PDA

View Full Version : Golf 1 Diesel valt uit? help !


sixpack
23-03-2008, 02:25
reed vanavond weg en ik zette de verwarming aan en de auto viel uit?
kreeg hem na tijdje weer aan de praat ( Even) nu niets meer
maar ruitenwissers en blower doen niets , vermoed dat daar storing in zit , zekeringen zijn het niet :
Ik krijg een gloeilamp, olie en accu , en een zwak verlicht knipperlicht

Iemand een id wat hier aan de hand is ?

thanx Peter

Samurai
23-03-2008, 07:08
Hele slechte massa!

even onder het dashboard alle massa's nakijken, en die in de motorruimte even doormeten, en op de contactpunten opschuren!

En als dt niet helpt, kijk je dynamo en je accu na. :thumbup:

sixpack
23-03-2008, 11:14
Thanx!

ik ga zo naar cuijk om te zoeken ..
startmotor gaat rond igg

Stijn
23-03-2008, 11:17
Klinkt als een stroomprobleem inderdaad, slechte massa, slechte contacten aan pluspool...

Als noodoplossing kun je altijd nog een draad trekken rechtstreeks van je pluspool van accu naar de stekker bovenop de dieselpomp, dan loopt ie altijd (maar uitzetten gaat dan ook alleen nog maar door die draad los te trekken). Ik moet je officieel nu natuurlijk wel afraden dit te doen, of er in ieder geval een zekering tussen te zetten :tounge:

-edit- misschien is 'ie gewoon geschrokken van die exlosie

golf mkII 16v
23-03-2008, 21:25
Kapote accu
Als de accu geen of weinig stroom geeft gaat de afslagklep niet meer open
En dan krijgt een diesel geen brandstof

Tjaap
23-03-2008, 21:47
Als noodoplossing kun je altijd nog een draad trekken rechtstreeks van je pluspool van accu naar de stekker bovenop de dieselpomp, dan loopt ie altijd (maar uitzetten gaat dan ook alleen nog maar door die draad los te trekken).
deze Stijn Ghetto-rig werkt idd prima.. heeft mijn diesel ook gered.

sixpack
23-03-2008, 22:42
goed vanmiddag even lopen proberen, accu heeft bijna 13V
overal zit aarde op (waar we gemeten hebben)
en als (gloeilampje doet het niet) ik start stinkt ie naar diesel ....maar no go morgen komt monteur checken,hoop dat ie iets meer kan vinden :wow:

Stijn
23-03-2008, 23:17
Als je contact aanzet nu, doet dan je ruitewisser, licht en blower het of niet?

Geen voorgloeilampje dus?

Als je door blijft starten, gaat ie uiteindelijk niet aan de gang?

Als je met contact ingeschakeld het stekkertje aan de pomp loshaalt en weer aansluit, hoor je dan een -klik!-?

sixpack
24-03-2008, 16:34
Als je contact aanzet nu, doet dan je ruitewisser, licht en blower het of niet?

Geen voorgloeilampje dus?

Als je door blijft starten, gaat ie uiteindelijk niet aan de gang?

Als je met contact ingeschakeld het stekkertje aan de pomp loshaalt en weer aansluit, hoor je dan een -klik!-?

geen wisser,geen blower,geen voorgloeilampje wel licht,
krijg hem niet aan de gang...

stekker aan de pomp heb ik nog niet aangezeten..

AD G60
24-03-2008, 18:00
Komt er wel stroom op je gloeibougies? Anders start hij ook niet zeker niet met deze temperaturen. Zekering hiervan zit tegen je schutbord, deze kun je even checken. Je kan ook handmatig voorgloeien met een voldoende dikke draad vanaf de plus op de eerste gloeibougie, mocht dit even nodig zijn...

sixpack
24-03-2008, 18:06
die is idd nog heel, gister gecheckt

Rallyegek
24-03-2008, 20:25
ik had het met de passat ook toen daar de diesel net inzat.

niet aanpakken, met 2 accu's wel, gloeisysteem was nog niet aangesloten.
toen de gloeiers het wel deden was het 10 sec gloeien en dan liep ie ook zo.
(met een beetje startpilot deed die het ook zo )
Dus je kan ook nog ff meten of de gloeiers wel stroom krijgen.
gloeirelais kan ook kapot zijn.

en heb je de zekeringen al nagekeken ?
Ik weet alleen niet of de wiser en blower op dezelfde zekering zitten.

sixpack
24-03-2008, 20:34
hij doet het weer, geen spanning op de zekering kast, en een + toegevoegd nu doet ie het weer,starten lopen maar ben bang dat er idd in de blower een kortsluiting zit en ik strax weer langs de weg sta, eens eff verder zoeken :rolleyes:

Stijn
24-03-2008, 23:20
Check of je ontlast relais niet gewoon blijft hangen....

MennoVR6
01-04-2008, 18:51
Het kan ook nog dat witte schakelblokje zijn dat achter je contactslot zit.