PDA

View Full Version : 3wheel


3wheel
04-03-2008, 22:25
helemaal nieuw hier........

Na 19 jaar motorrijden een golf erbij gekocht voor de lange afstanden en de familie.

Heb mijn motoren altijd zelf gebouwd/verbouwd en onderhouden en wil dat op termijn met de golf ook gaan doen; alleen moet ik dan eerst eventjes een beetje bijleren; heb geen verstand van diesel, injectie e.d.

De golf moet uiterlijk de standaard ouwe lullen bak blijven die die is, ook het vermogen hoeft niet echt omhoog; als ik vlot wil zijn pak ik de motor wel.
Wel is de wegligging voor verbetering vatbaar en zijn de remmen niet wat ik gewend ben (maar een motor is mischien een wat ongelukkige standaard vergelijk :) )

De golf in kwestie:
Golf III 1.9 TD Variant.

de op korte termijn geplande eerste wijziging; torsie-stangen voor en achter, hij schommelt en deint mij een beetje teveel.

mogelijke verdere verbeteringen? Brembo rondom eventueel met ABS van een modernere golf

technische dagdromerij: 4x4 van een synchro of quatro eronder; maar gezien de kosten en (on)mogelijkheden van deze carroserie zal dat wel bij dromen blijven.

mijn echte forum-thuis is hiero:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/85670/0

maar ik hoop hier ook een beetje welkom te zijn en wat bij te leren over mijn "nieuwe" koekblik...........

keep the spirit up and the rubber down :thumbup:

Tjaap
04-03-2008, 22:30
Welkom, ons oude forum heeft nog een hele historie met het motorforum ;)