View Full Version : Kever 1835cc '73
Hierbij mijn nieuwe projectje. Ik ben er al sinds december mee bezig, maar door kou en daardoor weinig zin ben ik er pas afgelopen 2,5 maand écht mee bezig geweest.
De Kever ergens in 2005;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=431&g2_serialNumber=1
Na de nodige werkzaamheden;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=433&g2_serialNumber=1
Het chassis;
Deze is afkomstig van de oude kever van een vriend; '73er 1300. Het chassis was goed (dacht ik..). Ondertussen is deze al voorzien van een nieuwe chassiskop, nieuwe bodemplaten en een verse napoleonhoed. Kortom; resto-chassis geworden :redface:
De carrosserie;
De originele carrosserie was erg ver heen, dus die is in stukken gehak en gedumpt.
De nieuwe carrosserie had ik al gevonden voordat ik het chassis had overgenomen. Deze is afkomstig van een '81er Mexicaan met minimaal laswerk. :)
Thuis aangekomen;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=129&g2_serialNumber=1
De motor;
Per toeval kwam ik deze motor tegen. Aan een kennis vroeg ik of ie toevallig nog iets wist en/of had liggen, en dat was ook nog het geval :D. Een heuse 1300 AB motor is het geworden. Hij zat welliswaar vast, maar is door hem rijdend gedemonteerd en weg gelegd. De prijs was er ook dusdanis na, dus in de Variant en "Sjeng aon de geng"!
3 jaar stil gelegen;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=132&g2_serialNumber=1
1 week werk later;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=134&g2_serialNumber=1
Done;
- Zuigerveren vervangen
- één nieuwe cilinderkop en cilinder.
- Ontsteking alles vernieuwd.
- Motorbeplating gestraald en gespoten.
- Uitlaat en één kachelpot vervangen
- Alles wat je verder doet om het netjes te maken
Krukas had geen speling, dus lekker laten zitten :)
Het onderstel;
De vooras was ook kaas, dus vervangen door een verstelbaar exemplaar. Dit is een immitatie Puma-as geworden. Deze heb ik zelf nog helemaal doorgelast en netjes afgewerkt, want dat is iets wat ze in Brazilië niet echt kunnen ;).
In een later stadium komen er misschien nog dropped spindels met schijven onder, maar we doen het eerst maar eens zo :)
Alle remleidingen, slangen en remcilinders worden uiteraard vervangen.
Wielen;
Bij diegene waar ik de carrosserie gekocht had, heb ik ook een setje velgen mee genomen. Originele 5,5J brede velgen met 205/65 en 185/65 :D
Die laatste ga ik achterop gebruiken en aan de voorzijde komen 4J velgen met 145/65 banden. De velgen met 205/65 banden gaan dus even aan de kant.
Interieur;
Het motto is; "Less is more". Er komt alleen wat vloerbedekking, deurpanelen, een bank en twee stoelen in. Dus geen hemeltje, sierdingetje etc. Het zal een lekkere herrie worden :D
Kleuren;
De carrosserie ga ik hoogstwaarschijnlijk rollen in mat rood-oranje. Velgen zijn zilver gespoten en hier en daar moet een chroom dingetje komen (sierlijst middenop en spiegel).
De hoofdkleuren worden oranje met zwart. Beide mat uiteraard ;)
Planning;
Tijdens de start van het project was het de bedoeling om met deze auto naar Budel 2008 te gaan... Of ik dit ga redden; ik hoop het :redface:
Het chassis ligt klaar om morgen in de lak te zetten en alles moet nog gemonteerd worden. Carrosserie moet nog straks gezet worden, alles pas gemaakt worden en rollen. Motor moet nog lopend gemaakt worden en afgesteld worden.
Aangezien Budel midden juni is weet ik niet of me dat gaat lukken :rolleyes:
We zien wel! :thumbup:
Ik probeer het zo nu en dat te updaten, maar ik heb werk zat zoals je ziet :)
Groeten,
Gijs
/Edit;
Zo stond ie afgelopen jaar (2009) op Budel :)
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=397&g2_serialNumber=1
jetta mk1 '82
25-04-2008, 02:56
goed bezig kerel !
gr. martijn
Thnx Martijn :)
Klein probleem.. vandaag begonnen met rollen, maar dit wordt geen succes; de oranje kleur vind ik niks... ik moet dus wat anders bedenken. Ik zit met wit of diep donkerblauw in m'n hoofd (zoals m'n jetta was/is).
Ik ben even de weg kwijt qua kleur.. :redface:
mat wit, mat geel zijn ook coole kleuren
Bedankt voor de tip, dit had ik ook nog in gedachte ;)
Kleine tussenstand;
http://custombug.sjig.nl/fotos/Carrossie/Back-on-chassis.jpg
Momenteel druk bezig om 'm strak te zetten en klaar te maken voor lak.. :)
de Rooij
07-05-2008, 12:18
Goed bezig man..
Mijn keev is ook gerold..
tot budel;)
grtz
SlimMasterShady
07-05-2008, 20:24
Leuk project Gijs!
Hopelijk ga je het redden voor Budel!
Succes ermee
De Limburger
07-05-2008, 21:22
zier er goed uit hoor..gr ronnie
vwcrewcab
07-05-2008, 21:36
Good luck for Budel!
Kleurtjes lopen idd lekker uiteen.
MIsschien is een oldskool groen met oranje velgen ook wel vet?!
Thnx mannen! Qua kleurkeuze ben ik eruit! :D
Zaterdag een spuitbusje in de desbetreffende kleur gekocht. Was een "speciale" lijn van Motip (ja, i know..). Die dekte als een gruwelijke! :eek: Morgen wil ik Motip bellen of ze deze kleur/lak/qualiteit ook in blikken kunnen leveren zodat ik met de compressor kan spuiten. Spuitbussen van 10 euro wordt namelijk een duur geintje (alhoewel ik denk dat ik met 6 busjes een heel eind kom).
Wordt vervolgd :D
ik heb een beetje gemist waarom dat groene dak nou verzaagd moest worden... schuifdakje is toch cool?
Schuifdak is zeker cool, alleen heel die carroserie was kaas (ook koel van onder dus ;))
Budel is niet gelukt zoals je ziet. Ivm switch van werk en van allerhande andere (belangrijkere) dingen is het uitgelopen. Maar dat mag de fun niet drukken; de auto moet voor de bouwvak gekeurd zijn... :redface:
Vanavond hopelijk de laatste keer gelakt (dit ga ik morgen even met daglicht bekijken), en ik hoop dan dit weekend op te kunnen bouwen. Carroserie staat al vastgebout op het chassis en de motor hangt er ook al aan. :)
Update;
http://custombug.sjig.nl/fotos/Paintjob/Painted-right-front.jpg
http://custombug.sjig.nl/fotos/Paintjob/Painted-right.jpg
http://custombug.sjig.nl/fotos/Paintjob/Painted-right-rear.jpg
http://custombug.sjig.nl/fotos/Paintjob/Painted-front.jpg
Kever uitgraven voor de foto's ;)
http://custombug.sjig.nl/fotos/Paintjob/Painted-at-garage.jpg
Update qua tekst;
De uiteindelijke kleur is mat-wit geworden. De voor- en achterklep worden mat-zwart. Verder de nodige oranje (subtiele) details. :)
M'n pa ben ik wat aan het meehelpen met het opnieuw opbouwen van de kabelboom. Koplampen, knippers en ruitenwissers werken alweer. Wordt nog wel een klusje om het helemaal netjes te gaan maken. Alvast bedankt pa! :cool:
Vandaag heb ik met Ivo de zijruitjes erin gezet. :)
ziet er netjes uit Gijs, zien we hem met VAGFest?
Nope, dat ga ik ook niet redden :redface: Komende twee weken nogal druk met Kindervakantieweek.. ook is de garage waar ik altijd kom met vakantie voor het uitlijnen en APK (als ik daar überhaupt al klaar voor was) ;)
Netjes, mooi werk! :thumbup:
Goed bezig Gijs.
Gellukig laat je je niet opjagen door meetings, maar bouw je hem netjes op :thumbup:
Thnx heren :D Tevens kleine update;
Alle ruiten zitten erin, remmen zijn ontlucht, hemel zit er deels in, electrisch is 90% klaar (beetje afwerken), en de motor loopt sinds vandaag! :cool:
:)
Kleine update, en mét foto's :)
Hemeltje is klaar en motor loopt goed. Dit weekend een begin gemaakt met de vloerbedekking, de benzine tank ingebouwd en wieldoppen erop gezet :tongue:
De rechtse deur zit er alleen in voor de foto. Ik ben hier nog mee bezig namelijk ;)
http://custombug.sjig.nl/fotos/Under%20Construction/Dashboard.jpg
http://custombug.sjig.nl/fotos/Under%20Construction/Pic01.jpg
http://custombug.sjig.nl/fotos/Under%20Construction/Pic02.jpg
http://custombug.sjig.nl/fotos/Under%20Construction/Pic03.jpg
http://custombug.sjig.nl/fotos/Under%20Construction/Pic04.jpg
http://custombug.sjig.nl/fotos/Under%20Construction/Pic06.jpg
http://custombug.sjig.nl/fotos/Under%20Construction/Pic07.jpg
http://custombug.sjig.nl/fotos/Under%20Construction/Pic08.jpg
http://custombug.sjig.nl/fotos/Under%20Construction/Rear-light.jpg
Ik krijg steeds meer kriebels om erin te gaan rijden :cool:
Weer een update, en vandaag weer iets kunnen doen! :D
- Treeplanken gemonteerd.
- Achterbank erin gezet.
- Benzinetank aangesloten, er kan nu benzine in! ;)
- Regenafvoer onder de voorklep gefixt.
- Home-made bumper/bumpstop/kentekenplaathouder gemaakt (heb er nog geen officiele naam voor :tongue: ).
- Probleem bekeken met de alarmlichten, thnx Ivo :) (waarschijnlijk een nieuwe schakelaar nodig)
- Verwarming onder de achterbank > uitlaat gemonteerd.
- Linkse deur strak gezet en oude schanierpennen eruit gehaald.
- Rechtse deur geschilderd.
Kortom, weer lekker aan de gang. Ik ga m'n best doen om 'm met het KeverWinterfestijn af te hebben :cool:
Sfeerfoto van vandaag;
http://custombug.sjig.nl/fotos/Diverse/Kever-garage-snow.jpg
(lange sluiterstijd en kou is bewegen.. :redface: )
Na 11 maanden bouwen is de auto vandaag afgemeld bij de RDW. Volgende APK; 19-12-2010! :D
Dashboard en interieur verdient nog wat aandacht, maar hij mag iig legaal de weg op :cool:
perfecte weer er ook voor .......... :lmao:
gefeliciteerd Gijs
jarnosportline
19-12-2008, 20:41
retro look...nix mis meej haha
groeten
Alweer een goede 100km gereden. Rijdt prima. Ondanks dat de motor perfect start en rijdt, moeten de kleppen weer gesteld worden, en ik denk dat ik de hoofdremcilinder toch ga vervangen (soms zit de rem ineens dieper..)
:)
Voor de geinteresseerde :tongue:
http://custombug.sjig.nl/fotos/Streetlegal/Streetlegal06.jpg
http://custombug.sjig.nl/fotos/Streetlegal/Streetlegal02.jpg
http://custombug.sjig.nl/fotos/Streetlegal/Streetlegal04.jpg
http://custombug.sjig.nl/fotos/Streetlegal/Streetlegal07.jpg
http://custombug.sjig.nl/fotos/Streetlegal/Streetlegal08.jpg
:)
erg mooi geworden Gijs, kun je trots op zijn.
Typisch voorbeeld van less is more, staat er prachtig bij zo!
vwcrewcab
27-12-2008, 11:08
Altijd mooi om er weer 1 tot leven te zien komen!
Alle foto's werken momenteel niet, dit omdat de hoster van m'n website onverwachts "verdwenen" was. Domain verhuist, maar ik had geen recente back-up :redface:
Anyways, vorige week heb ik in Mol, België, een setje Porsche velgen gekocht voor de Kever. Momenteel ben ik bezig met omboren van remschijven voor aan de voorkant. Aan de voorkant zitten op dit moment dus nog trommels. Achter worden de trommels omgeboord.
Wat voorproefjes;
http://84.27.235.100/73'er%20Kever/Porsche%20wheels/DSC_1729.jpg
http://84.27.235.100/73'er%20Kever/Porsche%20wheels/DSC_1726.jpg
http://84.27.235.100/73'er%20Kever/Porsche%20wheels/IMGP0393.jpg
http://84.27.235.100/73'er%20Kever/Porsche%20wheels/IMGP0395.jpg
Velgmaten;
Voor 16x6 inch
Achter 16x8 inch (beetje dikke sjaak)
Porsche steek uiteraard ;)
Bandenmaten gaan 185/50 en 225/50 worden :)
Jammergenoeg nog erg koud en weinig tijd, maar ik hoop er binnenkort iets meer aan te kunnen doen :cool:
Past em goed! Ben benieuwd hoe die 8x16 straks er onder staat achter....
Grz Niels
225 is wel groot hoor. ik zou voor 205 zijn gegaan achter en iets lager bandje voor voor en achter
Beetlefreak
18-02-2009, 00:31
225 is wel groot hoor. ik zou voor 205 zijn gegaan achter en iets lager bandje voor voor en achter
Past heel mooi op een 8J ;)
ik zou ook voor de 205 maat gaan, is wat gangbaardere maat
dit is ook 225, het is best een onbenullige band
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/65530.jpg
Beetlefreak
18-02-2009, 15:04
Ik vind die 225 er echt super mooi op zitten zo!
Ja inderdaad, staat super! Wouter, is dat op een 8 inch brede velg? Ik heb gisteren overigens nog een setje Cookie Cutters op de kop getikt, 6 inch rondom met 195/60 banden (mocht de 8 inch velg geen succes worden. ;))
Staat wel ruig zo'n 8,5 inch velg.
Vandaag kon ik m'n schijven ophalen van de draaier dus heb ik net een begin gemaakt met het omboren van de schijven. Gaat best goed! Heb nu geboord tot 9mm. Van de week even een goede boor en tap halen, dan kan ik het afmaken.
De spindels en stofkappen heb ik overigens ook even voorzien van een verse laag lak. :)
To be continue..
Even een foto van de omgeboorde schijf;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=338&g2_serialNumber=2
Spindels en stofkappen netjes gemaakt;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=341&g2_serialNumber=2
:)
je hebt hem toch ook verlaagd met een verlaagde as?
wat ik persoonlijk mooi vind is om een verlaagde as te nemen met verlaagde spindels. hierdoor komen de voorwielen mooier/gecentreerder in de wielkast te staan(niet voor de laagte).
als je naar deze foto kijkt kun je zien dat ze ver naar voren staan
http://84.27.235.100/73'er%20Kever/Porsche%20wheels/IMGP0403.jpg
Ik snap wat je bedoeld Wouter, alleen waren deze spindels veel goedkoper :tongue: Qua bandenmaat komt er voor denk ik 185/55 op (ipv op de foto 195/60). :)
dropped spindels voor schijven 125,- kun je nog eens over nadenken.
p.s. ik had me geld in de 16 inch velgen gestopt ;)
Hmm, 125 euro? Waar dan? :eek:
Qua velgen zijn de 16 inchers prioriteit dat die eronder komen, de Cookies is leuk voor erbij :tongue:
Beetlefreak
23-02-2009, 21:00
Hmm, 125 euro? Waar dan? :eek:
http://www.aircooled.nl
Okay, dat is het overwegen waard. Ik dacht dat ding krengen allemaal ruim over de 200 euro waren...
dat was vroegâh, gozâh!
dropped spindels zijn echt goedkoop geworden
Vandaag de schijven en trommels opgetapt. Dit is allemaal perfect gegaan, zsm foto's :)
De trommels heb ik er even terug opgezet (moet er weer vanaf omdat de steekassen onder de bakolie zitten, keerring denk ik..), en de Cookie Cutters eronder geschroeft. Toen even de pad op en neer gereden. Toen ik naar de wielstand ging kijken, kwam ik erachter dat waarschijnlijk de 16x8J velgen niet gaan passen :( Ik moet het nog exact nameten en berekenen, zou erg jammer zijn..
Schijven zijn ook klaar om eronder te monteren. Enige wat ontbreekt is tijd :redface:
Wordt vervolgd dus :)
De hele zooi zit er allemaal onder! Afgelopen week de keerringen van de steekassen nog vervangen, lekkage is dus ook verholpen. Tijdens dit werk bleek dat er wat o-ringen miste :redface:
Vandaag een poging gedaan om het remcircuit te ontluchten, dit is deels gelukt. Waarschijnlijk is de nieuwe hoofdremcilinder intern lek. Alle leidingen zijn ontlucht, maar er wordt geen druk opgebouwd!? De achterremmen worden wel afgeremt wanneer je het pedaal intrapt, maar de schijven kunnen dan nog gewoon ronddraaien. :confused:
Heel vaag, van de week maar weer een andere nieuwe HRC halen.
EINDELIJK! De Kever kan weer remmen! En eigenlijk moet ik me schamen;
Ik had een 2e nieuwe hoofdremcilinder gemonteerd, maar dit maakte geen verschil. Weer balen, maar toen heeft Iv0 de klauwen eraf gehaald om het e.e.a. te bekijken. Bleek dat ik de "transport" plaatjes had laten zitten zodat de zuigers er niet uit konden vallen. Kortom; de zuigers konden niet eens naar buiten :redface: Goed, ikke blij want nu moest ie het wel gaan doen :D.
Niet dus. Samen met Iv0 nog eens bij de remklauw gezeten onder het genot van een bakkie koffie. Toen zei ik; "zit de ontluchtingsnippel altijd aan de onderkant bij klauwen?" Dit was bijvoorbeeld bij een Passat niet het geval zei Iv0 (werk bij VW). Dus wij voor de gein de klauw er weer afgepakt, op z'n kop gehouden (dus met nippel omhoog) en toen weer ontlucht. Toen kwam er heel veel lucht uit. :rolleyes:
Wat bleek; ik had de klauwen omgedraaid :redface:. Links zat rechts, en andersom. Snel alles omgebouwd en ontlucht. Jezus, dat scheeld dag en nacht, remschijven ipv trommels voorop :D
Vandaag weer het nodige geleerd :rolleyes: Onderstel is nu klaar, inclusief de goede banden om de Cookies; 175/55-15 voor, 195/60-15 achter.
Morgen nog even lekker prutsen en dingetjes afwerken en dan wat foto's maken. :)
EINDELIJK! De Kever kan weer remmen! En eigenlijk moet ik me schamen;
Niet dus. Samen met Iv0 nog eens bij de remklauw gezeten onder het genot van een bakkie koffie. Toen zei ik; "zit de ontluchtingsnippel altijd aan de onderkant bij klauwen?" Dit was bijvoorbeeld bij een Passat niet het geval zei Iv0 (werk bij VW). Dus wij voor de gein de klauw er weer afgepakt, op z'n kop gehouden (dus met nippel omhoog) en toen weer ontlucht. Toen kwam er heel veel lucht uit. :rolleyes:
Wat bleek; ik had de klauwen omgedraaid :redface:. Links zat rechts, en andersom. Snel alles omgebouwd en ontlucht. Jezus, dat scheeld dag en nacht, remschijven ipv trommels voorop :D
http://i260.photobucket.com/albums/ii25/yanksup6/dumbass.jpg
vwcrewcab
29-03-2009, 10:51
EINDELIJK! De Kever kan weer remmen! En eigenlijk moet ik me schamen;
Ik had een 2e nieuwe hoofdremcilinder gemonteerd, maar dit maakte geen verschil. Weer balen, maar toen heeft Iv0 de klauwen eraf gehaald om het e.e.a. te bekijken. Bleek dat ik de "transport" plaatjes had laten zitten zodat de zuigers er niet uit konden vallen. Kortom; de zuigers konden niet eens naar buiten :redface: Goed, ikke blij want nu moest ie het wel gaan doen :D.
Niet dus. Samen met Iv0 nog eens bij de remklauw gezeten onder het genot van een bakkie koffie. Toen zei ik; "zit de ontluchtingsnippel altijd aan de onderkant bij klauwen?" Dit was bijvoorbeeld bij een Passat niet het geval zei Iv0 (werk bij VW). Dus wij voor de gein de klauw er weer afgepakt, op z'n kop gehouden (dus met nippel omhoog) en toen weer ontlucht. Toen kwam er heel veel lucht uit. :rolleyes:
Wat bleek; ik had de klauwen omgedraaid :redface:. Links zat rechts, en andersom. Snel alles omgebouwd en ontlucht. Jezus, dat scheeld dag en nacht, remschijven ipv trommels voorop :D
Vandaag weer het nodige geleerd :rolleyes: Onderstel is nu klaar, inclusief de goede banden om de Cookies; 175/55-15 voor, 195/60-15 achter.
Morgen nog even lekker prutsen en dingetjes afwerken en dan wat foto's maken. :)
Hahah, lekker Gijs!
Zo zie je maar weer, het zijn die kleine dingetjes die het net iest makkelijker kunnen maken!
Gelukkig werkt nu dan alles naar wens!
Hahahaha :D Ach ja, een foutje is zo gemaakt zie je wel ;)
Overigens zit er weinig verschil in de linkse en rechtse klauw, past gewoon. Daarom had ik er in eerste instantie niet op gelet :tongue:
Anyway, vandaag is het goed weer dus ik ga weer eens een stuk rijden :cool:
Dat stuk rijden werd maar een stukje van 500 meter.. Opeens heb ik motorproblemen; De v-snaar bleek niet op spanning.. :confused: Snel terug gereden naar huis en gefixt. Maar nu ben ik bang dat ie warm gelopen is doordat de snaar niet op spanning was (weinig/geen koeling).
Ik heb al het een en ander nagekeken/gecontroleerd;
Bougies vonken allemaal. Motor loopt ook wel, maar enorm vaag en met schokken en stoten (anders dan eerst iig). Met rijden zit er totaal geen vermogen in, als je een bocht normaal in z'n tweede versnelling doorgaat heeft ie moeite om weer op toeren te komen.
Bougies eruit gehaald, eerst linksachter, en toen gestart. Om te vergelijken heb ik toen rechtsachter eruit gedraaid en gestart. Toen kwam er echt een compressie geluid uit. Ik ben dus bang dat er linksachter weinig tot geen compressie is en dat ie dus maar op 3 poten loopt :(
De kleur van bougie LA is ook zwart. Rechtsachter is koffiebruin, dus goed..
Ik kan dus wéér gaan schroeven en geld uit gaan geven ben ik bang :mad:
Dan maar gelijk 1600 cilinders erop.. :rolleyes:
Na 500 meter al warm gelopen lijkt me wat snel.
Je zou eerder zeggen dat het een probleem is met de olie(pomp?)
500m is inderdaad wel erg snel om warm te lopen, maar nu is een lichtgekoeld blok ook wel heel snel warm. kan me niet voorstellen dat als de v-snaar te slap staat de dynamo niet draait, de dynamo draait altijd super soepel rond.
heb je er alweer mee gereden sinds het voorval?
Jep, net nog gestart om 'm op oprijbokken te rijden. Klinkt erg beroerd. Ik weet niet of het exact 500 meter is. Motor heeft ook een tijdje stationair gedraait voor de garage en zo'n 3 huizenblokken rond gereden (allemaal een richtingsverkeer, dus kon niet direct terug rijden..). Een luchtgekoeld blok is erg snel op temperatuur, de automatische choke is er altijd erg snel vanaf (2min ofzo). Dan draait ie prima (draaide..)
De snaar hing niet een beetje slap. Ik denk, dat als ik moeite had gedaan, dat ik 'm zo van de poulies af had kunnen trekken..
Oliepomp was niet ingesleten, is tijdens het opfrissen van het motorblok eruit geweest.
Ik ga 'm van de week open halen, dan weet ik meer.
Dat is weer een tegenvaller, gelukkig denk ik denk ik: "ben ik toch niet de enige die van die kleine dingetjes fout doet waardoor het je weer enorm zeer kan doen in de portemonee".
Ik gun het je echt niet, maar bedoel meer te zeggen, hoop dat je geluk hebt en dat het beter afloopt als bij mij.
motor is denk ik in de soep gelopen. zou best kunnen dat de olipomp is vastgelopen waardoor de motor geen smering kreeg.
Tsja, een foutje is zo gemaakt. :( Dat het weer wat geld kost vind ik niet zo'n ramp, want het valt financieel nog wel te overzien denk ik. Alleen de tijd die je er weer in moet steken, dat ben in onderhand beu. Ik wil rijden en ook weer eens wat andere dingen doen dan sleutelen :tongue:
Misschien dat ik woensdag en/of donderdag vrij ga vragen, kan ik het gelijk afwerken... ik heb nog maar 9,5 weken aan vrije dagen staan :rolleyes:
Ik vind het enorm bitter voor je, ik hoop dat de schade meevalt
Vanmiddag vrij gevraagd en een begin gemaakt. Bij het demonteren van de linkse kleppendeksel kwam er een stukje van een klepveer en een klepspie mee naar buiten. Één stoterstang zit vast, en zit langs de tuimeraar. Geen idee hoe het komt, maar ik probeer vanavond het blok er nog uit te halen aangezien de kop eraf moet. Ik ben benieuwd wat ik aan ga treffen..
Vanmiddag vrij gevraagd en een begin gemaakt. Bij het demonteren van de linkse kleppendeksel kwam er een stukje van een klepveer en een klepspie mee naar buiten. Één stoterstang zit vast, en zit langs de tuimeraar. Geen idee hoe het komt, maar ik probeer vanavond het blok er nog uit te halen aangezien de kop eraf moet. Ik ben benieuwd wat ik aan ga treffen..
Sterkte... :(
vwcrewcab
01-04-2009, 20:41
Balen, hopelijks nie al te veel schade verder in het blok!
Zo, voor vandaag klaar. De motor ligt er onderuit en de koppen liggen eraf. Er waren, in de linkse kop, twee klepveren gebroken.. :confused:. Zuigers, cilinders, stoterstangen en kleppen waren allemaal goed.
Alle kleppen hebben we er al uitgehaald. Morgen ben ik ook vrij, dus dat wordt de koppen schoonmaken en 8 nieuwe klepveren scoren. Klein geluk bij een ongeluk; ik kan het druklager en de stoterbuisjes nu ook mee vervangen, die waren ook niet super. ;)
Kosten vallen dus mee, alleen veel werk. Heel veel werk, want voordat je de koppen eraf kan choppen moet je eerst alles eraf halen.
Oeh, geluk gehad dus (vind ik).
Succes morgen, wel alles goed aandraaien he! ;)
Je bent niet de enige die dat vond, ik ook ;)
Probleem zat 'm niet in het aandraaien. Sterker nog, ik zet meestal alles té vast.. :redface: Ik had de kleppen eerder moeten stellen denk ik. Dat had ik uiteraard tijdens het opbouwen wel gedaan, maar na een x-aantal kilometers moest ik nog doen (heb er nu 300km ofzo mee gereden)... :)
Zo, de motor zit er weer in en voor 90% aangesloten. Heb allebei de koppen helemaal schoon gemaakt en uit elkaar gehad. Na het schoonmaken kwam ik erachter dat 7 van de 8 kleppen aangetast waren door roest/het lange stil staan.. :confused: Ik denk niet dat dat de reden is van de gebroken veren, maar wellicht dat het een kleine rol heeft gespeeld. 7 nieuwe veren erin, alles schoongemaakt en terug gebouwd en om half 10 hing de motor er weer in.
Valt al met al nog helemaal niks tegen :)
vwcrewcab
03-04-2009, 11:03
Waarom niet alle veren vervangen, nu alles toch open lag?!
Er waren 7 veren aangetast door roest, ééntje niet :confused:. De "nieuwe" 7 veren zijn ook gebruikte, maar goede. Ik kreeg te horen dat ze normaal nooit breken, alleen bij verkeerde klepspeling..
Het hele verhaal heeft me € 0,- gekost. Alleen 1,5 dag werk :)
Het hele verhaal heeft me € 0,- gekost. Alleen 1,5 dag werk :)
:thumbup:
vwcrewcab
05-04-2009, 08:35
Er waren 7 veren aangetast door roest, ééntje niet :confused:. De "nieuwe" 7 veren zijn ook gebruikte, maar goede. Ik kreeg te horen dat ze normaal nooit breken, alleen bij verkeerde klepspeling..
Het hele verhaal heeft me € 0,- gekost. Alleen 1,5 dag werk :)
Oke daar heb je ook een punt!
Hopelijks blijft hij nu netjes draaien en kan je relax toeren :thumbup:
Hij rijdt weer. Aan het begin van de avond even de laatste dingen gefixt, en na een paar keer rond gooien zat er weer leven in :)
Een paar dagen voor pasen ben ik 2 dagen vrij geweest, toen heb ik wat aan de Kever geklust. Een raammechanisme vervangen, deurpanelen gemonteerd etc. De Porsche Cookies zitten er ook onder icm met de omgeboorde remschijven en trommels. Ook heb ik een zonneklep gepast. Ik heb dit altijd coole dingen gevonden, maar zelf ben ik er nog niet over uit of ie erop blijft.. Ook ben ik originele bumpers aan het overwegen, wellicht dat de zonneklep dan toch anders over komt. Een klein foto updateje; :)
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=327&g2_serialNumber=2
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=330&g2_serialNumber=2
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=332&g2_serialNumber=2
Overigens ben ik met de Cookies erg tevreden qua looks! Achter met 195/60, voor met 175/55 banden :)
vwcrewcab
20-04-2009, 06:58
Moet ie nie wat zakken?!
Lijkt bijna of er geen blok in hangt.
Cookies staan em wel goed, maar zijn natuurlijk ook mooie velgen.
Ik ben ook wel fan van die zonnekleppen, maar ik denk dat ie beter tot zijn recht komt als de bumpers erop hangen.
evilnyntje
20-04-2009, 07:19
Gijs je moet idd ff die zonneklep eraf halen, maar dat wist je al :)
die zonneklep is geen porum. lijkt nu net een blanke die een doorzichtige oranje pet op heeft. het haalt ook de vorm uit het dak naar mijn mening, maar daarentegen heb ik een zonneklep ook nooit mooi gevonden.
bumpers zouden mooi staan.
Zonne klep is COOL......!!
Dikke kevert hoor...
GR,
Lars
Het is een beetje duits en cal look door elkaar :rolleyes:
maar zo'n zonneklep is een mooie toevoeging, en je moet ergens beginnen niet waar? :)
Zonneklep blijft nog ff zitten, kan er nog altijd af (misschien dat ik 'm ff anders moet afstellen..). Ik ga op zoek naar een setje nette bumpers, en op het lijstje staat idd nog achterkan verlager. Op de laatste foto lijkt ie hoger te staan dan de eerste foto. Op zich vind ik zoals die op de eerste staat wel netjes :)
Vandaag toch maar besloten de zonneklep eraf te halen. Toen ik van Vught richting Tilburg reed op de N65 heb ik dit idee ook maar gelijk doorgezet;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=335&g2_serialNumber=2
Weer een "probleem" minder... :redface:
Tiki Madness
09-05-2009, 20:32
En voor welke Budel ga jij 2010 of 2011? :D
Michael
Hahaha ja, daarzo ergens ;)
Ik heb trouwens deze Recaro's al een paar maanden staan.. die moeten er misschien ook nog ooit in komen, alhoewel ik me afvraag of dit beter gaat zitten in een Kever :rolleyes:
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=344&g2_serialNumber=2
vwcrewcab
10-05-2009, 13:26
Tering, wat is daarmee gebeurt?!
Is ie zo van je auto afgekomen, af dat era gebeurt :eek:
Zonneklep is eraf gewaait en toen die op het wegdek terecht kwam, reden er gelijk een aantal auto's en vrachtauto's overheen :redface:
De stof van die kuipjes is iig mooi ;)
Heb ik ook namelijk...
Geen spectaculaire updates, wel foto's! :)
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=353&g2_serialNumber=2
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=350&g2_serialNumber=1
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=348&g2_serialNumber=1
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=346&g2_serialNumber=1
Inclusief naafkapjes op de achteras en complete sierstrips op de zijkant.
vwcrewcab
23-05-2009, 09:00
Mooi bakkie geworden Gijs!
Thnx! :cool:
Morgen wordt de kever uitgelijnt en ga ik 'm verder klaar maken voor Budel en Spa :dance:
De kever is ondertussen uitgelijnt, dat rijdt een stuk beter :drive:
Ondertussen ben ik 'm aan het klaarmaken voor Budel etc, en de Porsche 8x16 inch velgen passen er nu onder. Ik heb het stoot gedeelte van de draagarm toch maar afgeslepen en nu past het :rolleyes: Qua banden ben ik bezig met Toyo r888 225/45/16 aan de achterzijde, en Yokohama A539 175/50/16 voor op de vooras. :)
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=356&g2_serialNumber=2
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=359&g2_serialNumber=2
Voorbanden en nieuwe achterschokbrekers zijn onderweg :)
Dat wilde ik je nog vragen, waarom semi-slicks?
vwcrewcab
10-06-2009, 07:02
Huh, ga je die velgen onder je kever zetten :eek: ?!
Ga je er dan een german-style van maken, ik windt hem zo wel cool, misschien nog ietsje zakken :cool:
Deze velgen komen er niet voor vast onder, deze ga ik gebruiken bij het sprinten op Budel (1300 power :cool: ) Waarom semi-slicks? Ze waren goedkoop, ziet er wel ruig uit én omdat het kan :tongue: Ook met het oog op een recreativere motor heb ik deze gekocht.
De Cookies zijn en blijven gewoon voor op straat :)
vwcrewcab
10-06-2009, 19:57
Deze velgen komen er niet voor vast onder, deze ga ik gebruiken bij het sprinten op Budel (1300 power :cool: ) Waarom semi-slicks? Ze waren goedkoop, ziet er wel ruig uit én omdat het kan :tongue: Ook met het oog op een recreativere motor heb ik deze gekocht.
De Cookies zijn en blijven gewoon voor op straat :)
Gelukkig :thumbup:
Hehe, ik vind de Cookies ook leuker staan ;)
De Yokohama's voor op de vooras had m'n pa vandaag al binnen gekregen! Ik had ze maandag pas verwacht. Kan ik de kever dit weekend toch nog Budel-ready maken :D
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=361&g2_serialNumber=1
:)
jetta mk1 '82
12-06-2009, 03:19
yokohama's A539 daar heb ik ook nog een setje van, fijne bandjes !
gr.Martijn
yokohama's A539, daar zoek ik nog steeds 2 bandjes van 195/50/15, ik kan ze nml nergens meer vinden op internet....
het zijn echt super banden!
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=369&g2_serialNumber=2
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=375&g2_serialNumber=2
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=371&g2_serialNumber=1
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=378&g2_serialNumber=2
Om de naafkapjes erop te krijgen moeten er rondom 10mm dikke spoorverbreders onder. Komt misschien ooit nog, maar is het nu even niet belangrijk :)
ik vind hem geslaagd!! staat wel leuk, misschien nog een bumpertje erop?
door de et waarde staan de velgen voor wat naar binnen, door die 10mm spoorverbreder zouden ze wel mooi in de kuipen komen te staan.
Thnx! :)
Het praktische voordeel van 10mm spacers is ook dat ik dan maximaal in kan sturen zonder dat de band tegen de draagarm komt :redface: Qua opvulling zal het ook wel beter staan denk ik :)
Vandaag bij de Boxer twee KYB schokbrekers opgehaald en gelijk maar gemonteerd. Dit rijdt echt 10x beter dan lekke fietspompjes! :) Ook heb ik een brandblussertje ingebouwd en het dashboard wat meer afgewerkt.
In principe ben ik klaar voor Budel :cool: Alleen ben ik bang dat m'n wiellagers achter ook slecht zijn (met name rechts) :( Eens kijken of ik dat deze week nog gemaakt krijg...
wiellager voor, die zijn zo vervangen. meestal is de lagerschaal nog wel goed en is het helemaal een eitje.
Nope, achter. Aan de voorkant had ik ze al vervangen (remtrommel > schijven ombouw).
Ik heb net het rechter wiellager er al uit gechopt en hier zat wel degelijk speling op. Dus morgen even twee nieuwe halen en diezelfde avond er nog inzetten. Dan is het zeker weten in orde :)
Ziet er goed uit! Alleen achter misschien iets laten zakken? De rake is wel mooi, maar de wielen staan zo alsof er geen motor in zit.. ;)
staat goed die porschehoepels, nu nog een dikke 2L turbo erin!
Ik wil 'm best nog wel iets laten zakken achter, maar ik ben dan bang dat de banden tegen de binnenkant aan gaan lopen. Momenteel heb ik een ruimte van ongeveer 1cm. Na budel moet ik eens gaan passen met 10mm spacers ipv de huidige 5mm. :)
Een "dikke" motor komt er nog wel een keertje, maar geen 2L turbo ;)
Weer terug van Budel. Erg veel fun gehad en mooie auto's gezien. De sprints waren onverwachts best goed verlopen, de 1e prijs in de standaard klasse! :) Om een of andere reden was ik de enigste die in de 11sec reed.. :wow:
Jammergenoeg kwam ik vrijdagavond er nog achter dat de sprintvelgen achter nog steeds aanliepen, dus heb ik maar besloten om met m'n straatset te sprinten.
Hier wat foto's van Budel 2009 wat betreft mijn kever :)
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=402&g2_serialNumber=1
Startnummer 107 :);
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=399&g2_serialNumber=1
Snelste tijd op zaterdag;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=390&g2_serialNumber=1
En de bijbehorende uitslagen;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=394&g2_serialNumber=1
Klasse 1 pitlane ;);
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=405&g2_serialNumber=1
Finale sprint;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=408&g2_serialNumber=1
Finale score;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=411&g2_serialNumber=1
Prijsuitrijking;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=414&g2_serialNumber=1
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=417&g2_serialNumber=1
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=419&g2_serialNumber=1
En als afsluiter ;);
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=402&g2_serialNumber=1
Naja, deze dan als afsluiter met een bijpassend verhaal eronder;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=422&g2_serialNumber=1
Toen we zondag weer op huis aan wilde gaan, ging de kever erg bokken en er was niet meer mee te rijden. We hebben 'm toen achter moeten laten bij familie van Iv0 en hebben 'm vandaag opgehaald met de aanhanger. :redface:
Things to do;
- Nieuwe stabilisator voorop (krom gereden op de stalen rijplaten :()
- Achter een stabilisator maken
- Motor weer goed afstellen
- Schakelpook bevestiging maken, draad beschadigd tijdens sprinten :tongue:
- Oliedruk, olietemp, en toerentellen erin maken
- Spagetti uitlaat
- Sprintwielen passend maken
Vandaag heb ik al even naar de motor gekeken en waarschijnlijk zit het in de contactpuntjes (verbrand). Weer genoeg gesloopt dit weekend, nu weer maken ;)
er werken maar 2 pics bij mij :(
Nu niet meer, is gefixt ;)
leuke pics... en gefeliciteerd,... niet slecht, eerste meeting, meteen prijs..
Inderdaad, gefeliciteerd!
evilnyntje
23-06-2009, 06:09
Cool hoor, de snelste in je klasse!
Bedankt heren! :)
Het motortje draad trouwens weer goed. De contactpuntjes waren verbrand, en het bijgeluid is/was een lekke pakking van de uitlaat :rolleyes:
kijk eens aan, gefeliciteerd man! Motor, kleinigheidje hou je toch!
Je zou maar constant uit versnelling knallen of een complete spaghetti er onderuit rijden net voor de start, das pas zuur! :mad: :D
Haha, het was een Top weekend! spreek je man.
vwcrewcab
24-06-2009, 07:00
kijk eens aan, gefeliciteerd man! Motor, kleinigheidje hou je toch!
Je zou maar constant uit versnelling knallen of een complete spaghetti er onderuit rijden net voor de start, das pas zuur! :mad: :D
Haha, het was een Top weekend! spreek je man.
Hoezo :confused: :D
Mooie prestatie Gijs :thumbup:
Wederom bedankt heren! :)
M'n pa had de scores van afgelopen jaren opgezocht op de Budel website, en hij vertelde me dat er geen snellere tijd was in de eerste klasse van afgelopen jaren! Grappig :tongue:
vwcrewcab
25-06-2009, 07:54
Wederom bedankt heren! :)
M'n pa had de scores van afgelopen jaren opgezocht op de Budel website, en hij vertelde me dat er geen snellere tijd was in de eerste klasse van afgelopen jaren! Grappig :tongue:
Nice :thumbup:
De uitslagen staan op de site van Budel zie ik net; http://www.beautifulbudel.nl/prijswinnaars/2009/prijswinnaars_nl.htm#sprint
Gisteren heb ik overigens een set nieuwe bumpers met steunen gekocht. Ik heb de bumpers er al voor gehouden en dat maakt 'm toch net iets meer af :)
RitchieVR6
29-06-2009, 18:42
Gave foto's Gijs!
Ik zie ze nu pas :D
Helaas heb ik je verder niet mee gezien op de spritbaan, alleen in een flits :thumbup:
:cool:
De bumpers zitten erop :)
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=426&g2_serialNumber=2
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=429&g2_serialNumber=2
Maakt 'm toch wel iets completer vind ik.
vwcrewcab
06-07-2009, 10:17
Is idd minder "kaal"!
STUKKEN BETER, met de bumpers erop.
Leuke kever zo!
martiepartie
06-07-2009, 16:44
Gave kever, met de bumpers ziet het er minder 'stoer' uit, maar het maakt de auto wel net iets meer af!
staat goed, wanneer gan de 16 inchers er weer onder?
Ik vond hem zonder bumpers leuker.
De 16 inchers komen er nog wel een keer onder, ik moet alleen wat spacers zien te vinden. De Kever staat nu even aan de kant in de stalling; het golfje wil ik binnenkort eerst door de APK zwieren én het onderstel van de Passat moet ik gaan vervangen :)
De kever heeft af en toe nog een stukje gereden de laatste tijd, niet bijzonder veel vooruitgang. Qua plannen heb ik wel het e.e.a. in m'n hoofd;
- Adapters van 4x130 > 5x130 voor de sprint wielen. Totale spoorbreedte achter wordt dan 25mm groter, waarschijnlijk genoeg. Met deze adapters kan ik dan ook met wielmoeren gaan werken :)
- Dikkere stabilisator op de vooras met polyuretaan bussen. Ook voor verlaagde voorassen.
- Kachelpot vervangenrs
- Andere, open, uitlaatpijpjes voor meer herrie ;)
- Recaro stoelen inbouwen, en misschien achterbank eruit.
- Toerenteller, oliedruk en olietemperatuur meter.
Ook staat een grotere motor nog op de planning en een goede stabilisatorstang voor de achteras. :)
De kever is trouwens vorige week ook getaxeerd. Taxatiewaarde was 5500 euro. Minpunten waren de lak en het interieur. Dat zijn ook de dingen die het minste gekost hebben ;)
WTF taxatie 5000 euro :eek: :thumbup:
goede plannen.
Plannen klinken goed Gijs! Racy kevertje wordt `t dus :cool:
vwcrewcab
08-09-2009, 12:34
Das een mooie taxatie Gijs!
Bedankt heren :)
@ René; het "moet" idd een beetje racy kevert worden. Gisteren al RVS kachelpot vervangen bij de Boxer opgehaald en de nodige andere onderdelen besteld :)
Vanavond heb ik een nieuwe stabilisator gemonteerd. Dikker, en voor verlaagde voorassen. Even een stukje wezen rijden, en dit rijdt toch wel erg lekker :drive:
Afgelopen tijd ook de kachelpotten vervangen door RVS kachelpotvervangers (duh ;)) en "open" uitlaatpijpjes gemonteerd. Zo klinkt ie iets harder. :rolleyes:
De achteras heb ik ook één tandje lager gezet, en 25mm spoorverbreders erop geschroeft (adapters van 4x130 naar 5x130). De 16x8 inch brede Porsche wielen passen er nu heel dik onder, zonder aanlopen! :cool: De semi-slicks in combinatie met de nieuwe stabilisator plakt heerlijk aan de weg. Het enige wat ik nu begin te missen is vermogen :rolleyes:
vwcrewcab
02-10-2009, 06:54
Ik denk aan foto's.........
Net even foto's gemaakt :)
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=452&g2_serialNumber=2
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=455&g2_serialNumber=2
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=458&g2_serialNumber=2
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=461&g2_serialNumber=2
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=464&g2_serialNumber=2
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=467&g2_serialNumber=2
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=443&g2_serialNumber=2
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=446&g2_serialNumber=2
Aan de achterkant is het precies naar m'n zin, maar voor niet. Het wordt toch maar tijd voor dropped spindels zodat het voorwiel netjes in de wielkast staat ;) En wat me bij het monteren van de bumpers opviel, is dat de voorspatborden verschillend zijn. Het velghart steekt links buiten de spatbord rand, rechts niet. Ook als je de foto recht van voren bekijken, zie je dat de afstand tussen koplamp en bumper ongelijk zijn. :redface:
Op zoek naar twee gelijke spatborden dus :)
vwcrewcab
12-10-2009, 06:58
Mooie wieltjes!
Wat is trouwens die constructieonder je bandenbak?!
Thnx! :)
Die constructie heeft nu alleen een beschermende functie. Als ik iets raak, raak ik die beugel ipv de bandenbak. Toen ik nog geen bumpers had zat hier ook m'n kentekenplaat op :)
jetta mk1 '82
12-10-2009, 17:05
ziet er goed uit kerel !!
gr. Martijn
Gijs volgend jaar ook een keer naar de Vijverberg Trofee Assen?
Thnx Martijn! :thumbup:
René, wat is dat dan? Nog niet eerder van gehoord :)
www.de-vijverberg-trofee.nl
check m`n blogspot maar ff voor foto`s/filmpjes.
Hmm, dat is best nice om een dagje naar Assen te rijden :) Moet er wel eerst motorisch iets gebeuren ;)
Motorisch is er íets gebeurt. De 1300AB motor is verkocht en er komt binnen nu en 2 wkn iets anders voor terug :)
Motorisch is er íets gebeurt. De 1300AB motor is verkocht en er komt binnen nu en 2 wkn iets anders voor terug :)
ehh,ben je je nieuwe meubeltjes onderweg verloren ofzo??
:D
Nope, geen Typ4 :D
@ Gerben; nee idd, goed dat het zegt :tongue: De voorstoelen worden vervangen door een net setje Porsche 924 stoelen, die dus van de Pul afkomen :D
had je al gekeken hoe je ze erin ging fabrieken?
Nee, nog niet in detail.. Maar ik denk dat het idd het makkelijkste is om golf 1 framepjes te gebruiken.. Eerste prioriteiten hebben de motor en het onderhoud aan m'n Passat :( (aan je daily sleutelen is niet leuk :tongue: )
okay,komt best wel goed toch...foto's van het resultaat komen hier wel een keer langsvliegen;):D
Jazeker, komt goed ;) De foto's ook :D
Tiki Madness
06-11-2009, 18:22
Jazeker, komt goed ;) De foto's ook :D
Ja en waar blijven ze dan? :D
Michael
Er valt nog niet veel te fotograferen :tongue: Een motor is er nog niet en de stoelen zitten er nog niet in. Het enige waar ik een foto van kan maken is een grote chaos in de garage met daarin een kever zónder motor... niet echt boeiend dus :D
Nadat ik de oude 1300AB motor verkocht had, heb ik donderdag de 19e november op de terugweg van 3 dagen cursus in Zwolle, in Deventer een 1300 AB motorblok gekocht welke gelijnboort moet worden. Bij de verkoop van het oude blok heb ik een kapotte AB ingerolen. Van deze 2 motoren wordt weer een origineel blok gebouwd, op langer termijn.
Zaterdag de 21ste heb ik in Tilburg een complete 1835 motor gekocht, goed voor een 100pk en iets van 3000km gedraait.
- Nieuw carter
- 1835cc cilinders
- Koppen met grotere diameter kleppen
- Stage1 versterkte koppeling
- w110 nokkenassen
- Porsche koelkap met fan/dynamo
- Dubbele 40mm carburateurs
- Spagetti uitlaat met RVS CSP dempers (komen in originele uitlaat uitsparingen uit)
- Type4 oliekoeler, komt onder de voorbumper
- Toerentellen en olietemperatuurmeters
Het enige dat ik nog moet aanschaffen is een electrische ontsteking, zodat ik van die contactpuntjes af ben :)
Alles ga ik op m'n gemak inbouwen. Electra wil ik nog gaan aanpassen, Porsche 924 stoelen inbouwen, deels een kooi gaan inbouwen voor wat extra veiligheid... Genoeg te doen dus ;)
vwcrewcab
24-11-2009, 09:00
Das een puik brommertje voor in de kever!
Dat gaat toch ook wel als de brandweer ivm je vorige blok?!
breadfan83
24-11-2009, 12:29
Gaaf Gijs!
Heel wat anders dan die 1300 lijkt me!
Succes met de inbouw.
Pedaalemmer
24-11-2009, 14:53
wow 100 pk zal wel lekker gaan in zo'n kevertje!
Fahrvergnugen
24-11-2009, 21:46
Hey Gijs,
Klinkt goed die motor spec's, komt dit blokie toevallig uit een groene Karmann Ghia ;)
Paul.
Dit zal wel iets harder gaan dan m'n oude 1300 inderdaad ;)
@ Paul; dit blok komt inderdaad van Leon vandaan. :)
Ik zat vandaag het een en ander te bekijken, maar kan ik m'n originele druklager gewoon gebruiken bij deze koppeling? Qua maten kan dat volgens mij gewoon..? :confused:
Ook is het volgens mij verstandig om polyuretaan baksteunen te monteren...?
karretje
24-11-2009, 22:43
Leuke kever die je daar hebt!!
Ziet er netjes uit allemaal! :thumbup:
Not yet! ;) Ik hoop dit weekend iets te kunnen doen, dan ook wat foto's.
Zo frustrerend, geen tijd... En als je tijd hebt, heb je geen geld.. en heb je weer tijd en geld, dan heb je weer de mogelijkheden niet... 't is altijd iets :redface:
breadfan83
25-11-2009, 18:58
Zo frustrerend, geen tijd... En als je tijd hebt, heb je geen geld.. en heb je weer tijd en geld, dan heb je weer de mogelijkheden niet... 't is altijd iets :redface:
Bekend probleem.
Heb maanden geen tijd gehad, en nu kan ik twee maandjes eindelijk wat minder werken, en kom je loon te kort, en komen er alleen maar uitgaven met die feestdagen. :tongue:
Jaahaa, ff wat foto's kunnen maken ;)
Motorloos;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=491&g2_serialNumber=2
Nieuwe motor, 1835;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=495&g2_serialNumber=2
Zuipschuiten;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=498&g2_serialNumber=2
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=501&g2_serialNumber=2
RVS uitlaat;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=504&g2_serialNumber=2
Een paar weken geleden bij de Pul (Gerben) een paar 924 stoelen opgehaald. Ik ben al bezig geweest om de originel kever frames op maat te maken. Is niet bijzonder veel werk :)
De stoelen verdienen nog wat aandacht. Ze komen rechtstreek uit een sloper met het nodige afval erin :tongue: ;)
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=506&g2_serialNumber=1
Links een origineel frame, rechts een frame dat op dieet is geweest;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=510&g2_serialNumber=2
En dan is dit over;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=513&g2_serialNumber=2
Ik ga proberen komende week de stoelen af te krijgen en een begin te maken met de motor :)
Tapestaartje
29-11-2009, 12:29
Ziet er goed uit Gijs!
:thumbup:
jetta mk1 '82
29-11-2009, 12:37
mooi setje stoelen !
gr. Martijn
:wow:gave stoelen:D
zei toch dat het piece of cake was die freempies?;)
Lekker bezig, motor ziet er ook leuk uit :thumbup:
Thnx Ted! :thumbup: Ik kom binnenkort een keer je golf bekijken :)
Martijn en Gerber; Jazeker mooie stoelen ;) Ik heb vanmiddag de framepjes verder op maakt gemaakt, maar ze zijn in originele toestand te hoog. Er moet dus nog wat meer aan verbouwd worden. :)
Dit weekend flink wat kunnen doen :cool: In de avonduurtjes heb ik het stoelframe van de bestuurdersstoel helemaal aangepast aan de 924 stoelen. Deze past nu prima.
Vandaag de motor erin gehangen om te kijken waar de uitlaat beugels en de luikjes, om de carbs af te stellen, gemaakt moeten worden. Dat laatste is ook al gebeurt, maar de beugels nog niet. Aangezien de motor erin hing heb ik gelijk gekeken of de koelkap gemonteerd kon worden wanneer de motor in de auto zit. Dit gaat, dus eigenlijk hoeft de motor er niet eens meer uit. :)
Ik probeer deze week de uitlaat definitief vast te hangen, stoel erin te zetten en als er nog tijd is de koelkap aan te passen met polyesther. :)
Mister Cool
06-12-2009, 22:23
Dikke motor gijs! Dit gaat zeker veel fun leveren in je kever :D .
jetta mk1 '82
06-12-2009, 22:46
foto's gijs foto's !!
gr. Martijn ;)
Momenteel ligt het hier ff stil qua luchtgekoeld project omdat het gewoonweg te koud is. Gelukkig is er dan tijd om het een en ander uit te zoeken, maar ik loop tegen wat dingen aan.
Qua dashboard meters wil ik wat meters monteren;
- Oliedruk
- Olietemperatuur
- Voltmeter
- Amperemeter
- Toerenteller
Alleen zou ik genoeg hebben aan een oliedruk meter van 5bar, of zou ik voor een 10bar moeten gaan. Zelf denk ik dat 5 genoeg is, maar weet het niet zeker.
Ook vraag ik me af waar ik deze oliedruk sensor moet plaatsen...!? http://www.ahnendorp.com/category-0-30/Oeldruckgeber-5-Bar-VDO-631.html
Deze wordt niet in het motorblok gedraait toch? Van de afbeelding wordt ik niet veel wijzer :rolleyes:
Onder de voorbumper komt een oliekoeler te zitten, maar om de motor sneller op temperatuur te laten komen wil ik er een thermostaat tussen zetten. Hiervoor heb ik twee verschillende gevonden. Eentje met oliefilter aansluiting (http://www.ahnendorp.com/Oelkuehler-und-Zubehoer-Universal/-683.html) en eentje zonder (http://www.ahnendorp.com/Oelkuehler-und-Zubehoer-Universal/Thermostat-mit-Innengewinde-M18x1-5-fuer-Oelschlauch.html). Tegelijkertijd vraag ik me af hoeveel aansluitingen de eerste heeft, aangezien de twee thermostaat 4 aansluitingen heeft...!?
Tiki Madness
20-12-2009, 20:08
Hey Gijs die zender van Ahnendorp draai je in het carter op de plek waar normaal de oliedrukzender zit.Op die manier heb je en je controlelampje en een signaal voor je druk meter. ;)
Ik zou de volt en ampere meters weglaten want een controlelampje is op zich al voldoende want op het moment dat de laadstroom te laag i sgaat je lampje branden.De preciese waarde is mijns inziens niet belangrijk.
Maar dat is mijn mening ;)
Michael
Hee Michael,
In dat laatste heb je eigenlijk wel gelijk.. niet echt spannend om preciese waardes te weten, het staat hoogstens ruig om zoveel meters op je dashboard te hebben :tongue:
De oliedrukmeter is m10 heb ik net opgemeten. De olietemp sensor wordt meestal onderin het motorblok gedraaid ipv de aftapplug toch? Welke draad is dat normaal? Ahnendorp heeft namelijk m10 t/m m16 sensoren.. Kan die plug er nu ff niet uithalen aangezien er nog olie in het blok zit ;)
En wat zou jij als thermostaat doen? Met of zonder filter? :)
Tiki Madness
20-12-2009, 20:47
Die sensor zit toch naast je ontsteking :thumbup:
Ik denk met filter is sowieso beter als alleen het theezeefje onderin
Michael
Maar die sensor naast de ontsteking wordt dan toch vervangen door eentje die oliedruk kan meten? Die is namelijk m10x1,0. Net zoals die druksensor van ahnendorp.. De olietemp meter zijn m10 t/m 16 x1,5..
Of zie ik iets over het hoofd (druk en temp combi sensor ofzo :confused: ?)
Tiki Madness
20-12-2009, 21:05
Maar die sensor naast de ontsteking wordt dan toch vervangen door eentje die oliedruk kan meten? Die is namelijk m10x1,0. Net zoals die druksensor van ahnendorp.. De olietemp meter zijn m10 t/m 16 x1,5..
Of zie ik iets over het hoofd (druk en temp combi sensor ofzo :confused: ?)
Euh nee ik zit er naast jij hebt het over temp en ik zit nog steeds bij druk :rolleyes: Zal de leeftijd wel zijn.
Temp zou ik zo niet weten ben nml meer van het type4 spul :D
Michael.
M10x1 waarschijnlijk, niet gewone draad...
Zal de leeftijd wel zijn.
Dat zal toch niet..!? Begint dat dan al? ;)
Een oliedruk meter van 5bar zal genoeg zijn toch? En voor olietemp is 120 graden celsius ook genoeg lijkt me...?! :)
Tiki Madness
21-12-2009, 19:59
Dat zal toch niet..!? Begint dat dan al? ;)
Een oliedruk meter van 5bar zal genoeg zijn toch? En voor olietemp is 120 graden celsius ook genoeg lijkt me...?! :)
Ja is beide goed Gijs. :thumbup:
Michael
Oliekoeler, sensors, meters en nog wat zut is besteld. Zal wel 2010 worden voor het binnen is ;)
Vandaag een dagje vrij gehad, en de uitlaat er definitief onder gemaakt. Even wat 4 Bosal klemmen en 2 universele rubbers gehaald, uitlaat netjes gehangen en vast gezet. Voor de RVS dempers heb ik m10 harpsluitingen/D-sluitingen gebruikt om deze op te hangen.
De bestuurdersstoel zit er ook in. Het aangepaste framepje gespoten en de stoel erin geschoven.
Deze week verder geen tijd voor m'n eigen kever. Heb er nog eentje staan waar een nieuwe neus op gelast moet worden, en misschien in het weekend nog eentje waar de drukgroep waarschijnlijk van kapot is.. Oh ja, en nog twee dagen werken.. :redface:
Oliekoeler, sensors, meters en nog wat zut is besteld. Zal wel 2010 worden voor het binnen is..
Phoe, phoe. dat duurt nog een jaar! :eek:
Even zonder flauwe humor;
Goed bezig! :thumbup:
netjes gijs,post eens een foto van die seats:tongue:
Ome Sander
30-12-2009, 22:01
Hallo Gijs!
de opnemer voor je oliedruk komt niet ipv je normale oliedrukschakelaar maar BIJ je oliedrukschakelaar. T-stukje monteren dus.
Je wil namelijk nooit zonder oliedruklamprijden!!!
Is sneller dan je denkt EelcoB ;)
Misschien dit weekend wel wat foto's Gerber :tongue:
@ Sander; dat wordt dus ff op zoek naar een t-stuk, bedankt voor de info! :)
Goed. De spullen van Ahnendorp zijn binnen, prima levering! Alleen ik moet nog wat meer bestellen... :rolleyes:
330x120mm oliekoeler;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=574&g2_serialNumber=2
Oliedruksensor en meter;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=577&g2_serialNumber=2
Ik heb een olietemperatuurmeter besteld... Jammer dat er een koelwater icoontje in de meter staat. Functioneel gezien maakt het niks uit (temperatuur is temperatuur), alleen als luchtgekoelde rijder wil je dat niet. ;)
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=580&g2_serialNumber=2
De oliefilter en houder met daarin een thermostaat. Ik weet alleen nog niet wat ik op de houder moet monteren. Het filter wordt er onder tegen geschroeft zoals de houder op de foto staat, alleen er moet nog iets bovenop wat de olie in het midden naar de houder brengt (dus het filter in).
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=581&g2_serialNumber=1
Kan iemand het vertellen (Michael, Paul of Sander!? :D)
Fahrvergnugen
09-01-2010, 16:37
De oliefilter en houder met daarin een thermostaat. Ik weet alleen nog niet wat ik op de houder moet monteren. Het filter wordt er onder tegen geschroeft zoals de houder op de foto staat, alleen er moet nog iets bovenop wat de olie in het midden naar de houder brengt (dus het filter in).
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=581&g2_serialNumber=1
Kan iemand het vertellen (Michael, Paul of Sander!? :D)
Hoi Gijs,
Leuke spulletjes.
Bij het oliefilter adapter zou een dubbele nippel moeten zitten, de ene kant draai je in het filterhuis en op de andere kant kan het filter worden gedraaid.
Tenminste; zo is het mij destijds wel aangeleverd (vanuit Guus de Koster)
Pl.
Hee Paul,
Dan denk ik dat ik het filterhuis mis?! Op de foto is de nippel die jij, denk ik, bedoelt te zien (schroefdraad middenin). Er moet alleen nog "iets" komen wat op het motorblok gemonteerd zit, waar deze adapter op komt met daaronder het filter... Alleen wat dat "iets" is weet ik niet :redface:
Fahrvergnugen
09-01-2010, 17:00
Hee Paul,
Dan denk ik dat ik het filterhuis mis?! Op de foto is de nippel die jij, denk ik, bedoelt te zien (schroefdraad middenin). Er moet alleen nog "iets" komen wat op het motorblok gemonteerd zit, waar deze adapter op komt met daaronder het filter... Alleen wat dat "iets" is weet ik niet :redface:
Ik ben idd niet helemaal duidelijk geweest :redface:
Als ik het goed zie, heb je een sandwichplaat gekocht. Deze plaat moet tussen het filter en het filterhuis geonteerd worden (jij hebt een type1, dus zonder filterhuis), deze sandwichplaat maakt het mogelijk om een externe oliekoeler aan te sluiten (bij een motor met een oliefilter). je moet (om dit te kunnen gebruiken) een oliefilterhuis hebben en aansluitingen op je blok (om dit filterhuis aan te sluiten).
Als ik mij niet vergis had Leon ook een externe koeler, dus deze aansluitingen zitten er al. Je kunt dan een koeler en filter aansluiten zonder deze adapter te gebruiken door een leiding via een losse thermostaat naar je koeler te sturen en van je koeler via (weer) de thermostaat en filter terug naar je blok.
Suc6, Paul.
Leon had idd ook een externe olie koeler, alleen zat er geen extra olie filter en thermostaat tussen. Er zit wel een afdekkap op de oliepomp met daarop twee aansluitingen. Vanaf daar kan ik dus hetgeen maken zoals jij beschrijft. :)
Ik had afgelopen week ook al ff gezocht, kwam deze twee tegen;
http://shop.hoffmann-speedster.com/catalog/product_info.php/cPath/395_1732_1752/products_id/1208
en;
http://shop.hoffmann-speedster.com/catalog/product_info.php/cPath/395_1732_1752/products_id/1206
Dit is dus hetgeen wat jij dus ook bedoeld.. :)
Morgen op het winterfestijn eens kijken of ik daar wat kan vinden ;)
Vielen dank Paul! :)
Fahrvergnugen
09-01-2010, 20:21
Leon had idd ook een externe olie koeler, alleen zat er geen extra olie filter en thermostaat tussen. Er zit wel een afdekkap op de oliepomp met daarop twee aansluitingen. Vanaf daar kan ik dus hetgeen maken zoals jij beschrijft. :)
Ik had afgelopen week ook al ff gezocht, kwam deze twee tegen;
http://shop.hoffmann-speedster.com/catalog/product_info.php/cPath/395_1732_1752/products_id/1208
en;
http://shop.hoffmann-speedster.com/catalog/product_info.php/cPath/395_1732_1752/products_id/1206
Dit is dus hetgeen wat jij dus ook bedoeld.. :)
Morgen op het winterfestijn eens kijken of ik daar wat kan vinden ;)
Vielen dank Paul! :)
Zo bedoel ik het idd.
Paruzzi (de boxer) heeft dit ook gewoon. http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoektrefwoord=1870&category=#
Paul.
Kleine update (sorry, nog geen fotos)
Ben momenteel wat druk bezig met een huisje wat ik sinds 1 week heb. Daarna weer plankgas aan de kever verder (ik heb nog 420 vrije uren voor dit jaar, dus komt goed ;)).
Gisteren bij Henk en Fons de Hoog in Overloon een set verlaagde spindels voor schijven gekocht om de wegligging wat confortabeler te maken. Was de eerste keer dat ik daar was, erg leuk volk en veel verstand van zaken!
Ook ligt er een Compu-Tronix DIS4-009 (http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoektrefwoord=2077&category=) op de plank en is het hele oliekoelsysteem compleet. :)
Gefeliciteerd met je huisje Gijs! Ook zo`n felbegeerde garage erbij?
Thnx René! Nee, (nog) geen garage. Momenteel alleen een schuurtje van 2,5x2,5. Op zich prima om een beetje in de prullen. Ik blijf in hetzelfde dorp wonen, dus garage blijft in de buurt ;)
Ik heb net wat onderdelen zitten passen en plaats gegeven in de motorruimte.
Nu vroeg ik me af of het veel uitmaakt of de oliefilter hoog of laag hangt. Er is ruimte voor het filter tegen de achterwand (kattenbak), maar of het goed is voor de doorloop weet ik niet.. :confused:
Het wordt ook erg lastig (denk ik) om de oliekoeler langs de versnellingsbak te hangen zodat ie vrij hangt én maar toch in de rijwind hangt.. Misschien toch maar onder de voorbumper hangen..!? :rolleyes:
Tips en ideeën?!
Hee Gijs!
Gefeliciteerd met je huis, dus toch gelukt?!
Groet, Geert
Hee Gijs!
Gefeliciteerd met je huis, dus toch gelukt?!
Groet, Geert
Jep, het klussen is in grote lijnen ook een heel eind klaar. Nog een beetje de details en dan weer volle bak aan de kever om de 1835 draaiende te krijgen.
Afgelopen week nog een avondje geklust aan de kever, en dadelijk weer. De motor ga ik voor een groot deel opbouwen zodat er nog wel íets te zien is op Airtime ;) Autoambulance is ook geregeld, dus vanavond klaar zetten en morgenochtend richting Airtime :)
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=615&g2_serialNumber=1
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=619&g2_serialNumber=1
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=628&g2_serialNumber=1
En voor de oplettende man/vrouw; de oliekoeler heeft z'n plek gekregen. Is nog niet af, want ik wil de kentekenplaat er deels voor hangen zodat ie minder opvalt :)
Het wordt nog wat :thumbup:
jetta mk1 '82
01-03-2010, 09:13
dat ding kwam me al bekent voor gisteren maar kon hem ff niet plaatsen ;)
gisteren even bij staan kijken en kan zeggen goed bezig Gijs
Zag er allemaal goed uit Gijs!!!
Tiki Madness
01-03-2010, 17:49
Lekker bezig Gijs.
Als je zin hebt moet je maar bellen als je met ons mee wilt rijden naar ddd8 dit jaar.
Michael
BeetleGrandDad
01-03-2010, 20:37
En voor de oplettende man/vrouw; de oliekoeler heeft z'n plek gekregen. Is nog niet af, want ik wil de kentekenplaat er deels voor hangen zodat ie minder opvalt :)
:D Vroeger hingen we juist de nummerplaat opzij om de oliekoeler op te laten vallen !!!!!!!!!
enne............. ook omdat de koeling dan beter is natuurlijk........
Fahrvergnugen
01-03-2010, 21:36
Hoi Gijs,
Hier een fototje van een filter zoals gisteren besproken.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/Picture218.jpg
Paul.
rick1984
01-03-2010, 21:51
Ik heb je wagen gisteren tijdens Air-Time eens goed bekeken! Ziet er echt super uit, je bent goed bezig!
zekers,heb alleen nog steeds geen duidelijke eindresultaatfoto gezien van de porsche stoelen?;)
@ Bigdaddy kever ding ofzo :tongue:; Ik wil m'n kentekenplaat er net iets voor hebben hangen omdat ik de koeler er nogal iel uit vind zien.. Vandaar :tongue:
@ Paul; zo heb ik het wel vaker gezien idd.. toch maar even terug naar de tekentafel :tongue:
@ Michael; sgoed, lijkt me leuk! :D :drive:
@ Gerben; klopt, maar de stoel staat er ook nog niet echt naar m'n zin in. Moet nog iets lager en meer achterover. Zodra ze er definitief in zitten komen er foto's ;)
Alle andere reacties; thnx! :D
BeetleGrandDad
02-03-2010, 20:32
@ Bigdaddy kever ding ofzo :tongue:; Ik wil m'n kentekenplaat er net iets voor hebben hangen omdat ik de koeler er nogal iel uit vind zien.. Vandaar :tongue:
:D ;)
Leuk projekt overigens .... :thumbup:
De spindels er vanavond onderuit gehaald. Morgen even bellen voor twee nieuwe draagarmkogels (onderste), stuurhuis en wat rubbertjes ;). Was niet allemaal fris meer.
Vooras terugzetten, verlaagde spindels eronder en dan hoop ik dat het dan goed is :tongue:
Weet overigens iemand waar en wat er precies te krijgen is om meer negatieve camber te krijgen op de vooras? :confused:
camber regelaars
zie link.
http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoektrefwoord=1344&category=
door deze te verdraaien kun je je camber regelen
Thnx Wouter! Vandaag bij Ron besteld (de Boxer). De nieuwe fusee's ga ik morgen ophalen.
Vanavond nieuwe fuseekogels in de onderste draagarmen geperst. Camber regelaars zijn ook binnen, evenals pakkingen voor de carbs en stofhoesjes voor de stuurstangen. Van de week er ff onder klussen, is het voorterrein ook weer klaar :)
De verlaagde spindels zitten eronder en de auto ligt nu echt te laag.. :rolleyes: Ook kwam ik erachter dat de 1,5 jaar/1000km oude schokbrekers nu al zo gaar als iets zijn..!? :confused: Ze gaan er nog maar ff terug onder, maar binnenkort dezelfde als achter bestellen (KYB).
De vergrote camber regelaars schelen een aanzienlijk stuk qua wielstand :) Ook heb ik nog een poging gedaan om de vooras wat meer naar links te verplaatsen. Er is ongeveer een verschil tussen links en recht van 8mm tussen wiel en wielkast. Deze afstand scheeld ook ongeveer tussen vooras en carrosserie.. 't probleem was dat de tank er ook uit moet om de bouten op te lossen waarmee de carrosserie op de vooras zit gemonteerd.. Zondag maar eens verder ;)
Maar toch goed bezig... :D
De vergrote camber regelaars schelen een aanzienlijk stuk qua wielstand :) Ook heb ik nog een poging gedaan om de vooras wat meer naar links te verplaatsen. Er is ongeveer een verschil tussen links en recht van 8mm tussen wiel en wielkast. Deze afstand scheeld ook ongeveer tussen vooras en carrosserie.. 't probleem was dat de tank er ook uit moet om de bouten op te lossen waarmee de carrosserie op de vooras zit gemonteerd.. Zondag maar eens verder ;)
kan dit? ik denk eerder dat het verschil zit in spatborden, immitatie is zwaar kut!
Kan zeker, heb al meerdere (PUMA/paruzzi) verlaagde asjes gehad en dit hebben ze bijna allemaal, ene wat meer dan de ander natuurlijk...en idd ook in spatborden kan centimeters verschil zitten! Maare weer lekker bezig gijzemans!
ik had in mn verstelbare vooras ook ong. 1cm zitten....
maar toch goed bezig:D:D
;)
Kan zeker, heb al meerdere (PUMA/paruzzi) verlaagde asjes gehad en dit hebben ze bijna allemaal, ene wat meer dan de ander natuurlijk...en idd ook in spatborden kan centimeters verschil zitten! Maare weer lekker bezig gijzemans!
ook wanneer je een originele as hebt?
't Is toch nog redelijk gelukt; ik heb de vooras nog íetsjes kunnen verplaatsen (mm werk), maar het oogt nu wel acceptabel. De voorspatborden zijn trouwens wel degelijk verschillend, ook wel mm-werk.. maar overal wat mm verschil is uiteindelijk een groot verschil :redface:.
De shims zijn ook tussen de vooras en de chassiskop vandaan, en het wiel zit nu netjes in de wielkast. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met sturen icm inveren :rolleyes:
Bij het terugstellen van de vooras had ik de schokbrekers losgemaakt (omdat dit kortere dempers zijn), maar het verstellen van de as gaat erg moeizaam.. klopt dat of is hier een truc voor? :tongue: Kan ik overigens gewoon met kortere dempers blijven rijden wanneer ik de as terug stel (lees hoge stand)? Zelf denk ik van niet...
M'n pa is gisteren ook goed bezig geweest en heeft de kachelpot gaten in de koelkap dicht gemaakt met polyester matjes. Dit gaan we vandaag verder afwerken en een start maken met de olieleidingen aanleggen :)
Ome Sander
04-04-2010, 16:15
Meestal moet je ook een draagarm lossen om de as weer terug omhoog te zetten. Naar beneden gaat wel makkelijk, haast vanzelf, maar omhoog staat er veel meer spanning op.
Idd, dat gaat erg moeizaam. Uiteindelijk wel gelukt. De rijhoogte is nu aardig naar m'n zin :)
De koelkap gaat ook de goede kant op, oliefilterhouder zit er ook onder. Volgende stap is het uitzoeken welke slangen er gemaakt moeten worden.
Gaaf Gijs!!! :cool:
Moet toegeven dat ik als 'waterhoofd' deze topics normaal niet zo volg, maar moet echt zeggen dat die Kever er super mooi uit ziet!!
Mooie toevoeging zouden een nette set 17" Porsches zijn. ;)
Keep up the good work!
Thnx Erik! :thumbup: 17inchers zou idd wel cool zijn voor straatgebruik ;)
Kleine update; koelkap is klaar. :)
Dit weekend lekker aan de kever gewerkt! Relaxt in de buitenlucht, zonnetje erbij, cola en stroopwafels :)
Koelkap, carburateurs, koelersteun, en gasmechanisme zit er definitief op. Ook ben ik een dag bezig geweest met het buigen van olieleidingen langs de tunnel, het gaten boren voor schotkoppelingen onder de bank, schutboord en rechtse voorspatbord.
Net nog even 2 leidingen gebogen die vanaf het spatbord naar de koeler gaan, en toen was de leiding op :redface:
Dus morgen ff nog 2x 1,5mtr leiding en wat haakse koppelingen halen. :)
Oh ja, foto's... Neh, weer camera vergeten :redface:
Foto's?! :D
''Relaxt in de buitenlucht, zonnetje erbij, cola en stroopwafels''
Lekker bezig! :thumbup:
Long time no see, pics! Niet van een super kwaliteit, maar 't zijn foto's ;)
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=667&g2_serialNumber=2
Olie leidingen in het schutbord;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=670&g2_serialNumber=2
En onder de achterbank;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=673&g2_serialNumber=2
Ontsteking;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=676&g2_serialNumber=2
Olie koeler;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=679&g2_serialNumber=2
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=680&g2_serialNumber=1
En hetgeen wat je aan de koeler kunt zien;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=684&g2_serialNumber=2
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=687&g2_serialNumber=2
De dropped spindels gemonteerd, wiel komt nu netjes uit;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=690&g2_serialNumber=2
Vandaag afdekplaatjes gemaakt voor de luikjes bij de carburateurs;
http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=691&g2_serialNumber=1
Het maken van de olieleidingen heeft meer tijd en geld gekost als ik zelf in gedachte had. Ik moet nog een paar slangen laten persen; tussen het schutbord en voorspatbord, en vanaf het filter (hangt naast de versnellingsbak) naar het motorblok.. nog wat koppelingen erbij en ik zal wel weer 100 euro lichter zijn ;)
Ik zit nog met een paar vraagtekens;
- Moet er een andere gaskabel gemonteerd worden? Met de huidige kan ik niks, aangezien deze te lang is en de buitenmantel nergens aan vast zit.. Zijn hier speciale kabels en/of montage mogelijkheden voor?
- Iemand nog tips voor een benzine pompje? Dit lijkt me wel voornaam voor een constante brandstof toevoer.
Goed bezig! Oliekoeler ziet er ook vet uit! :)
ziet er goed uit, wiel staat er netjes in, veel beter met de dropped spindels
breadfan83
25-04-2010, 15:09
Mooi werk Gijs!
Thnx voor de reacties allen! Zoals het er nu naar uit ziet, hoop ik het over 2 wkn aan de gang te hebben zodat ik nog een "trail and error" periode heb voor Budel. :)
ziet er toppie uit gijs,tijdje niet gevolgd:redface:
Waarom heb je die oliekoeler niet ergens achterin gemonteerd?
Had je een hoop geld aan leidingen bespaard..
achter de koelkap zit toch een gasmechaniek? Kan daar niet ergens de buitenmantel op vast?
gewoon zo'n Facet benzinepompje gebruiken en de carbs aansluiten met T-stukken zodat je altijd een retour hebt als de vlotterbakken vol zijn
@ Gerben; thnx! Als het motorische gedeelte klaar is ga ik de 924 stoelen er definitief inplanten (wil nog nieuwe frames maken). Daarna foto's ervan! ;)
@ Marc; Achterin kon ik geen plek vinden waar ik de koeler netjes kwijt kon (naar m'n zin). Via keversite ben ik op een manier gestuit om de gaskabel te monteren.
Wat betreft die Facet pompjes, welk type zou ik moeten nemen? De Fast road (http://www.biesheuvel.nl/store/product/898/facet_solid_state_race_benzinepomp) ofzo :cool: :tongue: Een hele spannende pomp hoeft het niet te zijn lijkt me :)
ik zou die silvertop (replica) nemen, die tikt niet ;)
Allright, zsm bestellen dan maar :) Thnx voor de info!
Vandaag voor 99,22 euro :eek: aan olie slangen opgehaald, en wat t-stukken om de carterventilatie aan te sluiten. Dan de carburateurs van sap voorzien en dan een poging doen om te starten :rolleyes:
Let bij je pomp op de benzinedruk die die levert. Komt best kritisch met je carburateurs. Ik weet dat Weber IDA's niet boven de 3.5 psi mogen hebben anders gaan ze lekken en krijg je ze niet goed afgesteld.
Succes!
Nog niks besteld, maar zal Biesheuvel eens bellen. Bij de Silvertop Replica staat geen druk vermeld.. Wat voor pomp gebruik jij Jesse?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.