View Full Version : past je reserve wiel nog wel ?
jetta mk1 '82
24-03-2008, 08:59
ff een gekke vraag !?
er zijn hier mensen (zat) die geregeld van wielen wisselen !
en nu vroeg ik me af of er dan ook altijd en reserve wiel is de koffer ligt dat past !?
(heb met mijn polio wel is langs de weg gestaan omdat de wielbouten van met alu velgen veeel te lang waren voor mijn stalen reserve wiel :redface: )
gr. Martijn
arno Derby
24-03-2008, 09:46
Ik heb er nooit 1 in liggen. Dus ik moet zowiezo naar huis lopen als ik met een lekke band kom te staan.
spuitbusje . doet wonderen
of 4 normaale bouten mee nemen
ik heb een 15 inc reserve wiel in de jetta liggen :D
Juist, originele bouten meenemen. ;)
13'' staal 165/55 in de koffer.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/5/7/0/MK183-.jpg
oei... het reservewiel hangt onder de laadbak... laatste keer dat ik er naar keek: zat de klem muuuurvast, de velg was totaal verroest en druk op de band was 0,8bar. band enigzins verdroogt.. Toen de boel maar weer teruggehangen anders heb je zo weinig druk op de achterwielen :D
Misschien binnenkort maar eens naar kijken :)
Michael-Polo
25-03-2008, 10:33
4x100 orgineel polo reservewiel, terwijl ik porsche wielen eronder heb en ik nog steeds geen ratel met inbusdop in de auto heb liggen :screwy:
Klapband = super veel pech (bij mij)
Krik past niet meer onder de dorpel,
reserve wiel normaal gesproken wel mee
maar past 1,2,3 niet meer. (eerst omhoog schroeven)
Moet nog eens gaan zoeken naar een oplossing ;)
altijd wiel met stalen bouten en ratel bij me................door schade en schande wijs geworden :rolleyes:
Passat; origineel 13" met 165/80. Originele krik past er nog onder :)
Jetta; polo velg met 145/80. BMW E30 krik die 7cm boven de grond kan, dus ook onder m'n auto :cool:
Reservewiel? Thuiskomertje bedoel je.
Extra bouten? Neeh, gewoon de bouten die erin zitten, staal he.
kawouter
25-03-2008, 16:18
Ik doe niet aan een reservewiel. Moet ik eerst mijn volledige audio installatie verwijderen voordat ik hem eventueel kan pakken.(als ie er nog in lag).
Michael-Polo
25-03-2008, 16:19
@ dexster thuiskomertje zijn van die smalle wieltjes met van die mooie gele stickers, maar er zijn ook autos die gewoon een normaal stale wiel erin hebben liggen dus een reservewiel. :)
Ik heb in m'n Jetta een 13 inch staaltje liggen, ik heb alleen geen enkel idee of ie eronder past. En of ik de juiste bouten heb :D
De krik past er gelukkig wel (net) onder.
jetta mk1 '82
25-03-2008, 21:18
@ dexster thuiskomertje zijn van die smalle wieltjes met van die mooie gele stickers, maar er zijn ook autos die gewoon een normaal stale wiel erin hebben liggen dus een reservewiel. :)
AMEN ;) !!
gr. Martijn
Ik weet wel wat het verschil is tussen een thuiskomer en een reservewiel...
Ik bedoel alleen dat ik een thuiskomer heb, geen reservewiel.
Klapband = super veel pech (bij mij)
Krik past niet meer onder de dorpel,
reserve wiel normaal gesproken wel mee
maar past 1,2,3 niet meer. (eerst omhoog schroeven)
Moet nog eens gaan zoeken naar een oplossing ;)
Blokje hout meenemen waar het het wiel op kan rijden die lek is...:)
Ik heb altijd een reservewiel bij me...wel zo handig
niels_g60-power
29-03-2008, 16:43
K heb een 14'' thuiskomertje achterin, nie idiaal maar das de enige die nog door me bodem luik heen kan/kon.
Moet duzz zowiezo altijd achter, aangezien die voor nie over de remmen heen kan :D
golf mkII 16v
12-04-2008, 11:11
Ik doe niet aan een reservewiel. Moet ik eerst mijn volledige audio installatie verwijderen voordat ik hem eventueel kan pakken.(als ie er nog in lag).
Sluit ik me bij aan
Laat de vrouw wel een wiel brengen :D
meijer1972
12-04-2008, 22:59
Ook hier geen reserveband aanwezig. In de reservewiel bak liggen twee versterkers. Ook geen krik bij me of wielsleutel.
Ik heb wel altijd een mobieltje bij me.
Heb ook altijd een mobieltje bij me, daarmee roggel ik het wel.
Dat getrek met die houtblokken, heb je ze trapgewijs liggen omhoog. Rij je er tegen aan druk je ze net zo leuk mee:(..... haha
Pedaalemmer
25-04-2008, 11:05
Reservewiel is het eerste wat ik eruit gooi, ik rij 600 km per week en in 7 jaar nog geeneen lekke band gehad, op 1 leeg loper na . Ben ook al 7 jaar lid van de ANWB, prima kerels zijn dat en nooit te beroerd om te helpen.
Maargoed als ik in het noorden zou wonen zou ik hem er natuurlijk wel inleggen...daar kennen ze ook geen asfalt he ;)
martiepartie
25-04-2008, 12:00
zal ik jouw eens aan je voeten door het hoge noorden slepen??Kijken hoeveel asfalt je tegenkomt!!
Tja, ik heb dus laatst gehad dat de ANWB meneer zij; Geen reservewiel? Eigen verantwoordelijkheid. Ik was zogenaamd onvoorbereid op pad gegaan.
Als je dus net een 'niet aardige ANWB meneer' treft; dan kan je het zelf regelen.
Mister Cool
26-04-2008, 18:10
lekke band = pech voor mij... Krik past er toch niet onder :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.