View Full Version : Aankoop belastingvrije audi
Henk_Pigo
16-04-2008, 11:00
Ik zit de laatste tijd een beetje met het idee te spelen om voor dagelijks gebruik een oude/belastingvrije audi aan te schaffen, liefst op lpg. Een audi 80/100 of iets dergelijks. Is dit aan te raden?
Wie kan me een beetje wegwijs maken met aankooptips? Waar moet ik op letten? Hoe zit het verder met onderdelen, zijn deze nog goed te krijgen?
Onderdelen zijn geen probleem. Tenminste niet bij de 100/200 type 43 of C2 (76-82) en type 44 of C3 (82-??? iets van 90)
Bijna al het plaatwerk is nieuw of in goede staat tweedehands te kopen. Techische onderdelen zijn goed te vinden, ook van andere auto's.
Ze zijn groot en redelijk licht.
Kijk heel goed naar de staat van de auto. De oudere Audi's met veel kilometers op de klok kunnen erg last hebben van roest.
Kijk eens op het audiforum en zoek in het archief naar zwakke plekken.
De Audi 80 Diesel van mijn oom heeft al een hoop km gelopen, maar is niet kapot te krijgen. Bovendien ook geen last van roest door de verzinkte carosserie. Geen mooie auto, maar wel een goedkope, degelijke en betrouwbare auto als je het mij vraagt.
kan het sinds 3 weken IEDEREEN aanraden,.. wat rijd dat lekker zo'n typ43 5cyl.
Die van mij is vanaf nieuw van mijn opa geweest. Hij heeft tot een jaartje of 5 altijd binnen gestaan en netjes schoon gehouden. In die vijf jaar is hij toch wel gaan roesten op bepaalde plaatsen. Heeft nu 94 duizend gelopen. Let dus goed op onder de voor schermen en achter scherm randen. Daar heeft die van mij wat plekken. Bodem, deuren en dergelijke zijn knetter hard. (Type 43 van 1977)
De Audi 80 Diesel van mijn oom heeft al een hoop km gelopen, maar is niet kapot te krijgen. Bovendien ook geen last van roest door de verzinkte carosserie. Geen mooie auto, maar wel een goedkope, degelijke en betrouwbare auto als je het mij vraagt.
Die van mijn oom is btw wel model B3 (vanaf 1986/87); dus nog niet belastingvrij
Dan mag je er toch ook vanuit gaan dat die al een stuk beter behandeld is.
Dan mag je er toch ook vanuit gaan dat die al een stuk beter behandeld is.
Inderdaad. Volgens mij ook een van de eerste auto's met compleet verzinkte carosserie...
Henk_Pigo
16-04-2008, 22:10
Ik had inderdaad begrepen dat de nieuwere types, de rondere zeg maar, af fabriek verzonken zijn. Dit is bij de oudere types niet het geval?
Onderdelen zijn dus goed verkrijgbaar, zowel carrosserie als slijtdelen.
En wat de motoren betreft, ze zijn er in 4- en 5-cylinder uitvoering heb ik gezien. Voor welke zou ik moeten kiezen? Hoe zit het met verbruik en betrouwbaarheid?
willem-pie
21-04-2008, 16:48
ik heb zelf een audi 80 van 1984, ik heb een 4 cilinder en het blok is precies hetzelfde als van een golf.
je moet er goed opletten bij de wielkasten/randen en onder het voorraam in de hoeken, je moet ook goed kijken bij de achterlichten als er daar niet water langs lekt, daar heeft die van mij wat last van.
verder zijn er nog genoeg onderdelen te krijgen
gr Willem
Die van mij heeft op het moment nog een 4-cilinder 2.0 (gelijk aan de 2.0 van de Porsche 924) Dus geen motor die voor de rest is gebruikt is in de VAG groep.
De audi 100 is er meer in de 5-cilinder uitvoering.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.