View Full Version : RocX Project: Vento 1.8 GL
Hallo Forummers,
Bij deze presenteer ik u mijn trots: De Vento 1.8 GL. Vandaag hebben Fiorano en ik hem gewassen, en gelijk foto's gemaakt :thumbup:
http://www.flickr.com/photos/24668247@N02/2358490680/sizes/o/
http://www.flickr.com/photos/24668247@N02/2357627165/sizes/l/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/24668247@N02/2357627179/sizes/l/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/24668247@N02/2357627197/sizes/l/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/24668247@N02/2357627203/sizes/l/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/24668247@N02/2357627211/sizes/l/in/photostream/
Open Dakje :
http://www.flickr.com/photos/24668247@N02/2357627213/sizes/l/in/photostream/
Interieur :
http://www.flickr.com/photos/24668247@N02/2357627213/sizes/l/in/photostream/
http://www.flickr.com/photos/24668247@N02/2357655743/sizes/o/in/photostream/
Volgende post meer foto's ...
krijg alleen kruisjes te zien ipv foto's......
Jurgen Santana
24-03-2008, 18:10
Verkeerde URL gebruikt, dit werkt beter...
http://farm4.static.flickr.com/3051/2358490680_caeebc3569.jpg?v=0
Okeuj, hoe heb je dat gedaan, want Fiorano heeft de foto's geplaatst.
zo heb het al opgelost, oftewel again de foto's :
http://farm3.static.flickr.com/2021/2357627203_108c8b92c3.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3102/2357627211_a81c02c6c6.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2233/2357627213_cc937afd38.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2413/2357655589_1debf9fa5f.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2401/2357656075_f54b2705cb.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2129/2357656297_ac2d3019c4_o.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3204/2357656439_b0627eea82.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2029/2358489792_d0a88f0a55.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2176/2357627165_73a45cf820.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2345/2357627179_71ae4e8321.jpg
Er zijn er nog meer, maar die komen nog
Ff een vraagje voor de Vento kenners, hoe makkelijk kun je een Gt spoiler achter op de Gl bouwen ?
pinstripe eraf, oude type grill erin, verlagen, wielen en klaar.
Ff een vraagje voor de Vento kenners, hoe makkelijk kun je een Gt spoiler achter op de Gl bouwen ?
Bouwen ?
Strak maken die klep, zit toch al een deuk in :D
Inderdaad naar beneden, wielen, andere grill, VR6 spoiler, striping eraf en klaar :thumbup:
http://85.17.225.42/139500001-139550000/139534001-139534100/139534020_6_J8Xa.jpeg
ik vind die stripe juist wel weer cool :$
Klep word nog wel een keer strak getrokken ( hopelijk kan ie 'geplopt' worden )
VR6 spoiler een beetje makkie der op te bouwen ???
Verlagen + velgjes komen naar de zomer ( eerst geld... )
Ja, deukjes eruit halen, maar een GT spoiler erop vind ik zeer stoer staan, ga daar nog even naar op zoek.
Andere velgen en verlagen staat op de planning.
Juist die Pinstriping vind ik wel coowl, maar goed zie wel wat daar mee gaat gebeuren.
Ik ben nog op zoek naar een VR6 Front Lip/Grill, ga ik gelijk naar kijken als ik onderdelen van de GT zoek en wat bedoel je dan met VR6 Spoiler?
ik vind die stripe juist wel weer cool :$
VR6 spoiler een beetje makkie der op te bouwen ???
Oude bumperlip eronder vandaan en de VR6 erin klikken :thumbup:
dat gaat dan over de bumper ? ?? ( vat ehm ff niet )
En Grill ok makkelijk in te bouwen, is die van een golf hetzelfde als van een Vento ?
Aaah nu snap ik de opmerking "VR6 spoiler" hahaha :redface:
dat gaat dan over de bumper ? ?? ( vat ehm ff niet )
En Grill ok makkelijk in te bouwen, is die van een golf hetzelfde als van een Vento ?
Nee ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/7/0/IMG_0010.jpg
huizen die bouw je toch?!
hightower
25-03-2008, 08:21
voor de spoiler is er waarschijnlijk niks voorbereid(bij mijne iig niet) de gaten moet je dus zelf boren maar gewoon een kwestie van goed meten en aftekenen. moet het zelf ook nog steeds doen maar moet eerst maar ff ophouden met sneeuwen
Zo, ook even de specificaties erbij:
Benzine motor 1.8 GL
66kW bij 5500 toeren per minuut, 90pk
Max koppel: 145Nm bij 2500 toeren per minuut
Inhoud: 1781cm³
Slag: 86,4 mm
Boring: 81 mm
Compressie: 10,0
Brandstof: Loodvrij super 95 RON
Topsnelheid: 178 km/h
Acceleratie: 0-80 8,5 sec 0-100 12,7 sec
Plannen Exterieur:
16" BSA velgen
60/40 Eibach verlagingset
Vento GT spoiler op de kofferbak
Angel Eyes
Embleemloze Grill
VR6 Front Lip
Dakverlenger achter
Raamband voor (hopelijk met Volkswagen Racing logo)
Plannen Interieur:
Nieuwe Radio (hoogswaarschijnlijk Pioneer)
Nieuwe boxen in elke deur. Zitten nu alleen in het dashbord. (JBL)
Bekleding moet nog een keer worden veranderd, maar daar ga ik later pas over nadenken.
Verder nog een sportluchtfilter voor het wat meer Turbogeluid en de uitlaat moet ook nog eeen keer. Er zal nog wel een tijdje overheen gaan.
OW, en hij heeft een zonnedakje ^^)
Groetjes
huizen die bouw je toch?!
Tsja, Fiorano is niet zo verbijsterend slim soms :screwy: . Hij bedoelt natuurlijk monteren ;) :D
Een Volkswagen bouw je iets op, andere auto's monteer je iets :D
Heey, jij bent citrofiel, daar piept en kraakt alles (ook al hoort dat) moet je niet gaan zeggen dat op de volkswagen (waar niks piept of kraakt) het opbouwen in plaats van monteren is, want die stokbroodbakkers hebben er alle helemaal geen braadworst van gegeten;):D
goh, heb je ook wat gehoord keroltje.
Als je nou ff nadenkt, bij bouwen zit het stevig in mekaar, oftewel een vw ....
Soumensch
25-03-2008, 17:18
http://85.17.225.42/139500001-139550000/139534001-139534100/139534020_6_J8Xa.jpeg[/QUOTE]
Even iets totaal anders.. dat chromen randje.. ik zag dat ook eens op een golf3. Is dat ergens te koop of moet je het zelf fabriceren?
Jetta Fireandic
25-03-2008, 17:25
Zo, ook even de specificaties erbij:
Benzine motor 1.8 GL
Acceleratie: 0-80 8,5 sec 0-100 9,9 sec
ik denk dat je die 0-100 in 9,9 sec toch ergens verkeerd gelezen hebt, of je hebt er een stel extra trappers inzitten, want die van mij doet er 12,7 seconden over om naar de 100 te gaan, volgens de boekjes
en dat met precies dezelfde motor :thumbup:
Groeten
Even iets totaal anders.. dat chromen randje.. ik zag dat ook eens op een golf3. Is dat ergens te koop of moet je het zelf fabriceren?
Gewoon Auto-Style :thumbup:
vw's bouw je op, en dus niet iets op vast bouwen :D :screwy:
In het instructie boekje staat met de pen aangegeven waar ik in de tabel moet kijken en daar staat in het boekje toch echt 9,9 sec
Jetta Fireandic
25-03-2008, 21:57
In het instructie boekje staat met de pen aangegeven waar ik in de tabel moet kijken en daar staat in het boekje toch echt 9,9 sec
wel vreemd dan, een 2 liter met 115 pk doet er zelf nog 10,6 seconden over :confused:
dan zou jij it met 90 pk in 9,9 seconden redden :screwy:
Groeten
Ik zal nog een keertse kijken
Mijn wel gemeende excuses heren, ik moest nog een tabje verder kijken. Het is inderdaad 12,7, ga het even recht zetten.
Jazzblue
26-03-2008, 11:54
le-hoe-se-her
:screwy: !
Vento Vice
27-03-2008, 21:19
Ik heb nog niet alles gelezen, maar ziet er netjes uit!
Ik weet niet of het mystic blue is; ff achterin het kleurnummer zoeken op wit stickertje en dan hier ff plaatsen.
Ik heb een klep voor je zonder deuk maar met gaten voor een GT-spoiler...
interesse? PM-en maar weer!
Hmmm, die spoiler lijkt me inderdaad wel wat, maar dan moet ik nog wel de spoiler ervoor vinden, ga binnekort even langs de sloop, gelijk even kijken voor VR6 front.
Eeehm de kleurcode die ik vond stond op een papiertje 'Arbeitsanweirtung'
De code was W2W2DM
Wil je verder nog wat weten of ben je overtuigd dat ik niet lieg?
Even tussendoor.
Het ICE-gedeelt moet heel stevig aangepakt worden. In alle deuren is er plaats voor boxen, maar in geen enkele deur zit er een. Er is dus ook geen bedrading. Heeft er iemand een goede tip om die bedrading helemaal goed te laten lopen?
Vento Vice
28-03-2008, 06:56
De code was W2W2DM
Wil je verder nog wat weten of ben je overtuigd dat ik niet lieg?
't is al goed! Ik geloof je...Sorry :(
Maar hoe zit het met je leeftijd/ rijbewijs dan?
Mijn achterklep mag je voor het symbolische bedrag van 10 euro hebben, als je wilt. De gaten voor een spoiler zitten er al in op de goede plaats.
Er zit iets roest aan, maar geen deuk en hij is LA9V (oftewel 'brilliant schwarz')
, dus dat wordt wel spuiten!
De code voor 'mystic blue perleffekt' is LC5L; jouw code is geen kleurcode.
Op de foto's is het slecht te zien, maar het lijkt gewoon blauw metallic.
Jouw 'dakkie' is niet origineel...
Wat betreft de speakers: let erop of het echt roosters zijn, die erin zitten. Er zitten standaard ook wel look-a-like roosters in; die hebben geeneens gaatjes...
Wil je een VR6 lip aan je voorbumper; de vr6 lip van een vento en die van een vr6 Golf zijn niet hetzelfde (de vento-versie is langer!)
Doe er nou geen raamband met teksten op; dan wordt het weer te veel; je moet juist zo 'clean' mogelijk: logo's, stootstrips, streepies etc eraf bijvoorbeeld. (de 'cleane look' is ook wel handig en onopvallend, i.v.m. je ouders :D )
Hahaha, okeej, ja zit met een beetje probleem, en dat heet ouders. Beginnen te zeuren dat ik niks aan die auto mag doen, en dat ik er geen pooier bak van moet maken en er geeen geld aan uit mag geven, dus dat wordt dan stiekem wat doen. Ik zal vanmiddag even voor je kijken naar de goede kleurcode. Waar woon je eigenlijk, is wel zo handig om te weten als ik die klep kom ophalen. Is het roest wel een beetje makkelijk weg te halen?
Ik zal goed op die lip letten. En over de boxjes, inderdaad zijn het fake roosters zonder gaatjes, maar daar vinden we wel een oplossing voor. Ik moet ook nog bedrading naar de deuren toe trekken, weet jij daar misschien het 1 en ander van of staat zoiets in een Vraagbaak ofzo?
Fijn dat je me nu wel gelooft :D :tongue:
Vento Vice
28-03-2008, 08:12
Nogmaals: Maar hoe zit het met je leeftijd/ rijbewijs dan?
Er zit lichtelijk roest aan de onderrand; is wel weg te schuren en er zit meer roest bij de doorvoer van de kabels (binnenkant) daarom is-ie zo goedkoop; anders ging-ie naar het oud ijzer, maar nu heb jij er nog wat aan!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/GT178ICEinthebackI.jpg
Op de foto zie je rechts bovenin, bij de doorvoer van de bedrading, nog nèt dat ik een roestig stuk heb weggeslepen en daarna met een lakstiftje in de weer ben gegaan.
Hij zit er nu nog in, maar ik heb een vrijwel ongeschonden achterklep van 'classicline' gekocht, in de juiste kleur! (zonder spoilergaten...)
Ik woon in Velsen-Noord, dat ligt tussen Haarlem en Beverwijk (NH)
Wat betreft draden trekken voor speakers: wat kan je daar nu over uitleggen?
Het is één van de simpelste klusjes; als je daar advies voor wilt hebben, vraag ik me af of je de radio zelf wel moet gaan aansluiten...
Hoe oud was je ook alweer? Nog geen 18 of wel? Dat is wel minder.
Mijn ouders zeggen altijd, he nog meer onderdelen, er is al zo weinig ruimte over. Maar daarna zeggen ze eigenlijk altijd, achja als je er maar lol van hebt, dat is wat het zwaarste telt. Ze vinden alles prima...
Ja inderdaad, ben nog geen 18, maarja ze gaan lekker op vakantie deze zomer voor 3 weken en ik ga dan geld verdienen dus als ik dan her end er wat aanpassingen doe zien ze het niet. Denk dat de voor hen de VR6 luip niet opvalt (zijn echt leken op het gebied auto's) EN terugkomend op de GT spoiler, ik moet nog even kijken wat ik ga doen, een vriend van me heeft ook een Vento en die zegt dat kitten ook goed werkt. Ik weet namelijk niet hoeveel overspuiten gaat kosten.
De enige reden waarom ik naar het draden trekke vroeg is omdat ik dat nog nooit heb gedaan, eens moet de eerste keer zijn, maar omdat ik het dus nog nooit gedaan heb weet ik ook niet of er nog dingen zijn waar ik goed op moet letten. Heb nu ook een vraagbaak dus kan ik daar eventueel ook nog wat uit halen.
Vento Vice
29-03-2008, 07:42
Ik weet niet, maar elke keer als ik een 'post' van jou lees, komen er alleen maar nòg meer vragen bij mij naar boven...
Gelukkig kan ik je die meteen voorleggen! :tongue:
Ja inderdaad, ben nog geen 18... ...deze zomer 3 weken en ik ga dan geld verdienen dus als ik dan her en der wat aanpassingen doe, zien ze het niet. Denk dat de voor hen de VR6 luip niet opvalt (zijn echt leken op het gebied auto's) ...de GT spoiler, ik moet nog even kijken wat ik ga doen, een vriend van me...zegt dat kitten ook goed werkt. Ik weet namelijk niet hoeveel overspuiten gaat kosten.
-Zal je van dat geld niet eerst je rijbewijs gaan halen? :shake: Is ook niet goedkoop tegenwoordig...
-Wie zijn 'ze', 'hen' oftewel 'de leken op het gebied van auto's'?
en vooral, wàt zien ze dan niet? EDIT: Ah, ik begrijp het al: je ouders!
-Ik zou de spoiler niet kitten, dat zit natuurlijk minder stevig en je moet ook nog eerst de bevestigingsschroefdraden van die spoiler afslijpen; veel werk èn minder goed... Je hoeft maar vier gaatjes te boren, ff tegen de roest beschermen en klaar!
Maar zoek eerst die spoiler maar eens, dat zal al niet zo makkelijk zijn (de orginele dan, hè...)
(foto's van je 'boyfriend' z'n Vento zijn trouwens ook welkom, graag zelfs!)
-Overspuiten moet je de achterklep toch, want er zit een flinke deuk in jouw klep (terwijl-ie toch al de goede kleur is) en de mijne heeft de verkeerde kleur... ;)
Als mijn klep eraf is mag je hem zelfs GRATIS komen halen; weggooien ben ik zelf nl. nooit zo'n voorstander van... Maar Velsen-Noord is te ver zeker?
Vento Vice
29-03-2008, 08:00
le-hoe-se-her
@Fiorano,
Het wordt tijd, dat je jezelf ook ff voorstelt, i.p.v. alleen maar opmerkingen op je vriendje te geven; het is hier geen 'chatbox/ MSN' :screwy:
Het enige dat ik van je weet, is dat je Citrofiel bent en al sinds je 2e een auto kenner bent...
(Eén fotootje van je Citoën mag je hier wel plaatsen, van Rokx :tongue: )
(sorry van de off-topic)
1. Mijn ouders betalen mijn rijbewijs, mooi geregeld dus.
2. Mijn ouders zijn de leken en bij hun zal de VR6 lip niet opvallen.
3. Inderdaad moet eerst nog de spoiler vinden, moet ik verder nog even kijken, ik hoopt er eigenlijk op dat ik die deuken eruit kan ploppen zonderr verf schade, want de verf is nog helemaal goed.
4. Inderdaad Velsen-Noord <-> Barneveld is een behoorlijk endje geloof ik.
Dan over Fiorano, hij is jonger dan ik, heeft nog geen auto, heet Frank en is mijn beste vriend.
Nog een vraagje voor jou, waarom heb je een kofferbak met spoilergaten? Had je zelf ook een spoiler op je Vento zitten? Zo ja, als je die nog hebt is het ritje misschein nog wel wat waard. Eerst wil ik even de sloop af om te kijken wat er nog te vinden is. EDIT: Jij hebt zelf een GT zag het net te laat. Heb je de spoiler er ook nog voor?
Vento Vice
29-03-2008, 22:25
Fijne, snuggere ouders heb je!
Frank 'Fiorano' is toch Citrofiel?
Geen rijbewijs, dus... Op wie z'n naam staat de Vento dan?
Antwoord op je vraag:
Je denkt toch niet, dat ik de spoiler op de klep laat zitten, als ik jou die GRATIS aanbied?! :screwy: Ik zeg notabene nog tegen je:
"Probeer eerst maar eens zo'n spoiler te vinden!"
Ik heb i.d.d. een Vento 2.0 GT, waar de spoiler er af-fabriek al op zit.
Ik heb echter een beetje roest aan die klep, maar heb van 'classicline' (een ander forumlid, waarvan z'n Vento total-loss is gereden) een vrijwel gave klep in de juiste kleur kunnen kopen. Uiteraard worden hier gaatjes in geboord en de spoiler weer op gemonteerd. Een GT zonder spoiler is geen GT ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/GT191rechterzijkant.jpg
Deze kofferbakspoiler werd dus standaard op de GT en de VR-6 geleverd; de spoiler die je op alle andere modellen als optie kon bijbestellen, heeft een andere vorm... Dan zijn er nog zat universele spoilers te koop, waarbij je alleen de breedte in de gaten moet houden. (soms met een derde remlicht erin, vind JIJ vast nog wel 'wreder'... :D ) :shake:
Die deuk 'plop' jij er niet zomaar onzichtbaar uit, hoor...
Velsen-Noord>>Barneveld zal zo'n 70 à 80 km zijn, maar je kan ook de regonale sloperijen afgaan voor een klep, natuurlijk. Zo'n afstand is op je scooter of fiets wel aardig groot, sterker nog; wáár laat je die klep dan, hè? :tongue:
Vento Vice, wil me er eigenlijk helemaal niet mee bemoeien. Maar heb het gevoel dat er wat broeit. Iets liever voor mekaar mag ook wel. Kan ook aan mij liggen. Maar als ik als "buitenstaander" het topic lees. "Loopt" het niet helemaal lekker.
Boter vergeten ;)
Naja, ik heb zelf ook eerst mijn rijbewijs gehaald maar wist toen al dat mijn neef zijn 16V wilde verkopen (wist hij zelf nog niet maar ik al wel, haha, hij zat op een Impreza te azen en ja, dan gaat het geld in één keer heel hard, heb ik mooi "gebruik" van gemaakt). Toen ik mijn papieren had, had ik vrij snel daarna mijn 16v. Gelijk geschorst en keihard gaan sparen. Naar een klein jaartje eindelijk de weg op (voor ook weer een klein jaartje) toen was het geld op, maar had ik nog wildere plannen. Hup, auto weer geschorst. En laatst weer de schorsing moeten verlengen ;(
Het was bij mij, of rijden en hopen dat er niks stuk ging OF de auto zo maken als ik wil.
Je kunt zometeen een update in mijn topic bekijken, die ik anders nooit had kunnen realiseren, de buitenkant van mij auto is namelijk "af"!
Vento Vice
30-03-2008, 08:10
@ RubenD: Valt wel mee hoor, Ruben!
Ik ben van mening dat je eerst het roze papiertje maar moet halen en dan de rest.
Maar ik ken de geschiedenis van Rokx niet echt en misschien heeft-ie al honderden brommertjes gehad/ opgeknapt en is-ie nu toe aan een uitdaging!
Ik hou dit wel in de gaten, vind ik wel leuk...
P.S. (PM-etje ook gelezen?)
Haha, maakt niet uit allemaal , ik kan wel tegen een stootje;) Ieder zijn mening en ideeën en allemaal respecteer ik ze. Neej ik heb geen geschiedenis met Brommers/scooter o.i.d. heeft me ook nooit geinteresseerd. Ik ga geen geld uit geven aan een vervoermiddel waar ik anderhalf jaar later toch niet meer naar om kijk omdat je al iets groters/beters/snellers mag/kan besturen. Ik heb de auto nu gekocht, omdat hij in een goede staat en voor weinig geld te krijgen was. NU rijd mijn broer er in, gewoon praktisch.
Was trouwens ook inderdaad een hele domme opmerking van mij over die spoiler, maar hé, iedereen maakt wel eens een foutje toch;):D
Dat roze pinpasje gaat er komen, heb ik niet zoveel zorgen over. Als je gaat stressen en maar denken: Oww dit wordt moeilijk, ik ga het niet halen en dit gaat me geld kosten, helpt ook niet. Ik doe op school ook altijd gewoon denken, komt wel goed, gewoon relaxed blijven, wat je tijdens de reguliere lessen kon, kan je op de toets ook. Ik zeg niet dat het een eitje wordt, maar blijf er gewoon koel onder.
Ik ga gewoon wel even de sloop af en als ik iets vindt vraag ik gewoon mijn broer of die even voor komt rijden, hij is namelijk ook betrokken bij het project, maar de eerst komende maanden zal er niet veel gebeuren, moet een klein beetje achter de schermen, want elke keer als ik iets zeg over veranderen bij de auto gaat het luchtalarm weer af bij mijn ouders, *sigh*
70 à 80 km is op zich eigenlijk wel te doen, pm je er misschien nog wel even over, ik wil even weten wat meer kost, deuken eruit halen en dan plaatselijk bijspuiten of een hele klep overspuiten. En als je zegt dat het eigenlijk een kwestie is van gaatjes boren en roest bescherming erop, dan is dat natuurlijk ook praktisch. Ik houd eerst nog even een 'lowprofile' anders heb ik het gezag weer op mijn nek.
Ik moet trouwens wel opmerken, reagerend op de post van RUbenD, dat je er nogal sceptisch/pessimistisch tegenover staat als ik je posts zo lees, of nou ja, de ene keer zo van "heey, leuk een jong ventje met leuke plannen en enthousiast" en de andere keet "weer zo'n jongere die het allemaal wel denk te weten". Mijn excuses als het niet zo is, ook geen aanval, maar zo komt het af en toe een beetje over, maar goed ik maak ook nog wel eens een domme opmerking natuurlijk;)
Hoe lang ben je van plan die kofferklep in je bezit te houden? Dan weet ik hoeveel tijd ik heb om te beslissen/sloop af te gaan/kijken wat het voordeligst is.
Vento Vice
30-03-2008, 22:15
Een beetje sceptisch ben/was ik wel, ja.
Maar na deze laatste post al weer wat minder; da's een duidelijk verhaal en er blijkt dus ook een autorijdende broer in het spel te zijn. Dat maakt het verhaal toch weer wat anders.
Ik heb, zoals gezegd, die klep er nog steeds op zitten. En het is eigenlijk wachten, tot het wat mooier weer is en dat ik tijd heb.
Een klep wisselen is niet zo veel werk, maar de bedrading is afgeknipt bij de nieuwe klep en dat moet dus allemaal ff rustig weer gefatsoeneerd worden...
Je hebt dus nog wel eventjes om te kijken wat je doet. Als ik zover ben, laat ik het je wel weten en dan hou ik klep nog wel een maandje of zo voor je vast.
Kijk maar ff op de sloop wat een kleppie zou moeten kosten en bepaal dan, of je het de moeite waard vind.
Laat me wel ff horen, als-ie in de oud-ijzerbak mag; weg is weg; zoveel ruimte heb ik ook weer niet...
Ik weet van mezelf, dat ik soms iets te scherp reageer, sorry daarvoor.
Ik moet iedereen z'n lol gunnen, ook diegenenen, die misschien nog niet zo veel van auto's afweten... Die komen hier ten slotte o.a. om die kennis te vergaren.
Iedereen is uiteindelijk ook ooit zo begonnen.
En je doet gymnasium, dus je zal heus niet op je achterhoofd gevallen zijn!
Dus bij deze: veel plezier met je Vento en heb je vragen, dan hoor ik het wel.
(Ik heb je ten slotte wat wielen en banden betreft ook wat wijzer gemaakt, of niet?)
En wat betreft brommertjes en scootertjes? Ik vind ze nog steeds leuk... en ik ben 38! (zie ook mijn onderschrift)
Haha, gelukkig dat het nu wat duidelijker allemaal is. Voor mij was natuurlijk alles vanzelfsprekend, maar nu is de situatie goed geschetst. Natuurlijk mag je elkae vraag die bij je opkomt stellen.
Dat je scootertjes nog steeds leuk vindt is wel logisch als je gewoon van sleutelen houdt. In dat opzicht vind ik een brommer wel grappig, maar heb er verder nooit veel om gegeven, vond auto's toch net iets interessanter.
Veel moeilijke toetsen komende tijd, weinig vrije tijd. Bezoekje aan de sloop zal dus nog even moeten wachten. In de Mei-vakantie tijd eraan besteden. Naar de sloop, ICE-gedeelte en verdere plannen maken.
Ik houd jullie op de hoogte!;)
Vento Vice
31-03-2008, 11:56
(alles wat rijdt, vliegt of vaart en een motortje heeft, is leuk... ;) )
Zo, ik zal maar meteen de daad bij het woord doen en je een handje helpen... :tongue:
Ik heb vandaag nl. (alvast) mijn spoiler gedemonteerd en op de 'nieuwe klep geplaatst. (De 'oude' klep zit er nog steeds op, maar met een tape-je op de gaatjes tegen de regen...)
Hoe?
Na het demonteren heb ik uiteraard eerst de maten van de gaten in de oude klep nauwkeurig opgemeten!
Het resultaat zie je hieronder in een schemaatje:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/GT230schemaboormatenspoiler.JPG
boorschema voor het monteren van een originele Vento GT spoiler
SORRY van de fout, maar de maat 42 kun je beter 44 van maken :redface:
Als je dit op je (nieuwe) klep wil aftekenen, kan je daarvoor het beste schilderstape gebruiken. Eerst de middenlijn nauwkeurig bepalen en dan vanaf het middenuit meten en aftekenen (de halve H.O.H./ hart-op-hart maat)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/GT232aftekenenspoilergaten.jpg
plekken van de vier gaten afgetekend
Afgetekend? FF je spoiler boven de lijntjes houden, voor de zekerheid.
Zo zie je nl. meteen of je een foutje hebt gemaakt... en nu kan het nog... :D
Klopt het? Dan kun je gaan boren; laat het schilderstape gewoon zitten, dit voorkomt dat je boor wegglijdt.
Ik heb zelf eerst 3mm, daarna 5,5mm en pas daarna 7,5 mm geboord; zo werk je nauwkeuriger als in één keer 7,5 mm.
Na het boren even boortje 10 mm tegen de randjes van de gaten laten draaien; dit om de braampjes weg te halen (niet te hard duwen dus, dan heb je een 10mm-gat... :D )
LETOP:
Niet de boorbraampjes/ -stof wegwrijven, daar krijg je krassen van! De stofzuiger erbij is het beste.
Als laatste de gaatjes afwerken met een lakstiftje tegen de roest (het blanke staal)
Nu kun je de spoiler op je klep monteren en is het klusje geklaard!
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/GT233spoileropnieuweklepenrodelichtunits.jpg
spoiler erop monteren, KLAAR!
hightower
31-03-2008, 18:52
het is wel niet mijn topic maar toch bedank ik je ook voor deze heldere uitleg. ben zelf ook op zoek naar een gt-spoiler maar in de buurt van apeldoorn deventer staat nergens een vento, dus makkelijk om zo'n ding te vinden is het niet.
maar scheelt dat het toch nog slecht weer is :P
Hey kerols,
Ik zal mezelf ff verder uitleggen. Ben Frank, 16 jaartjes uit, en autofiel.
Citroën is toch echt wel mijn merk, me ouders rijden er al in vanaf m'n geboorte. Ben er dus in/mee opgegroeid.
op dit moment rijden wij een C4 Picasso Exclusive 2.0 Eb6v ( zeg maar alles derop en deran)
Ben met name Theoretisch erg goed in auto's, in de praktijk wat minder zeg maar.
Ik weet wel hoe het moet, maar zelf doen is een 2e ;)
Ik ben ook erg benieuwt wat het gaat worden met de Vento.
Ik ga eerst voor me rijbewijs, dan de auto van me pa totalloss rijden, en dan zelf een x een bakkie kopen :P
Greetz,
Fiorano
Ik zou zelf geen citroën kopen als eerste auto. Onderdelen zijn minder makkelijk en daarmee ook enkel duurder te krijgen als voor bijvoorbeeld een Vento.
De oude 16V motoren zijn wel grappig, in de ZM geloof ik. Maar altijd dat gehannes met die hydraulische vering. Mij niet gezien.
Eb6v -> toch geen 6 kleppert of wel? ;) Ach, je weet niet beter zullen we maar zeggen, haha ;) (ik heb zelf maar 1 auto ooit gehad en die heb ik nog steeds). Maar wel rijd ik veel in andere auto's. Maar VW, Audi, Seat, Skoda, Porsche, BMW zijn toch wel mijn merken.
Over brommers gesproken, ga eens 80 km/u rijden op een Puch, das veel gevaarlijker als topsnelheid met je Vento, haha ;) Ja ja, je bent jong en dom en je wilt wat. Ik met me Puch naar school, 1e keer, gelijk een dikke prent :(
Vento Vice
31-03-2008, 21:49
...ben zelf ook op zoek naar een gt-spoiler maar in de buurt van apeldoorn deventer staat nergens een vento, dus makkelijk om zo'n ding te vinden is het niet... :P
Hoe bedoel je? Zoek je een Vento om 's nachts de spoiler van te demonteren?!
(of bedoel je gewoon ergens op een sloperij in jouw omgeving...'t is maar hoe je het interpeteert...) :D
Vento Vice
31-03-2008, 22:14
Welkom in elk geval!
Citroëns zijn i.i.g. meestal bijzonder; mijn favoriet is toch wel de SM met Maserati-motor of wat gewoner de CX! Welke is/zijn jouw favoriet?
Meestal wordt je idd door je ouders besmet door een merk-virus, maar mijn ouders hebben nooit een rijbewijs gehad... VW is dus mijn eigen keus!
Mijn favorieten zijn: bijna alle VW-'s (vooral Corrado G60, Passat 35i variant, Vento 2.0 GT, Scirocco 2008!!! Audi's (alle R-'s en RS-en, R8) BMW-'s (850, 635 CSi) Honda's (CRX type2 Vtec, NSX, Integra type R) Nissan's (200SX 300ZX Skyline !!350 Z!!!) Mercedes (Mc Laren SLR en CLS) en alleen de Lexus IS 200. Ken je ze allemaal, autofiel?!
(twee heb ik er al, voor rest moet ik nog ff sparen... :thumbup: )
Hoezo ben jij theoretisch eigenlijk 'erg goed' in auto's?!
Welke school zit je bijvoorbeeld nu?
Jij slaat ook je brommertijd over?
Ik zou zeggen: ga gezellig rondneuzen op het volksforum en wie weet, rij je over twee jaar tòch in een Volkswagen! :D
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/C60achterlichtengemonteerd2.jpg
mijn grootste favoriet; onze VW Corrado G60! (met 118 kW-160 Pk/ 225 Nm/ 225 km/h)
Hey kerols, (er zijn hier ook vrouwen...)
Ik zal mezelf ff verder uitleggen. Ben Frank, 16 jaartjes uit, en autofiel.
(volgens mij ben jij het jongste forum-lid ooit!...)
Citroën is toch echt wel mijn merk, me ouders rijden er al in vanaf m'n geboorte. Ben er dus in/mee opgegroeid.
(...maar dan zit je op het verkeerde forum)
Op dit moment rijden wij een C4 Picasso Exclusive 2.0 Eb6v ( zeg maar alles derop en deran)
Ben met name Theoretisch erg goed in auto's, (waar blijkt dat uit?) in de praktijk wat minder zeg maar.
Ik weet wel hoe het moet, maar zelf doen is een 2e ;)
(je kunt natuurlijk, stiekum [net als Rokx ;) ] oefenen op de Picasso)
Ik ben ook erg benieuwd wat het gaat worden met de Vento.
Ik ga eerst voor me rijbewijs, dan de auto van me pa totalloss rijden, en dan zelf een x een bakkie kopen :P
Greetz,
Fiorano
Tsja, dan moet ik bij deze ook wat bekennen....
Ben eigenlijk ook Citrofiel...
Is met de paplepel ingegoten en mijn ouders hebben altijd Citroen gereden. Hoewel mjn 1e auto een Golf II GTI 8V uit 1984 was is bij mij stiekem het VW virus op komen zetten...
Maar na veel pech hebben gehad heb ik een hele tijd Citroen gereden (veel auto voor weinig geld)
Heb best wel bijzondere exemplren gereden moet ik zeggen. Waaronder ook 3 CX-en. En wel een CX 25 GTI TURBO 2 (2,5L 4-cilinder met turbo en intercooler en 170 PK en 295 Nm) En die is weggegaan met 525.000 km (!!) met alles nog orgineel !!! En een BX Turbo D met 450.000 km...
Dus iemand die tegen mij zegt dat een Citroen motorisch niet deugt ben ik het dus niet mee eens.
Maar nu we geemigreerd zijn naar de voormalige DDR (oftewel oost Duitsland) Is het niet handig een Franse auto te rijden. Dit omdat we hier geen garage hebben waar je idd met je hydrauliek terecht kan...
En zo komt langzaam het VW Virus weer opzetten en ben blij dat ik zo veel schik heb met mijn Golfje GTD. Het is een totaal andere auto als een Citroen maar op de een of andere manier is een Golf helemaal de auto voor mij....
Dus als Citroen nou eens een auto bouwde met de afwerking en degelijkeid van een VW dan stond er morgen weer een Citroen op de stoep.....
Ik weet, het is een beetje off-topic maar ik moest het ff kwijt...
Groeten,
Dennis
Hallo Dames en Heren
nog ff 1 berichtje over mezelf dan, daarna weer ontopic over de Vento ;)
die Eb6v slaat op de versnellingsbak, een automatische/manuele bak met 6 versnellingen ( flippers 8) )
ZM bestaat niet, je bedoelt de zx waarschijnlijk. Die is inderdaad met een 16v motor.
Niet elke Citroën heeft Hydroliek hoor, zijn alleen de oudere en duurdere modellen.
bv, ax, zx, Xsara, Saxo, C1t/mC4 zijn niet eens geleverd met Hydrolische vering
Onderdelen zijn opzich nog vrij makkelijk aan te komen, als je maar in't wereldje zit ;)
Ik kan wel goed dingen in theorie uitleggen en bedenken, maar het uitvoeren meestal niet :P
M'n favoriet Citroën is een BX ( GTi/Sport/16v zijn de toppers ) of de CX GTi Turbo 2 ( de snelste Citroën ooit ! ;) )
Overigens, m'n pa rijdt een Caddy van de zaak :P
@ Wolgast, de nieuwe C5 schijnt de kwaliteit van Duitse auto's te hebben ! :D
Greetz, Fiorano
Ik bedoel wel een 16V en hij heeft wel de hydraulische vering met van die mooie bollen op de veerpoten ;). Kan het helaas niet meer navragen. Die collega die hem had is laatst plotseling op 50 jarige leeftijd overleden :(
Maar is de Vento nu al wel of niet technisch nagelopen, de APK is immers van geen enkele waarde als het op de technische kwaliteit van een auto aan komt.
Ik denk dat de Vento technisch perfect in mekaar zit, remmerij + bandjes zijn nieuw. Motor klinkt nog goed en trekt nog goed. Alleen de koppeling maakt een iets te lange slag ( of is dat typisch Vento )
maar goed, hij heeft nog maar 90.000 gereden....
En in de eerste versnelling wil hij een beetje trillen/rommelen, maar verder is hij technisch volgens mij helemaal goed. Alle service papieren zitten erbij, ieder jaar grote beurt. Er is goed voor gezord door de vorige eigenaar, iets wat ik van plan ben door te zetten natuurlijk. Hij heeft APK tot Maart 2009, heeft laatst dus nog beurt gehad, waarbij nieuwe banden eronder zijn gekomen en de remmen vervangen, de volgende beurt is de vering aan de beurt, dat scheelt, want dan kan ik gelijk de verlagingsset eronder laten zaten i.p.v. nieuwe normale vering.
Bij mij op school had de Congiërge ook een Vento, toen ik zei dat ik hem 60/40 wilde verlagen zei hij dat ik dat niet moest doen, omdat hij dan nog doorzakt. Hij had zelf de Vento 50/30 verlaagd. Wat denken jullie daarover?
stefanebg
04-04-2008, 18:03
wat een project :)
wat een project :)
Wat is dit nou voor reactie? Heb je de vorige posts wel gelezen?
stefanebg
05-04-2008, 16:29
ja daarom zeg ik het ook wat een project
doorzakken?!!! ik zeg omlaag dat ding!!!
Haha, een concierge met een verlaagde auto. Dat zal ik zelf waarschijnlijk niet meer meemaken ;)
Maargoed, doordat de Vento meer weegt achter, door de kont. Zal 60/40 inderdaad recht lijken. En met veel bagage/audio/passagiers zal hij zeker in de kont gaan hangen. Maar als je 60/40 doet zul je wel aardig netjes uitkomen verwacht ik.
Ga je de set zelf monteren, dan kan prima. Een How-To is bij de technische verslagen op dit forum te vinden.
Als je een schroefset aanschaft, die er al zijn vanaf 250 euro, zul je zeker geen last hebben van nazakken. Je kunt hem dan immers gewoon weer wat omhoog draaien. En een verlagingsset kun je anders het beste op Ebay.de kopen of ook via een sponsor van hier (of VWforum.nl, waar ook enkele zitten met scherpe prijzen). Maar met zo'n vaste set zul je waarschijnljik ook al snel aan de 250 euro zitten.
hightower
08-04-2008, 13:46
hey rocX,
hoe gaat het met je vento. heb je er al weer wat aan kunnen doen?
gr hightower
Neej, helemaal niks, heb deze week stage en vorige week toetsen. Heb nu wel wat geld bijeen gepsaard om wat aan het ICE te doen, want dat begint me nu behoorlijk te ergeren als ik een keer een lekker nummertje op de radio hoor, dus dat gaat zeer binnekort gebeuren. En dan is het in de zomervakantie werken, veel geld verdienenen dan kijken wat ik ermee ga doen. Moet nog even prioriteiten stellen, maar denk dat ie eerst verlaagt wordt. Mooi Eibach setje eronder. Maar das pas midden in de zomer.
golf3freak
08-04-2008, 19:54
Heb je het rijbewijs al of ben je er nog mee bezig waneer afrijden.????
Whaha ben nog 17 (19 November) dus moet nog even wachten voordat ik de wegen onveilig maak.
[UPDATE]
Na een tijdje stil te ziojn geweest, is er eindelijk wat veranderd, zij het niet in goede zin. Op de een of andere manier is gisteren de drukgroep van de koppeling kapot gegaan. De motor doet het nog wel, en de versnellingen ook alleen kan ik de koppeling er niet meer af krijgen. Als ik het pedaal indruk schiet naar achteren en komt niet automatisch weer terug. Hij zal dus wel naar de garage moeten. Ik gok dat dit door slijtage komt, maar kan het ook aan de manier van rijden zijn?
Ik heb thuis wel een vraagbaak liggen, dus kan eventueel even kijken of het zelf te fiksen is. Heeft iemand een idee of dat een beetje loont en of dat een beetje te doen is?
klinkt als een gebroken kabeltje.. is 20 euro en 10 minuten werk.
hightower
22-04-2008, 15:55
volgens mij is het ook een gebroken kabel, kosten vallen dus mee :P
Voor zover ik kan zien zijn alle kabeltjes nog heel. Ik kan dus wel het pedaal indrukken, en dan zie je in de motor(bak) zie je wel dat plaatje op en neer bewegen waar dat kabeltje aan zit, maar het pedaal komt niet automatisch terug en de platen krijg ik niet van elkaar af. ZOuden jullie misschien kunnen zeggen welk kabeltje julie anders bedoelen?
Koen is sleeping
22-04-2008, 20:13
Die bovenop de versnellingsbak?
Ja ik geloof het wel , maar hij staat ondertussen bij een dokter, dus we gaan het meemaken.
smeerpeer
22-04-2008, 21:34
RocX,
onderstaand een foto van mijn vento met 60-40mm icm een 1.9 TDI blok.
Zoals je ziet zou dit wel 70-40 of misschien wel 80-40 mogen zijn.
Auto is nu wel horizontaal, maar de openingen tussen wielkast en band zijn voor en achter niet gelijk. :mad:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/1/3/7/01032008004.jpg
succes met je keuze.
Dankjewel, dat geeft inderdaad wel een goede inzicht.
Doen we maar weer eens even een update:
De Vento was weer terug van de dokter. Bleek een heveltje in de 5de versnelling te zijn, ik las dat dat wel vaker voorkwam bij Vento's. Heeft het weer gerepareerd en gelijk de koppelingskabel maar vervangen, kostte me bij elkaar slechts 140 euro.
Op koninginnendag met Fiorano naar de Mediamarkt geweest. Ik begon me toch wel heel erg te ergeren aan de slechte muziek, dus nieuw autoradio gekocht.
Autoradio:
Sony Xplod MEXBT2600
Boxen:
JBL GTO6507C, componentboxen. De midden- en bastonen in beide deuren en tweeters in het dashboard.
Moet nog wel worden geïnstalleerd, maar Fiorano en ik liepen tegen het probleem aan van de grote stekker waar alle draadjes van de auto door de rubber slang naar de deur gaan. Daar was geen gat of iets vrij. Kan je op een blank stukje daar gerust een gaatje boren? En als je de kappen weghaald waar de boxen horen te zitten, dan zit daarachter isolatie materiaal, helemaal dicht. Heeft iemand daar misschien tips en tricks voor?
Groetjes,
ik heb isolatie matrial gewoon een gaatje in gemaakt en heb platte composetje voor op en in de achterdeuren ook platte 3 weg speakers(waren best wel prijzig)
verder zou ik je nie aanraden om in het metaal te boren, vind dat namelijk beun installeren.....(tenzij ik je verkeerd begrijp.....mijn excuses)
succes verder met het installeren.....leuke radio trouwens
gewoon die plastic deur doorvoeren doorboren.... daar waar die andere kabels ook de deur ingaan zo heb ik het bij die van mij ook gedaan om de kabels in de achterdeur te krijgen
D'r moet ergens wel een gat met afdekdop zitten. VW heeft namelijk ook Vento's met elektrische ramen geleverd. Bij die versies hebben ze wel gebruik gemaakt van doorvoor thules. Die zitten er nu misschien niet, maar de afdekdoppen zullen wel op deze gaten zitten. Even goed zoeken/kijken dus!
Ik had het inderdaad over het gaatje boren in de multistekker. Niet in het metaal, want dan zit je natuurlijk ook weer met roestvrij maken e.d. Dus een klein gaatje in het iso materiaal en een gaatje in de multistekker en dan draden trekken? Gaan we proberen.
Weet iemand hoe dat deurpaneel erop zit? Is dat gelijmd of geklikt? Kan ik dat er makkelijk afhalen zonder het te slopen?
Ik heb er inderdaad 1 met voor en achter elektrische ramen, ik ga nu even kijken.
EDIT
Nou ik heb even gekeken en alleen in de auto zit er een extra gat in de carroserie waar je iets door kan leiden, maar niet in de deur. Waar zitten die doorvoer thules dan?
Vento Vice
04-05-2008, 15:47
Als het goed is zijn er twee draden (van de ongeveer 30...) voor je speaker!
...en anders kan je héél voorzichtig in die dikke stekker, vlakbij de vaccüumslang, een gaatje boren van ca. 6mm; er zit daar een klein stukje met niks... wel heel voorzichtig doen! (heb ik ook gedaan)
Als het goed is zijn er twee draden (van de ongeveer 30...) voor je speaker!
...en anders kan je héél voorzichtig in die dikke stekker, vlakbij de vaccüumslang, een gaatje boren van ca. 6mm; er zit daar een klein stukje met niks... wel heel voorzichtig doen! (heb ik ook gedaan)
Is die vacüumslang de dikke (bij mij) gifgroene onderaan? En dan net daarboven een gaatje boren?
Vento Vice
05-05-2008, 14:27
yep! En dan dus in de stekker (aan je deur) èn het gedeelte dat in je auto blijft zitten, ongeveer op dezelfde plaats boren.
Veel plezier met doorvoeren; dat is een k*t-werkje... ;)
Zo nu is het wel weer stil genoeg geweest. Het setje is er bijna helemaal ingezet, zal binnekort foto's maken hoe dat er van binnen uit ziet. Mijn broer's collega heeft wel verstand van dat bekabelen en die heeft alle draden mooi weggewerkt en nu zitten de midden- en bastoon boxen in de deur. Wanneer er tijd is moeten de oude boxen uit het dashbord worden gehaald en de tweeters geinstalleerd, ook moet het filter er nog op wat de tonen uit elkaar haalt, maar het geluid is nu in idere geval stukken beter dan met alleen die oude boxjes, mede dankzij de radio zelf.
Jammer genoeg is 1 van de boxen niet helemaal goed, zit een rammeltje in, maar goed, een jaar garantie dus ik ga nog even terug naar MediaMarkt. Dan is het weer sparen voor het volgende punt, ik den dat dat het verlagen gaat worden of de koplampen.
Kleine update, maar beter dan dat het dood lijkt;)
Zo, weer een tijdje stil geweest, de zomer is voorbij en ik heb weer wat geld verdiend.
Even updaten:
De box is terug gestuurd naar MediaMarkt en heb een nieuwe terug gekregen. Dat was al weer een tijd geleden. Nu had een vriend van mij nog een setje ovale Pioneer boxen liggen met compression horn. Dus in de hoeden plank gezaagd en metaal weggehaald en die liggen er nu mooi in. Wat betekent dat ik nu echt een mooi vol geluid heb aangezien de tweeters en filters nog niet zijn geïnstalleerd. Achterin ligt een grote Subtube. Een goedkope die ik mocht lenen van een vriend van mij, maar daar komt nog wel wat anders voor in de plaats.
Nu beloofde ik foto's en ook nu moet ik die jullie nog te goed houden.
Binnenkort komt de APK er weer aan en ik denk dat er een gaatje in de tussendemper zit, dus die zal binnenkort wel vervangen moeten worden. Dan gaat gelijk de einddemper ook mee en de de luchtinlaat wil ik ook nog vervangen.
Wederom een kleine update.
Countdown tot 18: 10 weken, 6 dagen
Vento Vice
04-09-2008, 15:47
He RocX! Leuk, dat er (eindelijk) weer 's nieuws is! :thumbup:
Op 29-5 poste je: "zal binnekort foto's maken'' ; en zie ze nu nog steeds niet?! Het is natuurlijk leuker voor 'ons', als we plaatjes kunnen kijken ;) En bovendien geldt natuurlijk:
:postpics:
(Ik neem aan dat je iig wel een GSM-etje met een camera hebt?)
Heb je al een spoiler en/ of een klep gevonden?
Of genoeg verdiend, om een paar knappe velgen te kopen? :D
Bij mij was dàt altijd het eerste, als ik een andere auto had; meestal al binnen een week...
Ik heb zelf de laatste tijd veel tijd in mijn ICE gestopt; DVD, nieuwe headunit en nu bezig met een tweede versterker...
(ik heb ten slotte niet voor niks zo'n grote kofferbak ;) )
Komt er bij jou tzt ook een up-grade of houd je het voorlopig bij een radio en speakers?
Ik ben benieuwd naar jouw verdere ontwikkelingen!
(ff wat foto's ter inspiratie en om te showen, natuurlijk :D )
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/GT235KDC-8081.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/GT246versterkernr2.jpg
...ook heb ik daglichtverlichting à la Audi gemaakt:
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/GT240LV31-8-2008.jpg
Tsja, sorry, ben de laatste tijd heel druk geweest met werken en nu weer school. Aan de buitenkant is nog niks veranderd, alleen het ICE is verbeterd, maar er moet nog wel meer aankomen. Ik had nog niet genoeg voor een mooie set aangezien mijn ouders 25 jaar getrouwd zijn en jarige en vakantie, dus dat kost allemaal ook weer wat.
Hij moet binnenkort naar de APK en dan moet er een nieuwe uitlaat onder denk ik, omdat ik vrees dat er in de tussendemper een gaatje zit, maar dat is dan weer een goed excuus om ook gelijk de tussendemper te vervangen voor een sport-onderdeel. Dus daar gaat mijn geld op het moment even naar toe plus dat mijn rechterachteraam niet meer naar beneden wil, heb 4 elektrische ramen, maar rechtsachter doet het dus niet meer, ga ik even naar kijken, iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn? Dan staat het verlagen op de planning, maar dat doe ik pas wanneer ik er zelf in mag rijden en dat duurt nog een half jaartje denk ik. Kan ik dus nog even doorsparen, hopen dat de Albert Heijn mij nog even flink wil spekken ;) Begin van het nieuwe jaar zit de Winsuitkering er aan te komen en de laatste keer kledinggeld, laat ik daar ook maar een beetje van aan de kant zetten. Van mijn 2de baan kreeg ik 140 euro terug van de belasting dus dat was ook wel weer fijn, en zo sprokkel je steeds wat meer bij elkaar.
Ik moet ook nog steeds langs de sloop want dat heb ik ook nog niet gedaan. Kijken of ik nog een klep kan vinden, alleen twijfel ik daar nog over, want ik weet niet of ik hem in dezelfde kleur kan vinden en ik heb geen idee wat volledig overspuiten kost en ook over de kleur ben ik het nog niet helemaal eens. Zwart vind ik er erg chique uit zien in combinatie met verlagen en angel-eyes.
@ Vento vice: Wel gaaf dat jij nu angel- en devileyes hebt ;)
Bagger, slecht, (...), en noem maar op.
Wilde vandaag mijn ruitenwisser vervangen. Heb ik het rubber met frame eraf slaat die hele arm terug! Gevolg: Dikke ster met uitlopers in mijn ruit. Daar gaat mijn zuurverdiende geld. Beginnen we maar weer met sparen :(
"Door schade en schande wijs worden" noemen ze dat, maar wel onnodig geweest. Het ergste is, de ruitenwissers zijn allebei nog steeds niet vervangen :mad:
Hebben jullie weer wat om te lachen of te huilen
Dat zijn inderdaad wel de mindere dingen. Zo blijf je ook alleen maar je geld aan onderhoud uitgeven.
Vento Vice
10-10-2008, 15:11
Ik moest i.d.d. wel effe lachen... niet jou uitlachen, natuurlijk! Het is gewoon vette pech voor je! :(
Nee, ik moest ff terug denken aan mijn oude CRX-je; ik dacht te gaan rijden zonder die extra haak, die je motorkap dicht houdt.
Het ging goed. Ik was na 12 km bijna op de plaats van bestemming, ga ik een bochtje door; komt er tòch een windje onder de kap....
Kla-bang!
Gevolg: Hij zat nu dus over mijn voorruit gevouwen tot over m'n open dakje :screwy: Uiteraard was de voorruit niet meer APK-waardig...
En dàt terwijl we de ruit een maand eerder eriin adden laten zetten...
De verzekering heeft braaf 2 x(!) de ruitjes vergoed; leve de WA+! :D
(een motorkapje moest ik wel zelf nog 'regelen'...)
Tja, helaas zit het ook wel eens wat tegen...
...en het kan àltijd erger!
Als je dus óók WA+ verzekerd bent, valt het wel mee! Check het even; je broer rijdt er nu toch in?
Dat is dus gewoon jammer, alleen maar WA :( Vond ie wel genoeg zei die, dus het kost ons toch nog 269,15 euro. Als ik het bij kwik-fit laat doen. Misschien toch maar upgraden naar WA+, maar dat doe ik wel als ik er zelf in rijd.
Heb namelijk mijn eerste 4 rijlessen gepland staan. 19 november ben ik jarig, dus gelijk 20 en 21 november lessen en een week later ook weer! Nog dik een maand dus.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.