View Full Version : ABF tech. info gezocht
Hoi ik ben op zoek naar technische specivicaties over het ABF blok.
(ik heb er een uit '94) en verder alles wat er over vrij gegeven wordt.
:thumbup: Bedankt alvast voor de moeite! :thumbup:
hightower
05-04-2008, 10:49
Aantal cilinders: Type 4/DOHC
Inhoud cm³ 1985
Kompressie : 1 10,5
Loodvrije benzine Ja
Octaangehalte (minimum) RON 95
Ontstekingssysteem Type Digifant ML5.9
Ontstekingssysteem Beschrijving Map-h
Plaats v. trigger Stroomverdeler
Brandstofsysteem Merk Bosch
Brandstofsysteem Type Digifant ML5.9
Brandstofsysteem Beschrijving MFI-s
Luchtmeting Type MAP
Gecombineerde ontstekings- en brandstofregelmodule Ja
Diagnose-aansluiting Ja
Tnx, weet je toevallig ook nog iets over de standaard pk waardes?
(die volkswagen vrijgeeft en de echte ;) )
En iets over het standaard koppel?
hightower
05-04-2008, 22:11
volgens volkswagen heeft de motor als het goed is: 110 kw/150 PK bij 6000 toeren.
heb zelf nooit zo'n motor getest dus de echte waarden weet ik niet
Over de pk-tjes.
De motor schijnt door VW iets teruggeschroefd te zijn ivm anders te kleine verschil ivm vr6.
Standaard opgegeven is 150pk en 180Nm . Daar zit je ws std. al iets overheen. Een paar pk. Als je de auto een chippie geeft en een spaggetie spruitstukje geeft, zou je wel in de buurt van de 170 moeten kunnen komen.
Dit heb ik van horen zeggen, ik heb er nog nooit mee geklooit. Dus ik kan je weinig vertellen. Het ontwerp van de kop schijnt veel voordelen te hebben, werden vroeger vollop in de cross gebruikt(de rede waarom ze moeilijk te krijgen waren). Tegenwoordig rijden die mensen veel met 2 liter 20 kleppers atmo.
Nog wat kleine technische info:
Boring: 82,5mm
Slag: 92,8mm
Drijfstanglengte: 159mm
Pistonpendiameter: 21mm
Compressie: 10,4:1
Diameter inlaatkleppen: 32mm
Diameter uitlaatkleppen: 27mm (goedkoop/makkelijk te vervangen voor 28mm)
Map sensor capaciteit: 120 kPa (1,2 Bar) dus voor turboombouw kan je std. computer aan de wilgen hangen (of om laten bouwen).
Als je nog iets specifieks wil weten, ik heb er 1 uit elkaar getrokken/liggen. Of voor onderdelen. Moet je maar laten weten.
JA!!! Iemand met verstand! Welke turbo's passen er op en hoe en wat en waar en waarmee enz.....
En nog een volgend vraagje wat moetten deze blokkenaan rpm makkelijk aan kunnen (als ze warm zijn)???
BEDANKT VOOR DE INFO TOT DUSVER!!!!
Klopt het dat de uitkleppen van een ABF natriumgekoeld zijn? Iemand die dat weet?
Mvg,
Pim
Natriumgevuld misschien, zodat ze beter tegen de hete uitlaatgassen kunnen ;)
Of het zo weet ik niet, maar meende dat ik het wel eens voorbij heb zien komen. Bolku komt hier (dit topic) misschien langs. Die weet het wel als ik me niet vergis.
Pewi Vwteam
16-04-2008, 16:11
kep nog een abf motor in de aanbieding met 45er webers der op. uitdraai aan wezig 175pks ps hij staat op marktplaats tekoop
Natriumgevuld misschien, zodat ze beter tegen de hete uitlaatgassen kunnen ;)
Of het zo weet ik niet, maar meende dat ik het wel eens voorbij heb zien komen. Bolku komt hier (dit topic) misschien langs. Die weet het wel als ik me niet vergis.
Je hebt helemaal gelijk. Dom. :cow:
MauSeR35
17-04-2008, 12:19
Interessant topicje, heb zelf ook een abf in mijn mk3 gti liggen en die mag wel wat meer GTI karakter krijgen...
golfmk1abf
08-04-2012, 15:00
Zo... Even geleden...
Mijn bevinding, turbo is niks!
Dubbele Webers toch de betere optie (met nieuw KMS systeem?)
en waarom niet als ik vragen mag?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.