PDA

View Full Version : BUMP - Drempeltjes nemen: Hoe?

sjampoo
29-07-2004, 14:32
Hallo,..

Door 't warme weer helemaal zin gekregen in een ijsje. Een McFlurry nog wel.

Nu liggen er bij de McDonalds (Arnhem, Gelredome) van die 'ruggetjes' tegen straatraces en nuja, nu dus ook tegen mij!

ruggetje:
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=595&stc=1

vroegah nooit echt problemen mee (175/65 R13 ballon) met 60/60 veren en tieferlegerungsdomlagern (bla bla),.

Nu ineens wel (165/55 R13): Ik denk niet na, ik rij gewoon (rustig) over de eerste drempel; BOENK en vast.

Nu zul je zeggen: neem die dingen gewoon 'schuin'... Maar dat staat zo debiel (en d'r ligt erook 1 midden in de drive-oprij-laan!)

Geen McDrive meer?? (geen optie!)

D'r zijn d'r hier vast die nog veeel lager vliegen: hoe lossen die dat op? Toch maar air-ride (lees; ballonbanden)? of niet meer 'Driven'??

Ochja: volgende keer dat ik een flesje aquarius tegenkom, probeer ik m er nog eens onder te zetten :-) Kijken of het nog past (deze foto was nog standaard hoogte)
zie:
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=596&stc=1

Golfzilla
29-07-2004, 14:48
nou mijn bodemspeling is pak uhm beet 3 cm onder de auto, en er liggen hiero echt van die pokke dingen dat wil je niet weten, vandaag weer ff flink over de grond gegaan met z'n buikie :(:( waar je bang van word.

die echt te hoog zijn, en die ik ken, neem ik schuin, schijt dat het er debiel uitziet (er zit er ook 1 in de auto dus dat maakt dan niet uit he :D)

als ik er niet over kom rij ik ff om via een weg waar niks ligt (ik weet dan nu ook alle wegetjes, schrijf je dat zo, waar niks ligt zodat ik toch overal kan komen :D)

maar heeeeeeeel langzaam erop als schuin geen optie is en het zweet uit je stuur knijpen ;) of schuin of omrijden, of gewoon je auto hoger zetten (bij schroefset dan)

kheb btw 195/40 R14 banden

Tjaap
29-07-2004, 15:19
ben bij Ikea op exact zo'n ruggetje m'n complete uitlaatlijn vanaf de middendemper verloren.... krijg je rare blikken.. en de herrie zorgt ervoor dat het ook heel veel blikken zijn...

lwin
29-07-2004, 15:24
fuck die macdrive
ga sowieso altyd naar binnen, en dan bestellen zonder augurken of sla. (ivm altyd vers)

Alexdundee
29-07-2004, 15:25
Hallo,..

Nu zul je zeggen: neem die dingen gewoon 'schuin'... Maar dat staat zo debiel (en d'r ligt erook 1 midden in de drive-oprij-laan!)

Maar vast-zitten staat meer debiel! :D

Golfzilla
29-07-2004, 15:25
ben bij Ikea op exact zo'n ruggetje m'n complete uitlaatlijn vanaf de middendemper verloren.... krijg je rare blikken.. en de herrie zorgt ervoor dat het ook heel veel blikken zijn...

slik :frown: wil je ook niet meemaken zoiets.

(net zoals die gast met die G40 bij "blik op de weg", die van het politie terrein weg reedt (ook al veel besproken volgens mij)

lwin
29-07-2004, 15:28
hahaha die maat van hem haalt ff z'n auto op>>>>>>>>> hele uitlaat er onder weg

Tjaap
29-07-2004, 15:35
slik :frown: wil je ook niet meemaken zoiets.

en het regende dus had geen zin om daar te agan klussen.. hele geval op de dakdrager gemieterd en thuis verder gekeken.. en onderweg de muziek HEEL HARD :p

sjampoo
29-07-2004, 16:01
Gewoon geen gas geven op de terugweg..

Maar goed: vast staan.. tja.. Ze keken wel raar (de mensen in de zoek-zoekie die precies zo geparkeerd stonden zodat ik wel over het ruggetje heen moest, ipv er omheen (zie ook eerste foto: Daar waar die sierra staat (mietert alle zooi trouwens lekker op straat) daar stond een zoek-zoekie, alleen dan over dwars.. snek snek..

Dan maar niet meer McDrijaaiven... Ochja: Zonder sla, zonder augurk kan je ook in de drive bestellen hoor! (ik kan het weten)

lwin
29-07-2004, 16:28
Gewoon geen gas geven op de terugweg..

Maar goed: vast staan.. tja.. Ze keken wel raar (de mensen in de zoek-zoekie die precies zo geparkeerd stonden zodat ik wel over het ruggetje heen moest, ipv er omheen (zie ook eerste foto: Daar waar die sierra staat (mietert alle zooi trouwens lekker op straat) daar stond een zoek-zoekie, alleen dan over dwars.. snek snek..

Dan maar niet meer McDrijaaiven... Ochja: Zonder sla, zonder augurk kan je ook in de drive bestellen hoor! (ik kan het weten)

gaat mij er meer om dat ik kan zien dat het gemaakt wordt, ipv ff de augurk er tussenheen gooien

niels_g60-power
29-07-2004, 17:00
Mijn bodemspeling op het laagste punt onder de auto is een hele krappe 5/6 cm. Hier in Amersfoort ligt er(nog) niet zo'n drmpel, bij soesterberg wel. Mijn oplossing, er gewoon niet meer doorheen rijden, eten binnen of ergens anders halen.

Marcel Klok PN-XH-30
29-07-2004, 17:32
Mijn bodemspeling op het laagste punt onder de auto is een hele krappe 5/6 cm. Hier in Amersfoort ligt er(nog) niet zo'n drmpel, bij soesterberg wel. Mijn oplossing, er gewoon niet meer doorheen rijden, eten binnen of ergens anders halen.

Of Airride ? :D :D

Marcel Klok PN-XH-30
29-07-2004, 17:33
of start ik hier nu weer een hele disciussie??? niet de bedoeling hoor.. :)
was als geintje bedoeld.
ik heb er zelf ook veel last van gehad van die drempels.
zo erg zelfs dat ze de auto in beslag namen in Duitsland... :(

Stijn
29-07-2004, 18:15
In Breda hebben ze ook zo'n ding, aan het einde van de drive EN parkeerplaats. Ernst z'n Bastard komt er niet overheen (spruitstuk zou erop hangen) dus oplossing: ikke verkeer stoppen en in verkeerde richting uitrijden :D :D

evilnyntje
29-07-2004, 18:51
In Breda hebben ze ook zo'n ding, aan het einde van de drive EN parkeerplaats. Ernst z'n Bastard komt er niet overheen (spruitstuk zou erop hangen) dus oplossing: ikke verkeer stoppen en in verkeerde richting uitrijden :D :D

Idd, dat was de beste manier :) Ondingen dat zijn het!

Koen is sleeping
29-07-2004, 19:00
Sneeuwschuiver monteren? Of gewoon maar meteen de laadklep van een shovel? Of een goede unterfahrschutz en een flinke aanloop..... Yihaa, ff Oranje spuiten en een mooie vlag op het dak? :D

sjampoo
29-07-2004, 20:15
Ja!

Jammer alleen dat het de 'brug aan de tunnel' is die 't laagste punt op dit moment markeert.... gelukkig is ie nog helemaal niet uit model gereden.. Maar zo weet ik in iedergeval wel zeker dat ik niet op de kat kom te staan :-)

Ochja: laagste punt is dan wel die brug, maar eerste 'lage' punt is de downpipe.. die is ook al niet meer zo 'punt gaaf' zoals op de foto..

Allart-Ghetta
02-08-2004, 12:49
Gewoon een tijdje erop blijven staan met de uitlaat, dan smelt je vanzelf een gat voor de volgende keer toch?

Gert
02-08-2004, 13:39
Ja!

Valt mee toch ?
Had ooit een Polo met carterbeschermer die strak tegen de pan aanzat waarmee ik op de kant liggende Cola blikkies mee plette ..
Leuk als je een haagse putdeksel tegenkwam : lanceren die hap als je maar gas gaf ..
Dukes of Hazzard style

Kortom : niet een VW unterfaarsjoets montieren .. zelf fröbelen

Dennis@polo86c.nl
02-08-2004, 16:40
Euh, dit was vóór het verlagen :)

MaceNL
02-08-2004, 18:19
Ik zal ook eens een foto maken, bij mij pas er volgens mij niet eens een pakje sigaretten onder.

Cabby 82 TDi
02-08-2004, 21:11
Kom ik m'n eigen oprit niet eens op!

Lol, dat komt me bekent voor. Ik heb al planken om in de goot te leggen. De weg loopt nogal bol hiero