PDA

View Full Version : Volkswagen toekomst


GTD Special
04-08-2004, 13:34
Hier even wat plaatjes van wat VW modellen die in de toekomst te verwachten zijn:

Auto Motor & Sport (http://www.auto-motor-und-sport.de/d/65311/)

Zestienkleppen
04-08-2004, 14:23
Waar is de R36 opeens gebleven? Er kwam toch een GTI (200 pk FSI) een R32 (iets van 240 pk) en een R36 van bijna 300 pk?
Zie dit plaatje: http://www.autovisie.nl/_internal/cimg!0/rcb8q1lu3ijkfx

GTD Special
04-08-2004, 16:00
Ik dacht dat er sprake zou zijn van een R36 in plaats van een R32, maar allebei zouden ze niet komen (het is dus of R32 of R36). Ik denk ook dat een R36 qua kosten gewoon te duur wordt en niet aantrekkelijk is voor het "grote" publiek, daarom zal er wel gewoon een R32 komen met 240 (misschien wel 240+ pk).

En de GTI motor ligt nu al in de nieuwe Audi A3 Sportback (2.0 FSI Turbo, 200 pk).

Zestienkleppen
05-08-2004, 03:20
De R36 zou er moeten komen om met het 300 pk geweld van de Ford Focus te kunnen concurreren. Zie de autovisie waarvan ik de voorpagina al plaatste. De R32 zou dan tussen dat geweld en de 200 pk FSI komen te liggen. Zonder R32 ligt daar een gat van 100 pk.

Marco
05-08-2004, 10:30
???? R32 komen?? Die is er al een tijdje hoor en idd met 241 PK en de Golf 5 GTI die komt eraan met een 200pk FSI

GTD Special
06-08-2004, 12:14
Ik wist niet dat er plannen waren dat ze allebei zouden komen (R32 & R36), maar dan weet ik dat ook weer ;)

@ Marco: ik heb het over de Golf V R32, en niet over de Golf IV R32 ;) :tongue:

Marco
06-08-2004, 16:25
Ok, maar dat zei je niet :)

Had vandaag het autovisie artikel ook gezien, als ik dan een R neem, wacht ik wel tot de 36 er is, ziet er stukkie beter uit. De Golf V R32 geeft straks 250 pk.

Der Einser
06-08-2004, 16:56
Ok, maar dat zei je niet :)

Had vandaag het autovisie artikel ook gezien, als ik dan een R neem, wacht ik wel tot de 36 er is, ziet er stukkie beter uit. De Golf V R32 geeft straks 250 pk.

Ik dacht dat de R36 280pk zou hebben!

vw roadwarrior
08-08-2004, 11:44
zitten in ieder geval vage modellen bij :confused:

GTD Special
08-08-2004, 13:34
Wel vreemd dat het Duitse blad Auto Motor & Sport helemaal niks vermeld over de R36 terwijl die Duitse bladen vaker dichter bij het "vuur" zitten.

En inderdaad de Golf V R32 levert straks 250 pk.

Ik ga ook maar eens even de Autovisie kopen ;)

vwleusden
08-08-2004, 13:36
Tis altijd bij elke nieuwe VW ff wennen. Golf V had ik eerst zoiets van... mwah.. nie echt maar nu vind hem echt super. Echt een leuk wagentje, ruim maar oogt klein.

niels_g60-power
08-08-2004, 17:31
Had ik eerst ook, moest ook eerst ff wennen aan de Golf V.

Marco
08-08-2004, 18:33
Ik dacht dat de R36 280pk zou hebben!

Dat zou wel kunnen kloppen, maar ik had het nog over de nieuwe R32. De Golf V R32 deze krijgt als het goed is 250 pk

MauSeR35
10-08-2004, 20:49
[azijnpismodus]Ja leuk allemaal maar komt er ook nog eens iets snels wat ook nog relatief betaalbaar is en er goed uitzie!? [azijnpismodus uit]
en dan met VW logo...

Matheo
10-08-2004, 21:07
[azijnpismodus]Ja leuk allemaal maar komt er ook nog eens iets snels wat ook nog relatief betaalbaar is en er goed uitzie!? [azijnpismodus uit]
en dan met VW logo...
als je maar lang genoeg wacht :D

MauSeR35
10-08-2004, 21:12
Ja maar dan zijn ze al lang weer ingehaald door de tijd... dan kan ik net zo goed in mijn huidige 1.3 blijven rijden..

Zestienkleppen
10-08-2004, 21:41
[azijnpismodus]Ja leuk allemaal maar komt er ook nog eens iets snels wat ook nog relatief betaalbaar is en er goed uitzie!? [azijnpismodus uit]
en dan met VW logo...

Ja, hier ben ik het wel mee eens. Eens vergelijken?
Golf 2 1300 C: €10.000
Golf 2 GTI 16v: €19.000

Golf 4 1400 16v Trendline: €17.210
Golf 4 R32: €45.000

De verschillen zijn wel wat groter geworden :mad: Om eerlijk te zijn zou ik geen €45.000 uitgeven aan een golf.

Zestienkleppen
10-08-2004, 21:45
Wel vreemd dat het Duitse blad Auto Motor & Sport helemaal niks vermeld over de R36 terwijl die Duitse bladen vaker dichter bij het "vuur" zitten.

Dit was mij ook al opgevallen. Erg vreemd idd. Enkele maanden terug, bij de introductie van de V sprak het ene blad over de R32 als topmodel en het andere blad over de R36. Een GTi, een R32 en een R36 lijkt me ook wat veel van het goede, maar het schijnt allemaal te maken te hebben met de concurrentie van Ford.

MauSeR35
10-08-2004, 21:45
moest je een paar jaar geleden een zeggen ik heb een golfje van een ton gekocht!
maar t ergste is het rijplezier ook zoveel omhoog gegaan of niet? (geen ervaring mee dus wie verteld het mij..)

MauSeR35
10-08-2004, 21:48
Dit was mij ook al opgevallen. Erg vreemd idd. Enkele maanden terug, bij de introductie van de V sprak het ene blad over de R32 als topmodel en het andere blad over de R36. Een GTi, een R32 en een R36 lijkt me ook wat veel van het goede, maar het schijnt allemaal te maken te hebben met de concurrentie van Ford.

maar das best gek want dat is volgens mij een ander soort auto, rauwer en met een 2 ltr turbo ofzo en VW hangt er dan weer een zwaar vr6 blok in ofzo dan meer op de autobahn is afgestemd, iig zo was het toch ongeveer met de RS en de R32 qua verhouding volgens de pers... of heb ik het fout :confused: gebeurd best vaak dus vandaar :frown:

Zestienkleppen
11-08-2004, 10:18
De wegligging van de Focus was beter door o.a. een onafhankelijke achterwielophanging te monteren, iets wat de golf V dus ook kreeg. Vierwielaandrijving zal op de nieuwe RS komen, iets wat de Golf IV R32 al had.
De RS is volgens mij ook iets rauwer, en ik weet de opties niet, maar hij kost wel €42.000.
Al met al kun je zeggen dat ze steeds meer overeenkomsten gaan krijgen.

Pedaalemmer
16-08-2004, 08:54
Ja, hier ben ik het wel mee eens. Eens vergelijken?
Golf 2 1300 C: €10.000
Golf 2 GTI 16v: €19.000

Golf 4 1400 16v Trendline: €17.210
Golf 4 R32: €45.000

De verschillen zijn wel wat groter geworden :mad: Om eerlijk te zijn zou ik geen €45.000 uitgeven aan een golf.

Daarom zie je steeds meer golfjes 1 &2 die opgeknapt zijn...de nieuwe zijn bijna onbetaalbaar

Zestienkleppen
16-08-2004, 10:00
Daarom zie je steeds meer golfjes 1 &2 die opgeknapt zijn...de nieuwe zijn bijna onbetaalbaar

Onbetaalbaar als hobby idd. Zonde om er een daily driver van te maken.

MauSeR35
16-08-2004, 12:03
ja maar dat was nog een ander model zeg maar, nu is t gewoon een golf met een zwaar blok (ff kort door de bocht dan) en kijk eens wat een TT kost tegenover een golf, feitelijk toch de opvolger van de corrado als je het binnen de VAG bekijkt... slaat ook helemaal nergens meer op!

MauSeR35
16-08-2004, 12:25
waarom, zijn allebei coupe versies van een golf, weliswaar een ander merk maar volgens mij kijken ze daar niet zo naar daar bij vag, als het maar verkoopt. waarom zou de doelgroep anders zijn omdat er nu ringen op staan ipv vw? ik vind gewoon dat ze daar bij vag wazig aan t doen zijn en ze weten niet wat ze willen. dan moet het allemaal weer premium brand worden en dan weer sportief en dan weer betaalbaar, ze schuiven wat af daar en t slaat nergens op. ze moeten gewoon auto's bouwen die goed zijn (en betaalbaar). en ik verrek het om in een skoda te gaan rijden! hoe leuk die ook gemaakt worden
trouwens wie kon zich een corrado veroorloven toen hij nieuw was, volgens mij wel zon beetje dezelfde groep als die zich nu een TT kan kopen.

VolkswagenRacing
16-08-2004, 12:46
Dit vind ik toch wel gek,.. Audi TT opvolger van de Corrado.

Alleen omdat het ook een coupe zou zijn.

Boter is de opvolger van kaas, want ze zijn allebij van melk gemaakt ;)

MauSeR35
16-08-2004, 12:53
nou bekijk het eens zo dan: audi moest de sportievere worden(ri bmw) vw de luxere meer de kant van Mercedes op, daar past dan ff geen sportieve sportcoupe bij maar bij audi wel nou dan zet je er toch wat ringen op als dat beter uitkomt? t lijkt wazig maar t is gewoon een groot bedrijf en wat kan hun het nou schelen wat er op de neus staat als het maar verkoopt!
ach laten we er maar over ophouden want het slaat allemaal nergens op en we komen er toch niet uit zo. de groenten

Zestienkleppen
16-08-2004, 16:26
Is de TT niet meer een soort roadster? Er zijn er toch ook waar je het dak ervanaf kunt halen?

MauSeR35
16-08-2004, 18:32
er is ook een roadster/cabrio versie van maar ook een "gewone" coupe