PDA

View Full Version : G40 koudstart probleem

dw1986mk1
16-04-2008, 14:34
Nou heb ik bij m'n g40 de lader eraf liggen voor revisie

maar voordat daar sprake van was startte de auto slecht als ie koud was en verzoop dan ook totaal

nu had ik ff de olie leidingen met elkaar verbonden om te kijken of het probleem er ook was met de lader eraf

dat is dus nog steeds zo , verzuipen en na een tijdje op toeren houden loopt de auto pas normaal , als de auto warm is starten en lopen en niks aan de hand

ik heb al geprobeert met het co en stationair regeling , de sensor in de inlaatbuis schoongemaakt

de temp sensoren losgekoppelt

maar dit brengt geen verandering

iemand iedeën??

Dennis@polo86c.nl
16-04-2008, 20:52
Onder het inlaatspruitstuk zit een extra-luchtschuif, die de motor bij koude start meer lucht geeft. Gaat vanzelf weer dicht door elektrische opwarming.
Misschien dat die verstopt zit?
Slang die aan de onderkant van de plastic intercoolerbuis voor het gasklephuis zit volgen en dan vindt je hem wel.
Zit vastgeschroefd op de waterbuis achterop het blok.

dw1986mk1
17-04-2008, 07:41
Klopt die ben ik wel tegen gekomen een lange slang met wat bochten erin , die onder op de inlaat pijp vastzit

Ik zal van t weekend eens ff kijken of straks als ik ff tijd heb, ik denk ook dat de sensor in de inlaatpijp nog steeds niet schoon is ivm de kapotte keering in de lader, ik zal deze eens met remmereiniger schoon maken ed

dw1986mk1
18-04-2008, 16:08
Het probleem is opgelost , nadat de lader erop zat wou die helemaal niet meer aanslaan.

Dus toen kwam ik erachter dat alle 4 de bougies dood waren , denk door dat ze veel olie te snoepen hebben gehad door de kappotte keering.

dus deze mag dicht