PDA

View Full Version : 1.6 8V carb naar 100/110 PK?


AryX
09-04-2008, 18:20
hey mensen,

ik wil het blokkie in mijn Jetta een beetje aanpakken. is een 1.6 8V RF blok, 53 KW. Mijn doel is om 'm naar de 100 misschien 110 Pk te brengen, als de bak het aankan, is een automaat. Ik merk dat ie soms toch nog wat tekort komt dus wil er op een niet te gekke manier wat extra vermogen uit halen.

Wie o wie kan me goede info geven?

Jaapie
09-04-2008, 18:32
ben ik ook wel benieuwd naar wat er zoal aan tuning moet gebeuren!

ik met men 1.8 8v 66kw, naar de 130pk? als dat mogelijk is..

maarja, denk dat het een blok swapje word :P

Tjaap
09-04-2008, 18:37
geen TDI plannen meer Kamill?

Arne
09-04-2008, 18:37
Gebruik de search eens zou ik zeggen. Kom je er van zelf achter dat je beter kan ombouwen naar KR oid.

jw0488
09-04-2008, 18:45
Kom je er van zelf achter dat je beter kan ombouwen naar KR oid.

ik denk dat dit je beste optie is. incl de verkoop van je huidige blok zal dit financieel en qua vermorgen relevanter zijn denk ik!

AryX
09-04-2008, 19:08
nee toch maar geen TDi meer Tjaap,

Wil de TDi in mijn rat-in-progress golf gaan hangen..

Als ik naar KR moet gaan ombouwen ben ik denk ik veel meer kwijt dan ff wat meer uit mijn huidige blok te halen. Zat al aan een schrick nokkenas te denken.
Als ik naar KR ombouw kan denk ik mijn automaatje het niet meer hebben..
En zoveel meer power hoef ik niet, als ie maar wat vlotter is dan nu. Ik kom soms echt nog wat tekort..
Ik heb ook de mogelijkheid om voor 500 euro een G3 installatie erin te laten hangen dus 100Pk is dan meer dan zat.

Arne
09-04-2008, 19:13
Denk niet dat je meer kwijt bent hoor, zeker niet als je naar 100 PK wilt.

AryX
09-04-2008, 20:37
en hoe zit het met de carb? is die nog te vervangen met een andere die 1 op 1 past en wat meer levert?

RubenD
09-04-2008, 20:56
Jelmer had voorheen een grijze Mk2 1600. Met een beste carb, maximaal bewerkte kop etc. erop. Dat ding had ook zeker meer als 100pk, als ik het goed onthouden heb. Je zou hem eens kunnen vragen.

MauSeR35
10-04-2008, 12:13
Oud klasgenoot van mij had ook een 1.6 met bewerkte kop (door serge), inlaat, sportuitlaatje en een gti nokkenasje geloof ik maar hij was toch wel redelijk wat vlotter hoor, kon aardig bijblijven bij gti 8v's.
Dus ik denk dat het wel mogelijk is om het een en ander voor niet te veel wat vlotter te maken

Maykel1986
10-04-2008, 19:10
heb zelfs al een 1.3 motor gezien met 110pk zonder g-lader of turbo of wat dan ook ;)

dus met jouw 1.6 zal het vast wel mogelijk zijn!

MauSeR35
10-04-2008, 20:17
Maar dat is wel wat duurder dan de bedoeling gaat zijn denk ik.

Maykel1986
10-04-2008, 22:26
dat zit er wel dik in ja, was heel wat verbouwt aan die motor namelijk.

ding draaide ook een ziekelijk toerental van rond de 10500rpm ;)

Samurai
10-04-2008, 22:40
Het is dus maar net wat je wil.

Je kan goedkoop veel vermogen uit je blok halen, maar of het dan ook betrouwbaar is .... NEE

Een kr is the way to go, die blokken zijn niet zo heel duur meer tegenwoordig!

AryX
11-04-2008, 13:49
ja goed maar met een KR moet ik weer een andere versnellingsbak hebben denk ik, denk niet dat mijn automaat 139 PK aan kan. En volgens mij zal het vrij lastig zijn een KR met automaat te vinden?

Marcski
11-04-2008, 13:52
een automaat-bak kan over het algemeen meer vermogen aan dan een manuele, doordat de kopppelomvormer voor een veel geleidelijkere vermogensafgifte zorgt

Jerome
11-04-2008, 14:13
Ik heb ook de mogelijkheid om voor 500 euro een G3 installatie erin te laten hangen dus 100Pk is dan meer dan zat.

Sorry voor de offtopic, maar heb je hier wat meer info over? Ik heb zelf eens vluchtig gekeken voor (normale) LPG inbouw, maar dan kom je toch al gauw aan 1000 euro (incl inbouw en rdw afmelding). Dus ben uitermate nieuwsgierig ;)

AryX
11-04-2008, 22:19
Ik kan dit in Polen (Ja ik weet wat je denkt :tongue: ) laten doen. Mijn neef heeft het ook gedaan in zijn 6N en alles is prima en met garantie.. Alleen ff heen rijden :)

bolku
12-04-2008, 00:29
Dergelijke vermogens zijn zeker goed haalbaar, hoeveel ligt natuurlijk aan je budget.
Op mijn site staat het een en ander over nokkenassen, kopbewerkingen enz.
De meest logische eerste stap is idd een andere nokkenas, die lever ik van Cat Cams en Schrick voor € 275,-.
Een andere carb is ook mogelijk, er zijn veel mogelijkheden, dus als je interesse hebt zou ik een keer bij mij op de zaak langskomen om de mogelijkheden bij jouw budget te bespreken.

AryX
12-04-2008, 06:10
Hmm, misschien doe ik dat binnenkort wel :)

Jaapie
12-04-2008, 14:05
Voor 400 a 500euro heb je ook een KR blokje, zo rond die prijs, dus kun je daar beter even over nadenken :)

martinus83
14-04-2008, 18:30
Jelmer had op zn mk2 1600 een solex carb, ander nokkenasje en een spaghettie spruit, daarmee van 70 pk naar 116 gegaan, nette score denk ik zo

Jaapie
14-04-2008, 20:01
46 pk, dat is nogal wat!!!

Mijne zit straks op 90pk standaard, is een auto van '89 dus die pk's zouden wel iets minder wezen....

Maar dan kan ik dus aardig wat pk's halen uit een 1.8 8v blokje, tenminste, als dit voor een 1.6 is, dan wil een 1.8 nog wel wat verder toch??

Het is een monopoint blokje, wat valt daar zoal aan te doen dan?!

Gr Jarno