Wolgast
19-03-2008, 18:07
Als ik 's morgens mijn Golfje start (1.9 TD 1996) dan slaat ie gelijk aan en loopt dan rond de 1100 tpm. Das de koude start loop dus...
Zodra ik ga rijden en wil opschakelen dan gaat het toerental tijdens het schakelen 300 tpm omhoog om vervolgens weer keurig op te pakken.
Dit doet ie totdat de motor warm is (ongeveer 5 a 10 minuten)
Heeft dit verschijnsel gewoon te maken met de koud start loop of kan ik iets verstellen aan de brandstofpomp zodat ie dit euvel niet meer heeft. Heb alles al ''ingespoten'' met grafietpoeder bij de brandstofpomp. Maar hij doet het nog steeds.
2e Euvel,
Mijn turbo maakt een ''fluitend/sissend'' geluid.
Nu weet ik dat een turbo kan fluiten, maar dit klinkt of dat er een plek is waar de turbo valse lucht zuigt. Hoe kan ik dit controleren en kan het eigenlijk kwaad???
Heb alle slangklemmen aangedraaid want die zaten erg los.... Toen was het een paar dagen weg en nu begint ie weer...
Zodra ik ga rijden en wil opschakelen dan gaat het toerental tijdens het schakelen 300 tpm omhoog om vervolgens weer keurig op te pakken.
Dit doet ie totdat de motor warm is (ongeveer 5 a 10 minuten)
Heeft dit verschijnsel gewoon te maken met de koud start loop of kan ik iets verstellen aan de brandstofpomp zodat ie dit euvel niet meer heeft. Heb alles al ''ingespoten'' met grafietpoeder bij de brandstofpomp. Maar hij doet het nog steeds.
2e Euvel,
Mijn turbo maakt een ''fluitend/sissend'' geluid.
Nu weet ik dat een turbo kan fluiten, maar dit klinkt of dat er een plek is waar de turbo valse lucht zuigt. Hoe kan ik dit controleren en kan het eigenlijk kwaad???
Heb alle slangklemmen aangedraaid want die zaten erg los.... Toen was het een paar dagen weg en nu begint ie weer...