PDA

View Full Version : gas blijft hangen


peter88
03-03-2008, 05:33
hoi, had al gezocht op forum ,maar kon mijn probleem niet echt vinden in oudere threads ,zodoende,

als ik met me mk1 rustig optrek, niet het gas helemaal in trap , heb ik er geen last van , maar zodra ik het gas helemaal in trap , blijft af en toe me gas hangen , rond de 2,5 a 3duizend toeren , kwam er achter tijdens het schakelen , me poot van het gas , maar hij gaf wel gas :) . en tis irritant als je rustig een bocht moet maken , de oprit op, moet je tegen remmen ,.

caburateur is net gereviseerd , en heb gister wel ff de gaskabel , ingespoten ,en de klem op de carb waar de kabel in ligt, maar wil nog niet helpen ,

peter88
03-03-2008, 17:39
iemand ?

OuwePolo
03-03-2008, 18:42
misschien heb je zo'n doortrap choke die iets raars doet?

golf mkII 16v
03-03-2008, 20:07
Komt je gaspedaal niet ergens tegen een paar kabels van de kabelboom
Of speakerkabels

peter88
03-03-2008, 21:17
weet niet wat het is ,maar lijkt mischien wel iets van de choke ,

gewoon af en toe, dan blijft hij een toerental vasthouden, waarmee, ik op dat moment mee schakel ?? iets in die richting is het . vrij irritant bij het stoplicht ,staat ie te loeien met 3000 toeren , en bochten draaien etc , laat ik em rustig op komen ,met de rem erop , maar daar gaat je koppelingsplaat aardig van meuren , .

tis niet altijd zelfde toerental ,varieert tussen 2 en 3 duizend . ( de toeren waarmee ik NIET altijd schakel . ) .

heb al naar de carb gekeken ,of de gaskabel wel helemaal terug gaat, maar daar ligt het niet aan, choke stand ofzo , of iets met de koppeling ????

heb niet echt het gevoel ,dat hij slipt ,dat ie langzaam vermogen over brengt zeg maar .

+ dat het momenten zijn ,ene keer wel ,andere x niet , als ik em bijv met zon moment uitzet , dan blijft hij heel langzaam ,als een diesel boot , te blaffen , aan / uit , terwijl ik me sleutel er al uit heb, , dan laat ik me koppeling schieten , dan slaat ie wel af . rijdt verders prima ,alleen af en toe zon dip , rijd niet erg zelfverzekerd :)

golf mkII 16v
04-03-2008, 00:00
Na dieselen =te warme bougie
Verbrand de benzine zonder vonk

peter88
04-03-2008, 05:25
Na dieselen =te warme bougie
Verbrand de benzine zonder vonk




en dat houdt in ? . te weinig smering ?. te schraal .
of gewoon omdat ie in zon hoog toerental uit wordt gezet .dat hij teveel benzine krijgt om uit te gaan .. ?

Dexter
04-03-2008, 09:27
Waarschijnlijk houd dat in dat er bougies inzitten met een verkeerde warmtegraad.

Tommy_cc_
04-03-2008, 15:28
super cabby erg mooi!!
ik heb het probleem ook met mijn cabby en heb gezien dat t er aan ligt dat de gashevel tegen een ander onderdeeltje aanloopt (choke??) ik ben t aan t uitvogelen en hoop er dit weekend meer van te weten. gaat druk weekend worden! (wiellager/schokbrekers...) ;)

Ik vind persoonlijk de gasveer ook nogal week, ik heb liever een wat steviger pedaal en zit er sterk aan te denken een mooie mod te maken. Ik laat je weten of dit een oplossing is. gr

peter88
04-03-2008, 16:12
heb gesproken met paar mensen , onder andere jeroen ,van bolku

die orginele carbs , zijn gewoon heel goed ,maar als er wat aan mankeert is het een ramp . , ,en zijn gewoon amper te repareren ,en als ze gaar zijn, kut af te stellen , bij mij is de choke het probleem waarschijnlijk,

gaat zaterdag naar bolku ,om een dakhoes op te halen , en dan kan hij gelijk zijn mening over de carb geven ,
en , dan , ( wat zijn mening is ) , komt er een weber op . met verrotte choke op de pierburg, zuipt ie meer ,als met een weber . dus ,
+ dat je webers iets meer vermogen afgeven , . dus logisch dat ze iets meer verbruiken ....

jullie horen het

peter88
08-03-2008, 18:29
ben vanochten bij bolku geweest , en heb afspraak gemaakt, in april voor de weber switch :) . dus hopelijk is het dan gefixt