Log in

View Full Version : veel condens voorruit golf 3

nanda
02-03-2008, 14:00
Ik heb heel veel condens bij het voorraam van mijn golf 3.
Ik heb al gekeken of er ergens een lek ofzo is maar er komt volgens mij geen water binnen.
De auto heeft een airco en als je airco of de verwarming aanzet dan trekt hij de ramen met moeite droog.
Ik rijd continue met de ramen open maar dat is een beetje koud :rolleyes:
Ook zijn de ramen een beetje vettig van binnen , heb ze al verschillende keren schoongemaakt.
wat zou het probleem kunnen zijn??? :confused:

René
02-03-2008, 14:13
Hey Nanda,

Probeer de ramen zo goed mogelijk helder te krijgen en ga dan een stuk rijden met de kachel op koud, aanjager op 0 en de ramen dicht...als de motor lekker warm is gooi dan de kachel op volle warmte en de aanjager op 4...als hij dan ineens beslaat dan is het je kachelradiateur. persoonlijk denk ik dat het dit ook is omdat je aangeeft dat je ramen ook vettig zijn...

(ik zou het wel proberen als je stilstaat aangezien je niet veel meer ziet als de ramen beslaan...)

nanda
02-03-2008, 14:33
Hey Nanda,

Probeer de ramen zo goed mogelijk helder te krijgen en ga dan een stuk rijden met de kachel op koud, aanjager op 0 en de ramen dicht...als de motor lekker warm is gooi dan de kachel op volle warmte en de aanjager op 4...als hij dan ineens beslaat dan is het je kachelradiateur. persoonlijk denk ik dat het dit ook is omdat je aangeeft dat je ramen ook vettig zijn...

(ik zou het wel proberen als je stilstaat aangezien je niet veel meer ziet als de ramen beslaan...)

als de ramen dicht zijn dan begint hij al te beslaan, geeft dat niet???
Het kan niet de airco zijn????

René
02-03-2008, 14:37
of het de airco zou kunnen zijn weet ik niet, zoveel verstand heb ik er niet van.
maar je zou eens kunnen kijken naar het koelvloeistofpeil...als het koelvloeistof is wat verdampt, dan zou het peil moeten zakken...

ook zou je de middenconsole eruit kunnen halen om te voelen of het vochtig/vettig is daaronder. de kachelradiateur zit namelijk in het midden achter het dashboard...

nanda
02-03-2008, 14:40
maar als de kachelradateur lek is dan moet het toch zoet ruiken in de auto en dan moet je toch vloeistof verliezen en dat doe ik niet!!

René
02-03-2008, 14:44
jij verbruikt geen vloeistof? ;) haha

Tsja, misschien is het dan de condensor van de airco, maar daar heb ik weinig verstand van...

Ferry24
02-03-2008, 22:21
verstopt interieurfilter misschien? afwateringsgaatjes bij interieurfilter vol?

nanda
03-03-2008, 12:20
jij verbruikt geen vloeistof? ;) haha

Tsja, misschien is het dan de condensor van de airco, maar daar heb ik weinig verstand van...

hahaha :tongue:

nanda
03-03-2008, 12:21
en waar zit dat interieurfilter dan????
bedankt voor jullie hulp allemaal

Ferry24
03-03-2008, 13:08
motorkap open zit l.v. bij de ruitenwisser een plaat die je omhoog moet halen daaronder zit je interieurfilter

Wolgast
03-03-2008, 13:10
Interieurfilter zit onder de voorruit aan de passagierskant.
Motorkap open doen. De plastic afdekplaat onder de voorruit (bij de wissers) de plastic klemmetjes eruit wippen. Plaat eraf halen (voorzichtig) En dan zit daar het filter...

Succes!

Lexo
03-03-2008, 13:28
Vettige ramen duid ook op een koelvloeistoflek hoor.. Controleer je koelvloeistofpijl maar goed als je er veel mee rijd.

Hobbybob
03-03-2008, 22:01
Is je vloerbedekking wel gewoon droog? Dus ook als je er flink op drukt?

nanda
04-03-2008, 07:59
ik rijd gemiddeld ongeveer 500 km en heb deze auto vanaf oktober en hij lekt geen koelvloeistof ( volgens mij)
De vloerbedekking is wel droog, in het begin had ik lekkage achter bij de lampen en het reserverwiel en bovenop de auto bij de antenne, maar dat is allemaal verholpen .
Wel is de gehele stof van het hemeltje los, kan dit er iets mee te maken hebben.
Ik ga vanmiddag bij het interieurfilter kijken.

golf mkII 16v
08-03-2008, 09:10
Vorige eigenaar de kachelradiateur kapot gehad,en het kachelhuis niet goed schoon gemaakt

nanda
08-03-2008, 13:21
en hoe maak je het kachelhuis dan schoon??

Hoe kan je eigenlijk zien of de kachelradiateur kapot is, ik weet dat je het hele dashboard eraf moet halen maar als ik dan bij de kachelradiateur ben hoe weet ik dan of hij kapot is??

golf mkII 16v
16-03-2008, 06:53
Als je verbruik van koelvloeistof hebt
En net als bij jou vochtige ramen[en eventueel vochtig tapyt]
Schoonmaken door te demonteren en uitspoelen met schoon water en zeepsop