View Full Version : Golf IV interieur in Golf I
De stoelen, of alleen het dash?
de afmetingen liggen zover uit elkaar dat het resultaat er niet uit zal zien, en komt zo ver de cabine in dat je 0 beenruimte meer overhoud,
edelweiss
14-03-2008, 08:34
ik heb het erin zitten, ik zou er veel "stressvolle"tijd voor vrijmaken, met airco zal lastig worden, veel aanpassingen !!
Der Typ Siebzehn
14-03-2008, 10:49
Alweer een Einser die hopeloos verprutst wordt... :(
(sorry voor de off-topic)
Golf 4 stoelen zitten wel heerlijk in een type 1.
sipke feenstra heeft het er al een jaartje of wat erin
Alweer een Einser die hopeloos verprutst wordt... :(
(sorry voor de off-topic)
ieder z'n eigen smaak toch?
Der Typ Siebzehn
14-03-2008, 12:31
ieder z'n eigen smaak toch?
ieder zijn eigen mening toch? :D
Ik had ook een keer gekeken hoe het uit zou komen. Ik ben gestopt toen ik zag dat de midden positie van de stuurkolom 35mm verder naar buiten moest komen. Had geen zin om heel de stuurkolom opnieuw te positioneren.
Daarna maar een Lupo dash aangepast en geplaatst.
ieder zijn eigen mening toch? :D
dat ook..maar smaken verschillen en meningen ook... ;)
edelweiss
15-03-2008, 10:06
Ik had ook een keer gekeken hoe het uit zou komen. Ik ben gestopt toen ik zag dat de midden positie van de stuurkolom 35mm verder naar buiten moest komen. Had geen zin om heel de stuurkolom opnieuw te positioneren.
Daarna maar een Lupo dash aangepast en geplaatst.
stuurkolom aanpassen viel eigenlijk nog mee,is idd. een cm of 3 verplaatst naar links, handrem aanpassen was tijdrovend, en electrische bedrading kostte wel ff wat tijd, en uiteraard het zagen in het dashboard...
hier een link, waar ik het een ender gedocumenteerd had:
http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=25&t=12500&st=0&sk=t&sd=a&sid=10f127e8c917249440f88218fac84e66
edelweiss
15-03-2008, 16:40
Ziet er goed uit edelweiss. Het Golf IV interieur is er eventueel ook half om half qua kleursamenstelling. Deze samenstelling heb ik nl. ook in mijn Passat en die zou mooi staan. Maar ik zie het... Heel wat weekendjes en uurtjes gespendeerd.
dat had ik ook graag gewild, maar kon goedkoop aan dit dashboard komen,ben nu wel aan het kijken voor beige dashboarddelen...
heb je een foto van hoe de zijkant is afgewerkt? want er moest wel erg veel af zo te zien.
edelweiss
16-03-2008, 09:07
nee, heb ik niet, momenteel heb ik een plaat op maat gemaakt voor de zijkant,die met zwart leer bekleed,en er tegen gezet,maar ben daar nog niet tevreden over,afwerking van het "open" randje bevalt me nog steeds niet, beste oplossing is; nadat het dasboard op maat gezaagd is,dit geheel opnieuw te laten bekleden met leer.
Iemand foto's van een golf 1 cabriolet, met golf 4 stoelen erin??
beste oplossing is; nadat het dasboard op maat gezaagd is,dit geheel opnieuw te laten bekleden met leer.
das met de meeste dashswaps zo, maar dat brengt het meteen in een compleet andere prijsklasse.
edelweiss
17-03-2008, 08:52
das dan ook meteen de reden waarom ik eerst een andere oplossing aan het zoeken was, en andere velgen hadden ff voorrang :D
Het lupo dashboard paste zeker niet zonder aanpassingen. Ik moest hem iets smaller maken en de diepte ook aanpassen om hem mooi op de voorruit aan te laten sluiten.
Ik denk zelf ook dat een polo 6N2 interieur mooier is dan die van een Lupo. ;)
Ik denk zelf ook dat een polo 6N2 interieur mooier is dan die van een Lupo. ;)
hehehee
6n2 en lupo verschilt bijna niets
Iemand foto's van een golf 4 interieur dus stoelen etc in een mk1??
Ik zoek nog goede stoelen voor in mijn mk1 cabriolet. Ik ben alleen erg lang, dus dan is zoeken naar geschikt iets best wel moeilijk. Heb er nu corrado stoelen inzitten!
edelweiss
20-03-2008, 11:42
Iemand foto's van een golf 4 interieur dus stoelen etc in een mk1??
Ik zoek nog goede stoelen voor in mijn mk1 cabriolet. Ik ben alleen erg lang, dus dan is zoeken naar geschikt iets best wel moeilijk. Heb er nu corrado stoelen inzitten!
http://img184.imageshack.us/img184/6522/imag0612smalltg1.jpg
Hoe heb jij dat gedaan met de framerails?
Die van een corrado gepakt? en erop gelast?
edelweiss
21-03-2008, 10:17
stoelen waren zonder onderstel alleen een vierant buizenframe eronder,daarna losse consoles gekocht passend voor golf 1 en passend voor recaro stoelen, en dan deze met elkaar bevestigd, bijrijdersconsole is trouwens een klapconsole, linkerconsole is een vaste.
Ik heb in mijn cabrio de voorstoelen en achterbank van de Golf 4 erin geknutselt/gelast/geslepen/geschroefd. Het is dus niet plug en play.
Voor lange mannen zijn de stoelen een aanrader en voor de kinderen is de hogere achterbank ook heel fijn.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.