View Full Version : Wie Kent Deze Auto?
zoals de titel zegt..
http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/154850754-golf-3-1-8-20v-turbo-230pk-met-achterschade.html?return=eJwtjtsOgjAQRP/FBN6kFzFICTHyJxUqNLS0YRev8d9d1Kc5s5nZXa2EelnFK1BSFmoDRs/tUA2IUTE2hmimzOt5xOi0Rsgmx/SCYQvsGtwIN92bibViX2QDene8u1qkHdQYkt0p2TVxIeUEThCUYiVJRAXCzv5SDkmfNhLCpYN/Ff9VT/PTtHgz23YN3799LvPD6h7k8pIX+5zceCN3no0/0/0mwLpfpranp2Jcap4i1GJTvT/qb0mF&thumb_click=1#photo
ik wil binnenkort even gaan kijken..
misschien iemand die deze auto kent (en zijn gebreken/perfectie)
alvast bedankt..
eventueel tips? opmerkingen? ik hoor ze graag ( maar onderbouw ze ook)
oke, dat kan..
maar waarom niet?
ik vind de prijs heel netjes! schade LIJKT wel mee te vallen zo op de foto's...
martiepartie
13-03-2008, 16:27
( maar onderbouw ze ook)
Ik vindt het niks !!
goed..... :shake:
Zit een hoop geld in zo te zien. Het lijkt allemaal netjes aangepakt, en niet al te opzichtig met spoilers/skirts etc.
Een golf3 met golf4 voorkant (cabrio) vind ik sowieso apart. Een soort golf3 facelift.
Staat niet verkeerd. Vind wel dat er iets te vaak geroepen wordt;
EnigSTe in NL... Alsof hij dat kan weten :tongue:
schade LIJKT wel mee te vallen zo op de foto's...
ja, precies, zeker voor die vraagprijs
Voor die prijs denk ik dat je een aardige auto vindt. Dashboard ziet er wat betreft middenconsole een beetje in mekaar gescheten uit (lees: schakelaars)
Maar ja voor dat geld vindt je ze niet.
ik ben er een beetje bang voor dat er misschien een knik in het dak zit..
hij heeft de gehele kabelboom van de motor gebruikt, de orginele schakelaars zitten er dus ook nog aan..
echt netjes is het niet zo.. dat ga je denken of niet alles 123 is gedaan
aan de andere kant is het geen knip/plak werk geworden..
Ik zou erg voorzichtig zijn met deze auto kijk alleen maar naar de vraagprijs en de staat van de auto ik vind hem niet zo netjes
JettaPowerrr
13-03-2008, 16:54
Hmmm, ik zou me toch wel 5 keer bedenken, eer ik aan die auto zou beginnen.
Heb er een beetje een slecht gevoel bij. Maar ja, gewoon gaan kijken, als de koets verder nog strak is (dak, dorpels, balken, etc) en hij rijdt verder probleemloos, sja, wie houdt je tegen?
Pedaalemmer
13-03-2008, 17:14
Dit is wel erg goedkoop in mijn ogen. Maargoed ga kijken en rijden dan weet je 100 x meer dan een paar foto's.
martiepartie
13-03-2008, 20:38
daarom, door de schade die je nu ziet zal het dak niet zomaar knikken. Een achterklep is zwak en je achterpaneel zal eerder uitknikken.
Ik vind het nog wel meevallen; het kan zijn dat de schakelaars etc. nog niet eens netjes weggewerkt zijn voordat hij de schade gekregen heeft.
Gewoon gaan kijken en vooral heeel erg kritisch zijn. Bekijk het dak iig wel goed, en controleer ook of de auto aan de voorzijde geen schade gehad heeft. Een ombouw naar golf4 kan dat heel mooi verhullen.
meijer1972
13-03-2008, 21:00
De schade lijkt mij wel mee te vallen, maar het blijft schade. Het beste is toch om te gaan kijken. Wees kritisch en neem iemand mee.
Het ligt eraan wat je ermee wilt gaan doen en of je zelf handig bent of niet. Ik ben bang dat je om problemen vraagt bij de koop van zo'n auto.
Maarja das mijn mening.
Groeten.
Rechter deur hangt af in ieder geval.
Kijk goed naar eerdere schade, kan typisch zo'n auto zijn die ooit met schade is gekocht en door een of andere handigerd helemaal opgelapt.
Ergens krijg ik de kriebels bij deze Golf..... Kan me niet voorstellen dat wanneer deze echt 15000 (€??) heeft gekost hij weg kan voor 4000... Dan is er meer aan de hand naar mijn mening.
Natuurlijk, de combi van blok, bak en onderstel is prachtig. Maar die schade.... Is volgens mij meer als dat het lijkt....
Als ie rekeningen van de ombouw heeft en alles tot in de details kan aantonen krijg ik een iets beter gevoel bij de auto.
Maar nu, laat maar staan...
Zit alle dagen in de autohandel ik denk dat je dit beter niet kunt doen!!!
vraag me ten eerste af waarom is de kentekenplaat niet zichtbaar is het een import auto of is hij eerder totaloss geweest. Even vragen om NAP is dat een probleem niet doen!! Verder even op de brug bekijken! banden goed bekijken of ze scheef zijn afgesleten kan duiden op een kromme auto. En bekijken of de deuren goed sluiten!
Ik zou gewoon eens gaan kijken... en van die schakelaars als je een beetje handig bent zet je er gewoon die van een golf 3 voor in de plaats... verder is het idee wel leuk....
Ik vindt de voorbumper niks, maar wel mooie stoeltjes!!
Idd was FEMME zegt....kijken of je historie kunt achterhalen....is miss sloot auto geweest of idd totaloss en door een handige beunhaas opgeknapt!
Auto is verkocht...... ik haal hem vrijdag op. Ik hoor gelijk al weer een lekkere negatieve tendens hier maar goed.
@ FEMME: het is geen importauto, een originele NL-er uit 1996. Waarom een kentekenplaat onzichtbaar is gemaakt? Doe ik ook altijd, deze auto's zijn diefstalgevoeliger dan een auto waar er 13 in een dozijn van zijn. Als ie technisch total loss zou zijn geweest zou er een duplicaatcode op het kenteken staan.
Ik ben zelf ook bezig met een de ombouw van een type 1 GTI naar 16VT en geloof maar dat het zeker wel € 15.000 euro kost.....
Maar je krijgt het er never nooit voor weer.
Auto is iig qua lak in 100% staat, nog geen krasje te vinden!
Schade valt reuze mee, is alleen bumper en achterklep (komt toch een halfstrakke in).
Als er mee schade was geweest had je dit wel kunnen zien aan de C panelen of binnenin de kofferbak.
Auto total loss geweest? Wie gaat er nou zoveel investeren in een total losse auto?
Knoppen in het dash zijn van de donorauto, ik gooi er toch een ander dash in zodat alles goed aansluit.
Auto is niet van een jong broekie maar van een verstandiger iemand die de jeugd al is ontsprongen. Is trouwens zelf monteur en ik kon alles bekijken op een brug.
Zolang als ik wou gereden en natuurlijk gelijk verkocht!!!
Vrijdag zal ik hier wat foto's neerkwakken, ook van de schade en zal als ik tijd heb de bumper even demonteren voor de twijfelaars.
Vrijdag eerst andere einddemper eronder en zaterdag de Intrax schroefset.
Was helemaal niet negatief bedoeld maar we hebben gewoon onze mening gegeven ZONDER dat we de auto hebben gezien en dus alleen van de foto. En dan zeg ik in eerste instantie ik zou het zelf niet doen maar dat is mij mening. Maar deze keer valt het dus mee, maar je wilt niet weten hoeveel afgetrapte rotzooi er te koop is duur en goedkoop. Maar deze dus niet veel suc6 ermee!! En ik kom hem vast nog wel en keer live tegen hier of daar op een meeting kom hem dan zeker bewonderen!
deze auto's zijn diefstalgevoeliger dan een auto waar er 13 in een dozijn van zijn.
juist niet, dit raak je niet kwijt...
maarre, gefeliciteerd met de auto. en er was volgens mij geen negatieve tendens. alleen dat je moest oppassen en vooral zelf moest gaan kijken. Dat is blijkbaar goed uitgepakt.
OK, maar zo kwam het over...... maakt ook niet uit. Ik moet er tenslotte zelf in rijden.
Ik weet dat er een boel zooi te koop is maar op alles had de verkoper een antwoord, geen rare reacties. Mocht overal de tijd voor nemen etc etc.
@ Tjaap: ik kijk sinds de zomer elke dag op de woorden, 20VT, 16VT etc etc op Marktplaats en heb er al 3!!! gezien die naderhand zijn gestolen.
Levert veel in onderdelen op zo'n auto....... ik hoop dat ze hem nog even laten staan tot vrijdag!
Dan maar eens op zoek naar een achterklep, bumper en dash. Weet nog niet welke wielen ik eronder gooi. Of de KW Turbo's die ik nog heb liggen of een andere set.
maartenunplukt
18-03-2008, 01:25
nog een nutteloos weetje: De verkoper woont in a'dam volgens de advertentie, maar de foto's zijn in haarlem gemaakt.
ja, ik verveel me
gefeliciteerd met deze aankoop capo! ik denk (en hoop!) dat je voor dit geld een mooie aankoop hebt gedaan.
nog een nutteloos weetje: De verkoper woont in a'dam volgens de advertentie, maar de foto's zijn in haarlem gemaakt.
ja, ik verveel me
Komt misschien omdat ie daar werkt??? Foto's van mijn auto's zijn ook bij mijn loods gemaakt en die staat ook niet bij mijn huis... ;)
zoals je al eerder gelezen hebt capo, ik heb het niet gedaan om een andere goede reden..
veel plezier ermee!!
nadat ik de verkoper telefonisch had gesproken had ik er absoluut geen slecht gevoel bij..
(ik hou wel een ritje tegoed van je..)
topic mag van mij dicht
kiwi-gti
18-03-2008, 19:03
Gefeliciteerd met je aankoop.
Als je hier nog wat geld en tijd in steekt kan dit best een nette auto worden.
Ombouw is altijd een risico omdat je vaak pas achteraf merkt of het wel of niet goed gedaan is, maar zoals je de auto nu gekocht hebt kun je zo enkele onderdelen al verkopen voor 2/3 v.d. aanschafprijs ( motor, interieur, front). Dus een echte miskoop kan het volgens mij nooit zijn, veel plezier ermee!
chris_vw89
18-03-2008, 19:10
ik zou als je de achterkant toch moet aanpakken ook achterbumper van mk 4 cabrio in verwerken..die cleanen en dan halfstrakke achterklep..dat staat gelikt
Het was absoluut niet negatief bedoeld, maar we werden gevraagd om een mening. En die hebben we gegeven.
En vergeet niet dat we ook moesten oordelen vanaf een plaatje. Hebben de verkopende partij nooit gesproken en weten het fijne er ook niet van natuurlijk.
Maar zoals ik het lees ben je zelf handig genoeg en lap je de schade (die gelukkig beperkt is) eenvoudig op. En met het dashboard weet je ook wel raad geloof ik.
Dan hoop ik dat je er heel veel schik mee hebt!!!
ik zou als je de achterkant toch moet aanpakken ook achterbumper van mk 4 cabrio in verwerken..die cleanen en dan halfstrakke achterklep..dat staat gelikt
Er komt sowieso een halfstrakke achterklep in en type 4 cabrio bumper wordt moeilijk....
Knal er eerst een nette cleane OEM look bumper op en laat het gelijk spuiten.
Wil zo snel mogelijk schadevrij rondrijden.
Vrijdag eerst eigen uitlaatje eronder en dan zaterdag de Intrax schroefset en als de bouten binnen zijn mijn KW Turbo's in 8,5J en 10J.
Het was absoluut niet negatief bedoeld, maar we werden gevraagd om een mening. En die hebben we gegeven.
En vergeet niet dat we ook moesten oordelen vanaf een plaatje. Hebben de verkopende partij nooit gesproken en weten het fijne er ook niet van natuurlijk.
Maar zoals ik het lees ben je zelf handig genoeg en lap je de schade (die gelukkig beperkt is) eenvoudig op. En met het dashboard weet je ook wel raad geloof ik.
Dan hoop ik dat je er heel veel schik mee hebt!!!
Verkoper zei mij aan de telefoon: normaal valt een auto altijd tegen als je hem dan in het echt ziet. Bij deze is het juist andersom........... en hij had gelijk!
Dashboard wordt vervangen zodra ik er 1 heb gevonden......
Ik zal tzt wel een topic aanmaken voor deze.
Nogmaals heel veel plezier ermee!!
Op de combi van motor in Golf 3 ben ik best wel een beetje jaloers..... heb slechts de beschikking over 75 dieselpaardjes....
Ben heel benieuwd hoe die straks bevalt en hoe ie eruit ziet nadat je hem onder handen hebt genomen!
Nogmaals heel veel plezier ermee!!
Op de combi van motor in Golf 3 ben ik best wel een beetje jaloers..... heb slechts de beschikking over 75 dieselpaardjes....
Ben heel benieuwd hoe die straks bevalt en hoe ie eruit ziet nadat je hem onder handen hebt genomen!
Schade wil ik zsm weg hebben, cleane bumper en half strakke klep zonder spoiler.
Ik heb trouwens ook nog een MK1 GTI 16VT met 280 PK, in opbouw zijnde nu en die is van de zomer klaar.
Wordt nog een moeilijke keuze welke te gaan rijden met mooi weer!!!
Schade wil ik zsm weg hebben, cleane bumper en half strakke klep zonder spoiler.
Ik heb trouwens ook nog een MK1 GTI 16VT met 280 PK, in opbouw zijnde nu en die is van de zomer klaar.
Wordt nog een moeilijke keuze welke te gaan rijden met mooi weer!!!Ik zou zeggen, stel ze allebei eens voor hier. ;)
Altijd leuk wat info lezen over mooie auto's.
Ik zou zeggen, stel ze allebei eens voor hier. ;)
Altijd leuk wat info lezen over mooie auto's.
16VT heb ik een topic van lopen hier, althans ooit eens aangemaakt maar zit hier niet zo gek vaak.
Eerst vrijdag de 20VT dus ophalen en voorzien van een normale uitlaat..... dan zaterdag de Intrax schroefset eronder en misschien de KW Turbo's 17" 8,5J en 10J.)
Zal dan even wat foto's schieten. Dan de 20VT schadevrij maken. Later gevolgd door het dash.
Tussendoor ook verder met de 16VT, die wil ik hoe dan ook van de zomer weer op de weg hebben.
En de Lupo gaat na de zomer in metamorfose. Krijgt voor de zomer nog wel de Audi Gullideckels eronder iig.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.