Log in

View Full Version : It's quizzz time . . .

ReBo
07-04-2008, 18:34
Tijd voor een vraagje : Je kan er niets mee winnen, behalve mij een groot plezier te doen :thumbup:

Ik heb vandaag uit het pitoreske " Lioessens " . . . zo'n 275 km ten noorden van mijn huis een erg nette '91-er Gti 8V gekocht. ( Ja, foto volgt . . .)

Ik wist dat de motor niet liep en de verwachting is/was dat het de computer zou zijn . . . echter en daar komt ie :

De startmotor draait gewoon rond, de benzinepomp bromt ook . . . maar toch slaat ie niet aan . . . oké, 1000 & 1 mogelijkheden, dat is het probleem ook niet, maar ALS het de computer zou zijn, dan zouden de startmotor en de benzinepomp toch ook niet moeten werken ?? :confused:

De cockpit werkt overigens ook niet . . . er zit dus wel degelijk ergens een kinkje in de kabel :D

Is er iemand die mij aan een antwoord kan helpen ??

http://i272.photobucket.com/albums/jj167/bendebruinelabrador/DiversefotosEefje169.jpg

http://i272.photobucket.com/albums/jj167/bendebruinelabrador/DiversefotosEefje173.jpg

hummer
07-04-2008, 20:06
Naderhand ingebouwde startonderbreker dit is aangesloten op een schakelaar op het dashbord ,had ik namelijk ook vrouwlief wou ook ff een proefrit maken natuurlijk op alle schakelaars gedrukt daarna wou de auto niet meer starten.

Jurgen Santana
07-04-2008, 20:18
De startmotor draait gewoon rond, de benzinepomp bromt ook . . . maar toch slaat ie niet aan . . .

Motor draait rond, benzinepomp maakt geluid (komt er ook wat uit?) en hoe staat het met de vonkjes?

RubenD
07-04-2008, 20:18
Welke aansturing zit erin -> welke motorcode? Bepaalt veel voor je theorie over de startmotor en tellerbak ;)

ReBo
07-04-2008, 21:19
Het is een PF motorcode . . . een normale 8V dus.

Vonkjes heb ik nog niet naar gekeken . . . proefondervindelijk getest dat benzine nog steeds niet te drinken is . . . dus ja er komt wat uit . . .

De belangrijkste vraag was eigenlijk : Kan een startmotor ronddraaien als je computer kapot is ??

JurjenV
07-04-2008, 21:24
Als de startmotor draait is het geen startonderbreking.

remcotje
07-04-2008, 21:27
Het is een PF motorcode . . . een normale 8V dus.

Vonkjes heb ik nog niet naar gekeken . . . proefondervindelijk getest dat benzine nog steeds niet te drinken is . . . dus ja er komt wat uit . . .

De belangrijkste vraag was eigenlijk : Kan een startmotor ronddraaien als je computer kapot is ??

Jahhhh.............

VwPolo89
07-04-2008, 21:34
kan een onderbreking zijn van het signaal naar de bobijn, dan gaat de starter normaal rond maar komen er geen vonkjes :)

Siem
08-04-2008, 09:10
nog andere plannen met de golf?
en succes met het oplossen van de kwaaltjes;)

martiepartie
08-04-2008, 09:46

mijn startonderbreking werkt als volgt;

sleutel omdraaien; motor loopt maar slaat direct weer uit. blokkering is dmv een chip in de sleutel. Als ik een nagemaakte sleutel probeer zonder chip krijg ik deze manier van start onderbreken. Is dus meer een wegrijblokkering :)

Is dit opeens gekomen? Of is het een probleem dat zich voordeed na een beurt/sleutelsessie?

Ik zou het eerst in de ontsteking zoeken. Vonkt de auto en krijgt de motor benzine, dan zou deze in principe moeten lopen.
Staat de onsteking goed? Distributie op tijd?

golf mkII 16v
08-04-2008, 15:37
Regelapparaat,ontsteking,bobine

Ferry24
08-04-2008, 16:21
vonk?
en als je 'm met remmenreiniger start?

ReBo
08-04-2008, 16:24
nog andere plannen met de golf?
en succes met het oplossen van de kwaaltjes;)

Kleine hintje tussen de regels door :

5x100, KW's, originele KPU's eentje althans voor de rest . . . heel veel poetswerk.

ReBo
08-04-2008, 20:22
Motor draait rond, benzinepomp maakt geluid (komt er ook wat uit?) en hoe staat het met de vonkjes?

Motor draait nog steeds rond, benzinepomp werkt, maar nergens geen vonk meer te bekennen . . .

De motor zit tot zijn nok gevuld met een mix van olie en benizine. Bougies zijn gek genoeg kurkdroog. Bobine zelf vervangen door een nieuwe, was helaas nog niet de oplossing . . .

Nu is de vraag :

Aan de bobine zitten 3 draden. 2 rood/witte in een behuizing en 2 zwarte. Als ik ze los van de bobine heb, staat er op 1 van de 2 zwarte draden spanning. ( met contact aan ) Als ik de bobine vervolgens aansluit en het nog een keertje test heb ik geen spanning meer ?? Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn ??

Vraag 2 : Ik vermoed dat het contactslot ook naar zijn grootje is . . . kunnen hier een hoop van de problemen liggen ??

VwPolo89
08-04-2008, 20:33
het contactslot dat stuk is kan een deel van de problemen oplossen maar als het stuk is gaat volgens mij de starter ook niet veel doen.

over de bobine vraag kan ik geen antwoord op geven!

RubenD
08-04-2008, 21:09
Volgens mij maakt het niet uit wat er op de bobinedraden staat bij contact aan maar wat wel interessant is wat de spanning doet bij het starten zefl. Maar dan heb je even hulp van iemand nodig.

Als je contactblokje (achter contactslot zit dat) verrot is, dan werken veel functies niet meer. Zoals je dashboard verlichting, ruitenwissers, kachel etc.
Maar voor hetzelfde geld is dat niet het probleem maar is je zekeringskast doorgerot. Dat gebeurd ook wel.

Rallyegek
08-04-2008, 23:59
ff de plus van de bobine op de accu aansluiten en dan starten, zo krijg ik de charade van me zusje ook aan.
die geeft ook te weinig stroom tijdens starten 8,5 v

ReBo
09-04-2008, 13:57
Volgens mij maakt het niet uit wat er op de bobinedraden staat bij contact aan maar wat wel interessant is wat de spanning doet bij het starten zefl.

Die zakt dus geheel weg . . . draden los en proberen te starten en je meer 12V. Draden vast op de bobine en je probeert te starten . . . weg 12V. Bobine dacht ik dus . . . alleen een splinternieuwe uit een rijdende auto geeft ook geen resultaat/vonk . . .

Het blokje van het contact ga ik vanavond eens naar kijken . . . ik heb een reserve stuurslot na 2 uur foeteren ( nogmaals dank Marco !! ) uit de auto geplukt. Vanavond eens in de zilveren zetten . . .

Nog meer suggesties ?? Mijn logische kennis begint een beetje op te raken . . . :(

hummer
09-04-2008, 15:00

Ligt er maar net hoe het is aangesloten.In mijn geval was hij zo aangesloten dat de startmotor gewoon draaide alleen kreeg volgens mij het injectie gedeelte geen spanning maar dit weet ik niet voor 100% zeker ik heb de startonderbreker door de vorige eigenaar laten verwijderen.

hummer
09-04-2008, 15:11
Sprak toevallig net met vw monteur zat net achter mijn pc dus gelijk even het probleem uitgelegd volgens hem kan het probleem ook te maken hebben met een defecte relais hij wist alleen niet zo meer welk nummer weet niet of je dit al gecontroleerd hebt misschien kun je hier iets mee

ReBo
09-04-2008, 16:16
defecte relais

Die zal ik vanavond eens gaan nakijken . . . die zekeringen kast is volgens mij toch ook niet helemaal op orde . . . Ik heb een relais wat niet te indentificeren is . . . ( positie 6 van het nieuwe type kast ) en een relais nummer 53 wat op zijn kop zit . . .

Weet iemand welke relais op welke positie horen ??
Nummers en verklaringen van de relais heb ik al gevonden. Hoe kom ik er bv achter wat op positie 6 hoort te zitten ??

ReBo
09-04-2008, 21:36
Relais zou wel eens het probleem geweest kunnen zijn . . . Relais 32 doorgemeten, gaf niets aan. Opengemaakt, toen getest aan een accu, weer ingebouwd en voila een vonk . . . start echter nog steeds niet. Bougies losgedraaid en de cilinders blijken ook totaal vol met benzine te zitten . . .
Olie stinkt ook naar benzine . . . ofwel, alle ruimtes zitten vol met dat spul dat zo lekker bijt in je ogen :mad:

Vraag : Kan het zo zijn dat alles vol zit, omdat ze een keer of honderd
( volgens zeggen ) hebben geprobeerd te starten ??