Log in

View Full Version : Oliedruk lampje gaat branden maar alles is goed!?


Jean-michel87
21-03-2008, 20:07
golf 2 1.8 GTI 8V Edition One

MotorCode = PF


Op me dashboard gaat het olielampje knipperen en hij gaat buzzen..


Oliepeil klopt
sensoren nieuw (in de cilinderkop.. en die boven het oliefilter)
oliedruk ook goed
zelfs nieuw tellerconsole in dashboard gezet (mocht het aan die electronika liggen..)

Probeer ik hem net weer uit.. Direct gaat het lampje knipperen en buzzen..

Het gekke is bij stationair toerental doet ie totaal niet moeilijk.. kan ie gewoon warm draaien en alles zonder problemen..
Rij ik de straat uit en dan begint de stress meteen..

Weet iemand nog iets? ik word ondertussen wel beetje lijp dat me auto nu al zo lang stil staat.. want met dit soort gezeik ga ik GEEN meter rijden! (testrondes daargelaten)

meijer1972
21-03-2008, 20:57
Heel herkenbaar. Dit probleem heeft mij destijds veel geld gekost. Nieuwe tellerconsole enz enz. De garage wist het ook niet meer.Ze hadden ook alles er nieuw ingezet. Uiteindelijk heb ik het probleem voor 15 GULDEN verholpen.
De oplossing: waarschijnlijk heb je sensoren met andere waarden. Hierdoor gaat het lampje branden bij de juiste oliedruk. Bij mij was het de sensor bovenop het oliefilter. Dit werkt met kleurcodes. Ik had een bruine en het moest een blauwe zijn of andersom.
Als ik jouw probleem zo lees dan weet ik het 99 procent zeker.
Let me know..

golf mkII 16v
22-03-2008, 07:40
Is een witte voor de zoemmer en lampje
Meet de oliedruk eens met een meter
Dit moet [bij warme motor] 2bar bij 2000 rpm zijn
Als het dat niet is dan gaat de zoemmer en lamp aan
Meet je deze waarde niet[minder]dan is het de oliepomp

Jean-michel87
22-03-2008, 12:51
ok super dat er op gereageerd wordt!!

Er zijn 3 verschillende kleuren olie-sensoren te krijgen voor me blok
Witte, Grijze en een zwarte..
Me pa en ik zijn al in werkplaatsboeken aan het kijken welke precies waar moet..
Wat Golf MKII 16v zegt over 2bar bij 2000 rpm klopt inderdaad.. Bij 80 graden moet het gemeten worden..

gelukkig heeft het mij nog niet heel veel geld gekost.. ik had nog een tellerconsole liggen van me vorige golf (Precies hetzelfde type)

ik laat het jullie weten wanneer we het opgelost hebben en wat nou de reden was..

Jean-michel87
22-03-2008, 16:05
nou probleem is opgelost..

Boven het oliefilter moet een druksensor komen van 180 kPa (1,8 bar)
In de cilinderkop moet een druksensor komen van 30 kPa (0.3 bar)
Dit stond in de werkplaatsboeken van VW

Ben ik de sensoren gaan halen.. vragen ze je kenteken.. zijn er 3 sensoren..
180 kPa
90 kPa
110 kPa geloof ik..
dat klopte dus niet.. op die eerste na dan.. die moet dus boven je oliefilter komen..
toen hebben ze voor me gezocht.. en hebben ze de goeie tevoorschijn gehaald..
en het hele probleem is dus verholpen!

Bij deze nog hartelijk bedankt voor het meedenken! Toppertje!