PDA

View Full Version : Polo kenvelden injectie en ontsteking

Didier86
25-04-2008, 12:40
Hallo,

Ik loop nog school, en heb binnenkort een proef op een polomotor, de informatie die ik kreeg was nogal beperkt,

de motor is een 'VOLKSWAGEN POLO III (1994-1997) 1000cc als ik me niet vergis..

meer informatie kregen we niet.

De bedoeling van de oefening zou zijn om zelf de ECU kenvelden te programmeren, dit houdt in: injectieduur, onstekingsvervroegingen, temperatuuraanpassingen, gaspedaalaanpassingen e.d.

kortom de volledige ECU programmeren.

Maar nu ben ik al een tijdje op zoek naar ontstekings/injectie karakteristieken van die motor, maar ik vind die nergens, bij de lokale volkswagengarages hier in de buurt is de informatie meestal beperkt.

Nu is mijn vraag, kan iemand van jullie me helpen? Alle hulp is welkom!!

vaste voorontsteking?
Aantal toeren op ralentie? (800 wss)
injectieduur op ralentie?

e.d.

Alvast bedankt iedereen
Didier

Lexo
25-04-2008, 13:11
Allereerst welkom.

Het gaat hier om een polo 6n (afgaande van het jaartal, al is een 6n volgens mij niet met een 1.0 motor uitgevoerd, maar dat weet ik niet zeker)

Wat is de motorcode?

Didier86
25-04-2008, 13:26
Allereerst welkom.

Het gaat hier om een polo 6n (afgaande van het jaartal, al is een 6n volgens mij niet met een 1.0 motor uitgevoerd, maar dat weet ik niet zeker)

Wat is de motorcode?

zoals ik al zei is de informatie die we kregen enorm beperkt..
motorcode is niet gegeven, en qua cilinderinhoud kan het ook een 1200 cc zijn..
ik probeer volgende week eens te kijken op de motor zelf voor de eventuele code te verkrijgen..

bedankt voor uw spoedige reactie..

Lexo
25-04-2008, 13:36
Motorcode staat gewoon op het blok.. Beetje moeite doen is misschien juist wel de insteek van school?

Probeer eens medestudenten uit een hoger lesjaar te informeren, dat werkte bij mij altijd prima als ik iets niet kon vinden of niet veel zin had om alles zelf uit te zoeken.

Sjon
25-04-2008, 20:28
.

Didier86
28-04-2008, 15:25
ok ik heb de motorcode vandaag bekeken, en het zou deze zijn

AER 029362

wat ik dus zoek zijn ontstekingskarakteristieken en injectietijden,
afhankelijk van diverse factoren: temp, belasting, druk, noem maar op..
alles kan dienst doen, dus hoe meer info hoe beter :)

alvast bedankt!!!