PDA

View Full Version : Golf 1 cabrio 16V KR

ingmar
10-03-2008, 09:41
Hallo

Ik heb gisteren mijn 1.8 16v kr blok opgehaald. Met dikke inlaat.
Ik mis alleen nog de versnellingsbak als iemand een 2y
bak heeft liggen in de buurt van den bosch? Ik wil hem
ruilen tegen een 16v pl blok.

Ik heb aan jullie een aantal vragen.

1. Ik heb een volledige draadboom moet ik aan mijn zekeringenkast gaan zitten of blijven de bekabelingen alleen onder de motorkap.

2. Weten jullie zo wat ik van de oude boom moet verwijderen en blijft dit ook alleen onder de klep of ook naar de zekeringenkast.

3. Levert mijn benzinepomp genoeg druk voor het blok?

4. Sluiten de flenzen aan op de 16v versnellingsbak. In de cabrio zit nu een 1800 gti motor. (de Orginele)

Alvast bedankt.

M.v.g

Ingmar

bolku
10-03-2008, 18:28
Ik heb meerdere bakken liggen die op de 16V passen waaronder ook 2Y bakken.
Je pomp kan je gewoon gebruiken, levert genoeg druk voor een 16V.
Of je flensen aansluiten hangt af van welke aandrijfassen je nu hebt.....
Als je deze week tijd hebt om langs te komen voor een bak kan ik je laten zien hoe je een 16V met je bestaande kabelboom kan inbouwen, je moet wat aanpassingen doen, maar het is goed te doen.
Ik heb deze week een cabrio staan die ik net omgebouwd heb van 1600 GTI naar 1800 16V...

ingmar
11-03-2008, 08:23
Ik heb meerdere bakken liggen die op de 16V passen waaronder ook 2Y bakken.
Je pomp kan je gewoon gebruiken, levert genoeg druk voor een 16V.
Of je flensen aansluiten hangt af van welke aandrijfassen je nu hebt.....
Als je deze week tijd hebt om langs te komen voor een bak kan ik je laten zien hoe je een 16V met je bestaande kabelboom kan inbouwen, je moet wat aanpassingen doen, maar het is goed te doen.
Ik heb deze week een cabrio staan die ik net omgebouwd heb van 1600 GTI naar 1800 16V...

Bedankt voor je reactie,

Dat is helaas te ver voor mij. Kan je mischien een paar fototjes maken met een korte omschrijving. Moet ik bij mijn zekeringen kast zitten of hoef ik daar helemaal niet te zijn?