Log in

View Full Version : is er vraag naar lambostyle deuren?

gtipower
24-07-2004, 19:06
hey iedereen ik heb een vraagje is er vraag naar lambo style deuren?

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5840&mode=normal

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5841&mode=normal

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5842&mode=normal

laat het horen

Lennart
24-07-2004, 19:07
oeh! :eek: das die triple turbo!

Marcski
24-07-2004, 20:42
Hoezo vraag naar? Kan je het goedkoop leveren dan?

Erik M
25-07-2004, 03:19
Kan het ook op een cabrio?

Best wel cool eigenlijk!

Golfzilla
25-07-2004, 10:58
ja als het goedkoop kan wel :D, maar als je die prijzen op die originele site zag, dan werd je er niet vrolijk van. iets van 1500 euro geloof ik.

Cabby 82 TDi
25-07-2004, 11:18
Idd, waanzinnig duur.

gtipower
25-07-2004, 11:34
op korte termijn ga ik ze ontwerpen en idd op http://www.lambostyledoors.de/index.html is het duur 1500 euri ik ga ze
natuurlijk niet zo duur verkopen ze zijn daar zo duur omdat ze auto's
inkopen er lambo deuren opzetten en weer verkopen bij mij kom je gewoon langs
en maak ik ze op maat voor de auto en als je de eerste met die auto/type bij mij bent
krijg je korting zodat ik de mal heb

maar ik ga eerst op mijn golf 3 lambo deuren zetten zodat ik weet hoe het moet
want ik kan wel schanieren gaan kopen van 1500 het stuk en dan namaken maar
dan worden de schanieren ook weer duurder voor jullie en dat is niet de bedoeling
ik had zelf een prijs in gedachte van 250 tot 350 euro verschilt per auto/type ex inbouw

maar binnenkort ga ik begginen en als alles goed gaat en een beetje loopt ga ik
ook de suceside deur ontwerpen zodat je bijvoorbeeld bij een 5 deurs auto de voorste
met lambo deuren uitrust en de achterste met de suceside of mischien wel met 4 lambo deuren maar de toekomst zal uitwijzen en jullie horen van mij

bobby-digital
25-07-2004, 16:28
dat zijn betere prijzen, hou me maar op de hoogte

evilnyntje
25-07-2004, 16:47
op korte termijn ga ik ze ontwerpen en idd op http://www.lambostyledoors.de/index.html is het duur 1500 euri ik ga ze
natuurlijk niet zo duur verkopen ze zijn daar zo duur omdat ze auto's
inkopen er lambo deuren opzetten en weer verkopen bij mij kom je gewoon langs
en maak ik ze op maat voor de auto en als je de eerste met die auto/type bij mij bent
krijg je korting zodat ik de mal heb

maar ik ga eerst op mijn golf 3 lambo deuren zetten zodat ik weet hoe het moet
want ik kan wel schanieren gaan kopen van 1500 het stuk en dan namaken maar
dan worden de schanieren ook weer duurder voor jullie en dat is niet de bedoeling
ik had zelf een prijs in gedachte van 250 tot 350 euro verschilt per auto/type ex inbouw

maar binnenkort ga ik begginen en als alles goed gaat en een beetje loopt ga ik
ook de suceside deur ontwerpen zodat je bijvoorbeeld bij een 5 deurs auto de voorste
met lambo deuren uitrust en de achterste met de suceside of mischien wel met 4 lambo deuren maar de toekomst zal uitwijzen en jullie horen van mij

Ik wil wel suicide doors voor mijn passat!

gtipower
25-07-2004, 17:44
hey nog meer mensen ik wist niet dat dit zon publiekstrekker zou worden maar dit is alleen maar goed ik denk er namelijk over om meer dingen na te maken en voor een redelijkere prijs de deur uit te doen ik heb ook weer wat bedacht om van die speciale kofferklep schanieren te maken dat de klep gewoon horizontaal blijft ook wel cool dacht ik

nogmaals jullie horen van mij

Gert
25-07-2004, 19:50
suwerciede dors zij welkom :D

Pedaalemmer
25-07-2004, 20:07
mag je dat zomaar namaken en doorverkopen?

gtipower
25-07-2004, 20:39
who cares ik niet in ieder geval ik bedenk het zelf ik koop geen schanier van hun en maak het na maar ik mag het eigenlijk niet verkopen omdat ik geen bedrijf heb ik sta niet ingeschreven bij kamer van koop handel en betaal er geen belasting over dus ja het is iligaal maar ja je moet wat tegewoordig

Golfzilla
25-07-2004, 21:20
heb ook wel interesse in lambodeuren en suwercide ;) hou me maar op de hoogte!!

gtipower
25-07-2004, 21:35
update regelmatig maar verwacht niet dat ze er volgende week al zijn moet eerst ook nog ontwerpen en testen moet natuurlijk ook degelijk zijn

teknix
25-07-2004, 21:41
Ik w8 het rustig af GTIPOWER,zodra je een proefsetje hebt laat het me maar weten.

Matheo
25-07-2004, 21:45
je zit toch ook met de stevigheid van het chassis? bij lambo's dan. heb ooit gehoord dat bij die foliatec passat (met lambo deuren) het dak een keer was ingezakt toen ze voor het eerst die deuren open deden.
veel succes ermee in ieder geval! ben benieuwd, is wel interesant dit.

Tjaap
25-07-2004, 23:24
dat is niet aan de orde bij deze, omdat er helemaal niks veranderd aan de structuur van de auto.
het is enkel de deuren er anders inhangen door de scharnieren te vervangen....

gtipower
26-07-2004, 08:33
dat is niet aan de orde bij deze, omdat er helemaal niks veranderd aan de structuur van de auto.
het is enkel de deuren er anders inhangen door de scharnieren te vervangen....

dat klopt je deuren helpen alleen bij een aanrijding maar dan zitten ze dus dicht en bij de lambo schanieren ook voor het struktuur van het dak heeft het niks mee te maken misschien als je op je dak terecht komt maar dan zit de deur ook dicht hoop ik
en anders maar niet (geintje)

tot later

Sjon
26-07-2004, 08:35
Nog een linkje (http://www.lambodoors.com/)
Onder 't knopje "Bonus" staat ook nog iets over Suicide doors (http://www.lambodoors.com/bonus.html)

Fred
26-07-2004, 09:10
dat klopt je deuren helpen alleen bij een aanrijding maar dan zitten ze dus dicht en bij de lambo schanieren ook voor het struktuur van het dak heeft het niks mee te maken misschien als je op je dak terecht komt maar dan zit de deur ook dicht hoop ik
en anders maar niet (geintje)

tot later

Ik hou me hart vast, voor het geval je er een handleiding bij gaat leveren :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Kortom: PLaats eens wat punten, komma's spaties etc :eek:

gtipower
26-07-2004, 10:54
Nog een linkje (http://www.lambodoors.com/)
Onder 't knopje "Bonus" staat ook nog iets over Suicide doors (http://www.lambodoors.com/bonus.html)
thans deze wist ik als maar toch bedankt

gtipower
26-07-2004, 10:58
Ik hou me hart vast, voor het geval je er een handleiding bij gaat leveren :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Kortom: PLaats eens wat punten, komma's spaties etc :eek:

Op verzoek van Fred, normaal schrijven.

Met die handleidig zal wel goedkomen denk ik, maar ik kan het natuurlijk ook nog instaleren en weer tegen een betaalbare prijs.

Tot Later

En dat mensen zich zo druk kunnen maken over puntern en komma's.

Tjaap
26-07-2004, 11:04
Wat heeft Fred wat wij niet hebben?
Het hele forum roept het al weken, en na 1 opmerking van Fred ga je het ineens wel doen. Ik zie hier een merkwaardig verschijnsel :p

Gert
26-07-2004, 11:08
* ziet een liefde tussen Fred en GTIPower opbloeien

http://www.hammocks.net/puppy-love.jpg

Kevin20v
26-07-2004, 11:52
als je de schanieren voor een mk2 klaar hebt suicide of lambo dan ROEPT U maar!! :D :D

Helemaal te gek zo'n deuren, weet alleen nog niet welke ik zelf graag wil.
Suicide deuren zijn zeer vetjes, maar lambo deuren is natuurlijk wel een jongesdroom (natte).
:tongue:

Fred
26-07-2004, 12:05
Op verzoek van Fred, normaal schrijven.

Met die handleidig zal wel goedkomen denk ik, maar ik kan het natuurlijk ook nog instaleren en weer tegen een betaalbare prijs.

Tot Later

En dat mensen zich zo druk kunnen maken over puntern en komma's.

Goed zo..

Nou, punten en komma's maken het geheel een stuk leesbaarder......kijk voor de aardigheid eens naar je tekst van nu en naar een stukje tekst van voorheen...duidelijker uitleg kan bijna niet he..
:D :D :D

Fred
26-07-2004, 12:08
Wat heeft Fred wat wij niet hebben?
Het hele forum roept het al weken, en na 1 opmerking van Fred ga je het ineens wel doen. Ik zie hier een merkwaardig verschijnsel :p

Sja, als mijn kids zo zouden schrijven zou er wat zwaaien......je ziet tegenwoordig al MSN taal in sollicitatie brieven:

Ge8te heer, enz.. :eek: :eek: :eek: :eek:

gtipower
26-07-2004, 12:31
Sja, als mijn kids zo zouden schrijven zou er wat zwaaien......je ziet tegenwoordig al MSN taal in sollicitatie brieven:

Ge8te heer, enz.. :eek: :eek: :eek: :eek:

He ik schrijf nog niet in die taal dacht ik of was het d8t ik, ik schrijf de woorden gewoon goed alleen missen meestal de komma's en de punten veel te lastig en inderdaad in een sollicitatie zou i echt met hoofd letter, komma's en en punten schrijven dat is namelijk een stuk belangrijker en als je het niet aanstaat hoe ik schrijf typ je het over en zet er hoofd letters, komma's en punten bij en plaats het nogmaals iedereen blij

gtipower
26-07-2004, 14:28
Weer eens wat anders de lambo suicide uit de film I Robot van Will Smith

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5882&mode=normal

Stapt ook wat makelijker in dacht ik.

bartman
26-07-2004, 22:27
Weer eens wat anders de lambo suicide uit de film I Robot van Will Smith

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5882&mode=normal

Stapt ook wat makelijker in dacht ik.
is wel achterzijde van de wagen :D :D :D

gtipower
27-07-2004, 12:17
is wel achterzijde van de wagen :D :D :D

hoe bedoel je dat dat dit de achterkant van de auto is?

Golfzilla
27-07-2004, 12:23
hmm lijkt me niet als ik de foto zo bekijk. (grille en koplampen)

Zestienkleppen
27-07-2004, 13:39
Ik snap 'm ook niet. Misschien moet ik maar eens naar die film...? Suicide doors lijkt me ook wel aardig.

bartman
27-07-2004, 14:05
hoe bedoel je dat dat dit de achterkant van de auto is?
grapje hé

gtipower
27-07-2004, 15:12
grapje hé

dacht al ben ik alweer idioot

Zestienkleppen
27-07-2004, 16:17
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5842&mode=normal

Vertel nou eens, ga je dit onderdeel nou namaken? En dan door middel van trial en error de sterkte bepalen ofzo?

gtipower
27-07-2004, 17:09
Vertel nou eens, ga je dit onderdeel nou namaken? En dan door middel van trial en error de sterkte bepalen ofzo?

gewoon zelf de deur 10.000 keer open en dicht doen en kijken wat er gebeurt

geintje ga het natuurlijk wel zelf testen maar niet 10.000 keer de deur op en dicht

Ik ga gewoon alle draai punten met lagers uitrusten en sterkere bouten en zorgen dat het goed gesmeerd word, verder uit de klachten die er dan nog uit voorkomen.
Maar ja de prijs is er ook na, natuurlijk zal ik er alles aan doen om een goed product te maken door goed materialen te gebruiken, dus niet bij de karwei weg maar bij de staal handelaar,en alles controleren voordat het de deur uitgaat en een duidelijke handleiding met foto's en dergelijke
..
tot later

VeeDubber
27-07-2004, 19:30
Zeg GTiPower, wat doe je voor werk en van wat voor materiaal denk je dit scharnier te gaan maken?

Fred
27-07-2004, 19:42
ik dacht dat je mijn berichten niet meer zou lezen en als je denkt dan je het beter kan be my gast

Bij deze reageer ik op jou, de andere posting was een antwoord op een ANDER !! Lezen is ook niet je sterkste punt he :tongue:

Ik ga geen scharnieren zitten aanbieden waarvan ik weet dat ik ze niet kan maken, das nou het verschil met jou..

Even nog wat opmerkingen zo over je projectje he: Denk je dat die *dure* scharnieren uitgevoerd worden zonder lagers en zonder smering ?? Kijk eens goed naar die tekening die hier staat....en verbaas je wat je ziet

Bovendien is zoiets geen natte vinger werk, het moet ten eerste goed werken, zodat de deur nog op een fatsoenlijke manier sluit en ten tweede, en das eigenlijk nog veel belangrijker: het moet veilig zijn, zodat je niet de kans loopt dat het geheel er tijdens het rijden uitdonderd..

Die dingen zijn ook niet van pisbakken staal gemaakt dus ik vraag me af hoe je ze wil gaan produceren, dat soort zaken word vaak op Cnc banken gemaakt en niet zo maar in een schuurtje achteraf in elkaar gebakken..

Kortom ik denk dat je gebakken lucht wil verkopen :D :D :D :D

Gert
27-07-2004, 20:37
..... en een duidelijke handleiding met foto's en dergelijke
..

Nog iemand nodig met een spellchecker op zijn Commodore 64 ?

Kijk : het initiatief is erg leuk maar ik vrees dat je onderschat wat erbij komt kijken om uberhaupt maar een set werkend te maken .
En dan heb ik het geeneens over een GOED werkende set .
Wat ga je bijvoorbeeld voor veer of demper gebruiken ? Ik vrees dat die niet ergens op een plank bij de Gamma ligt .

Mocht het je lukken om goede werkende sets te gaan verkopen dan heb je bij deze een bestelling voor 1 set :D

Tot die tijd graag van alles en iedereen wat minder modder gooien .
IIG niet persoonlijk op de man of vrouw af .
Een goede discussie is nooit weg .
Tot die tijd :

http://members.lycos.nl/rubenvandermeer/hpbimg/Make%20love%20not%20war.jpg

Koen is sleeping
27-07-2004, 20:56
Waarom geen combi? Naar boven openende suicides? :confused: Dan heb je zeker iets unieks.

Waldorf
27-07-2004, 21:27
en dan nog een paar vraagjes:
Hoe denk je door de wegenverkeerswetgeving te komen? De nu leverbare van +/- 1500 hebben wel een ABE en typegoedkeur. Ga jij dat ook aanvragen?

Enig idee hoe het komt dat je buiten de Continental van en paar decennia geleden, geen andere voertuigen op de nederlandse wegen ziet met suicide doors? Wellicht omdat het hier niet toegestaan is?

Allerbelangrijkste is dat ik in Oostenrijk geprobeerd heb om langs zo'n gevleugelde deur in te stappen. Doordat de deur eerst naar buiten klapt, en dan een stukje omhoog heb je bar weinig ruimte om in te stappen. De bestaande deuren zijn er niet voor gemaakt. Het is niet te vergelijken met de opening van een lambo.Kijk maar naar de foto's onder worthersee, en let op de deuropening.

Leuk voor in de parking; deur tegen het dak! Help, ik kan niet uitstappen.

Golfzilla
27-07-2004, 21:45
N
http://members.lycos.nl/rubenvandermeer/hpbimg/Make%20love%20not%20war.jpg

hahahahaha goeie foto........ik tel 4 golfjes !!!!!!!!!!
1 zwarte type 4, in het midden een zwarte type 3 met daarachter een blauwe type 3(nog net met puntje van de neus zichtbaar) en helemaal rechts van de foto een witte type 1.

details :D :D

Steeph
27-07-2004, 23:38
en dan nog een paar vraagjes:
Hoe denk je door de wegenverkeerswetgeving te komen? De nu leverbare van +/- 1500 hebben wel een ABE en typegoedkeur. Ga jij dat ook aanvragen?

Enig idee hoe het komt dat je buiten de Continental van en paar decennia geleden, geen andere voertuigen op de nederlandse wegen ziet met suicide doors? Wellicht omdat het hier niet toegestaan is?

Allerbelangrijkste is dat ik in Oostenrijk geprobeerd heb om langs zo'n gevleugelde deur in te stappen. Doordat de deur eerst naar buiten klapt, en dan een stukje omhoog heb je bar weinig ruimte om in te stappen. De bestaande deuren zijn er niet voor gemaakt. Het is niet te vergelijken met de opening van een lambo.Kijk maar naar de foto's onder worthersee, en let op de deuropening.

Leuk voor in de parking; deur tegen het dak! Help, ik kan niet uitstappen.

Deze Laatste zin !i!
Die vraag heb ik dus op golfc@brio.com regelmatig gesteld, dit topic is daar ook al een paar X naar voren is gekomen !i!
Meeste garages zijn 1,90m hoog, ik heb foto´s gezien met deze deuren die al echt boven de persoon die ernaast staat uitsteken.
Ik ga het bij mijn Cabbie niet doen, maar bij een Cabbie kun je de ruiten van het portier nog naar beneden draaien. Dus zou deze auto, met de gevleugelde deur ideaal zijn voor een garage.

Grtzzz

gtipower
28-07-2004, 08:42
Die type goedkeuring heb ik ook over zitten nadenken, maar dan worden de deuren dus ook weer zo duur.
En met die parkeer garages heb ik ook al over lopen te nadenken ik heb nu iets in het hoofd waarbij je de deur nog gewoon open kan doen, en ook nog de vleugel functie hebt dus voor de show de lambo en voor het gemak de gewone functie
Maar ik ga het dus eerst op mijn auto waarbaar maken voordat ik het echt ga verkopen.

Tot Later.

gtipower
28-07-2004, 08:44
Waarom geen combi? Naar boven openende suicides? :confused: Dan heb je zeker iets unieks.

net als die audi een pagina terug maar daar komt dus meer bij kijken
maar eerst maar eens die van mij voordat ik jullie opzadel en onverkoopbare
rotzooi.

tot later

gtipower
31-07-2004, 13:50
hier nog even wat zoet makertjes

http://www.nlpower.com/site/assortiment/images/f5pnr1g.jpg

http://www.nlpower.com/site/assortiment/images/fOTVUVw.jpg

Dennis@polo86c.nl
31-07-2004, 15:36
Maar wat voor werk deed je nu dat je dat zo voor ons kunt maken?

BTW: @Godzilla: helemaal rechts op de kontneuk foto rijdt geen type 1 golf maar polo 2 :) ...

gtipower
31-07-2004, 16:15
Maar wat voor werk deed je nu dat je dat zo voor ons kunt maken?

BTW: @Godzilla: helemaal rechts op de kontneuk foto rijdt geen type 1 golf maar polo 2 :) ...

ben automonteur en best goed in plaatwerken dus zodoende

Gert
31-07-2004, 18:22
Ik verzamel postzegels .. dus ik lik er graag aan
Maakt me nog geen goeie beffert hoor ;)

We wachten gewoon af : wil wel een set voor mijn Bus en kever :D

gtipower
31-07-2004, 18:24
Ik verzamel postzegels .. dus ik lik er graag aan
Maakt me nog geen goeie beffert hoor ;)

We wachten gewoon af : wil wel een set voor mijn Bus en kever :D

zo what waar slaat dat nou weer op ik ben goed in lassen etc dus why not is las graag maar dat maakt me wel een goede lasser

Gert
31-07-2004, 22:27
Als ik de tekening van die dingen bekijk is lassen niet je grootste zorg ..

Cabby 82 TDi
01-08-2004, 07:13
Gun hem nou eerst eens de kans iets te doen en oordeel dan pas.

Die jongen is nu al anaal genomen alleen omdat ie een goedkoper voorstel doet.
Maar als je altijd zekerheid wilt hebben, moet je vooral de hoofdprijs betalen.
Dit bedrijf is heus ook met vele proto's begonnen eer het op de markt kwam,
en dat zal hier ook moeten gebeuren.

GTD Special
01-08-2004, 08:47
Zoals al vaker is gezegd. Het idee is leuk, maar ik denk ook dat de gehele situatie onderschat wordt. De "professionele" schanieren zijn ook echt berekend en beproefd en volgens mij heb je niet echt een plan van aanpak klaarliggen :rolleyes: :wink:

Ook moet de deur natuurlijk goed sluiten onder alle omstandigheden (winter, zomer) tegen water en lucht. En hoe zit het met de bedrading die de deur ingaat? als je een suicide-lambo deur wilt maken, moet er toch wel het een en ander veranderd worden. Ik noem dus maar even een paar dingen op, misschien had je hier al over nagedacht :wink:

Ondanks alle commentaar (in de meeste gevallen opbouwende kritiek) wens ik je toch veel succes met de deuren :wink:

gtipower
01-08-2004, 09:27
Als ik de tekening van die dingen bekijk is lassen niet je grootste zorg ..

kijk wat ik ook kan doen is een schanier kopen en hem door een bedrijf laten namaken mag ook wel kosten ze 900 euro

gtipower
01-08-2004, 09:35
Zoals al vaker is gezegd. Het idee is leuk, maar ik denk ook dat de gehele situatie onderschat wordt. De "professionele" schanieren zijn ook echt berekend en beproefd en volgens mij heb je niet echt een plan van aanpak klaarliggen :rolleyes: :wink:

Ook moet de deur natuurlijk goed sluiten onder alle omstandigheden (winter, zomer) tegen water en lucht. En hoe zit het met de bedrading die de deur ingaat? als je een suicide-lambo deur wilt maken, moet er toch wel het een en ander veranderd worden. Ik noem dus maar even een paar dingen op, misschien had je hier al over nagedacht :wink:

Ondanks alle commentaar (in de meeste gevallen opbouwende kritiek) wens ik je toch veel succes met de deuren :wink:

Met de bedrading zit ik ook nog in mijn hoofd, maar dat kan ik pas beoordelen als ik de deur klaar heb dan zie ik hoeveel speling ik heb
en anders moet je alles verlengen en dat ik nou ook niet het ergste wat ik me kan bedenken.
Het ergste is nog de slijtage van de delen, zoals het kogel gewrichtje die er voor zorgt dat de deur niet te veel naar beneden zakt,
als die slijt blijft hij niet meer in de stand staan waar hij terecht moet komen
waardoor hij ernaast kan schieten met het gevolg dat de deur te ver zakt en dan heb je lak schade
Dit zou je kunnen voorkomen door het periodiek te vervangen maar om nou
om de maand zon ding er aan te schroeven is natuurlijk ook van de zotte

Dit soort dingen ga ik allemaal testen op mijn auto kijken wat er gebeurt

Oke jullie horen nog van mij

Cabby 82 TDi
01-08-2004, 11:51
Dat kogelgewrichtje kan toch gewoon een stalen bout zijn met een bolle kop.
En dan natuurlijk ook een stalen schaal op je scharnier.

gtipower
01-08-2004, 16:11
Dat kogelgewrichtje kan toch gewoon een stalen bout zijn met een bolle kop.
En dan natuurlijk ook een stalen schaal op je scharnier.

dat is het probleem niet hij mag niet vrij kunnen bewegen het met goed strak blijven met weerstand zodat de stand niet verandert maar hier gaan we wel wat op vinden

gtipower
02-08-2004, 17:48
Er is weer nieuws, ik heb waarschijnlijk de gasveren gevonden.

Ik heb een bedrijf gevonden die deze maakt, ik hoef alleen maar te weten wat de newtons zijn en de lengte, en dan maken ze hem op maat
Weet alleen niet wat het gaat kosten.

Oja misschien ook wel handig voor meer info te kijken in het blad auto en tuning nr 8 van augustus 2004 vanaf blz 60 eb als je dan ziet waar je 1300 euro voor neer telt schrik je ook even denk ik
En als ik het zo zie heb je dat kogel gewrichtje ook niet nodig maar ik maak het er wel op voor extra veiligheid.

Dit was het weer tot de volgende keer

Zestienkleppen
02-08-2004, 19:07
Inderdaad, de veiligheid is wel erg belangrijk. Stel nu dat iemand zo'n deur op z'n hoofd krijgt omdat jouw scharnier kapot gaat. Je hebt er geen enkele keuring op zitten, dus kun je hier aansprakelijk voor zijn. Hetzelfde geldt voor een aanrijding van opzij met de eventuele (dodelijke) gevolgen. Mocht jouw scharnier er (mede) de oorzaak van zijn dat de stevigheid van de deur achteruit is gegaan...
Als ik eerlijk ben zou ik andere onderdelen gaan maken, zoals 16v inlaatspruitstukken ombouwen voor 16vG60 of fuelrails of veerpootbruggen. Dit zijn niet zulke cruciale onderdelen.
Aan de andere kant, als je het voor elkaar krijgt is het voor veel mensen begrijpelijk een mooi product en heb je een knap staaltje werk geleverd.

Koen is sleeping
02-08-2004, 21:42
Probeer eens te achterhalen waarop het patent gebaseerd is. Misschien kun je vrij gemakkelijk een iets andere versie produceren zonder illegaal bezig te zijn. Weet nog wel een bedrijfje dat hele scherpe prijzen voor draai-en freeswerk hanteert.

gtipower
03-08-2004, 17:43
Probeer eens te achterhalen waarop het patent gebaseerd is. Misschien kun je vrij gemakkelijk een iets andere versie produceren zonder illegaal bezig te zijn. Weet nog wel een bedrijfje dat hele scherpe prijzen voor draai-en freeswerk hanteert.

ik verwacht dat hier geen patent op zit omdat er verschillende bedrijven het zelfde principe schanieren maken en volgens mij als er ergens patent op zit , zit het patent op het pricipe

maar ja zwart werken mag ook niet maar dat gebeurt ook

gtipower
03-08-2004, 17:49
Inderdaad, de veiligheid is wel erg belangrijk. Stel nu dat iemand zo'n deur op z'n hoofd krijgt omdat jouw scharnier kapot gaat. Je hebt er geen enkele keuring op zitten, dus kun je hier aansprakelijk voor zijn. Hetzelfde geldt voor een aanrijding van opzij met de eventuele (dodelijke) gevolgen. Mocht jouw scharnier er (mede) de oorzaak van zijn dat de stevigheid van de deur achteruit is gegaan...
Als ik eerlijk ben zou ik andere onderdelen gaan maken, zoals 16v inlaatspruitstukken ombouwen voor 16vG60 of fuelrails of veerpootbruggen. Dit zijn niet zulke cruciale onderdelen.
Aan de andere kant, als je het voor elkaar krijgt is het voor veel mensen begrijpelijk een mooi product en heb je een knap staaltje werk geleverd.

ja dit is natuurlijk ook niet wat ik wil een dikke claim dus ik maar alles dubbel veilig dus extra (sterkere) bouten, zorgen dat het minimaal slijt (doormiddel van vet nippels zoals autostyle dat heeft) en dus een extra kogel gewrichtje

en als de deur steeds moeilijker omhoog te krijgen is en steeds makkelijker omlaag iedereen terug roepen en sterkere gas veren eronder dat soort dingen
en zorgen dat het materiaal dik genoeg is dus geen 5 mm staal maar minimaal 10 mm als ik de foto's zie van autostyle ligt het rond de 10 mm

maar de toekomst zal het zeggen

tot later :cool:

Tjaap
03-08-2004, 22:39
reeds gespot in Rotterdam
http://www.eswilder.nl/images/apartegolfv.jpg

Zestienkleppen
03-08-2004, 23:07
ja dit is natuurlijk ook niet wat ik wil een dikke claim dus ik maar alles dubbel veilig dus extra (sterkere) bouten, zorgen dat het minimaal slijt (doormiddel van vet nippels zoals autostyle dat heeft) en dus een extra kogel gewrichtje

en als de deur steeds moeilijker omhoog te krijgen is en steeds makkelijker omlaag iedereen terug roepen en sterkere gas veren eronder dat soort dingen
en zorgen dat het materiaal dik genoeg is dus geen 5 mm staal maar minimaal 10 mm als ik de foto's zie van autostyle ligt het rond de 10 mm

maar de toekomst zal het zeggen

tot later :cool:

Kiezen voor overdimensioneren is idd een gemakkelijke manier om op veilig te gaan. Ik geloof dat ik er wel vertrouwen in heb. Hoe zit het eigenlijk met de verschillende gewichten van de deuren, deuren van een Mk V wegen toch een stuk meer dan van een Mk II nietwaar? Of heb je daar perse weer andere scharnieren voor nodig...

Succes iig, ik zou serieus onder de indruk zijn als je het voor elkaar krijgt voor weinug...

Waldorf
04-08-2004, 07:54
Zie je hoe klein die deuropeningen uiteindelijk zijn !!!!!!!

gtipower
04-08-2004, 16:41
Zie je hoe klein die deuropeningen uiteindelijk zijn !!!!!!!

ja wie iets moois wil hebben zal een beetje moeilijk moeten in stappen

gtipower
04-08-2004, 16:47
Kiezen voor overdimensioneren is idd een gemakkelijke manier om op veilig te gaan. Ik geloof dat ik er wel vertrouwen in heb. Hoe zit het eigenlijk met de verschillende gewichten van de deuren, deuren van een Mk V wegen toch een stuk meer dan van een Mk II nietwaar? Of heb je daar perse weer andere scharnieren voor nodig...

Succes iig, ik zou serieus onder de indruk zijn als je het voor elkaar krijgt voor weinug...

Even over dat gewicht het ligt er een beetje aan hoe veel zwaarder hij wordt het 20 kg zwaarder zal ik misschien de dikte moeten veranderen
maar wat zowiezo moet worden veranderd is de gasdemper die krijgt meer te verduren
maar hier kun je dus zwaardere op zetten maar ik moet eerst weten wat de newtons zijn die er op rusten

maar je hebt ook nog verschil in de zelfde type deur zoals van een golf 2
je hebt alles mechanisch dus ramen met de hand sloten met de hand etc
of alles electrische
dus we zullen eerst de deur wegen voordat we weten wat voor demper er op moet
dit zal niet elke keer nodig zijn na een paar keer weet je wel wat de gewichten zijn indien er andere dingen zijn aangebracht zoals dikke spoiler kit noem maar wat

tot later

gtipower
20-08-2004, 16:24
UPDATE

hey ben ik weer wou even melden dat als het mee zit volgende week de golf bij mij thuis staat dan ga ik hem eerst nog even schoonmaken van binnen alles moet eruit namelijk

en dan gaat project alla vleugel deur van start

als ik hem klaar heb start ik een nieuwe topic in onderdelen te koop.

teven is het project te volgen op onderstande website
tegen die tijd maak ik er een nieuwe pagina met alle info
tot betrekking tot de vleugeldeuren

Matheo
20-08-2004, 17:56
GTI the only why to drive the road.
GTI de enige waarom om met de weg te rijden???

gtipower
20-08-2004, 18:35
GTI de enige waarom om met de weg te rijden???

In de zin van dat je alleen met een gti de weg kan rijden

niet te letterijk worden

en blijf ontopic

zeno
20-08-2004, 21:42
In de zin van dat je alleen met een gti de weg kan rijden

niet te letterijk worden

en blijf ontopic

Gti Power! , wat Matheo bedoelt:
the only *why* to drive the road
de enige *waarom* om op de weg te rijden ..

zou moeten zijn:
the only *way* to drive the road
de enige manier om op de weg te rijden ..

Lijkt me dat je die onderste bedoelt.. dus engels taalfoutje ;)

Grtz! Zeno!

Marco
20-08-2004, 22:05
WTF, die lijkt op een bepaalde persoon uit DH, ik noem geen naam maar ik denk dat menig1 wel weet wie ik bedoel

gtipower
20-08-2004, 22:28
Gti Power! , wat Matheo bedoelt:
the only *why* to drive the road
de enige *waarom* om op de weg te rijden ..

zou moeten zijn:
the only *way* to drive the road
de enige manier om op de weg te rijden ..

Lijkt me dat je die onderste bedoelt.. dus engels taalfoutje ;)

Grtz! Zeno!

ow ja nu zie ik het pas thanks voor de oplettendheid zal het even recht zetten

gtipower
21-08-2004, 10:17
oja beetje aan de late kant sorry matheo

evilnyntje
21-08-2004, 15:42
WTF, die lijkt op een bepaalde persoon uit DH, ik noem geen naam maar ik denk dat menig1 wel weet wie ik bedoel

:D Nee hoor

Tjaap
16-11-2004, 23:46
zo te zien zijn de prototypes klaar :p

http://img.photobucket.com/albums/v77/chosen_one2003/pic1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v77/chosen_one2003/pic2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v77/chosen_one2003/pic3.jpg

sixpack
16-11-2004, 23:55
hahahahahahahaha

Marcski
17-11-2004, 00:25
geniaal!!

Golfzilla
17-11-2004, 08:50
whahahaha , piano scharnier staat misschien ook wel mooi, beetje polijsten en klaar :D:D

je ziet ook echt de bouten er aan de binnenzijde van je raamstijl weer uit komen :D
wel knap dat 2 zown scharniertjes alles houd.

Gert
17-11-2004, 09:03
Die roesten zo weg .. slechte afwerking :(

VWrijder
17-11-2004, 09:18
Ik zag op de site van die gasten dat er ook een importeur/dealer (http://www.lambostyledoors.de/content/80_DealeratLSD/international.php) in NL is: GKB Import BV in Westerbroek.

teknix
17-11-2004, 21:33
Ik denk dat zulke deuren bij mij niks zouden zijn,heb altijd mijn deurbakken proppievol met cd's en andere onzin.Deur omhoog,alle rommel er uit dus!

Golfzilla
17-11-2004, 21:35
Ik denk dat zulke deuren bij mij niks zouden zijn,heb altijd mijn deurbakken proppievol met cd's en andere onzin.Deur omhoog,alle rommel er uit dus!

hahaha heb er bij mij altijd (snoep)papier en afval in enzo, ga het dus eens overwegen, wel handig als bakken vol zitten :D:D

vwleusden
17-11-2004, 21:39

Marco houd ook echt alles in de gaten he....

dhr. M. V. uit DH :tongue:

Marco
17-11-2004, 22:25
Tuurlijk dennis, wij als team houden VOORAL dat soort dingen goed in de gaten ;)

Jaap, post die foto's es opnieuw, zie de plaatjes nie meer

Black Devil
17-11-2004, 22:25
Marco houd ook echt alles in de gaten he....

dhr. M. V. uit DH :tongue:

Hahaha, ik dacht dat ie zou stoppen met deze hobby.........??

Nog een leugen erbij :rolleyes:

Black Devil
17-11-2004, 22:26
UPDATE

hey ben ik weer wou even melden dat als het mee zit volgende week de golf bij mij thuis staat dan ga ik hem eerst nog even schoonmaken van binnen alles moet eruit namelijk

en dan gaat project alla vleugel deur van start

als ik hem klaar heb start ik een nieuwe topic in onderdelen te koop.

teven is het project te volgen op onderstande website
tegen die tijd maak ik er een nieuwe pagina met alle info
tot betrekking tot de vleugeldeuren

Je bent toch super actief op het VWForum, waarom open je daar ook niet een topic hierover?