View Full Version : 185/65/14 onder polo g40?
Ik heb net een polo G40 gekocht bj 1994, maar er is 1 velg naar de kl*te
Nu heb ik nog velgen met goede banden liggen van mijn oude golfII uit mijn hoofd is dit 185/65/14
past dit zonder problemen onder deze polo?
(polo staat nu op de standaard velgen van een genesis denk ik, 175/60/13)
tnx!
ik zou het niet doen...
het staat lomp en gaat denk ik wel aanlopen (zeker bij inveren)
dat het lomp staat vind ik niet zo heel erg..... ik vind deze velgen mooier dan de honigraad die er standaard onder zitten.....
Maar het gaat denk ik wel aanlopen.... weet je niet zeker dus... jammer :(
in principe is de band maar 2 cm hoger dan wat er nu om zit.... dus zou dat echt problemen geven?
je moet ook rekening houden met je snelheids meter afwijking, je brandstof verbruik zal waarschijnlijk toe gaan nemen...
Ja daar heb je gelijk in.....
maar ik heb nu aardig wat korting gehad op de auto omdat ik mn eigen velgen met banden mee breng.
Dus het is meer dat hij nu wel kan rijden en door de APK komt en dan kan ik altijd nog kijken of ik het zo wil laten of misschien dan toch nog een keer andere banden of een set velgen neem....
(bedoel het niet eigenwijs ofzo hoor ;))
Jazzblue
16-04-2008, 15:29
Gewoon even passen, ligt ook aan de ET-waarde van de velg.
Denk als de G40 niet verlaagd is dat het zeker wel past.
Nou heb mn auto gehaald gister :D:D:D
met de velgen er onder ;) het zijn trouwens 185/60/14 maar goed aanlopen doet ie wel nu..... als ik hard rem of een drempel iets te hard neem dan loopt ie aan....
nu maar op zoek naar plattere bandjes... 185/50/14 of 195/45/14 dan zal het aanlopen wel weg zijn hoop ik!
Dennis@polo86c.nl
24-04-2008, 17:15
Beide maten moet zijn ok.
Zal van de velgmaten afhangen of het aan gaat lopen.
Heb nu ook een setje standaard bbs genesis velgen kunnen kopen :D:D misschien toch maar naar de standaard velgen terug en dan 175/60/13 bandjes kopen!
scheelt ook weer wat pegels ;) 185/50/14 (dunlop) zijn rond de 90 euro en de 175/60/13 (toyo) zijn 50 euro! is toch geld!
iig bedankt!
edit:typo
G-eert-40
15-05-2008, 16:44
heeft je polo nog de originele veren en dempers? ik heb van de winter met winterbanden (165/60/14) gereden met een vaste verlagingsset van 60-40. en heb er geen problemen mee gehad dat die aanliep.
grtz.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.