PDA

View Full Version : welke verkorte kever schokdempers achter voor een caddy2


herr-willem
26-03-2008, 16:02
hey hey



kan er iemand mij vertellen welke schokdempers ik moet nemen voor men caddy te verlagen, door middel van de as om te draaien

zou graag het juiste type hebben

alvast bedank en wacht in blijde verwachting op een antwoord

herr-willem
31-03-2008, 08:02
weet echt niemand dit??

Ron21
31-03-2008, 08:13
Ik heb deze vraag ook al op verschillende forums geplaatst en geen duidelijke reactie gekregen.

Het moeten korte kever dempers zijn waarvan je bij een bevestigingspunt iets moet wegslijpen. Dit is wat ik tot nu toe weet.

Ook is het zo dat men alleen de achteras draait en de standaard schokkers laten zitten, wat volgens mij niet echt comfortabel meer is.

Rallyegek
31-03-2008, 17:28
tegenover een caddy 1 zijn de caddy 2 dempers al korter, dus bij het omdraaien van de achteras van een caddy1 worden ook wel de dempers van een caddy 2 gebruikt, ook wel die van een kever ( koni heb ik wel eens voorbij zien komen )

Meten is weten, dus als je de min en max lengte en de "normale" stand kan je dempers gaan zoeken die die lengte min je verlaging heeft. hiervoor zou je altijd koni of zo iets dergelijks een mailtje kunnen sturen of zij dempers hebben met die lengte en 2x een gat bevestiging.

Of je kijkt hier op het forum of iemand de lengte van een kever demper op wil meten, meen dat een t2 ook dat idee van dempers heeft, maar dit weet ik niet zeker.

fptjb
31-03-2008, 20:00
ik kan ze wel even voor je opmeten , heb een vw buggy en daar heb ik bilsteins achter onder. :thumbup:

herr-willem
01-04-2008, 09:20
als je dat zou willen doen, zijn deze in hardheid regelbaar?

dat zou ik wel graag hebben dan kan ik ze knoer hard zetten....

fptjb
01-04-2008, 18:53
hoi , de schokdemper zijn in uitgaande stand 38,5 cm van hart tot hart en helemaal ingaand 26,5 cm.
dit zijn geen verkorte dempers maar gewoon standaard lengtes.
hoop dat je hier wat aan hebt.

egel
25-04-2008, 16:04
ik zoek dus een schokdemper die uit 30cm is van hart naar hart. Ben al lang aan het zoeken. Maar jammer genoeg nog nix kunnen vinden. Ben al bij een paar mensen geweest om ze te bestellen. Maar daar heb ik helaas nooit wat van gehoord.

carbreaker de autosloper
25-04-2008, 16:27
de mijne zijn van een alto 86 tot 90 was het kortste wat ik op mijn sloop kon vinden