geregistreerd!

(laat Ed het maar niet horen, anders komt er meteen weer 1000 euro op de vraagprijs voor die Ponton haha)

Groeten,
Walter

volksaddiction
02-08-2004, 15:48
die ponton is al VERKOCHT !!!
Gaat snel in typIII land........
(vorige week woensdag al verkocht, 7500,-)

Beetlefreak
02-08-2004, 16:02
Op Marktplaats staat ook een mooie ponton te koop en wel hier: KLIK (http://www.marktplaats.nl/markt/autos/oldtimers/56489.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dponton)
Ziet er net uit!

volksaddiction
02-08-2004, 16:09
staat al een poos te koop.
Ziet er op het eerste oog netjes uit maar heeft al een paar lelijke blazen hier en daar..........
Als je dat een jaartje laat zitten vallen de gaten er in, hoe mooi die ook is !

krukab
02-08-2004, 19:08
die ponton is al VERKOCHT !!!
Zat er dik in natuurlijk .... verlagen,wieltjes eronder,en klaar !!
Volgende eigenaar gaat er zeer veel plezier aan beleven.

Beetspeed
02-08-2004, 20:00
Zat er dik in natuurlijk .... verlagen,wieltjes eronder,en klaar !!
Volgende eigenaar gaat er zeer veel plezier aan beleven.
Ja, en hij ( :p ) kan er ook nog fatsoenlijk de bocht mee door LOL.

Walter

krukab
05-10-2004, 14:37
Even een kleine update,Miss L. d'r fastback gaat ons helaas weer verlaten :(
We kunnen niet alles bewaren,en Miss L. d'r '66 variant heeft nu voorrang.
Dit is ook altijd een tussenoplossing geweest,zodat ze alvast het type3 gevoel te pakken kon krijgen.
Ze heeft echter wel een goed baasje gevonden die nog heel wat met haar van plan is !!
Ze gaat ook de komende maanden bij (in) area-51 aanpast worden,so watch this space !!
(de nieuwe eigenaar is geen forumjunk,dus ik zal zo nu en dan wat foto's plaatsen,goed ??)
http://www.keversite.com/fotoalbum/fotos/130720041337382.jpg
hier ben ik dus de komende wintermaanden aan bezig.
Het lijkt erger dan dat het is,want ik heb al het (NOS) plaatwerk kompleet,en al het laswerk
aan de body is reeds gedaan.
(al zou ik nog graag een NOS pre-67 achterklep hebben,maar die is onvindbaar :frown: )

volksaddiction
05-10-2004, 15:25
Ben benieuwd kruk !!
En ga je ons nog verklappen wie de nieuwe FB eigenaar(esse) wordt ??

krukab
05-10-2004, 15:32
We nemen hem vanavond voor het eerst (en dus ook het laatst) wel mee.
En er gaat (ook voor jouw) een bekende inrijden ... ;)

ploon
05-10-2004, 15:36
heb je al bij T3D gevraagd naar een nos klepje ?

volksaddiction
05-10-2004, 15:37
We nemen hem vanavond voor het eerst (en dus ook het laatst) wel mee.
En er gaat (ook voor jouw) een bekende inrijden ... ;)
Oke, dat hoor ik dan vanavond wel !!
;)

krukab
05-10-2004, 15:38
heb je al bij T3D gevraagd naar een nos klepje ?
Ja,maar ze hadden er alleen eentje van ná '67,en die is echt anders !! :mad:

Volkswouter
05-10-2004, 16:25
Kruk,ff ter achterliggende info,weet jij dei beige mercedes nog in Hoek van Holland? Verlaagt met Porsche wielen eronder,dat waren de gasten van T3D.

Split52
05-10-2004, 17:23
wat voor klepje zoek je nog kruk? achterklep variant? of gewoon voorklep?

JeeWee
05-10-2004, 17:57
Volkswouter, diezelfde gasten/benz die ook op euro waren met die mercedes bedoel je? Damm wie heeft nog foto's van die benz... Ik wil m'n pa graag overhalen, alhoewel dat wel een heel erg dappere poging is denk ik...

Volkswouter
05-10-2004, 18:15
http://www.veedub.nu/gallery/albums/userpics/pic2238.jpg

van veedub afgehaald.

krukab
05-10-2004, 21:27
Damm wie heeft nog foto's van die benz...
toen ze in Hoek van Holland aan land kwamen heb ik wat foto's van die 'ss' (stinkster) gemaakt ...
Ik mail ze je morgen wel ... ook foto's van een oranje panootje met een 2.7 liter 911 erin !!

Beetspeed
05-10-2004, 21:37
Kruk,ff ter achterliggende info,weet jij dei beige mercedes nog in Hoek van Holland? Verlaagt met Porsche wielen eronder,dat waren de gasten van T3D.
Ja, ik heb ze ook gezien en nog even een T3D T-shirt vanuit de achterbak van de Benz gekocht en kreeg er 2 T3D stickers bij. Uiteraard zit er nu eentje op de zijruit van de Vari :biggrin:
Die gast herkende zelfs nog de Karmann Konnnection sweater die ik aanhad op Euro! Dat was 12-15 jaar geleden zijn vaste werkkleding geweest toen hij daar nog werkte! How cool is that? Had ik destijds gekocht op VW Action toen dat nog DE top meeting was in Engeland.
Einde geschiedenisles :p

Groeten,
Walter

Beetspeed
05-10-2004, 21:39
.. ook foto's van een oranje panootje met een 2.7 liter 911 erin !!
Daar staat een feature artikel over in Volksworld van deze (of vorige?) maand ;) tegelijk met een andere flink getunde opgevoerde T2 bus :D
Groeten,
Walter

Beetlefreak
05-10-2004, 22:20
@ Jeewee, heb er een stuk of wat gemaakt, staan wel op veedub :) Zelfs met een pimp-pose van Wouter76;)



Daar staat een feature artikel over in Volksworld van deze (of vorige?) maand ;) tegelijk met een andere flink getunde opgevoerde T2 bus :D
Groeten,
Walter
Deze dus?? Staat idd in de ultra VW van deze maand. wat een apparaat!!! Gast reed de tweede tijd op Euro geloof ik. Met een campert!!! :)

http://www.veedub.nu/gallery/albums/userpics/pic2314.jpg

volksaddiction
05-10-2004, 22:35
http://www.volksaddiction.nl/euro2004/DSCF0029.JPG

Volkswouter
05-10-2004, 22:57
Die mercedes is echt supervet,zo kom je ze in Nederland nooit tegen..:D

Beetlefreak
05-10-2004, 23:13
Die mercedes is echt supervet,zo kom je ze in Nederland nooit tegen..:D
Be patient my friend :D:D

krukab
06-10-2004, 05:58
Die mercedes is echt supervet,zo kom je ze in Nederland nooit tegen..:D
Ja,je stond erbij en keek ernaar .. :biggrin:
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8144&mode=fullsize


Daar staat een feature artikel over in Volksworld van deze (of vorige?) maand ;)
tegelijk met een andere flink getunde opgevoerde T2 bus :D
Ik kreeg in Hoek v. Holland gelukkig heel ff de kans om met de eigenaar/bouwer te praten
en een blik (en een foto!!) van de motorruimte te maken !!

volksaddiction
06-10-2004, 06:21
en een blik (en een foto!!) van de motorruimte te maken !!
Kruk, wat was er zo spannend aan de motorruimte ??
Dat heb ik niet gezien namelijk :(

Niels - AirMighty.com
06-10-2004, 06:50
Wacht hier heb ik ook nog een pic van... welliswaar van de achterkant, maar die hadden we nog niet!?! :wink: :D Strakke bak he...

http://www.airmighty.com/images/gallery/vweuro2004/images/IMG_2026_jpg.jpg

krukab
06-10-2004, 07:14
Kruk, wat was er zo spannend aan de motorruimte ??
Dat heb ik niet gezien namelijk :(

Ik hoorde hem al van de boot komen,en zeg nog tegen Wout,"daar ligt een 911 in !!"
En jawel hoor ... een 2.7 op 46 triple IDA's,en een lange 915 bak !!
vraag Wout er nog maar naar,volgens mij heeft hij nog steeds kippevel van de sound van dat ding ;)
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8145&mode=fullsize

Volkswouter
06-10-2004, 10:21
Echt super stom,het is zo`n duffe bus en dan ligt er zo`n motor in.

Split52
06-10-2004, 12:29
over zieke projektjes gesproken: http://www.race-taxi.ch
'ff' T3 onderstel onder een spijl bouten, spijl verbreden, porsche rotzooi d''r onder EN een biturbo d'r in :D:D sukkels! :D:D

krukab
06-10-2004, 13:01
over zieke projektjes gesproken: http://www.race-taxi.ch
sukkels! :D:D

ehhhh,mag ik dan ook zo'n 'sukkel' zijn ?? :wink:

Ik heb de link ook maar ff doorgestuurd naar Mc Gyver,want hij is ook zoiets van plan,
maar hij wil zijn eigen chassis gaan maken,geinspireerd op (en door !!) de Amerikaanse Hot Rod scene

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5725&mode=normal
ook onder deze variant zit een eigenbouw chassis met Porsche 993 techniek !!

Genoeg inspiratie zo,Bussie komt zo ?? :D

Split52
06-10-2004, 13:09
ehhhh,mag ik dan ook zo'n 'sukkel' zijn ?? :wink:


Van mij wel kruk! prachtig dit soort lui, rommelen met techniek!! Maar zo extreem ga jij het niet doen met je doka denk ik toch?!

Wat voor piep3 klep zoek je? ik weet nog een goede achterklep van een variant of hadden we het daar al eens over gehad?

ploon
06-10-2004, 13:17
die variant van brian (burrows, vw action) is echt bizar. full-on buizen chassis, carbon vloer, bumpers en porsche kuipstoelen na laten maken van carbon (bling bling).

krukab
06-10-2004, 13:17
Maar zo extreem ga jij het niet doen met je doka denk ik toch?!
Nou .... nee,ik laat het orginele chassis onder de bus,maar de torsiebus gaat er wel
onder vandaag,en zal vervangen worden door een komplete 944 S2 achteras,met
996 Turbo remmen.
Voor komt er een WEEDEATER-as van Creative (jaja,ondanks de lange levertijd, kheb hem ook maar vast besteld),
met pano draagarmen,en fussees met ook weer Porsche 996 Turbo klauwen.
http://www.keversite.com/fotoalbum/fotos/290420041433254.jpg

Wat voor piep3 klep zoek je? ik weet nog een goede achterklep van een variant ...
Het liefst wil ik een NOS klep ... een nette gebruikte zit er nu in.
Maar mocht je wat tegenkomen,de variant is van 1966 ... Bussie komt zo weet nu het verschil wel,
tussen een vroege en een later type achterklep ;)

krukab
06-10-2004, 13:33
ff een 'on topic' vraagje voor de mods

Hoe kan het dat het attachment op de eerste pagina in deze topic ruim 3200x bekeken is,
en de hele topic op zichzelf 'maar' 880x ??

Kben geen wizzkid,maar dit viel me zo op ... :D

Bussie komt zo
06-10-2004, 13:36
Genoeg inspiratie zo,Bussie komt zo ?? :D
Heel veel inspiratie maar het ligt niet aan mij. de portomonee is door 2e gedeelt :o


Het liefst wil ik een NOS klep ... een nette gebruikte zit er nu in.
Maar mocht je wat tegenkomen,de variant is van 1966 ... Bussie komt zo weet nu het verschil wel,
tussen een vroege en een later type achterklep

Yep ik weet het.

Je moet me wel hebben vandaag is het niet. ;)
Maar ben blij dat je weer terug bent. :cool:

Bussie komt zo
06-10-2004, 13:40
ff een 'on topic' vraagje voor de mods

Hoe kan het dat het attachment op de eerste pagina in deze topic ruim 3200x bekeken is,
en de hele topic op zichzelf 'maar' 880x ??

Kben geen wizzkid,maar dit viel me zo op ... :D

Ik denk dat het aantal keren wat hij bekeken is in het fotoalbum erbij worden geteld

krukab
06-10-2004, 13:52
Je moet me wel hebben vandaag is het niet. ;)
Komt ook omdat ik weer een beetje 'lucht' heb om te ademen !!
Ik heb mijn wagenpark bijna met 1/3e zien afnemen,en dat lucht op !! :D

Beetspeed
06-10-2004, 13:57
ook onder deze variant zit een eigenbouw chassis met Porsche 993 techniek !!


Ja, met een dergelijk zwaar chassis heb je ook wel die 993 krachtbron nodig om alles een beetje van z'n plaats te laten komen :tongue:
Supergaaf, maar niet mijn ultieme auto, net zo min als die zilvergrijze Karmann met 1303 voorwielophanging, uitgeklopte schermen en 993 motor.
Een 993 motor wordt tegenwoordig haast al een 'must' in een high-end project...

Groeten,
Walter

krukab
06-10-2004, 14:01
Een 993 motor wordt tegenwoordig haast al een 'must' in een high-end project...
een 3.2 liter 964 motor is voor mij ook goed hoor :D
nee,ff zonder gekheid,ik begrijp je maar als te goed.
mijn ultieme droom ??
een Binz barndoor (crew cab) met een 1600 Fuhrmann 356 Carrera motor,of draaf ik nu iets te ver door ?? :p
http://thesamba.com/vw/gallery/pix/160823.jpg
(en dat is dit een 'gewone' Binz,nog niet eens een barndoor,want daar zijn er volgens
de overlevering maar twee van gemaakt ........)

+

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=269&mode=fullsize

Split52
06-10-2004, 14:18
of een barndoor kemperink met dat keversiteblokje van ebay....

krukab
06-10-2004, 14:20
dit is zo'n ebay keversite blokje ... :D ... daarom is dit ook mijn droom.

Split52
06-10-2004, 14:23
dure dromen heb jij! ... hoeveel vermogen heeft zo'n ding...is een 'eenvoudige' 1600 toch?

Raar dat ik dan droom van syncro16 achterdraagarmen a 400 euro...dacht dat dat duur was.. heb me vergist blijkbaar!

Beetspeed
06-10-2004, 14:59
dure dromen heb jij! ...
Daarom zijn het ook dromen...maar: be carefull what you wish for...it might come true! :eek:

Jouw droom Kruk, is iig wat subtieler, dat heeft ook meer mijn voorkeur, alhoewel ik soms ook zondig :biggrin:

Wat vind je bv van mijn laatste 'score':
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/04102004223228.jpg

Nu de 993 velgen waarschijnlijk toch wel definitief op de vari blijven liggen, moest ik wat hebben voor de 03 natuurlijk :biggrin: :D

Groeten,
Walter

krukab
06-10-2004, 15:05
Ik zag gisteren inderdaad op keversite al je foto'otje staan van de 8 & 10(?)x18's ...
Supermooie velg,alleen zijn ze niet errug zwaar ??
Dat was ook de reden waarom ik mijn 18" Turboos weer verkocht heb,het reed echt superk*t !!
Maar misschien gaat het onder een 1303 wat beter

Beetspeed
06-10-2004, 15:10
Ik zag gisteren inderdaad op keversite al je foto'otje staan van de 8 & 10 (?)x18's ...
Supermooie velg,alleen zijn ze niet errug zwaar ??
Dat was ook de reden waarom ik mijn 18" Turboos weer verkocht heb,het reed echt superk*t !!
Maar misschien gaat het onder een 1303 wat beter
Nope, dit zijn de 7Jx17 (voor) en 8,5Jx17 (achter) met dezelfde bandenmaat (205 en 225/50) die ik nu ook al had.
Daarnaast voelen deze door BBS (!) gemaakte velgen bijna nog lichter aan of in ieder geval niet/nauwelijks zwaarder dan de 16" porsche 993 velgen.

De 18" 2-delige Sport Classic II's die jij bedoelt, vond zelfs ik (ook) te groot...
Waren ook 2x zo duur, dus dat was een makkelijke 'keuze' :rolleyes:

Groeten,
Walter

Gert
06-10-2004, 15:17
Kruk >> laat ff weten wanneer die vooras klaar is ..
Mocht ik naar Creative moeten dan kunnen we beter meteen ff een weekendje heen en weer tuffen
We laten maar ff in het midden wat ik daar eventueel ga aanschaffen .. :D

krukab
06-10-2004, 15:20
Kijk,7 & 8,5x17" ... dat zijn mooie maten,alleen zou ik eens iets lager maatje banden nemen.
Vóór zou ik gaan voor 175/55x17 (Opel Speedstermaat) en achter voor 215/45.(of 225/45)
Staat net iets mooier,vooral voor denk ik en zeker op een 1303.


Kruk >> laat ff weten wanneer die vooras klaar is ..
Goed Gertje ... maar Creative heeft ook waarschijnlijk pas in Januari twee sets barndoor achtersafari's klaar,
en rekening houdend met hun 'uitlooptijd', kunnen we die spullen mooi tijdens de Volksworldshow in Maart gaan ophalen :D

Split52
06-10-2004, 16:14
Goed Gertje ... maar Creative heeft ook waarschijnlijk pas in Januari twee sets barndoor achtersafari's klaar,
en rekening houdend met hun 'uitlooptijd', kunnen we die spullen mooi tijdens de Volksworldshow in Maart gaan ophalen :D

?????????? wil niet nieuwsgierig zijn maar.....2 sets? dus geen meetlint alleen?

volksfahrer.nl
06-10-2004, 17:06
die variant van brian (burrows, vw action) is echt bizar. full-on buizen chassis, carbon vloer, bumpers en porsche kuipstoelen na laten maken van carbon (bling bling).

Een hok vind ik het! Ziet er niet uit.
En voor dat geld koop je een leuke 993 én een variant.

Mij ken het niet rotten dat het allemaal niet zo snel gaat maar als je er dan wat aan veranderd doe het dan zo dat je er niks van ziet.......véél spannender!

ploon
06-10-2004, 17:25
voor dat geld koop je een leuke 993 én een variant.
klopt, maar dan heb je dus gewoon een 993. nu heeft hij iets waarvan de gemiddelde weggebruiker niet weet wat het is (een ouwe volvo?) en het gaat als de brandweer. ben zelf ook niet zo fan van die zwarte velgen en een paar andere items, maar je moet die wagen echt eens van dichtbij bekijken, hij zit echt erg goed in elkaar

volksfahrer.nl
06-10-2004, 17:50
klopt, maar dan heb je dus gewoon een 993. nu heeft hij iets waarvan de gemiddelde weggebruiker niet weet wat het is (een ouwe volvo?) en het gaat als de brandweer. ben zelf ook niet zo fan van die zwarte velgen en een paar andere items, maar je moet die wagen echt eens van dichtbij bekijken, hij zit echt erg goed in elkaar

Heb ik gedaan! (Volksworld show)
Zit zeer knap in elkaar!
Ziet er niet uit! :wink:

JeeWee
06-10-2004, 19:32
Sukkel... kun je niet zeggen als je een 993 3.6 biturbo blok achterin hebt liggen. Voor de meesten onder ons een jongensdroom... voor mij althans. Maar een verbrede spijl... neh dat zou ik nou niet doen!

krukab
07-10-2004, 06:34
?????????? wil niet nieuwsgierig zijn maar.....2 sets? dus geen meetlint alleen?
Niks bijzonders Spatje ... Meetlint wil een barndoor achtersafari,en ik ook !!
de crew cab wordt vanwege de dakschade omgebouwd naar oud model,en dat achterruitje is hetzelfde als een barndoor.


Een hok vind ik het! Ziet er niet uit.
En voor dat geld koop je een leuke 993 én een variant.
Mij ken het niet rotten dat het allemaal niet zo snel gaat maar als je er dan wat aan veranderd doe het dan zo dat je er niks van ziet.......véél spannender!
Gelukkig heeft iedereen een eigen unieke smaak !!
De één vermomt een 993 in een variant en een ander stapelt weer een hoop troep op z'n kever .... :wink:

JeeWee
07-10-2004, 11:33
Daarom zijn het ook dromen...maar: be carefull what you wish for...it might come true! :eek:

Jouw droom Kruk, is iig wat subtieler, dat heeft ook meer mijn voorkeur, alhoewel ik soms ook zondig :biggrin:

Wat vind je bv van mijn laatste 'score':
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/04102004223228.jpg

Nu de 993 velgen waarschijnlijk toch wel definitief op de vari blijven liggen, moest ik wat hebben voor de 03 natuurlijk :biggrin: :D

Groeten,
Walter

jemig dat zijn die 17" classic velgen, o die zijn zo mooi, ik zat te dubben tussen deze of die 16" C2's. Ik prefereerde de C2's, maar vind die ook erg gaaf nog steeds. Momenteel zou ik die 19"A8 velgen welles onder m'n bus willen hebben!

JeeWee
07-10-2004, 18:33
@ kruk@b wat voor blok gaat er dan in jouw bus? Liggen de porsche onderdelen voor het oprapen bij jouw in de buurt ofzo? Echt super die dikke porsche klauwen, errug gaaf! Er stond laatst op marktplaats nog een 964 cabrio helemaal compleet alleen het chassis was krom gereden op een stoep. Verder alles in goede staat voor 6500 euro valt opzich mee heb je motor bak remmen velgen interieur etc, niet slecht!

JeeWee

krukab
07-10-2004, 20:41
@ kruk@b wat voor blok gaat er dan in jouw bus?
Ik ben (was?) bezig met een 2,7 liter type4 met 48IDA's,maar er zijn wat mensen die me op andere ideeën hebben gebracht :o

Liggen de porsche onderdelen voor het oprapen bij jouw in de buurt ofzo?
Nee,dat nog net niet,maar laten we het erop houden dat ik redelijk de weg weet in Porsche onderdelenland ;)
Laten we het zo stellen dat mijn crew cab wordt voorbereid voor een 6-cilinder ...

Bussie komt zo
08-10-2004, 06:27
Laten we het zo stellen dat mijn crew cab wordt voorbereid voor een 6-cilinder ...

Get the fuck out of here, Now way, :eek: :eek: :eek:

das is wel een "vooruitgang" letterlijk en figuurlijk :cool:

Beetlefreak
08-10-2004, 07:09
Laten we het zo stellen dat mijn crew cab wordt voorbereid voor een 6-cilinder ...
Wooohaaa!!! :eek: :eek:
Tot nu toe alleen in duitsland gezien... Alleen de sound al!! En dat ding gaat zoooo snel :)

Suc6 ermee, en keep us informed :wink:

Beetspeed
08-10-2004, 10:37
Wooohaaa!!! :eek: :eek:
Tot nu toe alleen in duitsland gezien... Alleen de sound al!! En dat ding gaat zoooo snel :)

Suc6 ermee, en keep us informed :wink:
Hey kruk, ben nog het meest benieuwd hoe je de RDW keuring wil aanpakken vanwege de omkeuring van 4 naar 6 op je kenteken.
Bij mij was die complicatie reden om mijn 2,7 911 blok weer weg te doen een jaar of 3 geleden...

Groeten,
Walter

PS Ik heb nog wel een vliegwiel (oud model 2,0 liter 911) bewaard om een 911 motor aan een keverbak te koppelen; Die had ik gekocht om de keverbak te behouden omdat die korter was dan welke P-bak dan ook en in een kever heb je elke cm nodig voor inbouw van een boxer-6 als je geen enorme uitbouw wil. Maar je zult wel een P-bak in je bus gaan leggen, aangezien daar iets meer ruimte is :rolleyes:

krukab
08-10-2004, 11:07
Hey kruk, ben nog het meest benieuwd hoe je de RDW keuring wil aanpakken vanwege
de omkeuring van 4 naar 6 op je kenteken.
Bij mij was die complicatie reden om mijn 2,7 911 blok weer weg te doen een jaar of 3 geleden...
Een kennis van mij hier in Den Haag bouwt hot rods (wo een 2cv met een 6 liter Chrysler V8),
en die gaf (3 jaar gelden al)eigenlijk een beetje de "gouden tip" ...
Hier bouwen,dan uitvoeren naar Engeland (spijtig,want het kost je je org. kenteken)daar op
kenteken laten zetten (geen probleem,gezien de Engelse kitcar markt),en als de auto dan een
Engels kenteken heeft,dan weer invoeren !! :D
(en wat in Engeland een kenteken heeft,moet het hier ook krijgen ... das iig één voordeeltje van 1Europa)


Maar je zult wel een P-bak in je bus gaan leggen, aangezien daar iets meer ruimte is :rolleyes:
Yep,naar aanleiding van mijn gesprekje met Vince (Oranje pano met 2,7 911 motor)ben ik
erachter wat er vrij makkelijk inpast,en das een 915-bak,uit een 1978 - 1983 3.0SC.
Nu heb ik met een bus ook iets meer ruimte als jij in je 1303,dus ik verwacht straks niet
te gek veel problemen.
Ook niet als er straks 2 cilinders extra bijkomen :)

Beetspeed
08-10-2004, 12:04
Yep,naar aanleiding van mijn gesprekje met Vince (Oranje pano met 2,7 911 motor)ben ik
erachter wat er vrij makkelijk inpast,en das een 915-bak,uit een 1978 - 1983 3.0SC.

Bedenk uit gewichtsgronden wel goed of je DIE 915 bak gebruikt: de 915 bak tot 1978 waren nog met een magnesiumhuis en nog steeds bestand tegen 350pk naar het schijnt.
De 915 vanaf 1978 zijn dus van vol aluminium en dat scheelt wellicht een kilootje of 10.
Daarom vond ik de 2,7 ltr ook zo'n goede keuze want dat is het laatste blok dat nog van magnesium was en daarbij is het gewichtsverschil nog groter. Met de juiste tuning kun je daar ook makkelijk >200 pk uit halen.
De 46 of 48 IDA's op die motor zou ik niet doen: Veel te groot en het blijkt haast niet af te stellen te zijn. Zelfs de (standaard) 40IDC's (volgens mij/ Ultra VW heeft Vince die erop zitten(?)) van de 2,0 en 2,2 (?) liters zullen door ouderdom lastig af te stellen zijn, maar als je de 28mm venturi daarin door een 32 vervangt heb je meer dan voldoende carburatie. Een 2,7-6 is eigenlijk namelijk maar een 1,8 liter 4 cylinder (0,45 liter per cylinder)...

Een (programmeerbare) injectie lijkt me daarom toch een (veel) betere oplossing voor inductie en het geluid blijft dan hetzelfde hoor :biggrin: . Injectie geeft ook veel meer koppel onderin en dat kan een (zware) bus goed gebruiken, zelfs bij 2,7 ltr. Qua kosten zal het niet eens zo heel veel hoeven uitmaken en als je dan toch de ultieme busmotor bouwt...

Oh, 't wordt wel weer erg OT geloof ik :o

Walter

krukab
08-10-2004, 12:37
Wat dat gewicht betreft maak ik mij niet zo'n zorgen ... een pick up is achter toch te ligt,dus dat komt mooi uit.

Het nadeel van magnesium is weer dat het bijna niet te lassen is,mocht er wat mee zijn ... ook carter/bakhelften
vallen niet te vlakken,wat ik gehoord heb.
Vince had het erover dat hij carb's van een 2.4 erop had staan,en dat zijn volgens mij toch echt 46 IDA's.
Erik heeft op zijn 2.7 liter type4 een programmeerbaar Halltech systeem zitten,en dat werkt super,maar is ook erg duur.
Vriend van mij (die de fastback uit deze topic koopt) is bezig met een K-Jetronic injectie systeem van een Golf GTI,
om dat pas te maken op een 2 liter type4,gebruik makend van een orgineel gasklepverzamelhuis van een 2 liter 914 blok.
Ben benieuwd hoe dat gaat lopen/klinken in de fastback ;)

Split52
08-10-2004, 13:23
Hier bouwen,dan uitvoeren naar Engeland (spijtig,want het kost je je org. kenteken)daar op
kenteken laten zetten (geen probleem,gezien de Engelse kitcar markt),en als de auto dan een Engels kenteken heeft,dan weer invoeren !! :D
(:)

Leuke offtopic topic...hehehe....ga vooral door heren! :D

Volgens mij moet het geen probleem zijn om je kenteken weer terug te krijgen hoor kruk..Als je een auto sloopt kun je op termijn ook weer het kenteken terug krijgen als je de wagen ter keuring aanbied bij de RDW...

Ik zou er niet van op kijken dat je het originele kenteken terug kunt krijgen... gewoon ff vragen.. :D

Beetspeed
08-10-2004, 13:27
Wat dat gewicht betreft maak ik mij niet zo'n zorgen ... een pick up is achter toch te ligt,dus dat komt mooi uit.

Het nadeel van magnesium is weer dat het bijna niet te lassen is,mocht er wat mee zijn ... ook carter/bakhelften vallen niet te vlakken,wat ik gehoord heb.

Trust me, je wilt niet dat er wat mee is...In de praktijk wordt er nooit aan bakhuizen of carterhelften gelast of gevlakt. Als je dat moet doen, is er wel een dusdanige ramp gebeurd dat het feit dat je niet aan magnesium kan lassen, in het niet valt.

Vince had het erover dat hij carb's van een 2.4 erop had staan,en dat zijn volgens mij toch echt 46 IDA's.

Nope, kijk je microfish-systeem nog maar eens na: op een 2,4 911 blok stonden alleen de 40 TIN Zenith carburateurs en die hadden een 28mm venturi.
I know, want ik heb ze gehad. Krijgen net zo veel slijtage als oude Solexen: 'niet' stationair af te stellen, tenzij je ze geheel laat reviseren ($$$)

Erik heeft op zijn 2.7 liter type4 een programmeerbaar Halltech systeem zitten,en dat werkt super,maar is ook erg duur.

Als je je 2,7 blok moet reviseren (9 van de 10 keer, tenzij je al een duur gereviseerd blok koopt), zal het injectiesysteem relatief goedkoop lijken ;) Ik weet het helaas zo goed, want voor mijn 2,7 heb ik alle noodzakelijke onderdelen destijds eens opgeteld...
Ook dat maakte de overstap naar een type 4 met 915 bak wat aantrekkelijker.

Beter dat je alles nu weet, dan later (te laater)

Maar laat je vooral niet ontmoedigen door mij. Een 6-cyl boxer met open luchtfilter in een bus is supergaaf!!

Walter

JeeWee
09-10-2004, 19:39
Voor de liefhebbers: In de nieuwste VW speed (nummer 11 2004) staat een omschrijving hoe je een porsche 5 bak in een kever krijgt! Er is tegenwoordig zo'n ombouwset verkrijgbaar. Kost 2750 euro...

Beetspeed
09-10-2004, 21:40
jemig dat zijn die 17" classic velgen, o die zijn zo mooi, ik zat te dubben tussen deze of die 16" C2's. Ik prefereerde de C2's, maar vind die ook erg gaaf nog steeds. Momenteel zou ik die 19"A8 velgen welles onder m'n bus willen hebben!
Hey JanWillem, ze passen dus ook op een type 1 bus, al lijken dit wel de 18" vanwege het feit dat ze 2-delig schijnen te zijn:
http://www.franklinsvwwerks.com/images/eldad16.jpg
:D
(als we toch lekker OT zijn...)
http://www.franklinsvwwerks.com/images/Eldad1.jpg
Ook wel een leuke site (franklinsvwwerks)voor de busjongens en meisjes.
Groeten,
Walter

krukab
10-10-2004, 11:02
... al lijken dit wel de 18" vanwege het feit dat ze 2-delig schijnen te zijn:
http://www.franklinsvwwerks.com/images/eldad16.jpg
Dees zijn 18",maar onder deze bus ziet het er niet uit !!!
(wel dezelfde 996 turbo remmen eronder als wat ik onder de crew cab ga zetten ;) )

Maar,weer ff on topic,
de fastback gaat dus naar een goede vriend van ons,en daar komt hij goed terecht !!
(hij heeft al een T2a camper,een type181 en een type3 Karmann Ghia -een typ34 dus)
De auto zal dagelijks gebruikt gaan worden voor woon/werkverkeer.
Plannen heeft hij genoeg ermee ... eerst verlagen,dan een setje 15" Teledials eronder,
oud typ bumpertjes,kleine knipperlichtjes en oud type achterschermen.
Voorts gaat de auto straks gebruikt worden als testcase voor een 2 liter type4 met een
K-Jetronic (Golf GTI) injectiesysteem.

JeeWee
10-10-2004, 14:18
Zowieso vind ik die moderne porsche velgen niet echt mooi onder een spijl ofzo, of de rest van de auto moet er ook wat hitech uitzien. Setje randars, fuchsen of gewoon staal vind ik het mooiste!

Dit type A8 bedoel ik, zou wel leuk zijn onder een T3 bus...:
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=8275&mode=normal

@ beetspeed, die hoge cilinderkoptemperatuur was te wijten aan carburateurs die valse lucht lekten!

krukab
13-10-2004, 12:51
Update

De fastback is vandaag (op Miss L. d'r verjaardag) overgeschreven en de verzekering is opgeschort.
Wat mij betreft kan deze topic het archief in,want ik ga een nieuwe starten,maar dan wel over
de '66 squareback ! :D
De deadline voor die auto is 1 April (geen geintje!!) 2005,want dan loopt de schorsing af.

Ik heb dus vanaf nu nog 25 weken ... :eek:

Beetlefreak
13-10-2004, 12:58
...Miss L. d'r verjaardag...
Van harte daarmee Kruk! En suc 6 met de '66 Squareback!

Airtime
13-10-2004, 14:12
Ja, gefeliciteerd met Miss L.!

krukab
07-12-2004, 17:46
Wat mij betreft kan deze topic het archief in,want ik ga een nieuwe starten,
maar dan wel over de '66 squareback ! :D

Toch nog even een kleine update;

de Fastback is nu in "goede" handen bij Flat Four,en sinds maandagavond is dur "kont" weer netjes,
en is bijna alle roestschade weer gerepareerd.
Door de klap achterop (bij de vorige eigenaresse gebeurd) was er links en rechts toch wel
wat naar boven gekomen.
Maar Flat Four heeft z'n best gedaan,en met een beetje geluk gaat zaterdag de gereviseerde 1600 type34 motor erin.

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=9717&mode=fullsize

volksaddiction
07-12-2004, 18:50
Das netjes geworden!!