View Full Version : wat is dat ding op de foto?
Het gaat omdat ronde ding voor de verdeelkap. Het schijnt dus als de vacuumslang eraf is, dat hij dan slechter gaat lopen. Maar dat doet hij dus niet, hoe weet ik nou of dat ding kapot is? Want ik heb idee dat dat ding kapot is!! :evil:
En dat hij daar door constant afslaat ook al verstel je het CO en de benzine toevoer!! :evil:
http://img231.imageshack.us/img231/1802/dsc00262wc6.jpg
Kan ook gewoon aan je 2e pierburg caburateur liggen, zitten ook behoorlijk wat slangetjes achter, zou je ook eerst eens kunnen controleren?
Heb het zelfde ook gehad met mijn caburateur telkens als je stilstaat en je koppeling indrukt hij te weinig toeren maakte en uitlsloeg, was bij mij vuil in de sproeiers :rolleyes:
Naar garage geweest enigste wat ze deden was even de luchtfilter eraf gas geven en dan schone doek op de caburatuer drukken zodat hij vacuum zoog dat een paar keer gedaan en liep weer super :thumbup:
Pewi Vwteam
24-03-2008, 23:05
is vacuum vervroeger voor je onsteking. als ik het goed heb!
is vacuum vervroeger voor je onsteking. als ik het goed heb!
klopt!
Kan ook gewoon aan je 2e pierburg caburateur liggen, zitten ook behoorlijk wat slangetjes achter, zou je ook eerst eens kunnen controleren?
Heb het zelfde ook gehad met mijn caburateur telkens als je stilstaat en je koppeling indrukt hij te weinig toeren maakte en uitlsloeg, was bij mij vuil in de sproeiers :rolleyes:
Naar garage geweest enigste wat ze deden was even de luchtfilter eraf gas geven en dan schone doek op de caburatuer drukken zodat hij vacuum zoog dat een paar keer gedaan en liep weer super :thumbup:
er zit een Solex carburateur bij mij!! ;)
kan het zijn dat hij daardoor constant afslaat als hij kapot is!! :rolleyes:
kan het zijn dat hij daardoor constant afslaat als hij kapot is!! :rolleyes:
Nee, daardoor slaat hij niet steeds af, wel loopt hij beroerd dan.
het is een vervroegingssysteem, als je motor meer toeren maakt dan zorgt dat ding ervoor dat de ontsteking vervroegt!
Je kan hem testen door eraan te zuigen, dan kan je zo zien of het werkt of niet :)
Hij werkt op vacuum, en op centrifugaalkrachten (zitten 2 gewichtjes in)
Gewoon switchen naar electronische ontsteking, zoals ik meer mensen aanraadt :D
Is niet duur, en makkelijk zelf te doen! Ik had destijds er eentje van een golf 2 gesloopt, totale kosen waren 50 euro incl niewe verdeelkap en rotor!
Nee, daardoor slaat hij niet steeds af, wel loopt hij beroerd dan.
het is een vervroegingssysteem, als je motor meer toeren maakt dan zorgt dat ding ervoor dat de ontsteking vervroegt!
Je kan hem testen door eraan te zuigen, dan kan je zo zien of het werkt of niet :)
Hij werkt op vacuum, en op centrifugaalkrachten (zitten 2 gewichtjes in)
Gewoon switchen naar electronische ontsteking, zoals ik meer mensen aanraadt :D
Is niet duur, en makkelijk zelf te doen! Ik had destijds er eentje van een golf 2 gesloopt, totale kosen waren 50 euro incl niewe verdeelkap en rotor!
En inmiddels besteld bij BolkuTuning, dus nu maar hopen dat het afgelopen is, anders rij ik hem de Waal in!!! :D
Tommy_cc_
25-03-2008, 13:48
En inmiddels besteld bij BolkuTuning, dus nu maar hopen dat het afgelopen is, anders rij ik hem de Waal in!!! :D
Rij hem dan maar bij mij de garage in :) :thumbup:
Rij hem dan maar bij mij de garage in :) :thumbup:
Voor een redelijk bedrag zet ik hem wel bij jou in de garage!! :D
niemand die evt. wat meer weet ja of nee? :tongue:
niemand die evt. wat meer weet ja of nee? :tongue:
Wat wil je weten dan?
Antwoord is toch al uitgebreid gegeven..... :confused:
Vraag maar raak anders.
Wat wil je weten dan?
Antwoord is toch al uitgebreid gegeven..... :confused:
Vraag maar raak anders.
Zoals dus een andere bobine???
Ik wist niet dat die er op moest!! :confused:
Dus naar deze drastische "operatie" moet hij dus normaal lopen!!!
Ik ben benieuwd!! :wow:
Zoals dus een andere bobine???
Ik wist niet dat die er op moest!! :confused:
Dus naar deze drastische "operatie" moet hij dus normaal lopen!!!
Ik ben benieuwd!! :wow:
Een andere bobine, heb ik nooit gemonteerd.
Maar kwaad kan het nooit!
Mijn 1500 jb, sloeg altijd af. Probleem zat toen in de ontsteking, contactpunten zijn zeer onderhoudsgevoelig, en niet betrouwbaar!
Toen heb ik besloten een electroniche ontsteking te monteren, heb de motor daarna helemaal goed afgesteld (ontstekingstijdstip en CO)
Daarna bijna 20.000 km probleemloos gereden. Heb toen de auto verkocht!
Rijdt nu nog steeds rondt in Limburg ergens!
Hij was ook veel zuiniger, reed voorheen 1 op 9 a 10. Daarna 1 op 12 a 13
;) tsja ik kreeg hem vanmiddag namelijk niet gestart! Misschien de bobine niet helemaal 100% meer!! Hij wilde net niet aanslaan namelijk. Stonk vanmiddag trouwens wel vreselijk naar benzine!! Van het starten :D
Maar goed nog een vraagje: Waar komen die onstekingsdelen vandaan, van welke type Golf? ;)
Een bobine vervangen is nooit verkeerd.
Ik denk eerder dat je contactpunten het hebben begeven.
Ik had destijds mijn ontsteking van een golf 2 gti afgesloopt (8v)
Ze zitten op diverse motoren gemonteerd vanaf een bepaald bouwjaar.
Een bobine vervangen is nooit verkeerd.
Ik denk eerder dat je contactpunten het hebben begeven.
Ik had destijds mijn ontsteking van een golf 2 gti afgesloopt (8v)
Ze zitten op diverse motoren gemonteerd vanaf een bepaald bouwjaar.
Zo elektronische ontsteking zit er op en.......................
HIJ LOOPT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :thumbup:
Nu maar hopen dat hij blijft lopen anders weet ik het ook niet meer!!! :mad:
Dus morgen maar een testrondje maken met de 1!! :tongue:
mk1diesel
27-03-2008, 21:38
hopen voor je dat nu alles goed is salih.
hopen voor je dat nu alles goed is salih.
thnx kerel, zou het dan eindelijk afgelopen zijn met dat geouwehoer!! :cool:
thnx kerel, zou het dan eindelijk afgelopen zijn met dat geouwehoer!! :cool:
Top dat hij draait.
Wel even alles goed afstellen he! :thumbup:
Have fun. :tongue:
Top dat hij draait.
Wel even alles goed afstellen he! :thumbup:
Have fun. :tongue:
Mocht hij netjes blijven lopen, dan krijg jij iig een big thnx vanuit Tiel!
:thumbup:
Laat het zeker nog even weten, morgen of overmorgen!! ;)
nou mensen nieuwe elektroische ontsteking gemonteerd en.................. tis een wonder hij blijft en slaat zelfs helemaal niet af!! 8)
Alleen het lijkt wel of dat het probeert, dat hij dus wel wil afslaan!!
Dus misschien moet ik hem nu gewoon beter afstellen? ;)
de foto's hoe dat eruit ziet:
http://img169.imageshack.us/img169/9098/dsc00288ic4.jpg
rechts de module en links de nieuwe bobine!!
http://img519.imageshack.us/img519/5776/dsc00289vu5.jpg
en het zooitje wat er vanaf komt!!
http://img405.imageshack.us/img405/7150/dsc00290zv9.jpg
Netjes hoor, het is nu een kwestie van alles goed afstellen.
Begin bij het ontstekingstijdstip en stationair toerental, klepspeling (mits het afstelbaar is) en dan het Co!
Dan kan er weinig misgaan!
Netjes hoor, het is nu een kwestie van alles goed afstellen.
Begin bij het ontstekingstijdstip en stationair toerental, klepspeling (mits het afstelbaar is) en dan het Co!
Dan kan er weinig misgaan!
ik moet hem eigenlijk compleet laten afstellen, dan moet het als het goed is over zijn!!! Nogmaals thnx kerel!!! :thumbup:
mk1diesel
28-03-2008, 22:28
thnx kerel, zou het dan eindelijk afgelopen zijn met dat geouwehoer!! :cool:
kun je eindelijk genieten van je veels te mooie golf
kun je eindelijk genieten van je veels te mooie golf
thnx man!! ik hoop het wel!! :thumbup:
thnx man!! ik hoop het wel!! :thumbup:
En niet dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mad:
deed het vanmorgen dus weer 2 x ik snap er echt niks van, verkeerde benzine misschien of verkeerd afgesteld gvd!!! Ik snap er echt niks van!! :wow:
Heb je de boel wel afgesteld dan?
Hoe hoog draait hij stationair?
Heb je de boel wel afgesteld dan?
Hoe hoog draait hij stationair?
Nog niet helemaal is hi afgesteld kan ik ook niet, ik heb gewoon niet echt veel tijd !! Werk bijna iedere keer 6 dagen in de week!!
Maar 's morgensvroeg loopt hij omdat hij koud is zo'n 1600 toeren en als je een beetje gereden heb zo'n 700 toeren en dan weer 900 toeren het is heel verschillend!! :confused:
hey man , das toch bagger ,
toch mischien ook iets met de carb , afstellingen ,?
heb ook die problemen , ligt ook aan de omgeving temp bij mij . ,des te warmer des te beter die start , stationair , verbruik .
veel verstand heb ik er niet van maar, hoop dat je er wat aan hebt ,
iig suc6 met oplossen, ,wou vd zomer wel x vanaf amerongen naar tiel tuffen wou em wel s int echt zien :) ,.
( kom bijna elke week wel een x op industrie terrein De Kellen ,dus ,maar paar minuten door naar de stad .
suc6 !
@ peter88 thnx kerel, ik hoop ooit dat het goed komt, want het begint echt te vervelen!!! :tongue:
Eerst compleet afstellen, daarna conclusies trekken.
700 tpm is echt te weinig, een automaat die mag rustig 950 tpm draaien.
Eerst compleet afstellen, daarna conclusies trekken.
700 tpm is echt te weinig, een automaat die mag rustig 950 tpm draaien.
ja precies!! laten we dat eerst maar doen!! :thumbup:
alleen voorlopig heel weinig tijd!!!
dus dat word pas over een paar weken!! ;)
??
Waar gaat dit hele topic nou over? Zit er een voorgeschiedenis bij die ik niet ken ofzo?
Iemand vraagt wat de paddo op z'n ontsteking doet, en 2 pagina's verder heeft ie z'n complete ontsteking vervangen voor elektronsche, en loopt de auto nog steeds niet lekker?
Met de originele onsteking hoort de auto gewoon prima te lopen. Als deze tenminste niet defect is en goed onderhouden: paddo (onderdrukdoos) voor de onstekingstijdstipverstelling ( graad of 6 ) moet werken, contactpuntjes afgesteld, bobine in orde en bougies + kabels goed.
Nu is er (in mijn ogen) rucksichtloss wat vervangen, terwijl het daadwerkelijke probleem ook gewoon in de carburateur of 't motorblok kan liggen (misschien is de compressie door slijtage wel verminderd: misschien een tip voor volgende week: gooi d'r een complete motorrevisie tegenaan, want de auto slaat regelmatig af).
Een beetje meer vragen en nadenken kan een hoop onnodig vervangen voorkomen.
Sjeesbeest
17-05-2008, 11:30
auto is toch al verkocht......... :( ......... dus hij heeft er geen last meer van . of het probleem nu al getackelt is weet ik ook niet ........ de nieuwe eigenaar zit niet op forums ...... meende ik ergens gelezen te hebben
??
Waar gaat dit hele topic nou over? Zit er een voorgeschiedenis bij die ik niet ken ofzo?
Iemand vraagt wat de paddo op z'n ontsteking doet, en 2 pagina's verder heeft ie z'n complete ontsteking vervangen voor elektronsche, en loopt de auto nog steeds niet lekker?
Met de originele onsteking hoort de auto gewoon prima te lopen. Als deze tenminste niet defect is en goed onderhouden: paddo (onderdrukdoos) voor de onstekingstijdstipverstelling ( graad of 6 ) moet werken, contactpuntjes afgesteld, bobine in orde en bougies + kabels goed.
Nu is er (in mijn ogen) rucksichtloss wat vervangen, terwijl het daadwerkelijke probleem ook gewoon in de carburateur of 't motorblok kan liggen (misschien is de compressie door slijtage wel verminderd: misschien een tip voor volgende week: gooi d'r een complete motorrevisie tegenaan, want de auto slaat regelmatig af).
Een beetje meer vragen en nadenken kan een hoop onnodig vervangen voorkomen.
Haha!
Een electronische ontsteking is gewoon veel betrouwbaarder, en je auto draait er veel zuiniger door. Waarvoor zou je steeds lopen kloten met contactpuntjes??
Het was gewoon de afstelling die mankeerde, bij mooi weer sloeg hij niet af. 700 tpm is veels te laag bij een automaat!
En als je kijkt op vwforum.nl heeft hij ook een topic hierover geopend.
Hou je rustig Sjampoo, windt je niet zo op ;)
hey jongens ik heb het probleem opgelost ik ben de nieuwe eigenaar en de reden van afslaan was de er een vacuum slang helemaal rot was en een grote scheur in zat
Gezien het probleem in dit topic al opgelost is kan ik hier vast wel een vraag stellen..
Ik heb in de Bieber cabrio een 1.3 carb blokje van een golf 2 liggen, nu met solex carbs. Alles ingebouwd door de vorige eigenaar, ik heb wel ondertussen veel gereviseerd en opgeknapt, auto heeft nog niet gereden maar loopt wel (redelijk..).
Nu heb ik een ontstekingsmodule in de bladerbak liggen, volgens mij correct aangesloten. Ik heb ook zo'n vervroegingspaddo met vaccuumslang naar de carbs, is deze nu overbodig dan?? Misschien wel een stomme vraag, maar zoveel kaas heb ik er nog niet van gegeten.
nee die is niet overbodig, die heb je juist nodig met de carbs die jij erop hebt.
Lekker erop laten, en GOED afstellen!
nee die is niet overbodig, die heb je juist nodig met de carbs die jij erop hebt.
Lekker erop laten, en GOED afstellen!
duidelijk, bedankt!
Dat afstellen besteed ik wel uit, heb hem nu vrij aardig lopend maar nog lang niet optimaal.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.