View Full Version : middendemper
Ik wil eventueel de middendemper van mijn Jetta mk1 vervangen voor een rechte pijp.
Reden hiervan is dat hij dan een stuk minder schraapt en eventueel voor een wat spannender geluidje.
De grote vraag is nu, wat doet het met het geluid.. tis een JB aut. Jullie kennen 'm vast wel.
Wordt het erg luid of extreem of blijft het nog redelijk subtiel (zoals bij mk2) eventueel een fragmentje?
bvd
RJTuning
05-04-2008, 15:53
het geluidje word een beetje zwaarder. maar de einddemper houdt zekers nog het meeste geluid tegen. ik denk dat het effect van geen middendemper zeker niet zal tegenvallen.
rutger
dus vergelijkbaar met een mk2, ik had onder mijn oude mk2 namelijk ook mijn middendempert weg gehaald..
dat vond ik wel een tof geluidje, net even wat rouwer en wat levendiger.. het moet iig niet zo asociaal klinken
hier een fragmentje van mijn oude Jetta mk2 ter vergelijk: http://youtube.com/watch?v=FndrgBglV3Q
jetta mk1 '82
05-04-2008, 16:17
heb bij mijn jetta ook de middendemper vervangen voor een rechte pijp !
geluid toename is te verwaarloze het geschrap ben je wel kwijt idd ;) !
gr. Martijn
Heb een Golf 1 met JB en automaat en heb de middendemper vervangen door een demper vervangende pijp van Supersprint en het geluid is idd net iets meer geworden, maar zeker niet te.
Ik heb evt. nog zo'n zelfde pijp van voor naar achter van Supersprint voor je liggen, van de week ingeruild, net geen jaar oud voor € 50,-
Heb een Golf 1 met JB en automaat en heb de middendemper vervangen door een demper vervangende pijp van Supersprint en het geluid is idd net iets meer geworden, maar zeker niet te.
Ik heb evt. nog zo'n zelfde pijp van voor naar achter van Supersprint voor je liggen, van de week ingeruild, net geen jaar oud voor € 50,-
heb je toevallig een fotootje van dat ding, kan ik eens zien hoe die erbij ligt.. bvd
Heb onder de Vento ook geen middendempert meer liggen.....................geluid wordt stukken beter en voller...................maar ik wil toch meer............ :tongue:
Pijpen zijn voor rond de €30,- in Duitsland te koop.
Heb ook geen middendemper; klinkt leuk maar toch beschaafd :thumbup:
SlimMasterShady
06-04-2008, 11:00
En hoe zit het dan met het geluid als je een Spaghetti-spruitstuk hebt met een powersprint uitlaat systeem en dat zonder middendemper? Das dan een Groep A uitlaatsysteem. Blijft het geluid dan ook beschaafd of wordt dat toch te?
Gaat om dezelfde motor als Misha.
ScareMercy
06-04-2008, 12:17
daar ben ik ook benieuwd naar ^^
golf3freak
06-04-2008, 12:32
Dat gaat zoiezo bruut klinken dan.
volgens mij ook, een groep A klinkt zoieso al lomp
golf3freak
06-04-2008, 12:48
groep A knetter er goed overheen zwaar diep lomp geluid maar wel mooi maatje heeft een groep A van voor naar achter je hoort hem goed hier in de buurt.
SlimMasterShady
06-04-2008, 18:15
Dus groep a zonder middendemper wordt te lomp toch? Dacht dat al, maar wilde het toch ff zeker weten!
Foto van de Supersprint demper vervangende buis staat op mijn site in de webshop ( www.bolku-tuning.nl) en ik heb ze ook nieuw liggen voor € 90,-.
In duitsland zijn er idd goedkopere te koop van andere merken, deze zijn van Supersprint en dus kwaliteit.
gti-pirelli
06-04-2008, 18:36
middendemper ? wat is dat :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.