PDA

View Full Version : Polo 1991, 4 cyl. benzine, Injectiecomputer


Coos01
30-03-2008, 14:48
Mijn Polo wil niet starten. Als ik het contact aanzet, wordt er een klein beetje brandstof op de gasklep gespoten maar zodra ik wil starten doet de injectie niets meer. De aanvoer van benzine is goed, de temp. sensor is vervangen, en ik heb een goede vonk. Het meest voor de hand liggende lijkt mij dat het injectiesysteem niet wordt aangestuurd door de Motronic computer ergo, dat deze het heeft begeven.
Vraag is of het bovenstaande redelijk klinkt en zo ja, heeft iemand tegen een aantrekkelijke prijs, een goede computer te koop voor mij ?

De gegevens op de computer zijn als volgt:
Bosch - Motronic
0 261 200 259
030 906 026 B

Dennis@polo86c.nl
30-03-2008, 21:44
Om welke motorcode gaat het?

De benzinepompen zoemen wel even wanneer je de auto op contact zet?
Het zou ook kunnen zijn dat de contactschakelaar niet goed meer is, dat probleem had ik zelf ook. Soms sloeg de auto niet aan, na wat metingen bleek dat de spanning van de computer wegviel tijdens het starten. Na vervangen van schakelaar was het probleem opgelost.

Coos01
01-04-2008, 10:44
De code op de papieren is : 00VOLK-9462662.
De benzine pomp doet het prima ; de door jouw genoemde schakelaar is dat een deel van het contactslot en zo ja, moet ik die dan vervangen ??

Dennis@polo86c.nl
01-04-2008, 16:21
Dat is geen motorcode, hier info om deze te vinden: klik (http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,3953.0.html)

Is inderdaad een deel van het kontaktslot, en wel het blokje (meestal wit) die achterop het deel zit waar je de sleutel in stopt.
Niet direct vervangen (is teveel werk), je kunt zo de stekker ervan lostrekken en op een andere losse schakelaar drukken. Nog beter is om eerste te meten of de oude defect is.
Daarvoor moet je het schema hebben en een beetje handig zijn met een multimeter.
Met het eerste kan ik je helpen, het tweede niet :)

Coos01
04-04-2008, 15:33
Een vriend van mij is buitengewoon handig met electra en als je een schema kan bezorgen is hij ongetwijfeld in staat de meting uit te voeren. Misschien kun je zo'n schema e-mailen naar mijn e-mail adres nl. " coos_van_den_toorn@hotmail.com"

Kan de code de volgende zijn : AAV 0015 003

So wie so hartelijk bedankt,
Coos