Log in

View Full Version : Ander blok inbouwen?

Kazzo
02-04-2008, 10:11
Heb een vraag, wil graag mijn 1.6 caburateur motor vervangen door een 1.8 8v gti injectie blok. Nou is mijn vraag wat moet ik allemaal veranderen en is het uberhaupt wel mogelijk?

Blok dat ik erin wil gooien komt compleet uit de auto met alles erbij!

Dingen wat mijn vraag is bijv. wat ik moet vervangen:

-kabelboom hoe en wat?
-Levert mijn bestaande brandstofpomp genoeg druk voor een 1.8
-enz.

Alvast bedankt!

Samurai
02-04-2008, 10:24
Het motorblok kan je zo overzetten, de kabelboom ook.
Wel moet je een andere brandstofpomp en opvoerpomp monteren, en een setje 100 mm aandrijfassen heb je nodig, want andere passen niet.
De swap is heel goed te doen, en als je je goed voorbereid ook snel te doen!!

Het duurste van de swap zullen de brandstofpomp en de assen zijn.

Stijn
02-04-2008, 11:11
Assen? hoezo aandrijfassen?
Is toch gewoon allemaal 90mm? Althans, als het een Golf 1 GTI 1.8 blok is, maar dat staat er verder niet bij vermeld.

Ga je nog van vier naar vijf bak? Dan komt er nog wat meer bij kijken...
Je bestaande brandstofpomp bestaat zodadelijk niet meer (die zit op je blok), dus je zult zoals Samurai zegt een tank en pomp van een K-jetronic moeten zoeken, of een andere aftermarket hogedruk pomp moeten monteren.

Overigens moet ik gooien afraden, erin hangen werkt stukken beter.

Rinus66
02-04-2008, 11:47
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=41189

Draaikont :D

Kazzo
02-04-2008, 14:11
Heb zelf een 1.6 caburateur motor met een 5 bak in mijn cabrio, en wil er graag een 1.8 8v gti blok uit een golf 2 inzetten? Hoop dat ik nu genoeg gegevens heb verleend :thumbup: :D

Kazzo
02-04-2008, 14:13
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=41189

Draaikont :D

Weet het Rinus, maar vind het moeilijk, zien wel :screwy: :D

Samurai
02-04-2008, 17:12
Assen? hoezo aandrijfassen?
Is toch gewoon allemaal 90mm? Althans, als het een Golf 1 GTI 1.8 blok is, maar dat staat er verder niet bij vermeld.

Ga je nog van vier naar vijf bak? Dan komt er nog wat meer bij kijken...
Je bestaande brandstofpomp bestaat zodadelijk niet meer (die zit op je blok), dus je zult zoals Samurai zegt een tank en pomp van een K-jetronic moeten zoeken, of een andere aftermarket hogedruk pomp moeten monteren.

Overigens moet ik gooien afraden, erin hangen werkt stukken beter.

Als je de golf 2 bak gebruikt dus de originele van de KR, heb je andere assen nodig!
Als je de gti bak gebruikt maakt het niet uit dacht ik!
Je kan ook een bak gebruiken van een diesel tot en met de golf 3.
Kun je lekker rustig cruisen.

:thumbup:

Ik zou hem echt niet verkopen kazzo, probeer er eerst eens van te genieten van de zomer!

Stijn
02-04-2008, 18:44
Hij gaat een 1.8 8v blok gebruiken zegt ie, vandaar mijn opmerking.

Samurai
02-04-2008, 18:47
Hij gaat een 1.8 8v blok gebruiken zegt ie, vandaar mijn opmerking.

Och helemaal overheen gelezen :redface:
Meende dat het om een 16v gaat.

Nee dan is de swap helemaal simpel, vw is gelukkig niet zo ingewikkeld!

:eek:

golf mkII 16v
02-04-2008, 19:12
Kabelboom past dan ook zo van een golf2 in een 88er cabrio

Kazzo
02-04-2008, 20:06
Dus als ik het goed begrijp hoef ik niet mijn brandstoftank eronder weg te halen maar gewoon een brandstofpomp en opvoerpomp te installeren en kan ik hiervoor ook de bestaande brandstofpomp en opvoerpomp enz van de golf 2 gebruiken, dus eigelijk alles van de des betreffende golf 2 overzetten?

Pewi Vwteam
02-04-2008, 20:12
nee brandstof pomp van een mk1 gti pakken of van een cabrio 1.8 golf2 past nie! als je ombouw niet ziet zitten om zelf te doen mail me maar bij intresse.

Samurai
02-04-2008, 20:48
Nee je hoeft de tank niet om te zetten, je kan gewoon een opvoerpompje en een brandstofpomp monteren van een mk1 met injectie.

Van een golf 2 zou je de brandstofpomp ook kunnen gebruiken, maar die zijn LOMP groot. Opvoerpompje past zowiezo niet!

Pewi Vwteam
03-04-2008, 17:03
opvoerpomp heb ik nog wel ligge voor je brandstof pomp niet.