View Full Version : golf 1 cabrio Richtingaanwijzers HELP!
ronnie1982
28-03-2008, 15:44
ik heb een probleem met me richting aanwijzers
als ik hem aan zet gaat er een led branden op het dashboard verder gebeurd er niks als ik de motor uit zet gaat het parkeer licht wel branden
ook de alarm lichten werken
ik heb al zitten lezen op het forum
kwam iets tegen van mistlicht verkeerd aangesloten maar die zitten er bij mij niet op
golf komt uit 1982
ook de remlichten werken niet,
heeft iemand anders dit probleem ook gehad?
ik hoop dat iemand me kan helpen
alvast bedankt
golf1tattoo
28-03-2008, 17:52
Misschien n zekering stuk??
golf mkII 16v
28-03-2008, 19:26
Alarmlichten en remlichten is 1 zekering
Voor de remlichten controleer de stekker eens die bij de hoofdremcilinder zit op oxidatie
Anders de zekeringkast eens na zien
ronnie1982
28-03-2008, 20:36
zal ik eens doen bedankt
iemand nog ideen wat er mis is met de richtingaanwijzer?
loop een beetje vast kan het met aarden temaken hebben ?
*schop*
Exact ditzelfde probleem betreffende de richtingaanwijzers heb ik ook sinds gistermiddag, toen ik over een spoorwegovergang reed (wat een redelijke schok teweeg bracht) :mad:
Afgelopen nacht, toen ik van mijn werk terugkwam, viel me daarnaast ook op dat het dashboardlampje van de richtingaanwijzers licht blijft branden, terwijl de richtingaanwijzer gewoon uit staat..
Aangezien de alarmlichten wel gewoon werken, weet ik wel bijna zeker dat er een zekeringetje kapotgegaan is (er is geen zekering uit gevallen, dit heb ik gechecked en alle zekeringen zitten ook nog goed vast in de zekeringkast).
Weet iemand zo welk zekeringnummer er verantwoordelijk is voor de richtingaanwijzers? Ik heb geen zekeringschema bij mijn Golf MK1 cabrio helaas :cool:
Probleem zit vaak in de alarmlichtschakelaar. Check de aansluitingen of probeer een ander exemplaar.
classicline
21-07-2008, 07:25
Relais is kapot.
Der Einzer
21-07-2008, 09:18
Relais is kapot.
welk relais is dat exact ? :thumbup:
classicline
21-07-2008, 12:34
weet niet precies, volgens mij 19 of 99 of zo.
Ik ben niet echt in staat om dat soort dingen allemaal zelf te gaan checken (aansluitingen etc), want ik ben geen monteur ;)
Morgen maar even langs de garage hier, die weten het vast wel.
Thnx iig voor de info so far.
Voor de volledigheid: het was dus idd een zekering, voor welke die spoorwegovergang net de druppel was kennelijk :tongue:
Hij is vervangen en de richtingaanwijzer werkt weer als vanouds :thumbup:
golf mkII 16v
11-08-2008, 06:28
weet niet precies, volgens mij 19 of 99 of zo.
21 en met trekhaak 22 :thumbup:
golf mkII 16v
11-08-2008, 06:30
zal ik eens doen bedankt
iemand nog ideen wat er mis is met de richtingaanwijzer?
loop een beetje vast kan het met aarden temaken hebben ?
Had een paar weken terug ook een mk1 met dat probleem
Zekeringkast goed na gezien en alles schoon gemaakt en het was over
En bij die van jou :confused:
Ik had hetzelfde. Knipperlichten werkten wel met de alarmlichtschakelaar halverwege.
Niet als deze helemaal uitstond.
Zekering vervangen en klaar nr.22 geloof ik.
arno2000
22-08-2008, 14:10
Onder het dashboard ter hoogte van het stuur zit een blokle waar allemaal stekkertjes op moeten komen die massa moeten maken.
Hier hing er bij mij ook een keer 1 een stekkertje los en werkte mijn verlichting ook maar deels.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.