View Full Version : RDW Keuring, typegoedkeuring
Patrick86
06-03-2008, 16:28
Jammer dat in het sticky van Hajee niet gereageerd mag worden!
Ik vroeg me af, stel iemand bouwt een 20v in een golf 1. Hiermee moet hij naar de RDW voor een weggedragtest en moet dus alle stappen ondernemen.
Hoe gaat dit dan in zijn werk met nummer twee? Dus als nummer twee ook bij de RDW aankomt met een golf 1 met een 20v motor?
Gr Patrick
Helaas moet nr 2 dan ook naar de rdw.
Er word alleen een individuele typegoedkeuring afgegeven.
Patrick86
06-03-2008, 19:29
Geldtrekkerij dus ;)
Maar volkomen duidelijk! Thnxx
als je zo een herkeuring laat doen, word dan je huidige kenteken aangepast zodat je je eigen platen kan houden of krijg je een nieuw kenteken?
Jurgen Santana
06-03-2008, 19:45
Geldtrekkerij dus ;)
Maar volkomen duidelijk! Thnxx
De ene 20V inbouw is de andere niet.
Rallyegolf20vt
09-03-2008, 12:40
Dus , ik kom met mijn golf 1 met andere motor , bv 20vt bij de rdw,
wat moet ik allemaal meenemen?
1 kenteken golf 1
2 rekening van nieuwe motor ?
3 kenteken of chassisnr van de auto waar deze uit komt?
4 lijst met gebruikte onderdelen en/of rekeningen hiervan?
5 conformiteits formulier ???
Ben hier erg nieuwschierig naar , en velen met mij denk ik .
Heb al even zitten google`n , en kom niet verder dan dat de
onderdelen van indentificatie moeten zijn voorzien , en rekening.
Rallye20vtrs
15-03-2008, 09:28
En vergeet niet dat het ongeveer 1200 euro kost.
En eigenlijk ieder die een andere motor inbouwd moet al naar de rdw voor motorwijzing of typegoedkeuring.
1200 is wel erg veel....volgens mij iets van 700 voor een technische keuring, geluidstest en een weggedragstest.
Geluidstest is alleen nodig als de nieuwe motor nooit origineel in die auto is geleverd.
Weggedragstest is alleen nodig wanneer het vermogen van de nieuwe motor met meer dan 40% is gestegen tov het vermogen van je originele motor.
Ik heb op het corrado forum een tijdje terug hier ook een topic over geopend.
Staan wel bruikbare dingen in maar nog steeds niemand die ook daadwerkelijk geweest is en het dus haarfijn kan uitleggen.
Rekeningen, chassisnr's e.d wordt natuurlijk moeilijk omdat bijna alles 2e hands wordt aangeschaft en daar dus geen rekening van is.
http://www.slook.nl/corrado/main_frames.php?bottom_mode=1&fake_stat=&option=1&forum_id=878781
Quote:
Ik heb op het corrado forum een tijdje terug hier ook een topic over geopend.
Staan wel bruikbare dingen in maar nog steeds niemand die ook daadwerkelijk geweest is en het dus haarfijn kan uitleggen.
Ik heb mijn trajectje op 3 juni helemaal afgerond:
Komt'ie:
Geluidsmeting alleen nodig bij inbouw motor welke niet eerder is geleverd in voertuig en/ of bij motorvermogenstoename meer dan 40%.
Weggedrag alleen nodig bij motorvermogenstoename meer dan 40%
Kosten op Lelystad: rond de 700 euro.
Darvoor nog een technische keuring in 1 van de keuringsstations, weet daar de kosten even niet van uit mijn hoofd, heb ook wat extra kosten gemaakt omdat ik de auto ook weer heb laten uitlijnen etc.
Kortom een duur maar ook spannend traject, het is zeker geen kattenpis en de heren kijken de auto van top tot teen na, achteraf ook wel erg leuk om mee te maken en het bleek het allemaal ook waard.
Overigens: ik moest wel het chassisnummer van de auto waar de donormotor uit kwam opgeven. Ook motorcode is uiteraard gechecked. In mijn geval geen probleem geweest, even de vorige eigenaar gebeld.
GerardMkIIVR6
19-06-2008, 13:29
Kortom een duur maar ook spannend traject, het is zeker geen kattenpis en de heren kijken de auto van top tot teen na, achteraf ook wel erg leuk om mee te maken en het bleek het allemaal ook waard.
Respect dat jij het ook gedaan hebt toppie man :thumbup:
En eerlijk is eerlijk als je zoiets doet dan heb je toch ook eer van je werk als je bij RDW Lelystad bent geweest ;)
Dat gevoel had ik toen wel.
Roy-16VT
19-06-2008, 13:44
Quote:
Overigens: ik moest wel het chassisnummer van de auto waar de donormotor uit kwam opgeven. Ook motorcode is uiteraard gechecked. In mijn geval geen probleem geweest.
is dat nou echt nodig?? het is toch ook een beetje zoals eerder al aan werd gegeven dat er motoren 2e hands en uit de handel gekocht worden.
Respect dat jij het ook gedaan hebt toppie man :thumbup:
En eerlijk is eerlijk als je zoiets doet dan heb je toch ook eer van je werk als je bij RDW Lelystad bent geweest ;)
Dat gevoel had ik toen wel.
Op zeker van wel ja! :thumbup:
is dat nou echt nodig?? het is toch ook een beetje zoals eerder al aan werd gegeven dat er motoren 2e hands en uit de handel gekocht worden.
Dan zoek je op de lokale sloop toch even een sloper op waar dezelfde motor in heeft gelegen...
Geluidsmeting alleen nodig bij inbouw motor welke niet eerder is geleverd
In alle verhalen op de diverse sites kom ik eigenlijk nergens tegen hoeveel dB je nu mag hebben. Weet je daar misschien iets meer van?
En is het inderdaad zo dat ze stationair meten maar ook met 50km/u en dan vol gas?
En zaken zoals spacers zijn natuurlijk uit den boze? Met een apk wil dit nog wel goed gaan maar ik denk dat je het risico niet moet nemen bij de rdw.
Roy-16VT
19-06-2008, 21:40
Dan zoek je op de lokale sloop toch even een sloper op waar dezelfde motor in heeft gelegen...
heb vanmiddag toch maar even met de rdw gebeld vanwege toekomstplannen
en chassis nummer is geen must maar wel mooi mee genomen.
In alle verhalen op de diverse sites kom ik eigenlijk nergens tegen hoeveel dB je nu mag hebben. Weet je daar misschien iets meer van?
En is het inderdaad zo dat ze stationair meten maar ook met 50km/u en dan vol gas?
En zaken zoals spacers zijn natuurlijk uit den boze? Met een apk wil dit nog wel goed gaan maar ik denk dat je het risico niet moet nemen bij de rdw.
een aantal metingen in eerste tweede en derde versnelling, de keurmeester ridj de auto langs een aantal meetpunten. Auto mag dan niet meer dan 80dB maken, gemiddeld.
Maar geloof me, gebruik een originele uitlaat, origineel luchtfilter, stop de middendemper nog even vol met metalen pannensponzen en dan kom je aardig in de buurt. Mijn v5 maakt echt bijna helemaal geen herrie meer. En toch tijdens de test nog op 78 dB uitkomen, gemiddeld! Dat was erg spannend.
Hmmm...dus een 3" rvs zelfbouw uitlaat met 2 open dempers en een open luchtfilter gaat het dus niet worden :shake:
Dat wordt dus nog even flink aan de hobby. Maar is wel een beetje listig....als je V5 naar jou idee al nagenoeg helemaal stil en dan eigenlijk nog maar net onder de toelaatbare grens zit....
Maar geloof me, gebruik een originele uitlaat, origineel luchtfilter, stop de middendemper nog even vol met metalen pannensponzen en dan kom je aardig in de buurt. Mijn v5 maakt echt bijna helemaal geen herrie meer. En toch tijdens de test nog op 78 dB uitkomen, gemiddeld! Dat was erg spannend.
Hmmm...dus een 3" rvs zelfbouw uitlaat met 2 open dempers en een open luchtfilter gaat het dus niet worden :shake:
Dat wordt dus nog even flink aan de hobby. Maar is wel een beetje listig....als je V5 naar jou idee al nagenoeg helemaal stil en dan eigenlijk nog maar net onder de toelaatbare grens zit....
hmmm nee... dat gaat hem dan niet worden nee.
En oja, als je de geluidstest niet haalt mag je gewoon een paar weken later terugkomen hoor, maar dan moet je natuurlijk wel opnieuw 360 euri betalen..
Dus tip: take no risks
ik zit trouwens net de sticky van Hajee te lezen, ik snap eigenlijk niet waarom we hier verderz ijn gegaan, die post van hajee is toch duidelijk genoeg eigenlijk? lol
GerardMkIIVR6
20-06-2008, 11:07
hmmm nee... dat gaat hem dan niet worden nee.
En oja, als je de geluidstest niet haalt mag je gewoon een paar weken later terugkomen hoor, maar dan moet je natuurlijk wel opnieuw 360 euri betalen..
Dus tip: take no risks
Klopt dat is de lulligste test die er is en vele moeten hem over doen :redface: so did i hahaha
Dempen die hap.
Het was in mijn tijd zo dat je de Db moest hebben van de motor die er eerst in had gezeten ongelooflijk. :screwy:
Bernardo
20-06-2008, 14:34
Hmm nu weet ik waar ik dus op moet letten. Iemand een tip hoe je een open uitlaat kunt dempen, of moet ik voorlopig een andere uitlaat monteren met een demper om de keuring door te komen??
Groeten,
Bernardo
ik zou toch wel dat laatste doen, dat vind de keurmeester in Lelystad ook wel zo prettig om naar te kijken.
Hmm nu weet ik waar ik dus op moet letten. Iemand een tip hoe je een open uitlaat kunt dempen, of moet ik voorlopig een andere uitlaat monteren met een demper om de keuring door te komen??
Groeten,
Bernardo
Orginele dempers monteren is de beste oplossing.
Ook is een orgineel luchtflter aan te raden.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.