PDA

View Full Version : vraagje over g60 in golf 1

ggti5
22-04-2008, 18:15
hallo ik heb een vraag.

ik heb een g60 in mijn cabrio type 1 gebouwd, voorheen zat er een dx in.

nou heeft ie een hele tijd probleemloos gelopen, alleen had een massa probleem op het dashboard.
nou heb ik dat verholpen, maar gaat zodra de motor warm loopt het olie lampje knipperen, en op gegeven moment ook het acculampje.

er zit genoeg olie op, motor is helemaal uit elkaar geweest, en heeft zowel daarvoor als daarna goed gelopen. tot ik het massa probleem verholpen had. alles weer terug gebracht in oude stand, maar lampjes blijven oplichten.

wie kan mij hier verder mee helpen, snap er echt niets meer van?!?!?

rare vraag misschien, maar kunnen de oliedruksensors van de g60 anders reageren op het dashboard van de golf 1 dx?

groeten esmond

Allart-Ghetta
23-04-2008, 18:33
Gele en blauwe draad van de oliedruksensors al geprobeerd om te wisselen?
Kan me zoiets herinneren van een ombouw van een maat van me van DX naar 16V.

Pewi Vwteam
23-04-2008, 20:09
oliedruk sensor gewoon kapot?! of je oliepomp bijna aan zijn einde.

ggti5
23-04-2008, 21:56
hey jongens bedankt voor de reactie, gele en blauwe draad omwisselen gaat moeilijk, die zitten in de kabelboom, dus dat past niet zomaar, of moet je dat passend maken??

oliepomp was ik ook al bang voor, maar hij gooit de olie nog wel mooi door het blok, is er een manier om er achter te komen dat ie aan zijn eind is dan?

en de sensor wil ik morgen ff uitwisselen met die van de gti motor.

hoop dat ik het probleem snel uit de wereld heb, ben er al zo lang mee aan de gang

groeten

Jurgen Santana
23-04-2008, 22:11
oliepomp was ik ook al bang voor, maar hij gooit de olie nog wel mooi door het blok, is er een manier om er achter te komen dat ie aan zijn eind is dan?

Door de oliedruk te (laten) meten.

Pewi Vwteam
24-04-2008, 17:24
of zelf ff een oliedruk meter er op zette weet alleen niet of deze dingen echt betrouwbaar zijn!

bolku
24-04-2008, 18:15
Gele en blauwe draad idd omwisselen...zitten andersom op de zekeringkast bij Golf 2 tov Golf 1.

ggti5
25-04-2008, 14:54
allen weer bedankt. was al druk op zoek naar een drukmeter, kom ik er vanmiddag achter dat ik er 1 in de auto heb zitten, alleen niet aangesloten.
dus van het weekend ff de druk meten, en eens kijken of het werkt als ik de draden om draai.

@ jeroen, jou kom je ook overal tegen hahaha, laat je het me ff weten als je de keerringen binnen hebt? heb de g-lader al klaar liggen.
echt verschrikkelijk wat een oliebende, het zit echt overal, en er kwam al wel een liter uit de intercooler.

groeten