PDA

View Full Version : busblok 2L in een kever?


dennisvw
04-08-2004, 11:49
ik kan een motor van een lt bus kopen .
een 2 liter boxerblok,maar wat moet je aanpassen?
ik heb begrepen dat er een andere motorsteun op moet.
en kan je de bak ook overnemen of heeft dat geen zin is ,die niet langer?en past de 2 l gewoon naadloos op een 1200 bak?
de koelbeplating,past die in mijn kever of moet je die aanpassen,
of past de originele koelbeplating van mijn 1200 motor?
wat mag zo'n blok kosten en waar moet ik rekening mee houden?
ik dacht dat een 2 liter zo'n 70 pk standaard had,wat verbuikt ie zoal?

ik hoop dat jullie me wat meer over dit fenomeen kunnen uileggen.
alvast bedankt!

Dennis

Waldorf
04-08-2004, 21:55
de LT is nooit met n boxermotor geleverd.
Volgens mij (ik kan me vergissen) zijn er ook nooit 2ltr boxers geleverd. maar alleen 1.9 en 2.1

Vraag naar de motorcode van het blok, checken wij de inhoud en vermogen wel voor je.
koeling van een kever past niet. Busblokken hebben een andere(lees liggende) koeling.

wouter76
04-08-2004, 22:49
de LT is nooit met n boxermotor geleverd.
Volgens mij (ik kan me vergissen) zijn er ook nooit 2ltr boxers geleverd. maar alleen 1.9 en 2.1

Vraag naar de motorcode van het blok, checken wij de inhoud en vermogen wel voor je.
koeling van een kever past niet. Busblokken hebben een andere(lees liggende) koeling.

Luchtgekoelde boxers waren er dan weer wel in de 2 liter uitvoering :)

JeeWee
06-08-2004, 11:36
waldorf, je vergist je denk ik in de boxermotoren. Het klopt dat een lt nooit geleverd is met een boxermotor. Echter een luchtgekoelde boxermotor is wel geleverd in 2.0l uitvoering. ook 1,7 en 1,8l motoren komen voor in een t2, en dat zijn dan ook type 4 motoren. De 1.9 en 2.1 zijn watergekoelde boxers uit een T3 bus en die passen ook in een kever maar dan moet je dus een radiateur inbouwen. Schijnt goed te rijden een WBX (wasserboxer) in de kever, veel koppel dus snel. Kijk voor motorenoverzicht eens op http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/motorenuebersicht.php

je kunt de koeling van een kever ombouwen op een type 4 motor, kijk dan ook op www.csp-shop.de. Of porschekoeling erop bouwen. Er is vanalles mogelijk maar er moet wel het een en ander aangepast worden!