Log in

View Full Version : warme motor?

Sethenor
07-04-2008, 09:27
Ik heb dit probleem al een tijdje, maar wil het nu eigenlijk wel opgelost hebben.

Deze winter, als ik een stuk aan het rijden was, dan stopte mijn toerenteller er na een tijdje spontaan mee. Kon het probleem toen niet vinden, maar het was alleen als ik grote afstanden reed.

Nu is het zo, met zonnig weer, dat de toerenteller niet werkt vanaf het moment dat ik de auto start.. dus heb het idee dat het iets met warmte te maken heeft

Gister even met mijn broertje weg geweest, en kwam er toen ook achter dat mijn MFA er ook mee stopte (was me eerder niet opgevallen)

Iemand enig idee waar het probleem precies zal zitten?
heb wel een 2e teller-unit liggen, maar ben bang dat dit het probleem niet oplost :tongue:

Dexter
07-04-2008, 11:13
heb wel een 2e teller-unit liggen, maar ben bang dat dit het probleem niet oplost :tongue:
Proberen kan geen kwaad, en als het niets oplost kun je je tellerbak wel voor 100% uitsluiten ;)

Voor de rest heb ik geen suggestie helaas.

Sethenor
07-04-2008, 12:44
Andere tellers blijven het doen, alleen werkt daardoor mijn knipperlicht niet meer, de benzine meter staat veel te hoog (boven 3/4, terwijl de tank bijna half leeg is), en de temperatuurmeter loopt veel hoger op dan op de andere teller

Dus moet nog even kijken wat ik nu doe,, of de 2 samenvoegen tot 1 goede (als dat lukt)

Of toch een andere 'nieuwe' regelen :tongue:

Edit:

Heb nu beide tellers hier liggen.
Aan de originele is niets te zien,, die plastic printplaat is perfect, geen scheurtjes, geen brand plekken, oftewel.. ziet er als nieuw uit

probleem bij die andere, dat de knipperlichten het niet doen is gevonden, de printplaat is bij de stekker doorgebrand, en daar hebben ze een kabeltje gemaakt (vroeg me al af waar die van was).

Maar snap dus nog steeds niet waarom mijn teller-unit 'uitvalt'. :confused:

golf mkII 16v
07-04-2008, 18:48
Als het er 1 is met 1 stekker kijk dan eens achter in de zekeringkast of de stekker er nog goed inzit