View Full Version : aankooptips golf country
Hallo, ik ben nieuw hier op het forum, mijn naam is erik.
En ben besmet met het VW virus, ik heb de afgelopen 2,5 jaar een vw kever 1302 gerestaureerd.
Nu wordt dit mijn daily driver, maar ik voorzie dat ik voor het woon-werkverkeer toch iets luxer ga zoeken.
Ik ben vooral geintereseerd in de golf Country, hebben jullie "kenners" daar aankooptips voor?
Waar moet ik op letten?
Zijn er valkuilen?
Graag jullie tips.
Groeten,
Erik
Alberto heeft een mooie te koop, denk dat je je daar geen buil aan kunt vallen!
staat een hele nette te koop hier van Alberto. mijn aankooptip.. DIE HALEN
:D klopt die van mijn vrouw staat te koop
:thumbup:
voor een country is het bij na het zelfde als voor een gewoone golf 2
alleen de aandrijf lijn moet je goed na kijken
lekke dempers dat soort dingen .
ik heb er geen problemen mee gehad eigenlijk
dingen rijden gewoon super
is niet te vergelijken met een gewoone golf 2
En controleer of de bandenmaten voor en achter hetzelfde zijn. Als dat niet zo is heb je goed kant dat de aandrijflijn op z'n flikker heeft gehad omdat de wielen dan niet even snel draaien..
En controleer of de bandenmaten voor en achter hetzelfde zijn. Als dat niet zo is heb je goed kant dat de aandrijflijn op z'n flikker heeft gehad omdat de wielen dan niet even snel draaien..
Daarvoor heb je toch je differentieels...
jettaracing
04-04-2008, 21:11
Jawel ,maar dit werkt met een viscokoppeling ,(en geen tussendiffentieel met tandwielen ),en die werken op zich mooi ,maar het nadeel is ,als deze moet werken hij wel warm gaat worden !
Op zich geen probleem ,want dat snelheidsverschil tussen voor en achteras heb je normaal alleen in onverhard terrein of een gladde weg (sneeuw) ,en bij lagere snelheden .
Zou deze koppeling constant dit moeten opvangen ,bijv ,door verschillende bandenmaten ,dan word deze koppeling veel te heet en kan verbranden !
hee, ik heb eens even op google. gesnuffeld golf country had er nog nooit van gehoord. maar zoiets past mij ooknog wel.
maar nu is mijn vraag kan ik men eigen golf niet alwat hoger op de poten krijgen door andere veren enronder te zetten zou zoiets ook mogelijk zijn/
mvg ron
niet zo
bij een country zit er een heel frame onder door
je berijkt het zelfde niet door ff paar dempers te veranderen :D
Ik dacht dat je met Passat veerpoten de golf wel een stuk hoger kan krijgen...
jettaracing
05-04-2008, 15:17
Wel eens gezien hoeveel hoger een country wel niet is?
Met hogere veren krijg je lang die hoogte niet ,daar zijn ook de schokdempers veel te kort voor (passat dempers zijn trouwens even lang als van een golf,de auto zou dan maar zo'n 3a4 cm hoger komen door alleen de veren )
Zou volgens mij nergens op lijken ,doe mij dan maar een originele country!
Bedankt voor de tips, ik zal er eens mee aan de slag gaan.
Thanx :thumbup:
http://i183.photobucket.com/albums/x201/albertohylco/Afbeelding420.jpg
niet zo hoog :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.