View Full Version : MK3 (vr6) met een MK5 R32 blok
Bernardo
23-04-2008, 08:51
Hallo,
IK heb een motorswap gedaan, ik heb nu een MK5 R32 blok laten plaatsen.
Zie foto's dat zegt meer dan woorden:
http://www.mijnalbum.nl/Album=VYZFMIJH
filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=cm0aDXcgTXc
Groeten,
Bernardo
Wahnsinn
23-04-2008, 09:05
Iets meer details, want het klinkt erg ruig een R32 motor in een mk3 :)
Zal vast wel lekker rijden! Door Michel Zeypveld gedaan?
MauSeR35
23-04-2008, 10:03
Klinkt leuk iig, zal thuis het filmpje nog eens bekijken. meer ingo natuurlijk altijd gewenst :D
Bernardo
23-04-2008, 12:38
Iets meer details, want het klinkt erg ruig een R32 motor in een mk3 :)
Is oorspronkelijk een golf 3 vr6 van bouwjaar 92, met een blok van 94. Ik moest een kettingrevisie doen, is gebeurd na ongeveer 100 km begon hij te tikken, onderblok was niet meer ok, ik wou eerst een turbo plaatsen. Ik heb met Michel Zeypveld (autosport) bekeken wat verstandiger was, vooral met de plannen die ik had hebben we besloten om de vr6 te vervangen voor een R32.
Michel is er nu nog mee bezig als hij klaar is gaat hij naar JD om een chip op maat te maken. In de toekomst wil ik er graag een biturbo op gooien, maar dan moet ik nog wel even goed sparen of een lotto winnen ;).
Ik ga niet veel veranderen aan de body wel wil ik de zijschermen glad maken dus zonder knipper lichten. Voor de rest wil ik in de toekomst nog andere vering eronder heb nu een schroefset van koni, maar denk er over na om luchtvering eronder te gooien van BSS.
Ik hoop zo wat meer info te hebben verstrekt.
Groeten,
Bernardo
De Limburger
23-04-2008, 15:44
Met zon vermogen zou ik niet gaan voor luchtvering, ik zou gewoon voor een dikke schroefset gaan heb je veel meer aan.
dat ding moet een goede wegligging hebben, en niet als een dweil over de weg gaan..
schroefpoten zijn zooooo 1978.......
kijk bv maar eens waar Rob van BSS meer rijdt ...
juist mk4 r32 met luchtvering en ....hij rijdt niet bepaald zuinig zeg maar ..
trouwens ik durf met mijn bora gerust naast een bora op schroefpoten het circuit op te gaan hoor :rolleyes:
martiepartie
23-04-2008, 16:15
Daarom wordt er in de autosport (nascar,WRC,DTM en F1) zeker ook met luchtvering gereden?
idd. apart dat de mensen een schroefset kopen van 3500 euro van bv intrax of reiger
als je een airride setje kan nemen van 2000 euro voor op het circuit
;)
alles is aan te passen natuurlijk :)
lijkt me ook sterk dat dit een auto wordt voor alleen het circuit ?
tussen race puur sang of meestal op de weg en 1 x per jaar op het circuit zit nogal wat verschil (nascar,WRC,DTM en F1) :rolleyes:
Bernardo
23-04-2008, 21:07
alles is aan te passen natuurlijk :)
lijkt me ook sterk dat dit een auto wordt voor alleen het circuit ?
tussen race puur sang of meestal op de weg en 1 x per jaar op het circuit zit nogal wat verschil (nascar,WRC,DTM en F1) :rolleyes:
Tja misschien dat ik er een keer mee de circuit op ga, maar daar ga ik hem ook niet voor gebruiken. Ik wil iets aparts ervan maken. Ik kijk het wel aan het heeft geen haast ik ga een keer naar Roosendaal om een keer te testen hoe de BSS airride aanvoelt.
Maykel1986
23-04-2008, 21:31
hubba hubba hubba!!! lekker hoor :thumbup:
Berserker
24-04-2008, 07:59
Alhoewel ik nooit voor luchtvering zou kiezen, moet ik Sixpack toch gelijk geven, voor dagelijks sportief gebruik is dat voldoende, er is indd een groot verschil tussen raceautó's en hobby auto's...
martiepartie
24-04-2008, 08:47
goh...
MauSeR35
24-04-2008, 09:29
schroefpoten zijn zooooo 1978.......
kijk bv maar eens waar Rob van BSS meer rijdt ...
juist mk4 r32 met luchtvering en ....hij rijdt niet bepaald zuinig zeg maar ..
trouwens ik durf met mijn bora gerust naast een bora op schroefpoten het circuit op te gaan hoor :rolleyes:
En die R32 rijd verdomd lekker! Weet ik sinds vorige week zaterdag, gaat echt wel strak de bocht om hoor. Hji zegt dat er zelfs iemand met 450 pk op het circuit rijd met een aangepaste (dat wel) set van bss.
er rijdt een lancia integrale met bss op het circuit. doet het wel aardig, maar kan niet in de top meekomen
MauSeR35
24-04-2008, 09:37
Oja dat was het, maar toch de mogelijkheid is er. En zeker niet alleen geschikt voor showuse only zeg maar :)
Welke bak gebruik je??
De originele vr6 bak gaat niet lang mee met een R32.
Ik snap alleen niet dat je nog aan chippen zit te denken of turbo's.
Met deze motor is een golf 3 al niet meer te houden.
Of je moet hem ombouwen naar syncro,dan wordt het een ander verhaal.Ik heb de originele 6 bak en daar kan je tot zijn 3 wielspin mee hebben.
Pedaalemmer
24-04-2008, 16:36
Welke bak gebruik je??
De originele vr6 bak gaat niet lang mee met een R32.
Ik snap alleen niet dat je nog aan chippen zit te denken of turbo's.
Met deze motor is een golf 3 al niet meer te houden.
Of je moet hem ombouwen naar syncro,dan wordt het een ander verhaal.Ik heb de originele 6 bak en daar kan je tot zijn 3 wielspin mee hebben.
Euhm...de vraag is niet waarom wel...maar de vraag zou zijn waarom niet? Niet alles word gedaan omdat het nuttig is. :thumbup:
Bernardo
25-04-2008, 11:01
Welke bak gebruik je??
De originele vr6 bak gaat niet lang mee met een R32.
Ik snap alleen niet dat je nog aan chippen zit te denken of turbo's.
Met deze motor is een golf 3 al niet meer te houden.
Of je moet hem ombouwen naar syncro,dan wordt het een ander verhaal.Ik heb de originele 6 bak en daar kan je tot zijn 3 wielspin mee hebben.
Ik gebruik de originele vr6 bak, 6 bak maakt de auto weer zwaarder. Ik laat dit wel aan Michel over, de corrado die hij ook heeft voorzien van een r32 rijdt nog steeds met de vr6 bak. Ombouwen naar syncro kan maar dan moet ik best wel veel gaan aanpassen misschien in de toekomst.
Bernardo
13-05-2008, 13:02
Zo hier een update ombouw van de motor is klaar zie link http://www.zeypveld-autosport.nl/uploads/WMZen.php.jpg?src=http://www.zeypveld-autosport.nl/uploads/images/CAI.jpg&trans=50&ext=.jpg. Woensdag op de bank bij JD en dan nog de rest.
http://www.zeypveld-autosport.nl/uploads/WMZen.php.jpg?src=http://www.zeypveld-autosport.nl/uploads/images/CAI.jpg&trans=50&ext=.jpg
Bernardo
13-05-2008, 16:57
http://www.zeypveld-autosport.nl/uploads/WMZen.php.jpg?src=http://www.zeypveld-autosport.nl/uploads/images/CAI.jpg&trans=50&ext=.jpg
Zo je bent mij voor :thumbup:
Dit is het eind resultaat. Waarschijnlijk morgen nog wat extra foto's en een uitdraai en misschien een filmpje ervan.
dat ziet er zeer netjes uit,
hoop dat je er veel plezier mee mag beleven:)
Bernardo
26-08-2008, 11:02
Zo auto is nu gestript, om opnieuw gespoten te worden zie latste 4 foto's
http://www.mijnalbum.nl/Album=VYZFMIJH
Fabian_GTI
29-08-2008, 23:09
Ben benieuwd naar t resultaat van het uiterlijk, hopelijk slaagd dat net zo als het blok!
Bernardo
02-09-2008, 11:14
Ben benieuwd naar t resultaat van het uiterlijk, hopelijk slaagd dat net zo als het blok!
Dat komt zeker goed, het enigste wat ik heb laten aanpassen is de knippers uit de zijschermen, deze komen in de originele zijspiegels en de achterklep half strak, voor de rest blijft het uiterlijk hetzelfde, ook de kleur.
Neem aan dat hij wel klaar is of niet? :)
Heb je misschien nog wat meer info over de auto?
ben ik ook wel benieuwd naar,gaaf project:thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.