PDA

View Full Version : Technische tekeningen Golf mk1


flippepijn
02-03-2008, 15:58
Hallo,
Heeft iemand technische bouwtekeningen van de Golf 1.1 uit 1983? Blueprints cq ontwerptekeningen. Mijn dorpels zijn aan het roesten en ik wil graag weten waar de dorpels precies zitten. Hiermee kan ik beslissen wat er gelast gaat worden en wat niet. Er zitten namelijk gaten in, deze zijn niet groter dan een 1 euro munt.

Alvast bedankt.

Pewi Vwteam
02-03-2008, 18:22
onder je deuren en achterschermen misschien?!!

Samurai
02-03-2008, 18:49
Waarvoor heb je dat nodig, enigste wat je nodig hebt is technisch inzicht.
Rotte stukken eruit slijpen en nieuwe delen erin lassen.
Of de gehele dorpel vervangen, dat is een kwestie van de puntlassen doorboren.

flippepijn
02-03-2008, 22:26
Ik begrijp waar de dorpels zitten. Alleen niet of ze uit één deel of meerdere delen bestaat. Onder de deur loopt een balk, deze loopt rond af. En is bevestigd aan een 2e balk met opstaande rand. Deze balk is weer bevestigd aan de bodemplaat.
Bij mij is het volgende het geval:
- in de halfronde balk zitten gaten. De gaten zijn net groter dan een 2 euro munt
- in de volgende balk - die harder blijkt te zijn - zitten kleine gaatjes. De randen zijn wel beschadigd en grotendeels weggeroest.
- in de bodemplaat, bij de aanhechting met de 2e balk, zit een gat ten grote van een spiegelei.

Nu ben ik van plan om het grootste gedeelte met polyestermatten te dichten. Of er kleine plaatjes op te lassen. Ik weet alleen niet welke van de twee balken wordt gezien als de belangrijkste bij de APK? De 1e lijkt mij meer een sierlijst, die ook met polyester gedicht kan worden.

Wie kan mij duidelijkheid verschaffen?

Samurai
02-03-2008, 22:31
Hahaha ...

Lassen is de enigste juiste oplossing, ga aub niet met polyestermatten in de weer.
Ik denk dat je beter naar een garage kan gaan!

flippepijn
02-03-2008, 22:56
Daar was ik al bang voor.

Ander vraagje: heeft iemand de Haynes autohandboek, voor de Golf modellen 1.1 en 1.3 van 1974-1982, ingescand en online staan? Engels dan wel Nederlands.

Pewi Vwteam
02-03-2008, 23:12
ik weet niet waar je weg komt maar ik kan er wel ff een paar stukjes plaat voor je inlassen das niet zo probleem!