PDA

View Full Version : Intercooler reinigen, Hoe en waarmee??


Domi
28-03-2008, 08:26
Binnenkort ga ik met de g60 bezig om de kapotte lader eraf te halen en alle delen schoonmaken.
Het complete inlaatsysteem wil ik reinigen.

Maar hoe maak je de intercooler schoon en waarmee?????

Toch niet gewoon een tuinslang erop zetten :screwy:
Ik zat te denken aan remreiniger, carburatuer reiniger. Parafineolie.

Dit is de reden van reinigen :D
http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/P1011294.sized.jpg

Erwin G60
28-03-2008, 08:56
Volgens mij gebeurt dat ook wel met petroleum. Maar ik zal ff voor je vragen want bij mijn Corrado gebeurt op dit moment hetzelfde was ook de G-Lader kapot gelopen en moest de intercooler gereinigd worden. Ik heb dat laten doen bij RH Customshop omdat ik het niet aandurfde om zelf te doen. Misschien kan ik hem morgen en anders volgende ophalen en dan hoor je het wel.

Rob g60
28-03-2008, 09:12
je kunt hem ook spoelen met diesel wel ff 1 kant afdoppen en dan bijna vol laten lopen dan schudden leegmaken en dan de andere kant zo ben je zeker dat er geen deeltjes meer inzitten.

niels_g60-power
29-03-2008, 16:32
Ik heb mijne toen helemaal vol laten lopen met remmenreiniger, nadat een keerring dr uit was gelopen een paar jaar terug en het zooitje vol olie deed lopen. Dat heb ik in laten trekken, en daarna gespoeld met schone, tot dr alleen nog maar schone vloeistof uitkwam.

Alberto
03-04-2008, 08:58
gewoon naar de wasstraat rijden
en met de motor reiniger er door
eurotje of 3 ,4 er door jagen
en dan met een 2 ,3 euro schoon water er door
mooi goed laten drogen , en hij is weer bling bling

Vains
15-04-2008, 09:40
Ik heb de intercooler van de g60 doorgespoeld met wasbenzine, ging goed moet ik zeggen. Gewoon de intercooler aan een kant dichthouden en dan vol laten lopen, vervolgens een paar keer goed schudden en dan is ie zo goed als schoon