Log in

View Full Version : Temperatuur probleem Golf 2 1.6TD


René
09-04-2008, 16:50
Vorige week nieuwe koppakking gemonteerd..nieuwe thermostaat...

Nu loopt de temperatuur van het koelvloeistof veels te hoog op. Ook duurt het erg lang dat de onderste radiateurslang warm wordt. Radiateur blijft ook koud..

Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?

Samurai
09-04-2008, 17:24
Tot hoever loopt de meter op dan?

René
09-04-2008, 17:33
te ver....

tussen het 3e en laatste streepje...

Marcski
09-04-2008, 17:45
thermostaat blijft dicht zitten

René
09-04-2008, 17:50
thermostaat is nieuw...

Marcski
09-04-2008, 17:57
dat las ik, ja... ;)

sikke aant
09-04-2008, 17:57
is het niet toevallig een verkeerde termo, die pas bij b.v 90 graden opent

en een nieuw ding kan ook stuk zijn hoor :D

zou toch eerst de termostaat controleren

Jurgen Santana
09-04-2008, 18:19
thermostaat is nieuw...

Heb je wel eerst de oude thermostaat verwijderd?

René
09-04-2008, 18:20
met oude thermostaat had hij hetzelfde probleem...we dachten zelf ook dat het aan de thermostaat lag, dus daarom is hij vernieuwd...

Stijn
09-04-2008, 18:40
waterpomp slecht? radiator verstopt? koppakking lek? scheur in kop? v-snaar wel gemonteerd? :D

Tjaap
09-04-2008, 18:46
scheur in kop?
bij de auto dan he...

René
09-04-2008, 19:00
koppakking is net vervangen...waterpomp hebben we ook al aan gedacht...morgen spoelen we de radiateur ff door...

v-snaar zit erop hoor ;)

Krazzdaggoe
15-04-2008, 20:16
Heb je je koelsysteem wel goed ontlucht? en heb je de thermostaat niet verkeerd omgemonteerd? klink onlogisch maar het kan :D

Zollie
15-04-2008, 23:39
Heb je je koelsysteem wel goed ontlucht? en heb je de thermostaat niet verkeerd omgemonteerd? klink onlogisch maar het kan :D

kan niet toch dacht ik...

bij mercedes W123 diesels kan het zeker, en dat heb ik geweten :tongue: maar dat gaat de radiateur vrij snel roken en spuiten :D

Stijn
15-04-2008, 23:43
En Reneeke, wat was 't?

René
15-04-2008, 23:47
met een open thermostaat gereden....nieuwe radiateur ervoor...wordt minder warm als eerst, maar het kvs blijft maar in beweging en borrelen...

waarschijnlijk dus een scheur in de kop...helaas.

Stijn
15-04-2008, 23:50
Vrees het ook - is niet de eerste D die het heeft en zeeeeker niet de laatste :(
Sterkte!

René
15-04-2008, 23:51
achja...de prijs van de auto viel mee..maar blijft natuurlijk een beetje jammer..
heb jij niet nog een kopje liggen?;)

Stijn
15-04-2008, 23:58
Nog twee nieuwe! Maar die hebben helaas al een bestemming, sorry!
Heb nog wel wat koppen rondslingeren maar niets waar ik mijn handen voor in het vuur durf te steken....

Omdat dit zo'n bekend VW probleem is zijn er wel goed 'immitatie' koppen te krijgen voor prima prijzen, overigens van prima kwaliteit. Bijvoorbeeld Kolbenschmidt...
Vraag er eens naar bij je lokale revisiebedrijf, kan echt meevallen.

Er zijn ook zat tweedehands koppen te vinden hoor, maar vrijwel allemaal met scheurtjes (niet erg - vrij normaal) maar dat is op het oog vrijwel niet te zien of ze helemaal door zijn tot koelkanalen (wel erg).

Stijn
16-04-2008, 00:03
http://cgi.ebay.de/Zylinderkopf-VW-AUDI-Golf-Passat-1-6D-TD-NEU_W0QQitemZ120194683207QQihZ002QQcategoryZ61369QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

René
16-04-2008, 02:17
mmm.....is op zich wel weer redelijk wat geld....maar als ie daarmee klaar is....
zal het even overleggen met de monteur ;)

--daniel--
16-04-2008, 08:38
Dat is niet duur voor een nieuwe kop, al zeg ik het zelf.

Stijn
16-04-2008, 08:42
Is het zeker niet! Is echter wel 'leeg' dus er zal nog wat geld bij moeten om een revisiebedrijf de kleppen, voorverbrandingskamers etc over te laten zetten. Nog altijd niet duur voor een splinternieuwe kop.

--daniel--
16-04-2008, 12:08
Komt inderdaad nog wel het een en ander bij.