PDA

View Full Version : Een vreemd iets met de verstralers

FGizmoS
15-03-2008, 01:04
Donderdag heb ik xenon (gewone geen bi) in mijn mk2 gebouwd en alles werkte naar behoren.
Vandaag heb ik mijn grille met verstralers uitgehaald om overal goed aan te kunnen en alle kabels weg te kunnen steken. Na alles terug gemonteerd te hebben zag ik dat mijn verstralers niet meer werkten. Als ik gewoon eens sein werken ze dus niet en licht het blauw verklikkerlampje niet op. Als ik de lichten aanleg en dan sein gaan de xenonlampen uit en werken de verstralers ook niet. Als de lichten gewoon aanliggen en ik mijn verstralers ook wil aanliggen heb ik enkel nog stadslicht dat werkt.
Wie o wie kan mij vertellen wat het probleem is. Voor ik de grille eraf gehaald had werkte alles nog normaal.
De lampjes zijn nog goed en de zekeringen lijken goed. Die zal ik eens moeten doormeten. Misschien weet iemand de nummers van de zekeringen.
Groeten en bedankt op voorhand

golf mkII 16v
15-03-2008, 14:01
Verstralers zitten opt grootlicht
Heb je de stekkers er wel goed op[op de xenon
Als je groot licht inschakeld gaat het dimlicht uit

Djinn_4fun
15-03-2008, 20:03
lijkt mij dat je de stekkers niet goed aangesloten hebt.
Bij enkel seinen hoort de xenon niet uit te gaan.
Als je de schakelaar door het drukpunt klikt gaat zoals jan zei je dimlicht uit.
even meten op de stekkers en goed nakijken dat je alles weer goed teruggeplaatst hebt

Djinn_4fun
16-03-2008, 07:00
Nummers van de zekeringen staan in je boekje. volgens mij pag 117

FGizmoS
16-03-2008, 12:51
Misschien kan je even de nummers van de zekeringen en relais zeggen. Het boekje ontbreekt bij mijn gti. Stekkers zitten goed aangesloten hoor. Hoe komt het dan dat het blauw verklikkerledje ook niet oplicht bij enkel seinen en als ik ze aanleg?

Djinn_4fun
16-03-2008, 14:37
Wat denk ik dat de zekering (en) gesprongen is.
Ik zal even in mijn boekje kijken

Djinn_4fun
16-03-2008, 14:44
Bij oude zekeringkast is het plaats 9 & 10 (links & rechts)
Bij nieuwe zekeringkast is het plaats 10 & 11 (links & rechts)

Zekeringen moeten rood zijn 10a

FGizmoS
16-03-2008, 22:57
En wat dacht je van zekering 11 & 12:-) . Deze zekeringen waren nog goed maar er kwam geen stroom toe. Toen maar de draden nagelopen die hiernaartoe lopen. Bijna aan de stekkers vooraan vond ik een knik in 2 draden. Toen ik die draden had ontmanteld en doorverbond had ik vonk :D(het lijkt wel een sprookje). Dan had ik nog eens alle zekeringen gecontroleerd en ja hoor, zekering 11 & 12 waren kapot. Morgen even 2 nieuwe zekeringen erin en testen maar. Hopelijk is het hiermee opgelost en heb ik verder geen kortsluiting.
Groeten

Djinn_4fun
17-03-2008, 18:12
Mooi dat je probleem opgelost is.

FGizmoS
18-03-2008, 00:53
Wel nog niet volledig naar mijn mening opgelost. Bij het seinen werken de verstralers maar als de xenonlampen aanliggen en dan ook de verstralers aanleg zijn deze een heel stuk zwakker. Ook het blauw verklikkerlampje verzwakt dan van lichtsterkte.

Djinn_4fun
18-03-2008, 07:11
Klinkt toch als een massa probleem.

Even voor mijn belevenis, praten we hier over het grootlicht in de grill of over de mistlichten in je bumper?

Je 'gewone' verstralers geven minder licht dan je xenon units.
Misschien dat het lijkt dat ze minder licht geven??
Als je de hendel voor grootlicht door het drukpunt klikt veranderd de sterkte van het blauwe controle lampje even omdat het dimlicht uitgeschakeld wordt.

FGizmoS
18-03-2008, 19:16
We praten over het grootlicht in de grill. Nee hoor je ziet het goed dat ze verminderen in lichtsterkte. Het blauwe lampje minderd niet even maar het moment je doordrukt blijft het flauw. Massapunten zijn behoorlijk proper gemaakt.

FGizmoS
22-03-2008, 10:46
Nog iemand gedachten hierover?
Als ik dus over het drukpunt klik met de hendel verzwakken de verstralers en bij het gewoon seinen niet.