View Full Version : ik zoek een spannings stabilisator
Hallo, het enige wat er aan mijn audi nog ontbreekt is een spanningsstabilisator, dat ding zit achterop de klokken unit en zorgt ervoor dat de tankmeter en de watertemperatuurmeter werken..
de zelfde klokken unit zit o.a in een heel oud type passat..
het is een blokje met 3 stekkertjes er aan. ik kan helaas geen foto of typenummer laten zien want ik heb hem niet :(
heeft iemand toevallig nog zoiets liggen? bij de dealer is ie niet meer leverbaar..
het is voor audi 80 typ 82 van 19 augustus 1978.
dit is het tussenmodel met al vierkante koplampen, zie offtopic: ik ben er weer..
bvd Bugs..
Golfzilla
29-07-2004, 13:37
heb nog wel een spanningsstabilsator liggen hiero
maakt van 12 volt een stabiele 5 volt......ik weet niet of je dit zoekt??
idd een vierkant zwart blokje met 3 pootjes eraan, maar zijn er met verschillende waardes te krijgen (uiterlijk blijft gelijk) dus je moet ff kijken welke je moet hebben
Golfzilla
29-07-2004, 14:14
je kunt die toch gewoon bij de electrozaak kopen lijkt me (??)
tenminste daar hebben ze gewoon spanningsstabilisatoren (wat een woord) liggen.
ook voor 10 volt, dat is (ic-nummer) UA7810C (volgens beschrijving: ICVOLT REGULATOR 10V). tenminste zoals ik het zie he. je zegt een vierkant blokje met 3 pootjes, dat is toch ook zown zelfde IC
als je naar de electro zaak gaat en je vraagt naar zown 7810 spanningsstab. dan hebbe ze die echt wel voor een paar cent.
ja. klopt.
MAAR: meneer heeft geen vergelijkingsmateriaal.
Die in de Polo is wel van het type die jij beschrijft.. 't gaat echter om een Audi80 uit 1978, met een iets ander dashboard dan een Golf / Polo..
Ik heb geen specificaties whatsoever over de spannningsstabilisator die bugs zoekt.
Heb je WEL de juiste specificaties, dan raad ik je vooral aan om naar de elektronica boer te gaan: liggen daar (waarschijnlijk) WEL op het schap en kosten geen drol
dan gaat ik even informeren, die aardige meneer van de dealer. Hij had die oude typenummers allemaal thuis liggen..
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.