PDA

View Full Version : Laadvermogen nieuwe caddy


raf_construct
05-03-2008, 23:12
Heeft er iemand een idee wat de laadvermogens zijn van de nieuwe caddy ?
Ik vermoed dat hier aardig wat verschil inzit tussen de uitvoeringen.
Namelijk 2/5/7plaatsen, en/of de motorisaties.

Alle info is welkom. Na de caddy 1 komt er misschien een caddy 3 erbij... :)

ReBo
09-03-2008, 15:14
Heeft er iemand een idee wat de laadvermogens zijn van de nieuwe caddy ?


Ik wil niet vervelend doen, maar ooit van . . . volkswagen.nl & vwbedrijfswagens.nl gehoord ?? :thumbup:

Zoals je zelf al aangaf; afhankelijk van wat voor opties je neemt / motor / aantal deuren, kan je pas een laadvermogen bepalen . . .

Houd er wel rekening mee dat een caddy slappe achterbladveren heeft !! Standaard ( grijs kenteken ) had de mijne er maar 1, ik heb toen een dubbele bladveer in duitsland besteld, bracht hem 1,5 cm omhoog, maar met 450 kilo gewicht ( de helft van wat ie mag hebben ) en dan NOG slaat nog mijn parkeerhulp ( lees : TREKHAAK ) zo nu en dan op de grond. Sommige types hebben inmiddels ook de dubbele bladveren, maar dat zijn wel de meest recente . . .

Als je wat verder bent met uitfilteren, moet je maar een seintje geven . . . info genoeg over de Caddy 3 verzameld in de loop der tijd.

raf_construct
10-03-2008, 13:06
Ik wil niet vervelend doen, maar ooit van . . . volkswagen.nl & vwbedrijfswagens.nl gehoord ?? :thumbup:


Nee, had ik nog niet gezien. Maar wel handig lijkt me. Op Belgische sites vond ik niets van gewichten.
Wel sneu dat de caddy 3 dan zo slap is... Mijn caddy 1 heeft met 800kg lading nog altijd een veerweg van zo'n 10cm. :thumbup:
En 800 moet ik toch altijd zonder problemen kunnen meezeulen.
Dan toch maar wachten tot men bij VW beslist om een caddy syncro uit te brengen... :shake:

ReBo
11-03-2008, 13:42
Dan toch maar wachten tot men bij VW beslist om een caddy syncro uit te brengen... :shake:

Komt er niet . . . heel misschien bij Maxi is me verteld, maar ligt aan het verkoopsucces. Of als VW besluit de Touran met 4-motion te gaan leveren . . .

Je mag die 800 kilo achterin de mijne kwakken en kijken of je het dan nog iets vind . . . weet je gelijk alles. OF . . . geen trekhaak nemen !! Dat scheelt echt enorm !! 6 cm lager met KW en zonder trekhaak raakte ik vreemd genoeg niets . . . zonder KW, met 1,5 cm extra veerplaat en trehaak, van +/- 5cm . . . ligt ie 2,5 cm hoger als met KW en nu raak ik met regelmaat iets.
Conclusie : standaard slappe dempers, maar ook door de set van KW vermoed ik dat de spanning op de bladveren anders wordt, door de manier van monteren . . .